Волинський науковий ліцей
Волинської обласної ради
Прагнемо миру!
(година спілкування з елементами тренінгу
для учнів 10-11 кл.)
Підготувала
вихователь
Губська Т. П.
Мета:
поглибити знання учнів про важливість дотримання миру на землі;
формувати потребу нести особистий вклад у збереження миру та творення добра;
формувати активну життєву позицію,
виховувати патріотизм, любов до свого народу та повагу до людей; активізувати пізнавальну активність ліцеїстів, створити стіннівку «Прагнемо миру!»
Обладнання: для перегляду відеоролика - проектор, ватман для стіннівки, аркуші формату А4 із заготовками для роботи в групах, друкований матеріал, клей, олівці тощо.
Хід уроку
Епіграф: Людина створена природою
для миру, а не для війни,
народжена для радості, а не для горя…
Франсуа Рабле
2. Мотивація. Повідомлення теми та мети уроку
- Що для кожного з вас найцінніше в житті? ((Для допомоги епіграф Слайд 2)
- Чи буде все це мати цінність, якщо не буде миру?
Тема сьогоднішнього уроку – «Прагнемо миру!»
Мета нашого заняття - пригадати зміст слова «мир». Поміркувати над тим, чи кожен з нас дійсно прагне миру.
Хочеться, щоб кожен з вас запитав у себе:
- Чи приносить мені радість чиєсь щастя?
- Чи засмучує чуже горе?
- Чи виникає в мене бажання як не допомогти, то бодай добрим словом полегшити чужий біль?
- Чи проходив (-ла) мимо чужої біди, навіть не поцікавившись, що трапилося?
- І взагалі, що кожен з нас може зробити для збереження миру?
- Які асоціації у вас виникають коли чуєте слово «мир»?
(Відповіді учнів)
Вихователь. МИР...таке коротеньке слово, а який глибокий зміст воно в себе вміщує!
Слово «мир» тлумачиться як відсутність незгоди, ворожнечі, сварок.
Є ще одне цікаве пояснення походження слова «мир». Існує старослов'янська абетка у якій кожна літера означає слово, кожне слово – замисел, що розшифровувався в речення.
М – дуже важлива буква-слово, що означає «думати», «міркувати», «мислити».
И – «іже» - буква, зміст якої можна виразити словами «якщо» і «коли». Також використовувалась у значенні сполучника «і».
Р – рци – це давньослов'янська буква, яку ми знаємо сьогодні як букву Р: «говори, прорікай, читай уголос».
Як бачимо, «думки й мова» – два ключові слова до розшифрування поняття «мир». А враховуючи той факт, що стародавні слов'яни бачили послання в кожному слові, то й ми можемо скласти таку фразу: «Думай, коли говориш». Отже, мир починається в думках кожної людини…..
«Війна» - організована збройна боротьба між державами, суспільними класами тощо.
Для більшості людей планети Земля, мир – це повсякденна реальність. На наших вулицях безпечно, ми можемо працювати, навчатися, у вільний час займатися улюбленими справами ( їх буває дуже багато).
- Та чи всі живуть добре й щасливо?
Для багатьох людей у сучасному світі спокійне життя – це лише казкова мрія. І щоб хоч на короткий час втілити її в життя й припинити кровопролиття, був заснований День Миру.
Об’єднання учнів у групи. Розподіл завдань та приладдя.
Завдання для груп:
група «Журналісти»
Завдання: написати коротке повідомлення (замітку) про дитячий фонд ООН ЮНІСЕФ.
Акцентуйте увагу на таких питаннях:
- З якою метою і коли був створений фонд?
- У чому полягає його діяльність?
- За що і коли фонд був нагороджений Нобелівською премією миру? (Що це за премія взагалі?)
- Хто є послами доброї волі ЮНІСЕФ?
- У чому полягає їхня діяльність?
- Які факти, пов’язані з діяльністю фонду вас вразили?
(Лідер групи отримує аркуш формату А4 з емблемою ЮНІСЕФ та місцем для записів.
група «Редактори»
Завдання: Опрацювати матеріал і підготувати інформаційну сторінку про День миру.
Акцентуйте увагу на такі питання:
- Коли відзначають День миру?
- Коли і ким був заснований, яка його офіційна назва?
- Яка мета проведення такого дня?
- Які символи миру?
група «Хранителі мудрості»
Завдання: Відновити вислови відомих людей про мир та війну, з’єднавши дві частини. Наклеїти отримані вислови на основу.
(Групі видається клей, аркуш А4 та розрізаний текстовий матеріал.)
Війни прокляті матерями». (Горацій)
Коли наші нащадки побачать пустелю, на яку ми перетворили Землю, яке виправдання вони знайдуть для нас? (Айзек Азімов)
Не йдіть війною проти закону, прийміть закони проти війни. (Єврейське прислів’я)
Війна буде повторюватися до тих пір, поки питання про неї буде вирішуватися не тими, хто помирає на полі бою. (Анрі Барбюс)
Війна в однаковій мірі обкладає даниною чоловіків і жінок, але з одних стягає кров, з інших - сльози. (В. Теккерей)
Війна людей їсть, кров'ю запиває. (Українське прислів'я)
Якщо бажаєш, щоб світ змінився, стань цією зміною. (Махатма Ганді)
Визнання проблеми – половина успіху в її... розв’язанні. (Зигмунд Фрейд)
Оті дурні, що кричать «націоналіст!», не розуміють і ніколи не зрозуміють, що я зумів об'єднати любов до мого народу з любов'ю до всіх народів світу! (Остап Вишня)
група «Дослідники»
Завдання: За інформаційними матеріалами створити замітку про діяльність послів доброї волі ЮНІСЕФ.
група «Спікери»
Завдання: Створити промову, звернення до людей світу, висловити власну позицію щодо проблеми військових дій в Україні та світі. Записати.
(Групі видається Аркуш А4, ручка, кольорові олівці.)
група «Релакс»
Завдання: Займіться арт-терапією. Розфарбуйте картинку − голуба, що є одним із символів миру.
Створення стіннівки. Представник групи розповідає про завдання, що отримала група, та результат його виконання. Після виступу лідера групи аркуш з виконаною роботою приклеюється під назвою-стрічкою з темою виховної години, таким чином створюється полотно стіннівки, що буде висіти в куточку класу.
Ми живемо у непростий час і є свідками війни , яка точиться на Сході та Півдні нашої країни. Потрібно пам’ятати про те, що є люди, які захищають наше з вами мирне і спокійне життя. Це наші військові, медики, волонтери. Вони погодилися у будь – який час припинити жити, аби ми з вами могли жити, творити, любити, мати майбутнє.
Шануйте і поважайте їх.
- Що залежить від кожного з нас у підтриманні миру.?
Ваш обовязок памяти про те, що кожен з повинен жити гідно і сприяти збереженню миру, злагоди в першу чергу там, де може: у своїй душі, сім’ї, родині. Мир у стосунках з іншими людьми та у відношенні до оточуючого світу.