Година спілкування " Як удосконалювати себе"

Про матеріал

Формувати в учнів адекватну самооцінку; вчити пізнавати свій внутрішній світ; виховувати самоповагу і повагу до інших, бажання виявляти особисті позитивні якості, змінюватись, самовдосконалюватись.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для учнів 8-х та 9-х класів

 

 

 

 

 

Маленькие дети в школе — стоковое фото #61487381

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“ Вір у себе. Живи гідно. Якщо людям потрібно щоб хтось протягнув їм руку, зроби це ”

                                                                                                                ( Р. Торес)

 

 

Мета:

Формувати в учнів адекватну самооцінку; вчити пізнавати свій внутрішній світ; виховувати самоповагу і повагу до інших, бажання виявляти особисті позитивні якості, змінюватись, самовдосконалюватись.

 

Хід заходу

Вчитель.

 Шановні учні, сьогодні  ми обговорюємо з вами питання «Хто я? Який я? Ким я буду? Як правильно мені поводитись?».

Сьогодні я з вашою допомогою хочу узагальнити ці питання і дати на них  відповіді, підтверджені прикладами із життя відомих  людей.

Василь Сухомлинський казав: "Ти станеш справжньою людиною лише тоді, коли  навчишся пильно вдивлятися не лише у навколишній світ, а й в самого себе, коли  бажатимеш пізнати не тільки речі, явища навколо себе, а й свій внутрішній світ, коли сили твоєї душі будуть спрямовані на те, щоб зробити самого себе кращим, досконалішим"Жодна робота над собою не може бути проста. Невдачі, труднощі, страхи – невід’ємна частина само створення. Приборкання своїх бажань,  відлучення від шкідливих звичок, самоорганізація, подолання бар’єру фізичної недосконалості – типові завдання самовиховання.

1-й учень. Будь-які зміни в собі починаються з розуміння і пізнання себе, своїх потреб, вимог, бажань, прагнень, можливостей.

Пiзнать себе - то школа нелегка.

Життя мінливе, мов швидка piкa.

Відбиток твій, що сплив на мiлинi

При березі

Зникає в бистринi.

Пізнай себе у подвигу, в тpyдi.

Будь прокурором на тому суді,

Де сам в собі ти судиш кожен атом

Будь прокурором,

Слідчим,

Та не катом. (Платон Воронько)

2-й учень. Дуже часто для того, щоб жити, ми повинні змінитися, іноді цей процес супроводжують біль, страх, сумніви. Ми позбуваємося спогадів, звичок і пережитків давнини. Тільки звільнення від вантажу минулого дозволяє нам жити та підготувати себе до майбутнього...

Маючи феноменальну пам'ять, Наполеон так і не зміг вивчити англійську мову. Пушкіна лякали математичні формули. Бальзака не раз садовили до карцеру, щоб «заохотити» до науки недбалого учня.

 

3-й учень Бетховен творив музику і після того, як зовсім утратив слух. Найвидатніший поет античності Гомер був сліпим. Мігель Сервантес був одноруким.

Відомий російський учений Костянтин Ціолковський з дитинства був глухим. Можливо, саме це стало своєрідним стимулом його розвитку. Він писав: «Глухота була моїм погоничем, батогом, який гнав мене все життя. Вона віддаляла мене од людей, примушувала зосередитися, віддатися своїм навіяним наукою думкам. Без неї я б ніколи не зробив і не закінчив стільки праць.»

4-й учень. Теодор Рузвельт був прикутий до інвалідного візка. Хіба міг хтось припустити, що людина, яка має фізичну ваду, може стати президентом однієї з найбільших націй на землі?

Є одне  висловлювання Рузвельта, яким варто висвітлити свій шлях до успіху: «Робіть все, що можете, з тим, що маєте, там, де Ви знаходитесь».

 

Учитель.

Шановні учні, у кожного з вас є листочок, на якому надруковано

 

Пам`ятай, що ти – особистість, і цінуй це.

Розвивай у себе прагнення пізнати свою особистість.

Шукай у собі нестандартність, незвичайність, і вони обов`язково знайдуться.

Оцінюй себе і свої вчинки критично, а невдачі – з гумором.

Розвивай дещо іронічне ставлення до самого себе. Це допоможе уникнути зверхності.

Давайте разом з вами обговоримо їх.

 

Практична робота

Якщо ти  прагнеш змінитися – дій! Дій і контролюй себе! Тільки ти сам є суддею будь – якої ситуації, а самоконтроль – твій головний помічник у цьому!

Помічником у цьому тобі буде тест  на самооцінку.

 

Мальчик в очках и костюме лежал на полу — стоковое фото #12359307

 

 

 

 

Перед тобою – список із 20 якостей особистості. Вибери з них найяскравіше виражені в тебе якості. І в колонці, розміщеній зліва від списку якостей , постав цифру 1. Потім  вибери наступну за ступенем вираженості у тобі якість і познач її цифрою 2 і т.д Найменш виражені якості матиме номер 20. Після того у колонці

( № ідеал),розміщеній справа від списку , оціни якості з позиції ідеальної людини

 

 

 

 

 

№з/п

Якості

№ ідеал

Д

(№ - № ід.)

   Д2

 

Поступливість

 

 

 

 

Сміливість

 

 

 

 

Нестриманість

 

 

 

 

Настирливість

 

 

 

 

Поспішність

 

 

 

 

Комунікабельність

 

 

 

 

Неорганізованість

 

 

 

 

Цілеспрямованість

 

 

 

 

Боягузтво

 

 

 

 

Енергійність

 

 

 

 

Безпечність

 

 

 

 

Турботливість

 

 

 

 

Грубість

 

 

 

 

Терпеливість

 

 

 

 

Самовпевненість

 

 

 

 

Байдужість

 

 

 

 

Активність

 

 

 

 

Красномовність

 

 

 

 

Впертість

 

 

 

 

Доброзичливість

 

 

 

 

 

 

Сума ( Д)

 

 

 

 

 

 

 

Символ « Д» ( наступна колонка) означає різницю між рангом, яким ти дав собі, і рангом, котрий ти поставив ідеальній людині ( знак при цьому не враховується).

Символ “Д2 “ – це квадрат одержаної різниці.

R =1 – ( 0,00075 х сума Д2) – це формула, яка дає змогу визначити самооцінку;

R= до 0, 3 – низька;

R=0, 4 – 0, 6 – оптимальна;

R= 0, 7 – 1, 0 – висока.

За відомою формулою психолога У. Джеймса: “ самооцінка ” дорівнює: “ успіх, поділений на « домагання». Іншими словами, самооцінку можна підвищити, якщо підвищувати рівень успіху або знизити рівень домагань.

Вчитель

Відомий психотерапевт Вірджінія Сатир так говорить про зростання самооцінки: “ На щастя,для всіх нас існують способи підвищення самооцінки у будь якому віці, оскільки самооцінка виникає внаслідок навчання. Формування самооцінки відбувається постійно, протягом усього  людського життя. Тому, доки людина живе, займатися цим ніколи не пізно…”

Існує кілька типів людей. Одні, ніби граючись, вирішують свої проблеми. Інших, навпаки, може “ покласти на лопатки ” найменша дрібничка. До якого типу відносишся ти? Давай перевіримо.

 

 

 

 

 

 

Цей тест увійшов до збірника популярних, надзвичайно корисних для самодіагностики тестів.

1. Чи розповідаєш ти про сої проблеми, неприємності:

А) ні – 3;

Б) звичайно, якщо є співрозмовник – 1;

В)не завжди – 2.

2. Як ти переживаєш страждання?

А) завжди дуже важко – 4;

Б) це залежить від обставин – 0;

В) ти намагаєшся терпіти, не сумніваючись, що будь - які неприємності рано чи пізно закінчуються -2.

3. Що ти робиш, якщо тебе щось глибоко вражає:

А) радієш 0;

Б) йдеш до хороших друзів – 2;

В) сидиш у дома і жалієш сам себе – 4.

4. Коли близька людина тебе ображає:

А) ховаєшся у свою черепашку  - 3;

Б) вимагаєш пояснень – 0;

В) розповідаєш  про це кожному, хто готовий  тебе слухати – 1.

5. У хвилину щастя:

А) не думаєш про перенесене нещастя – 1;

Б) боїшся, що ця хвилина швидко пройде – 3;

В) не забуваєш про те, що в житті є багато неприємностей – 5.

6)На твою думку доля :

А) тебе переслідує – 5;

Б) до тебе несправедлива – 2;

В) до тебе прихильна – 1.

7. Про що ти думаєш після сварки з другом?

А) про приємне – 1;

Б) мрієш про таємну помсту – 2;

В) думаєш, скільки від цього втрачено  - 3.

 

А тепер полічи бали, які ти набрав

 

Від 7 до 10 балів.

Ти легко змирився зі своїми неприємностями, оскільки вмієш правильно їх оцінювати. Важливо й те, що ти не дуже любиш себе жаліти. Твоя душевна рівновага гідна захоплення!

Від 11 до 19 балів.

Буває, що ти” проклинаєш” долю.Але у тебе є прекрасна “ віддушина”: можливість вихлюпнути свої проблеми на інших. Після цього тобі стає легше. І все ж задумайся, чи не варто навчитися краще володіти собою, аніж користуватися постійно лише таким “ засобом” вирішення своїх проблем.

Від 20 до 27 балів. Ти ще не навчився правильно “ розправлятися” зі своїми бідами. Можливо, тому вони тебе так “ дістають”. Ти намагаєшся замкнутися в собі, нерідко пожаліти себе. Але,можливо,варто використати інший засіб?Мобілізуй свою енергію! У тобі достатньо доброго, хорошого. Все це допоможе тобі успішн вирішити власні проблеми і розвязати складні ситуації.

 

Індивідуальна робота за творчим завданням.Художник на работе! Социальные 3D персонажей: художник с кисти и палитра носить берет и шарф. Новый постоянно растущей коллекции выразительные уникальный многоразовым изображений. Концепция для человека искусства иллю — стоковое фото #9599438

Уявіть чарівника — великого дивака, який дуже любить свою дивовижну колекцію. Тільки він збирає не марки, не значки і навіть не календарики, а характери людей. Він уважно придивляється до кожного, знаходить у його характері головне і перетворює цю рису на що-небудь зрозуміле. Наприклад, дитячий сміх наш чарівник перетворює на маленькі дзвіночки, сльози стають краплями дощу, жадібність — великою потворною жабою, заздрість — змією, а любов — людським серцем. риси кожної людини зберігаються у чарівника на окремих полицях, щоб нічого не переплуталося. Але характери у всіх різні. В однієї людини більше доброти, а в іншої — потягу до знань. Тому і предмети в колекції чарівника різних розмірів. Намалюйте малюнок із тих предметів, на які чарівник перетворив би ваш характер.

 Поміркуйте, що на вашому малюнку буде великим, а що — маленьким. Скористайтеся олівцем

Обговорення малюнків за власною ініціативою учня.

 

Учень.

 

Пам`ятай, що ти – недосконалий – і це цілком нормально. Ти – людина, яка може помилятися і виправляти свої помилки.

Визнай себе таким, яким ти є – унікальним, оригінальним, людяним.

Живи справжнім, і ти матимеш задоволення від життя.

Мотивацією до самовдосконалення є гармонія в душі, яка призводить до того, що людина менше хворіє і стає більш успішною.

 

Учень1. Програма самовдосконалення базується на кількох основних принципах.

  1. Першим принципом є освіта. Відточуйте свої навички в тому, що у вас виходить добре. Однак також не забувайте про те, що у вас виходить погано.
  2. Наступним принципом є ніколи не припиняти вчитися. Адже світ не стоїть на одному місці, він безперервно розвивається так само,  як і людство. Допитливість та ентузіазм повинні бути незмінними вашими супутниками протягом усього життєвого шляху.
  3. Проявляйте турботу про себе, яка полягає у фізичній активності, правильному раціоні, міцному і повноцінному сні, а також у збалансованості розумового, фізичного і духовного розвитку. Однак не варто забувати і про відпочинок.
  4. Поставте собі мету, яка буде сильно надихати вас і здаватися трішки нездійсненною. Намагайтеся щодня наближатися до її реалізації.

Учень 2

  1. Намагайтеся уникати негативно налаштованого оточення. Віддавайте перевагу спілкуванню з людьми, які надихатимуть вас, викликатимуть посмішку і кидатимуть виклики.
  2. Пам’ятайте, що самовдосконалення повинно відбуватися в різних напрямках. Так, наприклад, фізичне самовдосконалення нерозривно пов’язане з особистісним зростанням і самовдосконаленням.
  3. На жаль, багато людей у ​​щоденній гонитві за матеріальним благополуччям забувають про те, що духовне самовдосконалення відіграє дуже важливу роль для особистісного росту і розвитку. Духовне самовдосконалення направлене на усвідомлення правильного вибору напрямку життєвих принципів і цілей.

Вчитель

"Доброта і гідність у парі ходять" — говорить народна мудрість. 
На основі власної самоповаги в особистості формується і національна самоповага, національна гордість. 
Без почуття гідності людина нікчемна. Можна деякий час жити, не поважаючи оточуючих, але важко жити, не поважаючи самого себе. 

Памятайте, дорогі діти, успіх приходить лише до того, хто його прагне, хто вміє максимально використати все найкраще із власних внутрішніх ресурсів. Не чекайте, що хтось відкриє вас, відкрийте себе самі, скажіть собі: «Я хочу, я можу, я зроблю». Щастя й успіх у ваших руках!

 

doc
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
1741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку