Година спілкування "Я вчуся захищатися"

Про матеріал
Година спілкування «Я вчуся захищатися» спрямована на формування у молодших школярів з особливими освітніми потребами нульової толерантності до насильства, на формування та розвиток у дітей здатності практично діяти, застосовувати досвід успішних дій у конкретних ситуаціях, навичок спілкування, соціальної взаємодії, їх успішній адаптації у соціумі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ

«НУЛЬОВА ТОЛЕРАНТНІСТЬ ДО НАСИЛЬСТВА»

 

 

«Я ВЧУСЯ ЗАХИЩАТИСЯ»

 

 

 

 

 

соціального педагога

Коржун Тетяни Володимирівни,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                              

Кількість дітей з особливими освітніми потребами щороку збільшується, тому актуального значення в наш час набуває питання їх успішної соціалізації та інтеграції в соціум, формування соціальної компетентності дитини.

Година спілкування «Я вчуся захищатися» спрямована на формування у молодших школярів з особливими освітніми потребами нульової толерантності до насильства, на формування та розвиток у дітей здатності практично діяти, застосовувати досвід успішних дій у конкретних ситуаціях, навичок спілкування, соціальної взаємодії, їх успішній адаптації у соціумі.

 

Мета: продовжувати  створювати  атмосферу довіри й комфорту в класі; дати поняття  індивідуальності та неповторності кожної дитини; сприяти  усвідомленню дітьми ставлення до себе; розвивати у дітей поняття, що сім’я це рідні люди, які захищають та люблять їх; формувати в них особистісне непримириме ставлення до всіх проявів насилля; допомогти дітям скласти список людей, котрим вони довіряють; розучити з дітьми міжнародний знак «Допоможи мені»; розвити навички групової взаємодії, навички взаємодії з дорослими та однолітками; виховувати у дітей відповідальне ставлення до свого здоров’я, до власного Я.

 Обладнання: мультимедійна дошка, фліпчарт, кольорові олівці,  кольорові маркери, бумага формату А4, А3, ляльки емоції, чарівна скринька.

 Основні поняття: «домашнє насильство», «довірлива особа».

 Цільова аудиторія: молодші школярі з особливими освітніми потребами. Рекомендована кількість учасників 6-8 дітей. Тривалість години спілкування не перевищує 45 хв.

 

 Хід.

 І Організаційний момент

Привітання: «Хаотичні привітання». Діти хаотично пересуваються в кімнаті. Дорослий пропонує привітатись:

     мізинцем лівої руки;

     правим вухом;

     лівим боком;

     спинками;

     носиками;

     потилицею;

     двома долоньками.

Вправа: «Екран емоцій». На столі стоять макети хлопчика Миколки та дівчинки Маринки, біля них лежать обличчя з емоціями діти по черзі вибирають свою емоцію (настрій) та примиряють на макети.

 ІІ Основна частина

Вчитель:

-Я дуже рада всіх вас бачити усміхненими, здоровими в гарному настрої. І хочу вам запропонувати погратися нашими пальчикам.

Пальчикова гра «О цей пальчик»

Оцей пальчик – мій дідусь,

Оцей – моя бабуся,

Оцей пальчик – мій татусь,

Оцей – моя матуся,

А цей пальчик – оце я!

А це вся моя сім’я!

Вчитель:

-У кожного є сім’я, давайте кожен з вас намалює свою.

Вправа «Намалюй сім’ю»

(Діти малюють, а потім кожен розповідає, що і кого намалював)

Вчитель:

-Сім’я навчає любові, турботи, відповідальності та поваги. Щаслива родина-це та, де члени сім’ї люблять один одного, добре ставляться один до одного і щасливі разом.

-Кожна дитина має право на люблячу сім’ю про це записано у Конвенції ООН про права дитини, на захист від любих форм насильства.

-Але є такі родини де дорослі сваряться між собою, ображають дітей.

В сім’ї відбувається домашнє насильство  

https://www.youtube.com/watch?v=ZFgja3c_n8o

( перегляд ролика Проти насильства в сім'ї)

-Якщо таке відношення ви побачили, чи з вами сталася така пригода потрібно обов’язково розповісти дорослому, якому довіряєш. Давайте разом складемо список із кількох людей, до яких ви можете звернутися в пошуках допомоги. 

(пишемо на фліпчарті список)

«Вчителі в школі, вихователі, людина у формі (лікар, поліцейський)»

-Також можна попросити про допомогу будь кого без слів за допомогою знаку «Допоможіть мені»

https://www.youtube.com/watch?v=gTglbCv0v-Y

-Давайте всі разом спробуємо показати цей знак

(дорослий допомагає дітям вірно показати знак)

-Пропоную пограти в гру, я буду розповідати вам історії, а ви будете показувати знак де будете вважати за потрібне його показати.

(вчитель розповідає історії, діти показують знак і обговорюють чому вони вирішили його показати).

Вправа «Найголовніша людина»

Пропонується дітям познайомитись із найголовнішою людиною у світі, портрет якої знаходиться у «чарівній скриньці». Діти зазирають у неї і бачать там власне відображення у дзеркалі, що там сховане і роблять висновок, що найголовніші люди на землі - це вони самі.

Вчитель:

-Всі ми найголовніші люди на землі і ніхто немає права нас кривдити. І сьогодні ми познайомилися з декількома способами захисту. Як можна захистити себе від домашнього насильства.

1. Не мовчи, розкажи людині котрій довіряєш.

2. Попроси про допомогу будь кого без слів за допомогою знаку «Допоможіть мені».

 ІІІ Заключна частина.

Вправа. «Посмішка у колі»

(ритуал прощання)

Діти, взявшись за руки, всміхаються один одному і всі разом промовляють: «Я бажаю тобі гарного настрою»

 

docx
Додано
28 листопада 2023
Переглядів
76
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку