Заняття по експериментуванню з ознайомлення з навколишнім
«На виставку мила»
Мета:
• Ознайомити дітей з властивостями мила;
• Закріпити і уточнити знання дітей про те, для чого люди використовують мило;
• Виховувати культурно-гігієнічні навички;
• Збагачувати словниковий запас (туалетне мило, господарське, рідке, тверде, запашне, духмяне, мильна піна).
Хід заняття:
В гості до дітей приходить Мойдодир:
- Привіт, діти! Ви мене впізнали?
Я великий умивальник, знаменитий Мойдодир,
Умивальників начальник і мочалок командир!
Я прийшов познайомитися з вами і запросити на одну дуже цікаву виставку, ось, у мене навіть квиток є, тільки я вам його не віддам. Спочатку відгадайте мою загадку і ви дізнаєтесь, що ви побачите на цій виставці:
Як купатися ідеш
І мене також береш.
Я гладеньке й запашне,
Ти намилюєш мене.
Всі мікроби змило
Я – корисне…(Мило)
- Які молодці, дітки! Відгадали ви загадку. А тепер скажіть мені, для чого ж потрібно мило? (Щоб вмиватися, мити руки. Щоб бути чистими, щоб не хворіти, щоб мікроби не потрапляли в організм).
-Ну що ж, молодці, от я даю вам квиток на виставку мила.
-А ви знаєте, як потрібно поводитися на виставці?
(Не шуміти, не сваритися, без дозволу, нічого не чіпати.)
-Ну, що ж, крокуйте весело і дружно по сходах в музичний зал, там вас зустріне контролер, віддасте йому квиток. А у мене справи у вашій групі, я перевірю, чи є у вас мило, чи чиста тече з крана вода, чи у всіх є рушники. А потім я прийду до вас на виставку.
Діти входять в зал, підходять до столу з твердим милом, розглядають.
-Діти, що ви бачите? Правильно - це мило. Що ви можете сказати про нього? Потрогайте його. Понюхайте. Правильно: мило тверде, гладке, слизьке, різнобарвне, ароматне, може бути різної форми. На що схоже мило?
-Дітки, а чому це мило лежить окремо, як ви думаєте? Давайте розглянемо його, яке воно? Понюхайте, як воно пахне? А, виявляється, це мило господарське, воно потрібно лише для прання. Господині їм перуть дуже брудний робочий одяг, деякі господині перуть килими, постіль, воно потрібно в господарстві, тому називається господарським. Вмиватися їм не можна.
-А ось цим милом ми вмивалися, миємо руки, миємося в лазні, в ванній, і називається воно туалетним. Це мило туалетне.
Фізкультхвилинка:
Хто ж там, хто ж там вже стомився?
І наліво похилився?
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати.
Руки в боки, вгору, вниз,
Раз, два, три – не помились.
Ми ручками – хлоп, хлоп, хлоп.
І ніжками – топ, топ, топ.
Як годинник, всі отак – тік - так, тік-так.
А тепер всі сядьте тихо і урок продовжте наш.
-А хочете подивитися, що ж ще є на цій виставці? Тоді давайте підійдемо до іншого столу. (Діти підходять до столу з рідким милом).
- А що ж ви, дітки, бачите на цьому столі? Так, це теж мило, але воно рідке, тому налито в такі флакони. Що ж ви можете сказати про це мило?
(Так, воно теж різнобарвне, ароматне).
-Діти, а що ж у нас на цьому столі? Так, це вода. Яка вода? (Чиста, прозора). Давайте, спробуємо капнути мило в воду, хочете подивитися, що буде? Подивіться, куди ж поділося наше мило? Так, воно розчинилося у воді, і що ж стало з водою? Ось, я потрясу баночку з водою, що відбувається?
(З'явилася піна). Так, а це значить, що вода стала мильною.
А ви хочете пограти з водою і милом? Ось, подивіться, тут приготовлені стаканчики з водою, давайте, я капну в ваші стаканчики мило, хто яке хоче. А тут лежать трубочки. Поколотіть ними воду. Що сталося? А тепер спробуйте подути в трубочку, і подивіться, що ж буде. Тільки дути потрібно правильно. Покажіть, як ви будете дути. Дуємо в трубочки сильно-сильно. Що ж відбувається? (Вийшла піна). А піна з чого складається? З пухирців. Так, піна складається з мильних пухирців і великих і маленьких. Ось так і виходять мильні бульбашки.
З'являється Мойдодир:
- Ну, що, дітки, сподобалася вам виставка? Що ви побачили на цій виставці? Яке буває мило? А ще, що дізналися?
- Мойдодир, діти у нас такі молодці. Вони були такі дружні, організовані. Вони правильно відповідали на питання, порадували і мене, і наших гостей.
- Ну що ж, тоді я подарую вам подарунок: ось такого каченя, яке вміє пускати мильні бульбашки і баночку з мильною водою, з якої і виходять мильні бульбашки.
- Дякую, тобі Мойдодир!