Година спілкування "Як жити сьогодні, щоб мати шанс побачити завтра?"

Про матеріал

Година спілкування про здоровий спосіб життя на тему: "Як жити сьогодні, щоб мати шанс побачити завтра?". Розробка розрахована для учнів 5-9 класів, та дає можливість дізнатися багато цікавої та корисної інформації використовуючи її в подальшому житті.

Перегляд файлу

 

 

 

 

(ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ )

 

 

ПРО ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ

 

 

 

Мета: формувати уявлення про здоровий спосіб життя, відповідальне ставлення до власного здоров’я, розкрити шкідливість паління і вживання алкоголю для нормального розвитку молодого організму; вчити дітей свідомого ставлення до найвищої цінності кожного – здоров’я; розвивати навички спілкування в групі, вміння чітко висловлювати свої думки, коректно доводити свою правоту та прислухатися до думок інших.

 

Обладнання: плакат «Від чого залежить стан здоров’я людини», діаграми «Населення України» та «Фактори здоров’я», схема «Умови здоров’я», анкета з визначення рівня знань учнів щодо формування здорового способу життя, мультимедійний супровід заходу.

 

ОСНОВНИЙ ЗМІСТ ГОДИНИ СПІЛКУВАННЯ

І. Організаційний момент. Привітання з вихованцями. Налаштування на гарний настрій, бажання спілкуватися та пізнавати нове.

ІІ. Повідомлення теми  години спілкування. Вихованцям надається можливість сформулювати мету, яку треба досягти. Свої сподівання щодо  години спілкування діти розміщують у скриньці сподівань.

ІІІ. Вступне слово керівника гуртка. Постановка проблемного питання. Останнім часом спостерігається стрімке зниження чисельності населення України. Так у1980 році населення нашої держави складало 52 млн. осіб. А що ми бачимо  далі?

 У чому ж полягає причина постійного зниження кількості населення України?

   Вихованці  міркують над поставленим проблемним питанням, пропонують можливі причини такого стану речей. Усі думки дітей фіксуються на дошці у вигляді «дерева думок». Серед міркувань найчастіше зустрічаються нарікання на складну соціальну, економічну, екологічну обстановку в Україні.

ІV. Надання нової інформації для подальшого обговорення. Керівник гуртка згоджується, що соціальна та екологічна обстановка призвели до того, що у людей значно знизилися життєві сили організму, в результаті чого кількість померлих від серцево-судинних захворювань збільшилася вдвічі, кожна третя людина помирає від онкологічних захворювань, а кожна четверта від легеневих хвороб.

 

    Однак треба звернути увагу на те, що не всі причини названі. Пропоную розглянути і пояснити діаграму «Фактори здоров’я».

 

ФАКТОРИ  ЗДОРОВ’Я

 

   Після обговорення зображеного на діаграмі вихованці підводяться до висновку про те, що здоров’я людини більшою мірою залежить від її способу життя. За кордоном це усвідомили порівняно давно, у нашій же країні свідоме ставлення до здоров’я, як найвищої цінності починає набувати все більшого значення тільки останнім часом.

   А що ж таке «здоровий спосіб життя»? Які умови для підтримання здорового способу життя? Здоровий спосіб життя – система поведінки людини, яка охоплює і культуру руху, і здорове харчування, і взаємні стосунки, і творчу активність, і повноцінне сімейне життя, і відмову від шкідливих звичок.

   До уваги  пропонується схема «Умови здоров’я».

 

УМОВИ  ЗДОРОВ’Я

 

 

 

   V. Сторінка вихованців. При підготовці до години спілкування групам вихованців було запропоновано підготувати виступ, плакат, газету у довільній формі, де було б розглянуто питання про шкідливі звички та їх негативний вплив на здоров’я людини.

   Виступ групи № 1 «Паління».   

Підборка матеріалів оформлена у вигляді стислих повідомлень учнів

«Чи знаєте ви, що…»

  • Нікотин тютюнового диму є отруйною речовиною. У момент затягування сигаретою температура на її кінці досягає 600 - 700°С, відбувається суха перегонка тютюнового дьогтю, де знаходяться шкідливі речовини, в тому числі і ті, що спричинюють утворення злоякісних пухлин губи, слизової оболонки рота, стравоходу, шлунка, легень тощо.
  • Нікотин усмоктується у кров дуже швидко. циркулюючи по судинах, він спричинює їх спазм, а це створює умови для інфаркту міокарда.
  • Нікотин з кров’ю потрапляє в усі органи, збуджує нервові центри, а потім пригнічує їх. Серцеві скорочення прискорюються, серцевий м’яз виснажується, виникає постійний внутрішній стрес. У такої людини розвивається гіпертонічна хвороба.
  • Постійне паління спричинює тютюнову наркоманію і звичку необхідності сигарети після сну, прийому їжі, для підняття настрою.
  • Пасивне паління, коли людина сама не палить, але постійно перебуває в приміщенні де палять інші, дуже шкідливе. Є дані про те, що перебування протягом 8 годин поруч з курцем рівнозначне викурюванню 6 сигарет. Саме у такому становищі опиняється майбутня дитина, якщо палить вагітна жінка. Така дитина, як правило, народжується з хронічними хворобами.
  • Діти часто починають палити, наслідуючи дорослих, не думаючи про наслідки. Таким дітям важко навчатися в школі, адже пам’ять курців погіршується.
  • Паління шкодить дівочій красі: грубішає голос, втрачає свіжість і еластичність шкіра, жовтіють зуби.
  • Людина, яка починає палити в дитинстві вкорочує собі віку на 10 – 15 років, а одна сигарета забирає 7 хвилин життя.

   «Від паління люди тупіють, втрачають здатність думати і творити. Паління годиться тільки для нероб. Але в курінні є також навмисна невихованість і зухвала нетовариськість. Курці всюди отруюють повітря і душать порядних людей…»

                                                                                                                    Гете

Виступ групи № 2 «Алкоголь».

Ця група вихованців підготувала усний журнал «Здоров’я» з такими сторінками: 1) З історії алкоголю.

                      2) Мудрі думки.

                      3) Підступна отрута.

                      4) Народ скаже – як зав’яже.

  • Спиртні напої вживали ще в сиву давнину. Які ж причини зумовили їх виготовлення і вживання? По-перше, з практичних міркувань. Вино зберігається тривалий час, а сік псується. По-друге, в католицькій церкві для відправлення богослужінь. Нарешті, певну роль відіграли культурні традиції. Якщо у мусульман Коран забороняв вживати спиртні напої, то в інших країнах подібного закону не було. Укорінилася традиція – усяку подію відзначати вживанням спиртного.
  •  Арабський письменник ХІІ століття Абу-ль-Фарадж писав: «Вино передає кожному, хто його п’є, чотири якості. Спочатку людина стає схожою на павича, її рухи плавні та величаві. Потім вона уподоблюється до мавпи і починає з усіма жартувати і загравати. Далі стає схожою на лева – самовпевнена, похваляється своєю силою. Нарешті перетворюється на свиню і подібно до неї качається в багні».

   Англійський поет Роберт Бернс писав:

Для пьянства есть любые поводы:

Поминки, праздник, встреча, проводы,

Крестины, свадьба и развод,

Мороз, охота, Новый год,

Выздоровленье, новоселье,

Печаль, раскаянье, веселье,

Успех, награда, новый чин

И просто пьянство – без причин.

  • Алкоголь –  отрута! Як би його не ховали за яскравими етикетками на пляшках, як би він не вигравав у келихах, він шкодить організму. Корисним спирт є лише при зовнішньому застосуванні. Спиртовий розчин йоду знешкоджує мікроорганізми, а ось вживання 500мл 40%-ного розчину спирту призводить до загибелі одного мільйона нервових клітин, які вже не відновлюються. У людини, яка постійно вживає алкоголь, настає розумова деградація, уповільнюються рефлекси. Через ураження мозочка виникає хитка хода.
  • Спиртні напої піднімають настрій, але це підступний настрій. Механізм дії спирту полягає в тому, що він знімає гальмування у корі головного мозку. Тому в стані сп’яніння людина не контролює себе, може вчинити будь-який злочин і навіть самогубство.
  • Систематичне вживання спиртних напоїв спричинює алкоголізм, для якого характерним є патологічний потяг до спиртного, поступовий розлад фізичного і психічного здоров’я.
  • Найцінніше в людини – це її життя. Життя – багатство, дане кожному з нас батьками. Так мріється, що воно буде достойним і щасливим. А це можливо лише за умови міцного здоров’я. Не випадково в народі виникли прислів’я:

«Гроші загубив – нічого не загубив, здоров’я загубив – все загубив», «Здоров’я – всьому голова», «Здоров’я не купиш» та інші.

VI. Рефлексія. Вихованцям  пропонується заповнити анкету з визначення рівня засвоєння ними поняття про формування здорового способу життя (див. додаток).

VІI. Підведення підсумків. Але чому люди палять, вживають спиртні напої, наркотичні речовини? Хіба вони не знають про їхню шкоду? Чи байдужі до власного життя? Чому вони фарбують світ в чорний колір? В ході обговорення поставлених питань учні приходять до таких висновків:

  • Проблеми у сім’ї та школі. В цьому випадку сигарети і алкоголь – засоби відволіктися, заспокоїтися.
  • Мода на паління, засилля в засобах масової інформації реклами на тютюнові та алкогольні напої.
  •  Бажання виглядати дорослішими.
  • Недбале ставлення до свого здоров’я, невіра в те, що саме ти .втратиш його через декілька років.

Яким буде ваше життя і здоров’я залежить від вас особисто.

Ваше здоров’я і життя у ваших руках!

 

   А зараз скажіть, що нового ви дізналися сьогодні? Чи справдилися ваші сподівання щодо години спілкування? Чи отримали ви знання, над якими слід поміркувати? Як ця година спілкування може вплинути на ваше життя і здоров’я?

 

 

Додаток

Анкета для вихованців

  1. Як ви вважаєте: чи потрібні людині знання про здоровий спосіб життя?      (Так, ні, не замислювався)
  2. Які, на ваш погляд, складові здорового способу життя:

- загартування організму;

- режим дня;

- правильне повноцінне харчування;

- дотримання правил особистої гігієни;

- заняття фізкультурою і спортом;

- відсутність шкідливих звичок;

- чисте повітря.

           3. Чи робите ви ранкову зарядку? (Так, ні, не щодня)

           4. Чи займаєтесь ви спортом?

           (Так, ні, не дозволяє здоров’я, немає бажання)

           5. Чи палите ви? (Так, ні, 1-2 цигарки на день, більше 5 на день)

           6. Чи палить хтось із вашої родини? (Так, ні, іноді)

           7. Чи вживаєте ви спиртні напої? (Так, ні, періодично вживаю)

           8. Чи знаєте ви, що шкідливі звички впливають на здоров’я?

           (Так, ні, не замислювався)

           9. Чи хотіли б ви позбутися шкідливих звичок?

           (Так, ні, мені  байдуже)

          10. Від кого ви хотіли б дізнатися якомога більше про здоровий

          спосіб життя? (Від медпрацівників, від батьків, від учителів,

          з радіо і телебачення, з літератури)

          11. Чи хотіли б ви у майбутньому вести здоровий спосіб життя?

          (Так, ні)

 

doc
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку