Педагог як міждисціплінарний фахівець
Ми проаналізували, що педагог є міждисціплінарним фахівцем і повинен володіти методами соціальної, психологічної, педагогічної, соціально-педагогічної та комплексної психолого-педагогічної діагностики. Головні завдання психолого-педагогічної діагностики: одержати повноту інформації, необхідну для постановки діагнозу і забезпечити кваліфіковану реалізацію наступних етапів; уточнити соціально-педагогічні проблеми учнів; підготувати необхідну інформацію для прогностичної діяльності в кожній ситуації. Постановка соціально-педагогічного діагнозу неможлива без опори на теоретичні уявлення, про той чи інший досліджуваний феномен. Ми також зупинилися найбільш розповсюдженних класифікаціях діагностичних методів, об’єднаннях за певними ознаками. По-перше, це класифікація методів за Й. Шванцара, друга класифікація методів за В.К. Гайде, В.П. Захаровим, наступна класифікація методів за А.А. Бодалевим, В.В. Століним. Потім ми зупинилися на тестуванні, як основному методу психодіагностики, та на методах діагностики моральних якостей школярів. Та ми також зупинилися на найбільш розповсюджених методах психолого-педагогічної діяльності, які використовує педагог.