"Ми за здоровий спосіб життя"

Про матеріал

Тренінг «Ми за здоровий спосіб життя»

Мета: надати учасникам тренінгу інформацію про здоров'я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров'я, створити комфортну атмосферу, актуалізувати відчуття важливості здоров'я, розуміння складності його досягнення та збереження, розвивати соціальну та групову компетентність.

Завдання: за допомогою вправ тренінгу допомогти учням зробити вибір на користь здорового способу життя.

Форма проведення: тренінг з виконанням вправ, бесіди, малювання.

Обладнання : плакат з правилами роботи групи; плакат у формі дерева, стікери у формі листочків, папір, олівці, фломастери.

Проведення тренінгу

1. Вправа « Знайомство»

Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій, сприяти згуртованості групи та розвивати соціальну компетентність.

Хід вправи

Зараз ми спробуємо підготуватись до роботи, створити гарний настрій та комфортну атмосферу. Давайте станемо у коло. Девізом нашого дружнього кола буде віршик:

Наше коло, мов сім'я

Друзі ми: і ти, і я.

Добрий день, сусіде справа!

Добрий день, сусіде зліва!

Ми – одна сім'я!

Друзі ми: і ти, і я.

Обніми сусіда зліва,

Обніми сусіда справа,

Ми – одна сім'я!

1. Давайте познайомимося. Кожен називає своє ім'я і характеризує себе одним словом, яке починається на першу букву вашого імені.

Кожному від народження дається найцінніший дар – життя. І найдорожче, що є в житті – здоров'я. Але, хоч як не дивно, люди дуже легковажно можуть ставитись до здоров'я. Не вміють його берегти і вести здоровий спосіб життя.

Сьогодні тема нашого заняття «Я обираю здоровий спосіб життя» з елементами тренінгу.

-А що таке тренінг?

2. Обговорення правил групи.
- дотримуватись регламенту (пунктуальність);
- слухати і чути;
- бути активним;
- говорити тільки за темою і тільки від свого імені;
- не критикувати: кожен має право на власну думку;
- конфіденційність;
- взаємоповага;
- говорити коротко, по черзі;
- правило піднятої руки;
- право ведучого тощо.

І поговоримо ми про здоров'я, про чинники, з яких складається здоров'я, як його зберегти.

3. Очікування учасників.

Мета: визначити сподівання й очікування учасників щодо проблематики заняття, реалізовувати змістову лінію «Громадянська відповідальність».
Хід вправи: Учасникам роздаються невеликі стікери (кольорові папірці) вирізані у формі листочків. Тренер просить написати на них, чого саме підлітки чекають від заняття. Потім всі по черзі промовляють свої очікування та прикріплюють на плакаті із зображенням великого дерева.

-Що саме ви очікуєте?

-Що нового можете дізнатися?

4. Інформаційне повідомлення „Що таке здоров'я?”
Здоров'я – спосіб життя людини. Це той стиль, що людина вибирає для себе, і саме він визначає, досягне людина благополуччя чи ні. Давно доведено що усе, що робить людина, відбивається на стані її здоров'я. Добре здоров'я – це постійний процес. До доброго здоров'я людина може йти, будучи зовсім здоровою чи навіть інвалідом. Добре здоров'я містить всі цілі життя людини, її інтереси і звички. Людина в житті може йти двома шляхами: один веде її до здоров'я, інший – від здоров'я.
Отже, сьогодні ми спробуємо скласти свій шлях до здоров'я, а от в якому напрямку до нього йти – обирати вам!
Що таке здоров'я?
- Здоров'я–це нічого, але все без здоров'я ніщо.
- Здоров'я–це стан повного фізичного, соціального і психічного благополуччя, а не лише відсутність хвороби чи немічність.
- Отже, здоров'я можна розглядати як ресурс повсякденного життя, а не як ціль життя. Це позитивна концепція, у якій на перший погляд висуваються суспільні й особистісні ресурси, а також фізичні здібності.
- Здоров'я – це стан, при якому люди здатні контролювати своє життя завдяки справедливому розподілу можливостей і ресурсів. Таким чином, здоров'я – це сукупна цінність. Я не можу бути здоровим за рахунок інших чи надмірного використання природних ресурсів.
- Здоров'я значить бути щасливим.
- Здорова людина – це така людина, яка життєрадісно й охоче виконує обов'язки, які покладає на неї життя та повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності.
- Здоровий спосіб життя – це такий спосіб життя, який зберігає і поліпшує здоров'я.

