Гра - змагання до вступного уроку з всесвітньої історії 7 клас.

Про матеріал
В дописі запропонована розробка гри-змагання з всесвітньої історії для 7 класу. Матеріал буде актуальним на вступних уроках з всесвітньої історії, в ігровій формі пропонується оцінити позитивні та негативні сторони епохи середньовіччя. Орієнтовні результати гри узагальнені у вигляді таблиці. Допоможе активізувати учнів на вступних уроках з всесвітньої історії в 7 класі.
Перегляд файлу

Методичні матеріали для уроку «Вступ. Середньовіччя як епоха розвитку людства.»

 Всесвітня історія. 7 клас

 

Будь-який шкільний курс з історії, як правило, розпочинається з вступного уроку. Так як вступний урок за хронологією зрозуміло є першим, то досить часто проводити його складно, тому що попереду були літні канікули  і учні, після відпочинку, ще не досить налаштовані на продуктивну роботу. На вступному уроці пригадують що вивчали раніше, з цим також можуть бути труднощі, так як багато чого вже забули і т.д. Пропоную до вашої уваги гру – змагання, яка дозволить активно розпочати навчальний процес на вступному уроці та ефективно опрацювати навчальний матеріал.

Гра – змагання: При організації гри вчитель повинен спиратися як на раніше вивчений навчальний матеріал, так і на матеріал отриманий учнями з додаткових джерел. . На останню парту кожного ряду в класі кладеться аркуш паперу, що розділений на два стовпчики. Перший стовпчик називаємо «Похмуре середньовіччя», а другий називаємо «Світле середньовіччя». Учні кожної парти повинні написати на аркушах паперу назви предметів, взагалі будь-що, що асоціюється в них із назвами стовпчиків. Написавши, вони закривають напис (завертають аркуш) і передають однокласникам на наступну парту. І так, поки всі учні класу не візьмуть участь в грі. Перемагає той ряд, який першим закінчив гру і написав найбільше різних слів і виразів. Це з’ясовується в процесі обговорення.

Обговорення результатів гри дозволить сформувати думку про те, що епоха середньовіччя – це епоха в якій присутні як позитивні, так і негативні речі, які характерні для будь-якого періоду.

Під час обговорення результатів гри вчитель може поставити запитання учням для чого ми вивчаємо епоху середньовіччя? Відповіді учнів будуть різні (лицарські турніри, замки, війни). Але слід звернути увагу на те, що в часи середньовіччя з’явилося багато нових винаходів і досягнень культури, які використовуються і в сучасному житті. Назвавши ці новинки, можно разом з учнями розподілити їх за сферами життя суспільства, заповнюючи таблицю.

Матеріали для вчителя. В середньовіччі утворилося більшість народностей і держав сучасної Європи. До цього періоду відносяться зародження національної культури, формування мови і національного характеру багатьох народів Європи. Також починався процес створення націй та формування кордонів сучасних європейських держав. В середньовіччі криються багато національних, етнічних, релігійних конфліктів сучасної Європи.

В середні віки з’являються перші університети, багато з яких існують і до сьогодні (найдавнішими вважаються Болонський, Оксфордський і Паризький, які з’явилися відповідно в 1088, 1150 і 1215 роках.), станово-представницькі зібрання, з яких починалися багато сучасних парламентів (наприклад англійський).

Однією з найбільш впливових установ, яку сучасний світ успадкував від середньовіччя була церква – римо-католицька, православна різні види протестантських церков.

Багато міст сучасної Західної Європи зберігають особливості середньовічної архітектури, романський і готичний стиль соборів і ратуш (Собор Паризької Богоматері, Кельнський собор, собор в Реймсі).

Люди користуються ґудзиками і окулярами, ножицями та механічними годинниками, хомутами і компасами, жіночими спідницями і чоловічими штанами, які були винайдені в середньовічні часи.   

Елементи матеріальної і духовної культури середньовіччя, які збереглися до сьогодні

В господарському житті

В політичному та суспільному житті

В побуті

В освіті, архітектурі, книжній справі

Водяне колесо (двигун), доменна піч для виплавляння металів, під’ємний кран, домкрат, каравела (корабель із скошеними вітрилами) на якому можно було пливти при бічному і навіть зустрічному вітру, компас, астролябія – прилад для визначення місцезнаходження корабля)

Численні державні кордони, політичні та релігійні конфлікти, які існують досі, парламенти, що зародилися в ті часи, мови, що зародилися та поширилися по Європі, християнство що розділилося на католицизм  та православ’я, поява ісламу.

Планування багатьох європейських міст, зовнішній вигляд будівель, ґудзики, окуляри, ножиці, механічні годинники, спідниці, штани, люстерко.

Університети, збережені готичні і романські собори в сучасних європейських містах, папір і книгодрукування.

 

docx
Додано
2 листопада 2023
Переглядів
158
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку