Година спiлкування
з елементами тренiнгу
Мета: з’ясувати суть понять «успiх», «успiшна людина», узагальнити поняття про складові успіху; дати можливість дітям упевнитися, що успіх залежить і від особистих зусиль, і від співпраці з іншими; сприяти розвитку чітких життєвих орієнтирів, розвивати навички самопрезентацiї, вмiння аналiзувати свої дiї, вчинки, робити висновки; виховувати впевненiсть, цiлеспрямованiсть, вiру в успiх.
Завдання: надати iнформацiйну пiдтримку з порушених питань, допомогти учням пiзнати себе, допомогти зробити крок до самопізнання, усвiдомити свої позитивні риси.
Обладнання: , мультимедійна презентація, комп’ютер; схема «Портрет успiшної людини», роздатковий матеріал(додатки), компактдиски «Фаусто Папетті», «Вангеліз»; на дошці записано вислови видатних людей про успіх; на ватмані намальовано свічку; тлумачний словник; на столах букети квітів та свічки; картки з висловами; пам'ятка «Як досягти успіху?».
Структура заняття
Хронометраж
I. Оголошення теми, мети , завдань заняття 2 хв
II. Вступ 10 хв.
III. Основна частина. 30 хв.
IV. Підсумки заняття. 3хв.
Хід заняття
НА ДОШЦІ ЗАПИС :
Той , хто хоче, робить більше, ніж той, хто може.
Випадкових перемог не буває.
Успіх приходить до тих, хто рухається вперед,
До тих, хто розподіляє свої сили з розумом.
Людина лише там чогось домагається,
Де вона сама вірить у свої сили.
1.Вступ
Вихователь:
Життя щоденно ставить людину перед необхідністю вибору – прийняттям відповідальних рішень. Життєвий шлях особистості багато в чому залежить від того, наскільки вона здатна пізнати світ і себе, свідомо визначити мету і підпорядкувати їй свою діяльність.
Кожен хоче чогось досягнути в житті, щоб мати можливість пишатися собою. Чому ж одному це вдається, а іншому – ні? Адже людина має реальні можливості керувати власним життям і розвитком, розвивати власне «Я» , досягати відчуття впевненості й надійності. Життєва мета людини спрямована на досягання добра, щастя, успіху.
2. Оголошення теми , мети , завдань
(Звучить диск «Фаусто Папетті».)
Вихователь:
Цю свічку я — побачиш — донесу,
Чи можу я не донести її,
Коли вона життя...
І. Кочер
(На столах стоять свічки. Діти їх запалюють.)
Вихователь:
Вогник, який ми з вами запалили зараз, символізує горіння наших сердець, символізує пристрасне бажання досягти успіху в житті. Саме про успіх, шляхи його досягнення і піде сьогодні мова. Ми знову і знову будемо говорити про те, що нас хвилює.
Для того, щоб досягти гармонії в роботі , потрібно виробити правила співпраці, взаємодопомоги. Створюємо правила ( з допомогою вихователя):
Прохання дотримуватися цих правил .
3. Основна частина.
Вихователь:
- Спочатку спробуймо дати визначення поняттю «успіх». Що ви розумієте під цим словом? ( Метод «Мозковий штурм»).
( відповіді на запитання)
На дошці фіксуються всі відповіді дітей,що відображають асоціації із словом успіх. Таким чином колективно визначаються основні складові успіху.
- Тепер дамо визначення поняттю « успіх», звернувшись до визначення, яке пропонує Великий тлумачний словник сучасної української мови. Зазирнувши у словник й прочитавши статтю «Успіх», ми знаходимо:
Отже, «успіх» - це:
Вихователь:
Що таке успіх? Кожен розуміє його по - своєму. Скільки людей , стільки і думок. Успішні люди – це люди , які чогось у житті досягли. База успіху – праця над собою, усвідомлена і улюблена, яка приносить радість, моральне задоволення, достаток, громадське визнання. Успіх – це те, чого бракує, на жаль, більшості із нас. Успіх – це те, чого кожен хотів би досягти.
Звичайно, що таке успіх, кожен визначає для себе сам, залежно від своїх цінностей, виховання, виду діяльності.
Вихователь: ( Метод «Прес»)
- А чи вважаєте ви себе успішними людьми?
( виступу учнів )
Я вважаю, що … ( висловлюєте свою думку, пояснюєте, у чому полягає ваша точка зору);
... тому що ( пояснюєте, на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції);
Наприклад … ( наводите факти, що демонструють ваші докази );
Таким чином … ( Отже … ) (узагальнюєте свою думку, робите висновок).
Вихователь:
( Вправа «Автопортрет успішної людини»)
- Ви перелічили свої досягнення: досконало володію комп’ютером, вільно спілкуюсь іноземною мовою, учасник художньої самодіяльності, президент учнівського самоврядування…)
- Тепер заповнимо таблицю. Це допоможе вам навчитися характеризувати себе та інших.
Позитивні риси Негативні риси |
||
Ставлення до навчання |
Цілеспрямованість, наполегливість |
Нерішучість |
Ставлення до інших |
Великодушність, безкорисність |
Нестриманість |
Ставлення до себе |
Вимогливість, справедливість |
Невпевненість в собі |
Вихователь:
Навіть видатним людям потрібно було наполегливо працювати, щоб розвивати закладені здібності й досягати успіху. Тож немає сенсу переконувати, що талановита людина може досягти певних успіхів, коли вірить у себе і знає, що в неї вистачить сил аби здійснити свою мету.
- Що ви знаєте про видатних людей, які досягли успіху?
( Метод « Мікрофон»)
( виступи учнів)
|
|
|
Вихователь:
Раціонально поєднавши ці складові – цілеспрямованість, упевненість, наполегливість, працелюбність, знання, талант і оптимізм – маємо пряму шлях до успіху.
- А зараз я пропоную вам :
тест « Чи здатні ви досягти успіху?»
а) допомогою друзів;
б)спільною роботою;
в)моєю цілеспрямованістю.
2.Потрапивши у несподівану, ризиковану ситуацію я:
а) шукаю допомоги;
б) покладаюсь і на себе і на партнерів;
в) приймаю рішення і вживаю необхідні заходи самостійно.
3. Дружба для мене:
а)підтримка; б) співпраця; в) самоствердження.
4. Справжній професіонал, на мою, думку, відрізняється:
а) посидючістю і дисциплінованістю;
б) підготовкою;
в)рішучістю.
5. Яка геометрична фігура вам найбільше подобається?
а) квадрат; б) круг; в) трикутник.
6. Коли мені сподобалась особа протилежної статі, я:
а) чекаю від неї ініціативи;
б) поступово входжу в контакт з нею;
в) говорю про це їй (йому) відразу й рішуче.
7. У компанії де є багато незнайомих, я:
а) відчуваю себе « не у своїй тарілці»;
б) знаходжу спільні теми і контакт;
в) відпочиваю, не звертаючи уваги на присутніх.
8. Під час публічного виступу (відповіді на уроці) я:
а) соромлюся, хвилююся;
б) шукаю взаємопорозуміння у слухачів;
в) дістаю задоволення від власного голосу.
9. Для вирішення ризикованих складних справ краще брати людей:
а) надійних;
б) розумних і стараних;
в) самостійних і незалежних.
10. Доля, на мою думку, це:
а) неминучість;
б) поєднання везіння і невезіння;
в) здібність самому творити своє життя.
За кожен варіант «а» поставте собі 1 бал, за кожен варіант «б» - 3 бали, за варіант «в» - 0 балів. Підрахуйте загальну суму балів.
Якщо ви набрали 10-15 балів: на жаль, ви не можете самі впоратись із проблемою. Складність вашого етапу в закоренілій настанові, що ви немічні, до того ж не бажаєте змінити ситуацію. Низьке самооцінювання – основна задача на шляху досягнення успіху, його слід позбутися.
Сума балів 16-22 свідчить про ваші завищені амбіції. В окремих випадках ви можете досягнути успіху. Але ваші самовпевненість і егоїзм дратують багатьох і стають причиною конфлікту із вами. Вам потрібно орієнтуватися на співпрацю та інколи чинити наступ на власне «Я».
Якщо ви набрали від 23-30 балів, вас можна привітати. Ви знайшли правильний шлях до досягнення успіху. Ваші амбіції виявляються тільки там, де це необхідно. Люди вас розуміють і готові з вами співпрацювати. Так тримати!
Вихователь:
Підбиваючи підсумок заняття, я хочу сказати,що:
- успіху досягає той, хто має чітко сформульовану мету , продумані далекі та більш близькі цілі;
- наполегливий, працелюбний, цілеспрямований, оптимістично реагує на невдачі, створює атмосферу успіху.
Зараз кожному з вас треба шукати свою стежку у житті, а щоб вона була вірною, привела до життєвого та професійного успіху, потрібно:
Я вірю, що ви досягнете успіху в житті, вас будуть поважати та любити.
(Учням роздають пам'ятки «Як досягти успіху», «Шлях до успіху»)
ПАМ’ЯТКА « ЯК ДОСЯГТИ УСПІХУ В ЖИТТІ»
Постав перед собою реальну мету.
Склади власну схему досягнення успіху.
Розвивай силу волі.
Не зупиняйся на досягнутому.
Учися працьовитості й наполегливості.
Думай про позитивне.
Умій захоплюватися справою
Пам'ятка «Шлях до успіху?»
(Вислови видатних особистостей)
Характер — це великий множник людських зусиль.
Англійський філософ Арнольд
Усе па землі поступається праці та хоробрості.
Вольтер
З нічого нічого не буває.
Тіт Лукрецій Кар
Той, хто багато говорить, часто зазнає невдачі, тому краще додержуватися міри.
Дао де Цзин
Заздрість найгірша з усіх вад, адже вона не дає нічого.
О. де Бальзак
Неук має велику перевагу перед освіченою людиною: він завжди задоволений собою.
Наполеон Бонапарт
Праця — найкращий шлях до того, щоб любити життя.
Е.Ренан
На мій погляд, немає вищого покликання, як бути потрібним і корисним багатьом людям.
Ш.Монтескьє
Людині, яка не слухає порад, не можна допомогти.
Франклін
Успіх — наслідок і не повинен бути метою.
Г. Флобер
Численність дрібних успіхів не є гарантією великої перемоги.
В. Швебель
Своїм успіхом кожна людина значною мірою зобов'язана думкам, які вона сама про себе створила.
Е. Берн
Успіх не розшукуватиме тебе. Ти сам маєш його шукати.
У. Брайан
Успіх — дитина наполегливості.
П. Буаст
Тільки той досягає успіху в житті, хто прожив його так, як хотів.
Д. Морлей
Успіх буває тільки один: прожити життя так, як бажаєш.
К. Морлі
Успіх вимірюється не тим, наскільки високо ви піднялися, а тим, скільки ви з собою принесли.
У. Роу