Господарство. Міста. Ремесло. Торгівля. Повсякденне життя.

Про матеріал
Очікувані результати: Учень/учениця: називає характерні ознаки розвитку галузей господарства даного періоду; визначає особливості міського та сільського життя мешканців Русі; порівнює повсякденне життя мешканців міста та села, представників різних верств і станових груп населення; добуває із джерел необхідну інформацію і використовує її для доведення власної думки; застосовує та пояснює на прикладах поняття та терміни: трипільна система землекористування, експорт, імпорт, узагальнює фактичний матеріал, робить висновки
Перегляд файлу

Конспект уроку на тему: «Господарство. Міста. Ремесла. Торгівля. Повсякденне життя».

 

Цілі уроку: охарактеризувати основні галузі господарства Київської Русі за часів її розквіту, познайомити учнів з особливостями  повсякденного життя різних станів населення, працюючи з різними джерелами інформації; розвивати уміння учнів знаходити необхідну інформацію шляхом використання текстових і візуальних джерел; формувати уміння виділяти головне й другорядне в отриманій інформації, розвивати уміння аналізувати історичні факти, оцінювати їх значення, робити висновки й узагальнення; виховувати в учнів  почуття гідності і поваги до національної історії.

Тип уроку – урок засвоєння нових знань, формування умінь та навичок.

Обладнання: карта «Київська Русь в IX–XI ст.», підручник, репродукції картин, презентація.

 

Очікувані результати: Учень/учениця: називає характерні ознаки розвитку галузей господарства даного періоду; визначає особливості міського та сільського життя мешканців Русі; порівнює повсякденне життя мешканців міста та села, представників різних верств і станових груп населення; добуває із джерел необхідну інформацію і використовує її для доведення власної думки; застосовує та пояснює на прикладах поняття та терміни: трипільна система землекористування, експорт, імпорт, узагальнює фактичний матеріал, робить висновки.

 

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація знань і вмінь учнів

 Метод  «Мікрофон». Говорити лаконічно і швидко. Учні дають відповіді на питання.

1. Покажіть на карті територію Київської Русі у IX– X ст.

2. Які країни були сусідами Київської держави?

3. Який лад панував у той час у більшості держав Європи?

4. На які стани поділялося феодальне суспільство Європи?

 

III. Мотивація  навчальної  діяльності учнів

Київська Русь багата і могутня держава. Держава, що мала родючі землі, дрімучі ліси, повноводні ріки і озера, яку населяли працьовиті люди.  А як було розвинуте господарство в Київській Русі? На ці запитання ми спробуємо відповісти на сьогоднішньому уроці.

 

(Учитель оголошує тему, мету та завдання уроку.)

IV. Сприйняття  та усвідомлення навчального  матеріалу

 

План

1. Особливості розвитку сільського господарства.

2. Чим був спричинений швидкий розвиток ремесла.

3. Що сприяло розвитку внутрішньої та зовнішньої торгівлі.

4. Особливості повсякденного життя.

П.1 « Мозговий штурм» .     Слухаючи дослідження, заповніть таблицю

«Економічний розвиток Київської Русі».

 

Галузь господарства

Характерні ознаки розвитку

 

 

 

 

 

 

 

Характеризуючи розвиток с/г, наголошується на якісних змінах в цій галузі, що сприяли підвищенню продуктивності праці, а саме: на застосуванні трипільної системи землеробства, на використанні плуга із металевим ріжучим пристроєм, на використання тяглової сили худоби. 

Метод «Коло думок»

Чи сприяли якісні зміни в с/г розвитку торгівлі с/г продукцією та розвитку ремесел?

П.2 Аналізуючи розвиток ремесла, звертається увага на те, що активно розвивалося 80 видів ремесел. Акцентується увага на найпоширеніші ремесла.

П.3 Метод « Мікрофон»

Що сприяло розвитку торгівлі?

Робота з картою. Показ торговельних шляхів, які пролягали територією Русі – України і коментар щодо їх ролі.

 

Тест на закріплення першого питання:

Завдання з вибором однієї чи декількох правильних відповідей:

1. Які сільськогосподарські культури вирощували давньоруські селяни:

а) капусту

б) огірки

в)моркву

г)цибулю

д)гарбузи

е)помідори

2. Скільки видів ремесел розвивалося в цей період:

   а) 90

   б) 79

   в) 80

3. В Київській Русі у IX–XI ст. існувало міст:

а) 20

б) 30

в) 35

 

4. З території Київської Русі вивозили такі товари:

 а) хутро

 б) віск

 в) мед

 г) льон

 д) шкіри

 е) зброю

 є)парчу

 

5. Які товари імпортували з території Київської Русі:

а) парчу

б) оксамит

в) спеції

г) мед

 п.4. На основі випереджаючого домашнього завдання, за сторінками     презентації, учні знайомляться з особливостями повсякденного життя жителів Київської Русі.

1. Житло.

2. Одяг.

3. Взуття.

4. Прикраси.

5. Відпочинок.    

Інтерв’ю з організатором екскурсії:  Метод «Мікрофон».  Що вам найбільше сподобалося із повсякденного життя жителів Київської Русі?

 Яка особливість повсякденного життя дійшла до нас і набрала більшої масштабності?

     Анкета « Яким я був на уроці».

Байдужим, чесним, відвертим, працьовитим, неохайним, чемним, точним, зацікавленим, мінливим, сором’язливим, упертим, організованим, охайним, розумним, нетерплячим, уважним, старанним, злим, творчим, дотепним.

Д/з: п.10(1.2) опрацювати. Заповнити таблицю «Економічний розвиток Київської Русі». Скласти ребуси до питань теми.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лапшина Віра Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 квітня 2020
Переглядів
3008
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку