«Я вчуся бути
ЛЮДИНОЮ»
Підготувала:
Вихователь 1-Б класу
Диригіна О.М.
Кривий Ріг
2019р.
Година спілкування
«Я вчуся бути ЛЮДИНОЮ»
Мета: розпочати вивчення, та закріпити сталі поняття, як «людські чесноти і вади». Закріпити поняття добрих і не правильних вчинків. Розвивати вміння відрізняти хороше від поганого. Вдосконалити вміння працювати згруповано, висловлювати свої думки, вільно від зовнішнього впливу. Робити висновки. Пропонувати шляхи вирішення.
Обладнання: презентація, відео: вірш В.Симоненко, кліп «Мелодія добра», Казка «Добрий вчинок». Малюнок пшениці, зернятка, зображення хлопчика та дівчинки
План
Хід
Шановні дітки. Пропоную вам переглянути відео і уважно послухати слова, що озвучені в ньому.
Відео «Ти знаєш, що ти — людина»
Ти знаєш, що ти — людина.
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя — єдина,
Очі твої — одні.
Більше тебе не буде.
Завтра на цій землі
Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди —
Добрі, ласкаві й злі.
Сьогодні усе для тебе —
Озера, гаї, степи.
І жити спішити треба,
Кохати спішити треба —
Гляди ж не проспи!
Бо ти на землі — людина,
І хочеш того чи ні —
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя — єдина,
Очі твої — одні.
Сьогодні ми з вами проведемо дуже цікавий і інформаційний урок, в країну людських чеснот та вад. Розберемося в поняттях, та засвоїмо декілька правил.
-Скажіть будь ласка, вам цікаво, що буде відбуватися?
-Які сподівання від майбутнього уроку?
-Чи будете ви працьовиті і наполегливі, у здобутті нових знать?
Почнемо нашу розмову з нашої назви уроку.
Тож почнемо знайомство. Тема нашого уроку «Я вчуся бути людиною».
Обговорення:
-Про що говорить назва?
-Що ви очікуєте дізнатися?
Пояснення:
Справа в тому, що ми з вами, лише починаємо навчання в школі. В нас тільки-но пройшли перші виховні години, на яких я дізнавалася про вас, а ви про мене.
Але є в суспільстві поняття «Людські чесноти та вади». Ви ще маленькі, але, я впевнена, що вже кожен з вас зіштовхнувся з тим або іншим поняттям.
Я хочу дати вам розуміння про те, що це,- «чесноти і вади», це частина нас, людей. Ми живемо з ними, дорослішаємо, стаємо особистістю…
Тому, я хочу на сьогоднішньому уроці, розкрити вам ці поняття, хочу, щоб ви зростали саме з тими переконаннями, які б не шкодили вашому подальшому життю, а лише допомагали і відкривали вам нові шляхи для реалізації.
Тож розпочнемо.
Людські чесноти – це стійкі досконалості розуму та волі, що керують нашими вчинками, впорядковують наші пристрасті і спрямовують нашу поведінку згідно з вірою та розумом.
Що саме вкладають в це поняття:
Доброта, чуйність, справедливість, упевненість, скромність, ніжність, щедрість, чесність…
Знайомі вам такі слова?
Тож ми бачимо що «чесноти» - це по суті, все те добре і світле, що є в людині.
А що ж таке «вади»?
Вади – це протилежність до чеснот, лихі звички, що затуманюють совість і схиляють до злого. Вади можна згрупувати довкола семи, так званих смертних гріхів: гордості, жадібності, заздрості, гніву, нечистоти, череволюбства й лінивства.
Простішою мовою – вади – це негативні риси людини.
Допоможіть мені назвати і записати ці риси….
Ну що ж! Ми побачили різницю між вадами та чеснотами. Тож давайте розпочнемо з вами вчитися бути людиною!
Що таке людина?Якою вона повинна бути? Якою людиною нас хочуть бачити батьки, знайомі, друзі, весь оточуючий світ?
Ми почули з вами, що таке чесноти, а що таке вади. Зараз я пропоную вам пограти в інсценівки.
Переглянувши інсценівки, почувши про чесноти та вади людини, кожен з вас вже зробив для себе маленькі висновки, як би він чи вона вчинили, якою людиною ви б хотіли бути… На разі я пропоную вам помріяти, та уявити «Добра та погана людина в кольорах».
Перед вами силуети дітей вашого віку. Давайте, ви зараз уявите, як може виглядати та чи інша людина в кольорі.
Діти розмальовують силуети, під супровід відео «Мелодія добра».
Бачите дітки, ми навіть кольором можемо передати свої відчуття чи почуття. Все, що є добрим на землі, все, що є хорошим – це наші чесноти. А вади?! Що таке вади?! Це те, від чого нам треба позбуватися.
А зараз пропоную вам пограти в гру «Так чи ні»
«Так чи ні?»
Гра в запитання, якщо так плескаємо, якщо ні – тупаємо.
Питання
Людина повинна бути:
доброю –правдивою жадібною- чесною
злою-справедливою егоїстичною – скромною
багатою-душевною зарозумілою - чуйною
хорошою-наглою
ледачою-щирою
заздрісною-відкритою
Молодці.
Дітки, кожен наш вчинок, несе за собою якусь дію, наслідок. Наше відчуття світу – це зерно, яке ми зрощуємо, протягом всього життя.
«Що посієш, те й пожнеш»
Правильно дітки!
Ви ще зовсім маленькі зернятка, і те, які чесноти, або вади ми зростимо в собі, так нам і жити на цій землі.
Виступ дітей
Ще маленьке я зернятко.
Ще рости й рости мені!
Що посію я малятком,
Так і жити на землі!
Вчуся я людиною бути!
Щохвилини кожен день.
Здобуваю я науки,
Ніби вчу нових пісень.
Щоб пишатися собою!
Щоб пишалися ви мною!
Сію я своє зернятко,
У майбутнє, як мій татко!
Я вчуся бути людиною!
Сміливою, доброю, щирою!,
Відвертою та милосердною,!..
Навчуся бути людиною!
Ви бачите на дошці, малюнок куща пшениці. Він символізує нас, як родини, сім'ї, соціуму…
Я пропоную вам зараз, загадати бажання, над своїм зернятком, і приєднатися до спільного побажання. «Я хочу бути людиною!
Людиною, справжньою, вільною, сильною!!!»
Діти прикріплюють своє зернятко до загального малюнка (макета)
Ось погляньте, який гарний в нас вийшов куп пшениці. Ви знаєте, що пшениця, годує багато людей. Так і ми з вами сьогодні, приєдналися до суспільної ланки – вихованого товариства, що живе не лише для свого блага, а й для кращого майбутнього!
На сам кінець, я пропоную вам переглянути казку.
Перегляд казки «Доброчинність»
Пропоную вам оголосити акцію в нашій школі «Подаруй частинку серця сироті». Зібрати необхідні подарунки, та гостинці для діток сиріт-інвалідів.
«Не роби людині так, як не хотів би, щоб вчиняли з тобою!»
«Що посієш, те й пожнеш!»
Наш урок підійшов до завершення.
Пропоную вам, розпочати гарну справу вже зараз. Намалюй листівку
«Ти не один». Які потім ми віднесемо до дитячого будинку.
Дякую