ГРА – КВЕСТ «ЗИМУЮЧІ ПТАХИ»
(інтелектуальна гра для учнів 5-7 класів)
Що треба підготувати заздалегідь: картки із завданнями, олівці, фломастери, фліп-чарти, ілюстративний матеріал за темою гри, картки для розмальовування.
Хто грає: одна команда (якщо клас невеликий) або декілька команд з учнів класу.
Опис гри: пропонується два варіанти проведення квесту ( в залежності від кількості учасників):
1). По зупинках квесту іде одна команда. На кожній зупинці вона отримує завдання і час для виконання. Після виконання гравці отримують картку з певною літерою або буквосполученням і напрямок руху до наступної зупинки. Виконавши завдання всіх зупинок, діти із зібраних літер складають слово, що називає термін, пов'язаний з темою гри (наприклад, ОРНІТОФАУНА або ГОДІВНИЧКА). Після цього підводяться підсумки гри, відзначаються найбільш активні гравці ( можна придумати номінації для всіх учасників квесту).
2). Гравці об’єднуються у декілька команд (на розсуд організаторів). Отримавши маршрутні листи, де зазначені зупинки та їхнє місцезнаходження, команди вирушають за маршрутами. Задача команд – пройти маршрут якомога швидше (можливий варіант із набиранням балів за виконання завдань). Після проходження маршрутів усіма командами підводяться підсумки квесту та нагороджуються гравці команди – переможця.
Гравці отримують картку, де мають коротко написати листа до дітей від імені зимуючих пташок. У листі має бути відображено значення допомоги людей зимуючим птахам та заклик до участі в підгодівлі пташок взимку.
Гравці отримують картки з умовами задач, що пов’язані з темою гри. За певний час (не більше 5-6 хвилин) вони мають розв’язати задачі.
1
Приклади задач:
(2331)
( 216 г)
(14 см)
(1000)
Гравці обирають картки (3-4 шт.), що лежать текстом донизу, з запитаннями ( картки можна стилізувати за орнітологічною тематикою), на які мають дати відповіді за певний час ( 1 хвилина).
Приклади питань:
(Омелюх, чечітка, снігур)
Ворони взимку літають і кружляють зграями …… (на мороз).
2
(Горобець)
Гравці отримують завдання колективно намалювати міні-плакат із закликом до участі в екологічних акціях на допомогу зимуючим птахам. На роботу надається певний час ( не більше 5 хвилин). Після закінчення роботи один представник команди коротко презентує ескіз.
Гравці отримують зашифрований текст та шифр. Задача гравців - розшифрувати текст.
Зразок тексту
18 12 15 19 16 11 18 7 10 21 19 2 11 17 19 29 15 19 6 11
17 11 20 23 1 29 27 12 24 21 12 6 18 12 1 15 21 1 32.
18 7 26 1 14 10 3 7 16 11 28 1 32 23 31 20 21 11 21 19 6 2 –
22 20 12 3 1 32 23 31 6 16 33 18 1 22 24 4 1 32.
3
(Ніколи не зробимо шкоди
Ми пташці у ріднім краю.
Нехай звеличають природу –
Співають для нас у гаю.)
Гравці отримують картки із зображенням птахів. Вони мають розфарбувати зображення так, щоб колір оперення пташок відповідав дійсності.
Гравцям демонструються зображення зимуючих птахів. Їхня задача – назвати зображених на фото птахів.
СОЙКА
4
СОРОКА
СИНИЦЯ
ЩИГОЛЬ
ГОРОБЕЦЬ
5
СНІГУР
ДЯТЕЛ
ПОВЗИК
Гравцям надаються картки з назвами пташок нашого краю. Картки треба розподілити на дві групи – з назвами перелітних птахів і назвами зимуючих птахів. На роботу дається 1 хвилина.
Перелітні птахи Осілі птахи
соловей сова
зозуля сойка
качки синиця
чапля ворона
6
журавель горобець
шпак голуб
жайворонок зимородок
шуліка дятел
лебідь сорока
ластівка щиголь
Важливим етапом гри вважаю підсумкову зустріч гравців та організаторів гри, де учасники команд можуть поставити питання за змістом гри (що здалося незрозумілим, зацікавило, було невідомим тощо).
7
Використані джерела
https://www.youtube.com/watch?v=J5rx5QSDGkU
8