Година спілкування з цивільного захисту
Тема Нехай вогонь в серцях палає, а пожеж хай не буває
Федоренко Валентина Миколаївна,
класний керівник 2-А класу
Піщанського ліцею
Красноградської міської ради
Харківської області
Мета : Формувати ключові компетності:
Предметна компетентність
- Розширити знання дітей з пожежної безпеки та дотримання правил безпеки у повсякденному житті.
- поглибити уявлення учнів про користь і шкоду вогню, про тяжкі наслідки недотримання пожежної безпеки.
Загальнокультурна
- дотримуватись норм мовленнєвої культури, зв’язного висловлювання;
- використовувати відомості із різних галузей знань.
Соціальна
- продуктивно співпрацювати з партнерами у групі;
- презентувати власну думку й уважно ставитись до поглядів інших;
- уміння виступати публічно, проявляти ініціативу;
- виховувати співчутливе ставлення до оточуючих, бажання завжди прийти на допомогу.
Здоров’язбережувальна
- розвивати мотивацію до безпечного способу життя, потребу дотримання правил протипожежної безпеки;
- дбайливо ставитись до власного здоров’я та здоров’я інших людей.
Завдання:
Дати дітям знання про заборонні та наказові правила пожежної безпеки
Учити знаходити вихід у надзвичайних ситуаціях ( у разі виникнення пожежі)
Закріпити знання про користування первинними засобами пожежогасіння (вода, пісок,важка тканина).
Очікувані результати на кінець заняття учні зможуть назвати :
причини виникнення пожеж та правила їх запобігання ;
алгоритм дій у разі виникнення пожежі;
Форма проведення: гра
Хід гри
I. Повідомлення теми то мети уроку
- Якщо ви розгадаєте ребус, то дізнаєтеся тему нашої години спілкування.
- Де живе вогонь? З'єднати малюнок із зашифрованим словом. Малюнковий кросворд. (Сірники, запальничка, хлопавка, свічки, багаття)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Чи може вогонь бути нашим другом? А може вогонь стати ворогом?
II. Основна теоретична частина
- А ви знаєте правила пожежної безпеки ви ?
- Чи дотримуєтеся їх?
- Чи зможемо перемогти вогонь?
Діти об'єднуються в дві команди.
Команда «Пожежники»
Наш девіз: Пожежники відважні,
Завзяті та старанні,
З вогнем вони не дружать
І вогонь водою тушать.
Команда «Запальнички»
Наш девіз: Ми маленькі запальнички,
Пломеніють у нас личка,
Тож часу не гаймо,
Гру розпочинаймо
(У командах є спікер, секретар, доповідачі)
Встановлення правил роботи в групі:
1. Уважно слухати запитання.
2. Поважати думку товаришів.
3. Під час виступу говорить тільки один учень.
І тур
Зупинка «Інтерв'ю юних пожежників»
1-а група: За яким номером телефонувати при виникненні пожежі?
2-а група: Чи можна торкатися оголених дротів мокрими руками?
1-а група: Чи можна сушити білизну над газовою плитою?
2-а група: Що потрібно робити, коли у кімнаті чути дим?
1-а група: Чи можна ховатися під час пожежі під ліжком?
2-а група: Чи можна загасити вогонь землею, мокрим одягом?
1-а група: Чи можна кидати у вогонь балончик із невідомою речовиною?
2-а група : Яка головна вогнегасна речовина?
ІІ- тур
Зупинка «Селище Загадкове»
1.Смілива людина, що бореться з вогнем? (Пожежник)
2.Маленька зірка відлетіла. Багато лиха наробила. (Іскра)
3Лишає він страшні сліди, усе він пожирає, а як даси йому води, відразу помирає. (Вогонь)
4.Бажаний гість замість цукерок дрова їсть. (Вогонь)
5.Коли вогнище палає,
Він гасить допомагає.
Із піщинок наш дружок,
Здогадались? Це ….(Пісок)
6.Хвостом воду бере,
Хвостом випускає
Як вогонь розбушувався
Його поливає (Пожежна машина)
7. Вогню малі брати
І мають щедру душу.
Хоч з дерева вони
Вогонь дають завжди. (Сірники)\
Без крил, без рук, без ніг, а вгору піднімається. (Дим)
ІІІ- тур
Зупинка «Чомучки» (Завдання на картках. Обрати правильну відповідь).
1-а група. Чому виникають пожежі в наших оселях? (Залишають без догляду електричні прилади, діти граються із сірниками, одночасно включені кілька електроприладів, куріння у постелі, ігри із запальничками, пустощі з вогнем, необережне поводження з газовою плитою)
2- група. Дайте пораду своєму другу про те, як самому вдома поводитися із сірниками (Не можна гратися з сірниками, запалювати їх без дозволу дорослих, розпалювати багаття, гратися біля гарячої плити, запалювати газову плиту).
Зупинка . Руханка « Пожежники»
Ми в пожежників пограємо,
Швидко шланги розмотаємо,
Ось так, ось так, швидко шланги розмотаємо.
Ось вогонь у нас горить,
Будемо його гасить.
Ось так, ось так, будемо його гасить.
А тепер ми присідаємо,
Під дивани заглядаємо.
Ось так, ось так, під дивани заглядаємо.
Ось вогонь ми загасили,
І за парти дружно сіли.
Все як треба ми зробили –
Відпочинок заслужили.
ІV тур Зупинка « Народ скаже, як зав'яже» Скласти прислів’я
1.Сірник невеликий, жартувати з ним не варто 2. Сірник маленький, а біда велика.
3. З вогнем погані жарти – не загасиш
4. Криком вогню але поганий хазяїн.
5. Вогонь – добрий слуга. а вогонь-велетень
V тур
Зупинка « Ерудити» Оберіть правильну відповідь.
1. При виникненні пожежі потрібно:
А) зателефонувати 101;
Б) кликати сусідів;
В) втекти, не сказавши нікому нічого.
2. У кімнаті відчули їдкий дим, що робити?
А) закрити носа і рота вологим рушником;
Б) відчинити вікно і двері;
В) шукати вихід із кімнати.
3. Ваші дії, коли ви бачите, що на вашому приятелеві загорівся одяг?
А) зривати одяг;
Б) поливати водою;
В) накинути і обмотати ковдрою.
4. Що будете робити, якщо бачите, що горить суха трава?
А) втечете;
Б) будете звати на допомогу дорослих;
В) засипатимете вогонь землею.
III. Підсумок заняття
Оцініть свою роботу смайликами
Використані джерела інформації для підготовки заходу:
ЛІТЕРАТУРА
1. Буган Ю. В. Шкільні свята та розваги. — Тернопіль : Підручники та посібники, 1996.
2.Журнали «Початкова освіта»; «Початкове навчання та виховання»; «Початкова школа»; «Розкажіть онуку».
3.Красоткіна, Н. Г. Виховні бесіди у початкових класах. — Тернопіль : Мандрівець, 2008. —176 с.
4.Куріпта В. І. Сценарії позакласних заходів для 1-4 класів. — X. : Вид. група «Основа», 2006. — 368 с. — (Б-ка журн. «Початкове навчання»; Вип. 5 (29)).
5.Організація та проведення «Дня цивільного захисту» в загальноосвітньому навчальному закладі. Методичні рекомендації/ Укладачі Л.М. Богданович, С.Л. Усик – Л. Навчально-методичний центр цивільного захисту та безпеки
Петренко Л. Через комунікацію до пізнання. - - К. : Плеяди, 2005. — 112 с. — (Відкритий урок. Початкова школа. Вип. 1-2).
6.Романів О. В. Комплекс тренінгових занять для молодших школярів «Світ уваги» (за матеріалами освіта.иа).
7.Слабошпицька Л. Все про все на світі. —К. : Махаон-Україна, 2004.
8.Статмзн П. Безопасность вашего ребенка. — СПб.: Дельта, 1996.