5. Гра «Храм здоров'я». (Технологія «Мозковий штурм»).

Мета: визначити корисні і шкідливі звички, розвивати ключові компетентності «Здорове життя», реалізовувати наскрізну лінію «Здоров'я і безпека».

- Існують певні правила, яких повинна дотримуватися людина, щоб бути здоровою. Для здорового способу життя характерні корисні звички.

- Які ви знаєте корисні звички ? (Виступи дітей).

- Деякі правила написані на аркушах. Допоможіть їх прикріпити на стенд.

1) Вставай щодня в той самий час.

2) Чисть зуби двічі на день.

3) Регулярно вживай їжу.

4) Мий руки після туалету.

5) Регулярно виконуй фізичні вправи.

6) Виконуй обіцянки.

7) Будь ввічливим.

8) Частіше посміхайся.

9) Не будь жадібним і заздрісним.

10) Говори ввічливі слова. (Та інші).

Вчитель прикріплює вислови на будиночку, цеглинами в якому є аркуші з правилами.

Ці звички корисні для вашого здоров'я. Їх так і називають – корисними.

- Хто хоче бути почесним мешканцем Храму здоров'я? Це не просто, адже існують ще шкідливі звички.

- Які ви знаєте шкідливі звички? (Куріння, алкоголь, наркотики).

- Так, паління, наркотики та вживання алкогольних напоїв – шкідливі звички, бо завдають значної шкоди здоров'ю.

Ось так швидко зруйнована наша стіна.

Отже ми побачили як шкідливі звички руйнують наше здоров'я.

6. Вправа «Скріпка»

Мета: дати можливість учасникам тренінгу самостійно визначити важливість зберігати власне здоров'я, реалізовувати наскрізну лінію «Здоров'я і безпека».

Хід вправи

Кожному учню по одній скріпці, пропонуючи її розігнути і скласти якусь іншу фігурку. Потім просять учнів скласти скріпку у початкову форму. Звичайно, зробити це нікому не вдається.

Отож, уявімо, що наше здоров'я – це скріпка. Ми робимо з ним все, що завгодно, а саме: куримо, вживаємо спиртні напої, можливо, хтось пробував і наркотичні речовини. Потім ми хочемо бути здоровими, але це вже неможливо так само, як повернути цю скріпку у початкову форму.

7. Гра – розминка „Масаж”.
Мета: релаксувати учасників, підвищити рівень групової згуртованості, розвивати соціальну та громадянську компетентності.
Хід вправи: Всі учасники встають у коло. Тренер пропонує повернутися праворуч і покласти руки на плечі учаснику, який стоїть попереду. Далі всі йдуть по колу і роблять масаж під час слів тренера: „Масажуємо плечі, потім руки до ліктів, вертаємось до плечей, масажуємо шию, хребет, талію, вертаємось по хребту до плечей. Зупинилися, зробили оберт на 180ºС. А тепер „віддячимо” за завзятість своїх партнерів.

8. Розігрування ситуації

Мета: навчитися робити правильний вибір, реалізовувати змістову лінію «Громадянська відповідальність» та виховувати ключові компетентності «Здорове життя».

Хід вправи

Щоб підтвердити або відкинути думку, що здоров'я залежить тільки від нас, розіграємо кілька способів відмовитись від пропозиції іншого зробити щось таке, що погано вплине на наше здоров'я.

1 й спосіб (постійно твердити - ні).

Джо: Давай покуримо!

Майк: Ні, дякую, я не хочу!

Джо: Не будь дитиною. Давай!

Майк:ні, дякую.

2. спосіб. (запропонувати ідею, компромісну)

Джо: Давай покуримо!

Майк: Ні, дякую, я не хочу!

Джо: Не будь дитиною. Давай!

Майк:ні, дякую. Давай краще по цукерці

3. спосіб (сказати настирливим тоном, щоб повернути тиск на іншого)

Джо: Давай покуримо!

Майк: Ні, дякую, я не хочу!

Джо: Не будь дитиною. Давай!

Майк: (підвищеним тоном). Я сказав, що це мені не потрібно. Чого ти на мене тиснеш?

4 спосіб. (сказати щось смішне)

Джо: Давай покуримо!

Майк: Ні, дякую, я не хочу!

Джо: Не будь дитиною. Давай!

Майк: хіба ти не знаєш, від паління жовтіють очі і зуби. Будуть люди тебе путати з неземною істотою.

9. Проблемні ситуації «Зроби вибір»

Мета: сформувати в учасників усвідомлення відповідальності за власну поведінку в ситуаціях ризикованих пропозицій; пошук шляхів вирішення в ситуаціях ризику, реалізовувати наскрізні лінії «Здоров'я і безпека».

Хід вправи

Учням пропонується об'єднатися у 4 групи. Групам учнів пропонується розглянути ситуації, які необхідно проаналізувати і запропонувати власний варіант її розв'язання.

Ситуація 1. Твій хлопець (дівчина) приводить тебе в компанію молоді в кафе. За столиком усі палять, ви ніколи не пробували палити. Але вам пропонують цигарку як засіб влитися в компанію. Ваші дії.

Ситуація 2. Ви збираєтесь на дискотеку. Раніше на дискотеках ви почувалися ніяково, коли запрошували на танець. Цього разу ваші друзі пропонують вам «найсильніший» рецепт – випити сто грам «для хоробрості». Ви не знаєте, що буде після цих ста грамів. Твоє рішення. (а що може бути?)

Ситуація 3. Одного разу в шкільному туалеті старший за віком учень запропонував вам цигарку. Ви відмовились. Тоді він почав насміхатися з вас, говорячи при цьому, що «ти ще малий» тощо. Ви дуже обурені ще й тому, що поряд стоять важливі для вас люди, однолітки. Ваша поведінка.

Ситуація 4. Ви разом зі своєю подругою на дні народження у приятеля. Усі розмовляють, розважаються. Один із товаришів каже, що хорошого настрою недостатньо, і дістає пляшку з горілкою. Він активно починає пропонувати всім випити. Вам налили чарку. Ваша подруга просить вас не пити, а всі навкруги наполягають випити: «Тобі що, слабо?». Як ви поведетесь?

Обговорення ситуацій

1.Чи важко було відмовитись від пропозиції випити чи закурити?

2.До чого могло призвести вживання алкоголю та куріння?

3.Що допомогло вам відмовитись від вживання наркотичних речовин?

4.Чи вважаєте ви, що вживання НР – особиста справа кожної людини?

5.Що втрачає людина, коли починає вживати НР?

10. Ми за здоровий спосіб життя

Мета: розвивати вміння роботи в групах, розвивати математичну компетентність.

Хід вправи

Поділяють на групи:

Міністри – створюють антирекламу на пачці сигарет, яку пропонують для виробництва.

Лікарі – створюють модель здорового способу життя (їсти вітаміни, дотримуватись здорового способу життя)

Бухгалтери – підраховують, скільки коштів людина витрачає на пачку сигарет, яка коштує 25 грн за 1 тиждень, 1 місяць, 1 рік.

11. Робота в групах.

Мета: розвивати вміння працювати в групах. Розвивати ключові компетентності, а саме «Спілкування державною мовою».

Хід вправи

Гра «Збери прислів'я».( Дібрати до прислів'їв з першого стовпчика закінчення у другому.

Бережи здоров'я не купиш.

Без здоров'я немає щастя.

Здоров'я за гроші поки молодий.

Люди часто хворіють бо берегтися не вміють.

Здоров'я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя,, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад

11. Прикінцеве слово „Все залежить від тебе”.
Мета: розвивати ключові компетентності «Спілкуватись державною мовою».

Колись давно у стародавньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про власний розум і спогадів про минулу зустріч з імператором. Так ішли дні за днями, роки за роками...
Аж ось пройшов усією країною розголос, що неподалік від кордону з'явився чернець, розумніший за усіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною на світі? Але вигляду нікому про своє обурення не подав, а запросив ченця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: „Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо мертве – випущу його...”
І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися двобій найрозумніших людей на світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали ввійшов маленький невеличкий, худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь–яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин проказав: „Скажи-но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?” Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: „ВСЕ В ТВОЇХ РУКАХ!”
Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.
Отже, лише від вас залежить, чи будете ви піклуватись про своє здоров'я і чи буде ваше майбутнє щасливим і безтурботним.

12. Заключна частина.

Мета: розвивати компетентність уміння вчитися впродовж життя.

- Які вправи, ігри, завдання сподобались? –

З яким настроєм розпочали і закінчили роботу?

- Що нового і пізнавального взяли для себе?

- Чи справдились ваші очікування?

Запам'ятайте! Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне переживань.. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога, залежить тільки від вас. Тож, давайте, щоб девізом вашого життя було гасло:«Я обираю здоровий спосіб життя!»

13. «Вправа «Імпульс»

Мета: дати можливість учасникам відпочити, набратися оптимізму.

Хід вправи

Учасники стають в коло. Починаючи з тренера, передають по колу потиск руки.

Я бажаю вам, щоб так як ви передавали один одному цей імпульс, ви передавали знання отримані на цьому тренінгу своїм близьким, знайомим, друзям.

Перегляд файлу

Тренінг «Ми за здоровий спосіб життя»

Мета: надати учасникам тренінгу інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я, створити комфортну атмосферу, актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення та збереження, розвивати соціальну та групову компетентність.

Завдання: за допомогою вправ тренінгу допомогти учням зробити вибір на користь здорового способу життя.

Форма проведення: тренінг з виконанням вправ, бесіди, малювання.

Обладнання : плакат з правилами роботи групи; плакат у формі дерева, стікери у формі листочків, папір, олівці, фломастери.

Проведення тренінгу

 1. Вправа « Знайомство»

 Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій, сприяти згуртованості групи та розвивати соціальну компетентність.

Хід вправи

Зараз ми спробуємо підготуватись до роботи, створити гарний настрій та комфортну атмосферу. Давайте станемо у коло. Девізом нашого дружнього кола буде віршик:

                                Наше коло, мов сім’я

                                Друзі ми: і ти, і я.

                                Добрий день, сусіде справа!

                                Добрий день, сусіде зліва!

                                Ми – одна сім’я!

                                Друзі ми: і ти, і я.

                                Обніми сусіда зліва,

                                Обніми сусіда справа,

                                Ми – одна сім’я!

1. Давайте познайомимося. Кожен називає своє ім’я і характеризує себе одним словом, яке починається на першу букву вашого імені.

Кожному від народження дається найцінніший дар – життя. І найдорожче, що є в житті – здоров’я. Але, хоч як не дивно, люди дуже легковажно можуть ставитись до здоров’я. Не вміють його берегти і вести здоровий спосіб життя.

Сьогодні тема нашого заняття «Я обираю здоровий спосіб життя»  з  елементами тренінгу.

  •      А що таке тренінг?

2. Обговорення правил групи.
- дотримуватись регламенту (пунктуальність);
- слухати і чути;
- бути активним;
- говорити тільки за темою і тільки від свого імені;
- не критикувати: кожен має право на власну думку;
- конфіденційність;
- взаємоповага;
- говорити коротко, по черзі;
- правило піднятої руки;
- право ведучого тощо.

І поговоримо ми про здоров’я, про чинники, з яких складається здоров’я, як його зберегти.

3. Очікування учасників.

Мета: визначити сподівання й очікування учасників щодо проблематики заняття, реалізовувати змістову лінію «Громадянська відповідальність».
     Хід вправи: Учасникам роздаються невеликі стікери (кольорові папірці) вирізані у формі листочків. Тренер просить написати на них, чого саме підлітки чекають від заняття. Потім всі по черзі промовляють свої очікування та прикріплюють на плакаті із зображенням великого дерева.

  •      Що саме ви очікуєте?
  •      Що нового можете дізнатися?

4.  Інформаційне повідомлення „Що таке здоров’я?”
             Здоров’я – спосіб життя людини. Це той стиль, що людина вибирає для себе, і саме він визначає, досягне людина благополуччя чи ні. Давно доведено що усе, що робить людина, відбивається на стані її здоров’я. Добре здоров’я – це постійний процес. До доброго здоров’я людина може йти, будучи зовсім здоровою чи навіть інвалідом. Добре здоров’я містить всі цілі життя людини, її інтереси і звички. Людина в житті може йти двома шляхами: один веде її до здоров’я, інший – від здоров’я. 
            Отже, сьогодні ми спробуємо скласти свій шлях до здоров’я, а от в якому напрямку до нього йти – обирати вам!
Що таке здоров’я?
- Здоров’я–це нічого, але все без здоров’я ніщо.
- Здоров’я–це стан повного фізичного, соціального і психічного благополуччя, а не лише відсутність хвороби чи немічність.
- Отже, здоров’я  можна розглядати як ресурс повсякденного життя, а не як ціль життя. Це позитивна концепція, у якій на перший погляд висуваються суспільні й особистісні ресурси, а також фізичні здібності.
- Здоров’я – це стан, при якому люди здатні контролювати своє життя завдяки справедливому розподілу можливостей і ресурсів. Таким чином, здоров’я – це сукупна цінність. Я не можу бути здоровим за рахунок інших чи надмірного використання природних ресурсів.
- Здоров’я значить бути щасливим.
- Здорова людина – це така людина, яка життєрадісно й охоче виконує обов’язки, які покладає на неї життя та повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності.
- Здоровий спосіб життя – це такий спосіб життя, який зберігає і поліпшує здоров’я.

5. Гра «Храм здоров’я». (Технологія «Мозковий штурм»).

Мета: визначити корисні і шкідливі звички, розвивати ключові компетентності «Здорове життя», реалізовувати наскрізну лінію «Здоров’я і безпека».

- Існують певні правила, яких повинна дотримуватися людина, щоб бути здоровою. Для здорового способу життя характерні корисні звички.

- Які ви знаєте корисні звички ? (Виступи дітей).

- Деякі правила написані на аркушах. Допоможіть їх прикріпити на стенд.

1) Вставай щодня в той самий час.

2) Чисть зуби двічі на день.

3) Регулярно вживай їжу.

4) Мий руки після туалету.

5) Регулярно виконуй фізичні вправи.

6) Виконуй обіцянки.

7) Будь ввічливим.

8) Частіше посміхайся.

9) Не будь жадібним і заздрісним.

10) Говори ввічливі слова. (Та інші).

Вчитель прикріплює вислови на будиночку, цеглинами в якому є аркуші з правилами.

         

Ці звички корисні для вашого здоров’я. Їх так і називають – корисними.

- Хто хоче бути почесним мешканцем Храму здоров’я? Це не просто, адже існують ще шкідливі звички.

- Які ви знаєте шкідливі звички? (Куріння, алкоголь, наркотики).

- Так, паління, наркотики та вживання алкогольних напоїв – шкідливі звички, бо завдають значної шкоди здоров’ю.

Ось так швидко зруйнована наша стіна.

           Отже ми побачили як шкідливі звички руйнують наше здоров’я.

