Головні цілі пізнання минулого. Фах історика.

Про матеріал
Конспект уроку на тему "Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження" орієнтований до підручника авторської групи І.Щупак,І піскарьова, О.Бурлака.
Перегляд файлу

Тема: Головні  цілі пізнання минулого. Фах історика. Що  таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження.

Очікувані результати:

  • знають, якими правилами керуються історики в дослідницькій роботі;
  • розуміють поняття  «історичний факт», «історична особа», «історичне дослідження».

Тип уроку: нових знань

Хід уроку

Оргмомент

Мотивація навчальної діяльності

На дерево очікувань учні пишуть на стікерах, що вони очікують і хочуть дізнатися нового з теми і наклеюють на дерево очікувань

Актуалізація  опорних знань і вмінь

Пояснити вислів

https://kabinet-istorii.at.ua/_ph/21/1/739126874.jpg?1617010256

 

Запитання до учнів:

Чи згодні  ви з висловом?Чому саме?

Чи вислів актуальним на сьогоднішній день?

Вивчення нового матеріалу:

План вивчення нової теми

1.Що вивчає історія?

2.Хто вивчає історію?

3.З чого складається історичні дослідження?

 

1.Що вивчає історія?

Істо́рія  наука, яка вивчає минуле людства, покладаючись при цьому на письмові та матеріальні свідчення минулих подій.

Існують наступні джерела історії:

  • Письмові
  • Усні
  • Речові
  • Візуальні

 

Завдання:

Наведіть приклади до кожного історичного джерела.

 

2.Хто вивчає історію?

Вивченням історії займаються історики -  науковці, які спираючись на історичні джерела вивчають певні події .

Геродот був одним із перших учених-мандрівників. Давньоримський філософ Цицерон назвав Геродота «батьком історії». Ученого  дуже захоплювали чужоземні звичаї, тож він довго (між 455-444 роками до н. е.) мандрував країнами Сходу.

Маршрут однієї з подорожей Геродота пройшов через Малу Азію, звідки він прибув на кораблі в Північне Причорномор’я, до колонії Ольвія (берег Дніпровсько-Бузького лиману). Імовірно, саме там він зустрів кочові племена скіфів і спостерігав за їхніми звичаями та обрядами.

 Звертаємося до підручника, де працюємо із історичним джерелом та історичною картою стр.132-133

Відомими істориками були:

  • Дмитро Іванович Яворницький,Іван Петрович Крип'якевич – дослідники козацтва
  • Михайло Грушевський – це вчений світового рівня, творча спадщина якого вражає своїм тематичним діапазоном, енциклопедичністю, універсальністю.
        Його перу належать близько двох тисяч праць з історії, соціології, літератури, етнографії, фольклору. Працею всього життя стала написання  10-томної монографії «Історія України-Руси». Містить виклад історії України від прадавніх часів до другої половини 17 століття.

3.З чого складається історичні дослідження?

Коментоване читання стр 134-135

Учні працюють із текстом за методом «Інсерт»(читання із позначками)

 

+  знайомий матеріал

  • незнайомий матеріал

? – є запитання або учень  щось не зрозумів

  • Особливий акцент при роботі із текстом треба зробити на термінах «історичний факт», «історична особа», «історичне дослідження».

      Закріплення вивченого матеріалу

 Скласти пазли із визначень і сказати, що це за термін, навести приклади спираючись на вивчений матеріал із попередніх тем

1.історичні події, явища, процеси, які були відтворені істориками (Історичний факт)

2.головні герої, постаті історії, які своїми діями, вчинками впливали на хід історії (Історична постать)

3. базується на історичних джерелах, з них історик черпає інформацію про минуле, яку він інтерпретує, осмислює і на основі якої відтворює, реконструює (чи конструює) картину-образ минулого.(Історичне дослідження)

Історична задача:

Вирішити історичну задачу, позначивши дати на стрічці часу

Михайло Грушевський писав свою 10-томну роботу «Історія України Руси» із перервами протягом 1895—1933 років.

1.Скільки років автор витратив на написання роботи? 1933 – 1895=38

2.Скількі років ця праця є відомою світові з перших днів написання?2021-1895=126

Підсумки уроку

  • Я дізнався…
  • На мене справило враження…
  • Я знаю…
  • Я буду використовувати…

 

Домашнє завдання:

Рекомендовано опрацювати параграф 24, за бажанням скласти кросворд до теми.

docx
Додано
29 березня 2021
Переглядів
2720
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку