Година спілкування про здоровий спосіб життя на тему: "Як жити сьогодні, щоб мати шанс побачити завтра?". Розробка розрахована для учнів 5-9 класів, та дає можливість дізнатися багато цікавої та корисної інформації використовуючи її в подальшому житті.
(ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ )
ПРО ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ
Мета: формувати уявлення про здоровий спосіб життя, відповідальне ставлення до власного здоров’я, розкрити шкідливість паління і вживання алкоголю для нормального розвитку молодого організму; вчити дітей свідомого ставлення до найвищої цінності кожного – здоров’я; розвивати навички спілкування в групі, вміння чітко висловлювати свої думки, коректно доводити свою правоту та прислухатися до думок інших.
Обладнання: плакат «Від чого залежить стан здоров’я людини», діаграми «Населення України» та «Фактори здоров’я», схема «Умови здоров’я», анкета з визначення рівня знань учнів щодо формування здорового способу життя, мультимедійний супровід заходу.
ОСНОВНИЙ ЗМІСТ ГОДИНИ СПІЛКУВАННЯ
І. Організаційний момент. Привітання з вихованцями. Налаштування на гарний настрій, бажання спілкуватися та пізнавати нове.
ІІ. Повідомлення теми години спілкування. Вихованцям надається можливість сформулювати мету, яку треба досягти. Свої сподівання щодо години спілкування діти розміщують у скриньці сподівань.
ІІІ. Вступне слово керівника гуртка. Постановка проблемного питання. Останнім часом спостерігається стрімке зниження чисельності населення України. Так у1980 році населення нашої держави складало 52 млн. осіб. А що ми бачимо далі?
У чому ж полягає причина постійного зниження кількості населення України?
Вихованці міркують над поставленим проблемним питанням, пропонують можливі причини такого стану речей. Усі думки дітей фіксуються на дошці у вигляді «дерева думок». Серед міркувань найчастіше зустрічаються нарікання на складну соціальну, економічну, екологічну обстановку в Україні.
ІV. Надання нової інформації для подальшого обговорення. Керівник гуртка згоджується, що соціальна та екологічна обстановка призвели до того, що у людей значно знизилися життєві сили організму, в результаті чого кількість померлих від серцево-судинних захворювань збільшилася вдвічі, кожна третя людина помирає від онкологічних захворювань, а кожна четверта від легеневих хвороб.
Однак треба звернути увагу на те, що не всі причини названі. Пропоную розглянути і пояснити діаграму «Фактори здоров’я».
ФАКТОРИ ЗДОРОВ’Я
Після обговорення зображеного на діаграмі вихованці підводяться до висновку про те, що здоров’я людини більшою мірою залежить від її способу життя. За кордоном це усвідомили порівняно давно, у нашій же країні свідоме ставлення до здоров’я, як найвищої цінності починає набувати все більшого значення тільки останнім часом.
А що ж таке «здоровий спосіб життя»? Які умови для підтримання здорового способу життя? Здоровий спосіб життя – система поведінки людини, яка охоплює і культуру руху, і здорове харчування, і взаємні стосунки, і творчу активність, і повноцінне сімейне життя, і відмову від шкідливих звичок.
До уваги пропонується схема «Умови здоров’я».
УМОВИ ЗДОРОВ’Я
V. Сторінка вихованців. При підготовці до години спілкування групам вихованців було запропоновано підготувати виступ, плакат, газету у довільній формі, де було б розглянуто питання про шкідливі звички та їх негативний вплив на здоров’я людини.
Виступ групи № 1 «Паління».
Підборка матеріалів оформлена у вигляді стислих повідомлень учнів
«Чи знаєте ви, що…»
«Від паління люди тупіють, втрачають здатність думати і творити. Паління годиться тільки для нероб. Але в курінні є також навмисна невихованість і зухвала нетовариськість. Курці всюди отруюють повітря і душать порядних людей…»
Гете
Виступ групи № 2 «Алкоголь».
Ця група вихованців підготувала усний журнал «Здоров’я» з такими сторінками: 1) З історії алкоголю.
2) Мудрі думки.
3) Підступна отрута.
4) Народ скаже – як зав’яже.
Англійський поет Роберт Бернс писав:
Для пьянства есть любые поводы:
Поминки, праздник, встреча, проводы,
Крестины, свадьба и развод,
Мороз, охота, Новый год,
Выздоровленье, новоселье,
Печаль, раскаянье, веселье,
Успех, награда, новый чин
И просто пьянство – без причин.
«Гроші загубив – нічого не загубив, здоров’я загубив – все загубив», «Здоров’я – всьому голова», «Здоров’я не купиш» та інші.
VI. Рефлексія. Вихованцям пропонується заповнити анкету з визначення рівня засвоєння ними поняття про формування здорового способу життя (див. додаток).
VІI. Підведення підсумків. Але чому люди палять, вживають спиртні напої, наркотичні речовини? Хіба вони не знають про їхню шкоду? Чи байдужі до власного життя? Чому вони фарбують світ в чорний колір? В ході обговорення поставлених питань учні приходять до таких висновків:
Яким буде ваше життя і здоров’я залежить від вас особисто.
Ваше здоров’я і життя у ваших руках!
А зараз скажіть, що нового ви дізналися сьогодні? Чи справдилися ваші сподівання щодо години спілкування? Чи отримали ви знання, над якими слід поміркувати? Як ця година спілкування може вплинути на ваше життя і здоров’я?
Додаток
Анкета для вихованців
- загартування організму;
- режим дня;
- правильне повноцінне харчування;
- дотримання правил особистої гігієни;
- заняття фізкультурою і спортом;
- відсутність шкідливих звичок;
- чисте повітря.
3. Чи робите ви ранкову зарядку? (Так, ні, не щодня)
4. Чи займаєтесь ви спортом?
(Так, ні, не дозволяє здоров’я, немає бажання)
5. Чи палите ви? (Так, ні, 1-2 цигарки на день, більше 5 на день)
6. Чи палить хтось із вашої родини? (Так, ні, іноді)
7. Чи вживаєте ви спиртні напої? (Так, ні, періодично вживаю)
8. Чи знаєте ви, що шкідливі звички впливають на здоров’я?
(Так, ні, не замислювався)
9. Чи хотіли б ви позбутися шкідливих звичок?
(Так, ні, мені байдуже)
10. Від кого ви хотіли б дізнатися якомога більше про здоровий
спосіб життя? (Від медпрацівників, від батьків, від учителів,
з радіо і телебачення, з літератури)
11. Чи хотіли б ви у майбутньому вести здоровий спосіб життя?
(Так, ні)