1
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ДИТЯЧИЙ БУДИНОК „БАРВІНОК” –
ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД КОМБІНОВАНОГО ТИПУ № 1»
НА ДОПОМОГУ ВЕТЕРИНАРУ
гра - стратегія
підготував вихователь
Коденець О. О.
м. Кропивницький
Мета: розвивати мовлення дітей, сприяти зміцненню ігрових колективів; активізувати знання дітей про працю дорослих; удосконалювати вміння спілкуватися одне з одним під час гри, виявляючи співпереживання, доброзичливість, співчуття; вчити визначати потрібний асортимент речей, необхідний для гри, добирати й виготовляти речі для походу, вчити дітей ураховувати пропозиції всіх учасників гри, цікаво висловлювати свою думку, відстоювати її та ввічливо відхиляти недоцільну пропозицію однолітків.; навчати діяти в таких ситуаціях, що активізують характерні стосунки продавців і покупців; спрямовувати дітей на цільове використання покупок в інших сюжетах гри; активізувати взаємини співробітництва у досягненні спільної мети; закріплювати знання про тварин Півночі; ознайомити за закріпити знання про техніку «орігамі» конструювання з паперу, правильно та послідовно складати папір; створювати сприятливі умови для становлення креативності як базової якості особистості старшого дошкільника, привертати до неї увагу дитини.
Обладнання: глобус, енциклопедія, карта, ілюстрації предметних картинок (стенд «Потрібних речей», мотузка, фотоапарат, термос, компас, рюкзак, білий ведмідь), ємкість для рук, паперовий рушник, крем для рук, відео запису, матеріал для поробок дітей у майстерні, гроші (надруковані), обладнання для аптеки та магазину.
Хід гри:
1. Ранкове привітання
Вихователь: Дітки, давайте зробимо коло, і поділимося своїм теплом один з одним. Подаруємо один одному чудовий настрій.
Промінь сонця візьми у долоньку маленьку
Й до грудей своїх ніжно його притули.
Хай любов з добротою цвітуть у серденьку,
А тоді їх до іншого серця відправ.
Подаруй всім тепло свого серця, дитино,
І ніколи не кидай нікого в біді.
Прийде щастя до тебе тоді неодмінно,
Світла доленька буде у тебе тоді.
Вихователь:
Всі до мене підійдіть, діти,
Повідомлення від Ветеринара
Я вам хочу показати.
Але відео це не просте,
Воно, діти звукове.
Тож ставайте всі тихенько,
Переглянемо усі уважненько.
(Діти переглядають відео)
«Доброго дня, діти! Звертаюсь до вас по допомогу. Зараз я знаходжусь не в Африці, як це було минулого разу, а на Північному полюсі. Багато тварин захворіло, треба піклуватися про них, я сам не встигаю. Потрібні теплі речі. Швидше приїздіть ! Передаю вам карту, розгляньте її уважно, дорога ваша буде складною і небезпечною».
Вихователь: - Діти, то що? Допоможемо ветеринару? А ви пам’ятаєте, що сказав ветеринар, що дорога складна і небезпечна? Не боїтесь?
Вихователь: Так, усе вірно, ви ще маленькі, і не можете самі подорожувати. Але з вами я, і тому нам немає за що хвилюватися. Та й ще подорож наша казкова, незвичайна, і ми будемо намагатися усе робити правильно і дотримуватися усіх правил безпеки. Домовилися?
Вихователь: Тоді нам потрібно йти в «Інформаційний центр», який має номер 1,розглянути там карту, дізнатися де знаходиться Північний полюс, які звірі там мешкають, і вирішити, яку допомогу ми можемо надати.
Вихователь: Шукаємо цифру 1 і одразу ж знаходимо інформаційний центр. Підходимо і дивимося що ж там таке є.
2. В інформаційному центрі № 1
Вихователь: В «Інформаційному центрі» спочатку відкриваємо енциклопедію – читаємо про північний полюс. Потім знаходимо Північний полюс на глобусі. З карти бачимо які тварини і птахи там мешкають. Акцентувати увагу дітей на тому що головним мешканцем Північного полюсу є білий ведмідь. Це найбільша хижа тварина на землі. Густа біла шерсть ведмедя і товстий шар жиру оберігають його від сильних морозів.
Вихователь: Чим же харчується білий ведмідь? Адже ніде немає ні кущика, ні травинки. Ведмідь – чудовий плавець, вода для нього - рідна стихія. Білий ведмідь може плавати, навіть під водою. Він полює на рибу і тюленів, птахів. Коли ведмідь вилазить на лід із води, він струшується. Від нього в усі боки летять бризки. А чому ведмідь не вкривається льодом, адже він вилазить із води на такий сильний мороз? Щоб зрозуміти це, зробимо дослід.
Вихователь: Прямуємо в дослідницький центр, він під номером 2. Шукаємо цифру 2 і підходимо.
3. В дослідницькому центрі № 2
Дослід: В ємкість з водою опустіть руку і зразу ж її вийміть. Погляньте на неї уважно. Вона мокра. Вкрита тонким шаром води. Якби зараз вдарив мороз, то ця вода перетворилася б на кірочку льоду. Тепер витріть руки і легенько змажте їх кремом. Знову опустіть руку у воду і вийміть її. Що ви помітили? Вода вже не вкриває всю руку. Вона зібралась крапельками. І якщо руку струсити, ці каплі з руки злетять. На руці води не буде. Отже й ніщо не перетвориться на лід.
Вихователь: Тепер спробуйте пояснити цей випадок з білим ведмедем. (Пояснення дітей)
Вихователь: Давайте розглянемо нашу карту. Шукаємо цифру 3.
4. Біля намальованої карти № 3
Вихователь: - Уважно розглядаємо шлях від України до Північного полюсу. Бачимо, що на шляху нам трапиться болото.
- Як нам перейти болото? (припущення дітей).
Дійти висновку, що кращого виходу, ніж «килим - літак» не знайти. Знаходимо серед картинок «килим - літак», прикріплюємо його до стенду «Потрібних речей», він має номер 3. Підходимо і прикріпляємо до стенду «килим – літак».
Вихователь: - Далі на шляху гори. Як нам подолати гори? (припущення дітей). Їх можна перелізти, тільки потрібна мотузка.
Знаходимо серед картинок мотузку – прикріплюємо до стенду.
Море. Діти вирішують, як переплисти море. У процесі міркувань доходимо до висновку, що краще човна немає нічого. Знаходимо човника серед малюнків і прикріплюємо до стенду.
5. Стенд потрібних речей № 4
Вихователь: Знаходимо цифру 4 і підходимо до стенду потрібних речей.
Вихователь: - Як подолати дорогу, ми вирішили. А тепер давайте подумаємо, як ми можемо допомогти ветеринару.
- Ми будемо наглядати за хворими тваринами, давати їм гарячий чай, виконувати приписи лікаря.
Вихователь: - Тепер вирішимо, що ми візьмемо з собою на Північний полюс для тварин, які хворіють. (Діти розглядають картинки, вибирають, обґрунтовують свій вибір, якщо всі погоджуються, прикріплюють до стенду).
1. Телефон – потрібен.
2. Їжа – потрібно.
3. Термос – потрібно.
4. Компас – потрібно.
5. Мотузка – потрібно.
6. Одяг – потрібно.
(Разом з цими картинками, лежать інші картинки щоб заплутати дітей)
Вихователь: - Виявляється, що багато яких речей у нас немає. Наприклад травяний чай нам потріно купити у аптеці. Є і такі речі, які ми б могли зробити самостійно. Це – стаканчик, човник.
Вихователь: А для того щоб купити будь - що в аптеці або магазині, що потрібно? (Гроші).
- А вони у нас є? А як би ми могли їх заробити? Де нам їх взяти? (припущення дітей – можна щось зробити власними руками, а потім продати).
6. Майстерня № 4
Вихователь: - А давайте зробимо своїми руками човник і стаканчик, потім продамо, і у нас з’являться гроші. Прямуємо до майстерні яка знаходиться під номером 4. (Діти сідають за столики, беруть папір і роблять стаканчик і човник за допомогою техніки «орігамі»).
Щоб роботу розпочати,
Треба пальці розім’яти:
Старший встав не лінувався,
Вказівний за ним піднявся,
І середній уже встав,
Підмізинний теж не спав.
Встав мізинчик, як брати –
На роботу треба йти.
(Діти працюють, вихователь надає потрібну індивідуальну допомогу).
Вихователь: Які чудові у Вас вийшли човники і стаканчики.
7. Магазин № 5
Вихователь: А тепер я пропоную вам пограти у сюжетну рольову гру «Магазин». Беремо свої човники і стаканчики, і швиденько до магазину. Знаходимо цифру 5- це «Магазин».
Вихователь: Уявіть себе продавцями. Наприклад я продемонструю вам як це потрібно робити. Продавець: - За цю річ я вам дам три гривні. Діти торгуються: - Ось подивіться як гарно вона зроблена, охайно і т.д. Дайте 5 гривень.
(Вчити дітей рекламувати, хвалити свій товар, щоб отримати як змога більше грошей. З отриманими грошами діти йдуть до магазину. Там здійснюють необхідні покупки. Потім до аптеки за лікарськими травами).
Вихователь: - Що нам потрібно купити у магазині? (Чай і мед).
8. Аптека № 6
Вихователь: Шукаємо цифру під номером 6 і прямуємо за покупками до аптеки.
- Що нам потрібно купити в аптеці (лікарські трави і ліки).
Вихователь:
А тут перерва,
треба трохи відпочити.
Тож шикуйтесь по порядку,
зробимо фізкультзарядку.
9. Фізкультхвилинка під класичну музику И. Штраус «Марш Радецького»
Вихователь: - Відпочили?
10. Збираємося у подорож
Вихователь: Всі необхідні речі (ілюстрації) беремо і складємо у рюкзак.
Перед дорогою запропонувати дітям вибрати гасло.
Просто мандрувати – це нудно. А от мандрувати з метою – це захоплююче і корисно. (Сарджент Шрайвер)
11. Гра продовжується…