Тема: Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження.
Очікувані результати:
Тип уроку: нових знань
Хід уроку
Оргмомент
Мотивація навчальної діяльності
На дерево очікувань учні пишуть на стікерах, що вони очікують і хочуть дізнатися нового з теми і наклеюють на дерево очікувань
Актуалізація опорних знань і вмінь
Пояснити вислів
Запитання до учнів:
Чи згодні ви з висловом?Чому саме?
Чи вислів актуальним на сьогоднішній день?
Вивчення нового матеріалу:
План вивчення нової теми
1.Що вивчає історія?
2.Хто вивчає історію?
3.З чого складається історичні дослідження?
1.Що вивчає історія?
Істо́рія — наука, яка вивчає минуле людства, покладаючись при цьому на письмові та матеріальні свідчення минулих подій.
Існують наступні джерела історії:
Завдання:
Наведіть приклади до кожного історичного джерела.
2.Хто вивчає історію?
Вивченням історії займаються історики - науковці, які спираючись на історичні джерела вивчають певні події .
Геродот був одним із перших учених-мандрівників. Давньоримський філософ Цицерон назвав Геродота «батьком історії». Ученого дуже захоплювали чужоземні звичаї, тож він довго (між 455-444 роками до н. е.) мандрував країнами Сходу.
Маршрут однієї з подорожей Геродота пройшов через Малу Азію, звідки він прибув на кораблі в Північне Причорномор’я, до колонії Ольвія (берег Дніпровсько-Бузького лиману). Імовірно, саме там він зустрів кочові племена скіфів і спостерігав за їхніми звичаями та обрядами.
Звертаємося до підручника, де працюємо із історичним джерелом та історичною картою стр.132-133
Відомими істориками були:
3.З чого складається історичні дослідження?
Коментоване читання стр 134-135
Учні працюють із текстом за методом «Інсерт»(читання із позначками)
+ знайомий матеріал
? – є запитання або учень щось не зрозумів
Закріплення вивченого матеріалу
Скласти пазли із визначень і сказати, що це за термін, навести приклади спираючись на вивчений матеріал із попередніх тем
1.історичні події, явища, процеси, які були відтворені істориками (Історичний факт)
2.головні герої, постаті історії, які своїми діями, вчинками впливали на хід історії (Історична постать)
3. базується на історичних джерелах, з них історик черпає інформацію про минуле, яку він інтерпретує, осмислює і на основі якої відтворює, реконструює (чи конструює) картину-образ минулого.(Історичне дослідження)
Історична задача:
Вирішити історичну задачу, позначивши дати на стрічці часу
Михайло Грушевський писав свою 10-томну роботу «Історія України Руси» із перервами протягом 1895—1933 років.
1.Скільки років автор витратив на написання роботи? 1933 – 1895=38
2.Скількі років ця праця є відомою світові з перших днів написання?2021-1895=126
Підсумки уроку
Домашнє завдання:
Рекомендовано опрацювати параграф 24, за бажанням скласти кросворд до теми.