година спілкування "Я вчуся бути людиною"

Про матеріал
Мета: розпочати вивчення, та закріпити сталі поняття, як «людські чесноти і вади». Закріпити поняття добрих і не правильних вчинків. Розвивати вміння відрізняти хороше від поганого. Вдосконалити вміння працювати згруповано, висловлювати свої думки, вільно від зовнішнього впливу. Робити висновки. Пропонувати шляхи вирішення.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

«Я вчуся бути

ЛЮДИНОЮ»

 

 

 

 

 

Підготувала:

Вихователь 1-Б класу

Диригіна О.М.

 

 

 

Кривий Ріг

2019р.

Година спілкування

«Я вчуся бути ЛЮДИНОЮ»

Мета: розпочати вивчення, та закріпити сталі поняття, як «людські чесноти і вади». Закріпити поняття добрих і не правильних вчинків. Розвивати вміння відрізняти хороше від поганого. Вдосконалити вміння працювати згруповано, висловлювати свої думки, вільно від зовнішнього впливу. Робити висновки. Пропонувати шляхи вирішення.

Обладнання: презентація, відео: вірш В.Симоненко, кліп «Мелодія добра», Казка «Добрий вчинок». Малюнок пшениці, зернятка, зображення хлопчика та дівчинки

План

  1. Відео «Ти знаєш, що ти людина»
  2. Теоретичне поняття
  3. Інсценівки
  4. Портрет доброти – відео «Мелодія добра»
  5. Гра «так чи ні?»
  6. Пшениця нашого життя
  7. Казка –відео
  8. Оголошення акції «Подаруй частинку серця сироті»

Хід

Шановні дітки. Пропоную вам переглянути відео і уважно послухати слова, що озвучені в ньому.

Відео «Ти знаєш, що ти — людина»

Ти знаєш, що ти — людина.

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.

Більше тебе не буде.

Завтра на цій землі

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди —

Добрі, ласкаві й злі.

Сьогодні усе для тебе —

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба —

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі — людина,

І хочеш того чи ні —

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.

Сьогодні ми з вами проведемо дуже цікавий і інформаційний урок, в країну людських чеснот та вад. Розберемося в поняттях, та засвоїмо декілька правил.

-Скажіть будь ласка, вам цікаво, що буде відбуватися?

-Які сподівання від майбутнього уроку?

-Чи будете ви працьовиті і наполегливі, у здобутті нових знать?

 

Почнемо нашу розмову з нашої назви уроку.

Тож почнемо знайомство. Тема нашого уроку «Я вчуся бути людиною».

Обговорення:

-Про що говорить назва?

-Що ви очікуєте дізнатися?

Пояснення:

Справа в тому, що ми з вами, лише починаємо навчання в школі. В нас тільки-но пройшли перші виховні години, на яких я дізнавалася про вас, а ви про мене.

Але є в суспільстві поняття «Людські чесноти та вади». Ви ще маленькі, але, я впевнена, що вже кожен з вас зіштовхнувся з тим або іншим поняттям.

Я хочу дати вам розуміння про те, що це,- «чесноти і вади», це частина нас, людей. Ми живемо з ними, дорослішаємо, стаємо особистістю…

Тому, я хочу на сьогоднішньому уроці, розкрити вам ці поняття, хочу, щоб ви зростали саме з тими переконаннями, які б не шкодили вашому подальшому життю, а лише допомагали і відкривали вам нові шляхи для реалізації.

Тож розпочнемо.

Людські чесноти – це стійкі досконалості розуму та волі, що керують нашими вчинками, впорядковують наші пристрасті і спрямовують нашу поведінку згідно з вірою та розумом.

Що саме вкладають в це поняття:

Доброта, чуйність, справедливість, упевненість, скромність, ніжність, щедрість, чесність…

Знайомі вам такі слова?

Тож ми бачимо що «чесноти» - це по суті, все те добре і світле, що є в людині.

А що ж таке «вади»?

Вади – це протилежність до чеснот, лихі звички, що затуманюють совість і схиляють до злого. Вади можна згрупувати довкола семи, так званих смертних гріхів: гордості, жадібності, заздрості, гніву, нечистоти, череволюбства й лінивства.

Простішою мовою – вади – це негативні риси людини.

Допоможіть мені назвати і записати ці риси….

  • жадібність, зло, заздрість, лаяння, лінь, грубість,боягузтво, впертість…

Ну що ж! Ми побачили різницю між вадами та чеснотами. Тож давайте розпочнемо з вами вчитися бути людиною!

Що таке людина?Якою вона повинна бути? Якою людиною нас хочуть бачити батьки, знайомі, друзі, весь оточуючий світ?

 

Ми почули з вами, що таке чесноти, а що таке вади. Зараз я пропоную вам пограти в інсценівки.

  1. Хороший вчинок
  2. Поганий вчинок
  3. Незрозумілий вчинок

 

Переглянувши інсценівки, почувши про чесноти та вади людини, кожен з вас вже зробив для себе маленькі висновки, як би він чи вона вчинили, якою людиною ви б хотіли бути… На разі я пропоную вам помріяти, та уявити «Добра та погана людина в кольорах».

Перед вами силуети дітей вашого віку. Давайте, ви зараз уявите, як може виглядати та чи інша людина в кольорі.

Діти розмальовують силуети, під супровід відео «Мелодія добра».

 

Бачите дітки, ми навіть кольором можемо передати свої відчуття чи почуття. Все, що є добрим на землі, все, що є хорошим – це наші чесноти. А вади?! Що таке вади?! Це те, від чого нам треба позбуватися.

А зараз пропоную вам пограти в гру «Так чи ні»

 «Так чи ні?»

Гра в запитання, якщо так плескаємо, якщо ні – тупаємо.

Питання

Людина повинна бути:

доброю –правдивою  жадібною- чесною

злою-справедливою  егоїстичною – скромною

багатою-душевною  зарозумілою - чуйною

хорошою-наглою

ледачою-щирою

заздрісною-відкритою

Молодці.

 

Дітки, кожен наш вчинок, несе за собою якусь дію, наслідок. Наше відчуття світу – це зерно, яке ми зрощуємо, протягом всього життя.

«Що посієш, те й пожнеш»

  • Як ви гадаєте, що означає це прислів’я?

Правильно дітки!

Ви ще зовсім маленькі зернятка, і те, які чесноти, або вади ми зростимо в собі, так нам і жити на цій землі.

Виступ дітей

Ще маленьке я зернятко.

Ще  рости й рости мені!

Що посію я малятком,

Так і жити на землі!

 

Вчуся я людиною бути!

Щохвилини кожен день.

Здобуваю я науки,

Ніби вчу нових пісень.

 

Щоб пишатися собою!

Щоб пишалися ви мною!

Сію я своє зернятко,

У майбутнє, як мій татко!

 

Я вчуся бути людиною!

Сміливою, доброю, щирою!,

Відвертою та милосердною,!..

Навчуся бути людиною!

 

Ви бачите на дошці, малюнок куща пшениці. Він символізує нас, як родини, сім'ї, соціуму…

Я пропоную вам зараз, загадати бажання, над своїм зернятком, і приєднатися до спільного побажання. «Я хочу бути людиною!

Людиною, справжньою, вільною, сильною!!!»

Діти прикріплюють своє зернятко до загального малюнка (макета)

Ось погляньте, який гарний в нас вийшов куп пшениці. Ви знаєте, що пшениця, годує багато людей. Так і ми з вами сьогодні, приєдналися до суспільної ланки – вихованого товариства, що живе не лише для свого блага, а й для кращого майбутнього!

 

На сам кінець, я пропоную вам переглянути казку.

Перегляд казки «Доброчинність»

  • Про що була казка?
  • Головна ідея казки?
  • Чому вона нас навчила?

 

Пропоную вам оголосити акцію в нашій школі «Подаруй частинку серця сироті». Зібрати необхідні подарунки, та гостинці для діток сиріт-інвалідів.

 

  • Вам сподобався наш урок?
  • Що нового ви дізналися?
  • Про що ви навіть не здогадувалися, що зовсім стало несподіванкою?
  • Ви будете дотримуватися правил?

«Не роби людині так, як не хотів би, щоб вчиняли з тобою!»

«Що посієш, те й пожнеш!»

 

Наш урок підійшов до завершення.

Пропоную вам, розпочати гарну справу вже зараз. Намалюй листівку

«Ти не один». Які потім ми віднесемо до дитячого будинку.

Дякую

 

 

 

docx
Додано
29 березня 2020
Переглядів
802
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку