Мета: визначити основні заняття та особливості життя різних верств населення в Єгипті; розвивати навички роботи в групах, узагальнення та систематизації матеріалу; виховувати інтерес та повагу до звичаїв єгиптян, виховувати неприйняття рабства як суспільного явища, поважати людське життя та гідність.
Обладнання: презентація № 2, атласи ( для 6 класу), зошити, підручники, словнички з історії
Тип уроку: комбінований
Тема: Господарське і повсякденне життя єгиптян
Мета: визначити основні заняття та особливості життя різних верств населення в Єгипті; розвивати навички роботи в групах, узагальнення та систематизації матеріалу; виховувати інтерес та повагу до звичаїв єгиптян, виховувати неприйняття рабства як суспільного явища, поважати людське життя та гідність.
Обладнання: презентація № 2, атласи ( для 6 класу), зошити, підручники, словнички з історії
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань ( перевірка домашнього завдання)
1)Історичний диктант
Вставте пропуски в тексті.
Єгипет розташований на __ сході Африки. Переважна частина річки Ніл тече через пустелю __ . Ніл впадає у __ море, а у місці впадіння річка розпадається на декілька рукавів — __ . Боротьба між Півднем і Північчю Єгипту закінчилася в 3100 р. до н. е. перемогою __ . За допомогою дамби єгиптяни __ воду.
2) Уявіть, що ви мандруєте з Єгипту до України. Заповніть схему послідовності вашої подорожі, вписавши у віконця відповідні номери наведених географічних назв.
1) Єгипет; 2) Середземне море; 3) Європа; 4) Дніпро; 5) Африка; 6) Ніл; 7) Чорне море; 8) Україна.
3) Назвіть які прошарки населення ви вже знаєте у Давньому Єгипті?
Очікувані результати:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
На минулому уроці ви вже зрозуміли, що Єгипет – це країна контрастів. Одних тут обожнювали та вважали богами, інші вважались річчю і не мали жодних прав. Сьогодні ми і розглянемо особливості життя представників різних прошарків більш детально.
IV. Вивчення нового матеріалу
Ви вдома готували завдання за групами. Кожна з груп представляє окремий прошарок населення (життя фараона, жерці та вельможі, намісники,воїни, селяни та ремісники, раби).
Фізхвилинка
Підготований учень виходить і показує рухи, клас повторює за ним (під музику).
V. Підведення підсумків
Учитель:
Тож, як бачимо, в Єгипті статус людини визначав на тільки долю і благополуччя людини, а і основне заняття, так звану професію. Як ви вважаєте, чи правильне було таке положення справ? Чи походження людини повинно визначати її заняття?
VI. Рефлексія
Номарх – правитель області
VІІ. Виставлення оцінок та домашнє завдання
Опрацювати стор. 67 – 69 підручника, знайти та записати до словників поняття: шадуф, монархія.
Індивідуальні завдання (повідомлення) про Хатшепсут, Тутмоса ІІІ, Ехнатона, Ніфертіті, Рамзес ІІ.