6. Вправа «Скріпка»

Мета: дати можливість учасникам тренінгу самостійно визначити важливість зберігати власне здоров’я, реалізовувати наскрізну лінію «Здоров’я і безпека».

         Хід вправи

    Кожному учню по одній скріпці, пропонуючи її розігнути і скласти якусь іншу фігурку. Потім просять учнів скласти скріпку у початкову форму. Звичайно, зробити це нікому не вдається.

Отож, уявімо, що наше здоров’я – це скріпка. Ми робимо з ним все, що завгодно, а саме: куримо, вживаємо спиртні напої, можливо, хтось пробував і наркотичні речовини. Потім ми хочемо бути здоровими, але це вже неможливо так само, як повернути цю скріпку у початкову форму.

7. Гра – розминка „Масаж”.
Мета: релаксувати учасників, підвищити рівень групової згуртованості, розвивати соціальну та громадянську компетентності.
Хід вправи: Всі учасники встають у коло. Тренер пропонує повернутися праворуч і покласти руки на плечі учаснику, який стоїть попереду. Далі всі йдуть по колу і роблять масаж під час слів тренера: „Масажуємо плечі, потім руки до ліктів, вертаємось до плечей, масажуємо шию, хребет, талію, вертаємось по хребту до плечей. Зупинилися, зробили оберт на 180ºС. А тепер „віддячимо” за завзятість своїх партнерів.

8. Розігрування ситуації

Мета: навчитися робити правильний вибір, реалізовувати змістову лінію «Громадянська відповідальність» та виховувати ключові компетентності «Здорове життя».

Хід вправи

Щоб підтвердити або відкинути думку, що здоров’я залежить тільки від нас, розіграємо кілька способів відмовитись від пропозиції іншого зробити щось таке, що погано вплине на наше здоров’я.

1 й спосіб (постійно твердити - ні).

Джо: Давай покуримо!

Майк: Ні, дякую, я не хочу!

Джо: Не будь дитиною. Давай!

Майк:ні, дякую.

2. спосіб. (запропонувати ідею, компромісну)

Джо: Давай покуримо!

Майк: Ні, дякую, я не хочу!

Джо: Не будь дитиною. Давай!

Майк:ні, дякую. Давай краще по цукерці

3. спосіб (сказати настирливим тоном, щоб повернути тиск на іншого)

Джо: Давай покуримо!

Майк: Ні, дякую, я не хочу!

Джо: Не будь дитиною. Давай!

Майк: (підвищеним тоном). Я сказав, що це мені не потрібно. Чого ти на мене тиснеш?

4 спосіб. (сказати щось смішне)

Джо: Давай покуримо!

Майк: Ні, дякую, я не хочу!

Джо: Не будь дитиною. Давай!

Майк: хіба ти не знаєш, від паління жовтіють очі і зуби. Будуть люди тебе путати з неземною істотою.

9. Проблемні ситуації «Зроби вибір»

Мета: сформувати в учасників усвідомлення відповідальності за власну поведінку в ситуаціях ризикованих пропозицій; пошук шляхів вирішення в ситуаціях ризику, реалізовувати наскрізні лінії «Здоров’я і безпека».

Хід вправи

Учням пропонується об’єднатися у 4 групи. Групам учнів пропонується розглянути ситуації, які необхідно проаналізувати і запропонувати власний варіант її розв’язання.

Ситуація 1. Твій хлопець (дівчина) приводить тебе в компанію молоді в кафе. За столиком усі палять, ви ніколи не пробували палити. Але вам пропонують цигарку як засіб влитися в компанію. Ваші дії.

Ситуація 2. Ви збираєтесь на дискотеку. Раніше на дискотеках ви почувалися ніяково, коли запрошували на танець. Цього разу ваші друзі пропонують вам «найсильніший» рецепт – випити сто грам «для хоробрості». Ви не знаєте, що буде після цих ста грамів. Твоє рішення. (а що може бути?)

Ситуація 3. Одного разу в шкільному туалеті старший за віком учень запропонував вам цигарку. Ви відмовились. Тоді він почав насміхатися з вас, говорячи при цьому, що «ти ще малий» тощо. Ви дуже обурені ще й тому, що поряд стоять важливі для вас люди, однолітки. Ваша поведінка.

Ситуація 4. Ви разом зі своєю подругою на дні народження у приятеля. Усі розмовляють, розважаються. Один із товаришів каже, що хорошого настрою недостатньо, і дістає пляшку з горілкою. Він активно починає пропонувати всім випити. Вам налили чарку. Ваша подруга просить вас не пити, а всі навкруги наполягають випити: «Тобі що, слабо?». Як ви поведетесь?

Обговорення ситуацій

  1.   Чи важко було відмовитись від пропозиції випити чи закурити?
  2.   До чого могло призвести вживання алкоголю та куріння?
  3.   Що допомогло вам відмовитись від вживання наркотичних речовин?
  4.   Чи вважаєте ви, що вживання НР – особиста справа кожної людини?
  5.   Що втрачає людина, коли починає вживати НР?

10. Ми за здоровий спосіб життя

Мета: розвивати вміння роботи в групах, розвивати математичну компетентність.

Хід вправи

Поділяють на групи:

Міністри – створюють антирекламу на пачці сигарет, яку пропонують для виробництва.

Лікарі – створюють модель здорового способу життя (їсти вітаміни, дотримуватись здорового способу життя)

Бухгалтери – підраховують, скільки коштів людина витрачає на пачку сигарет, яка коштує 25 грн за 1 тиждень, 1 місяць, 1 рік.

11. Робота в групах.

Мета: розвивати вміння працювати в групах. Розвивати ключові компетентності, а саме «Спілкування державною мовою».

Хід вправи

Гра  «Збери прислів’я».( Дібрати до прислів’їв з першого стовпчика закінчення у другому.

Бережи здоров’я                               не купиш.

Без здоров’я                                       немає щастя.

Здоров’я за гроші                              поки молодий.

Люди часто хворіють                      бо берегтися не вміють.

Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя,, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад

11. Прикінцеве слово „Все залежить від тебе”.
              Мета: розвивати ключові компетентності «Спілкуватись державною мовою».

Колись давно у стародавньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про власний розум і спогадів про минулу зустріч з імператором. Так ішли дні за днями, роки за роками... 
Аж ось пройшов усією країною  розголос, що неподалік від кордону з’явився чернець, розумніший за усіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною на світі? Але вигляду нікому про своє обурення не подав, а запросив ченця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: „Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо мертве – випущу його...”
              І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися двобій найрозумніших людей на світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали ввійшов маленький невеличкий, худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь–яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин проказав: „Скажи-но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?” Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: „ВСЕ В ТВОЇХ РУКАХ!” 
          Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.
Отже, лише від вас залежить, чи будете ви піклуватись про своє здоров’я і чи буде ваше майбутнє щасливим  і безтурботним.

12. Заключна частина.

Мета: розвивати компетентність уміння вчитися впродовж життя.

 - Які вправи, ігри, завдання сподобались? –

З яким настроєм розпочали і закінчили роботу?

- Що нового і пізнавального  взяли для себе?

- Чи справдились ваші очікування?

Запам’ятайте! Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне переживань.. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога, залежить тільки від вас. Тож, давайте, щоб девізом вашого життя було гасло:«Я обираю здоровий спосіб життя!»

13. «Вправа «Імпульс»

Мета: дати можливість учасникам відпочити, набратися оптимізму.

Хід вправи

Учасники стають в коло. Починаючи  з тренера, передають  по колу потиск руки.

Я бажаю вам, щоб так як ви передавали один одному цей імпульс,  ви передавали знання отримані на цьому тренінгу своїм близьким, знайомим, друзям, і щоб самі ніколи не потрапили  в ситуації торгівлі людьми.

 

1

 

doc
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
2177
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку