МИ – НА ВАРТІ ПРИРОДИ.
( Гра –подорож).
Ця колективна творча гра втілює в собі невичерпні можливості для творчої співпраці дітей та дорослих і сприяє вихованню дбайливого ставлення до природи.
Форма роботи – етапна гра. Учасники мають пройти етапи , на яких потрібно виконати цікаві завдання , подолати перешкоди, можна отримати цікаву інформацію.
На старті учасники отримують маршрутний лист, у якому ведучі етапів мають оцінювати відповіді (бали, оцінки). Переможці отримують винагороду.
На час гри школа перетворюється на місто Природоград. Щоб всі учасники ознайомилися зі змістом гри , завчасно розвішуються афіші. У місті Природоград
виставляються вказівники з назвами етапів гри.Усі учасники гри збираються на мітинг. Після отримання маршрутних листів кожна група дає назву своїй команді і прямує на маршрут, тримаючись один одного. У грі беруть участь чотири команди по п’ять учнів. На кожному етапі є керівник –дорослий. Робота на кожному етапі триває п’ять хвилин. Загальний етап гри проводиться на Майдані Екології ( конкурс малюнків на асфальті). Тут підбиваються підсумки гри. Переможці нагороджуються дипломами , призами.
КАРТА – СХЕМА РУХУ МІСТОМ ПРИРОДОГРАД.
СТАНЦІЯ № 1. « Збираємось у похід».
1.Ви збираєтесь у похід. Які речі із запропонованого списку ви не візьмете з собою? Чому? ( Необхідно підкреслити ці речі).
Палатка, спальний мішок, рюкзак, мило, рушник, зубна щітка, зубна паста, голка з ниткою, туалетний папір, човен, риболовна сітка, сокира, казанки,
електрочайник , сірники, гітара, вудка, граблі, набір продуктів, кухонний ніж,
набір для ремонту човна, аптечка, електродриль, лижні палиці, блокнот з олівцями, телескоп , карта, накидка від дощу. Фотоапарат, праска, бінокль, вибухівка, акордеон.
2.Якщо ви в поході спорожнили скляні пляшки, то їх треба:
а) кинути в багаття;
б) закопати;
в) відвезти назад у місто.
3.Який автограф забороняється залишати у довкіллі туристам?
( « Тут був Вася» - видряпаний на дереві).
4.Коли порожній - плачу, коли несуть, я скачу.( Рюкзак).
5. Ніхто мене нести не хоче, усі мене штурхають в боки, та без мене в похід не підуть.(Казанок).
СТАНЦІЯ № 2. « Народ скаже, як зав’яже».
Кожна команда повинна на даній станції розповісти по три прислів’я про природу.
СТАНЦІЯ № 3. « Перехід через болото».
Два представника від кожної команди повинні перейти « болото» - окреслене
крейдою коло. «Трясовина» - розставлені кеглі.
Вночі, коли нічого не видно, тобто з пов’язкою на очах. Для конкурсу потрібні дві хустинки, набір кеглів. За вдалий перехід через «болото» команда отримує 10 балів. За кожне попадання в « трясовину» - штрафний бал.
СТАНЦІЯ № 4. « Літературна».
Кожна команда декламує вірш про природу.
Зимові сни дерева.
Ой, навіщо мені листя,
Коли вже іде зима.
Коли холодно вже стало
І пташок ніде нема.
Краще скину я листочки
І тихесенько засну.
Буду спати, буду ждати
Сонце , радість і весну.
Звернення.
До вас,мої рідні, звертаюся я-
Найменший у нашій сім’ї:
Стоїть на узліссі ялинка моя –
Не зрубайте її!
На озері плаває пташка моя-
Не убийте її!
Яскріє на небі зірка моя –
Не згасіть її!
Світ- казку будує мрія моя –
Не спиняйте її!
СТАНЦІЯ № 5 « Ерудит».
Щось тут не так.
На визначеній ділянці до дерев та кущів прикріплюються речі, яких там не може бути. Потрібно знайти « помилки» в довкіллі.
1.На кущі прикріплюється гніздо пташки.
2.На ялинці – соснові шишки.
3.На березі- дубове листя.
4.На сосні – ялинові шишки.
5.В годівничку для птахів разом з потрібним кормом кладуть кістку.
Максимальну оцінку отримує команда , яка виправила всі помилки.
СТАНЦІЯ № 6 « Зелена скарбничка».
1.Кожній команді видається гербарний екземпляр лікарської рослини. Необхідно визначити вид рослини та розповісти її лікарські властивості.
2.Назвати первоцвіти , які ростуть на даній станції.
3.Чому ці рослини називають первоцвітами?
4.Чи потрібно оберігати первоцвіти? Чому?
За кожну правильну відповідь -1 бал.
СТАНЦІЯ № 7 « Ігрова».
Завдання: правильно назвати, хто чим живиться.
Обладнання : м’яч.
Гравці стають коло, ведучий з м’ячем у центрі. Ведучий кидає м’яч будь-кому з гравців і називає тварину, птаха чи комаху. Той, кому кинуто м’яч , повинен упіймати його, дати правильну відповідь – чим живиться названа
тварина і повернути м’яч ведучому.
СТАНЦІЯ № 8 «Творча».
Проводиться конкурс пісні про природу, враховується екологічний зміст.
Керівник додатково ставить запитання, пов’язані з природничою тематикою пісень.
СТАНЦІЯ № 9 « Художній салон».
Конкурс малюнків на асфальті екологічної спрямованості. Учасники захища-
ють свої роботи .Розміри малюнка 2м*2 м. Максимальна оцінка 10 балів.
СТАНЦІЯ № 10 « Кінцева».
На даній станції підводяться підсумки , нагороджуються переможці.