ГРА- КВЕСТ «Козацькому роду – нема переводу»

Про матеріал

Гра-квест "Козацькому роду - нема переводу", присвячена дню збройних сил сил України та дня українського козацтва. гра розрахована для учнів 5-6 класів та учнів 7-9 класів. у сценарій вміщені завдання для команд, учасників квесту, розроблені маршрутні листи.

Перегляд файлу

 

ГРА- КВЕСТ

«Козацькому роду – нема переводу»

МЕТА:  виховання юних патріотів України на засадах національної гідності, пропаганда  здорового способу життя, сприяти розвитку фізичних та творчих здібностей, розвивати уяву, допитливість, спостережливість, вміння орієнтуватися на місцевості, використовувати набуті вміння  та навички  на практиці.

Обладнання: методичний матеріал( підказки, завдання, маршрутні листи).

 

Учень

Вітчизну зі святом вітаємо нині

І хочемо, щоб вона мужніла і цвіла,

Навіки слава, слава Україні,

Її народу слава і хвала!

Гімн України

Учень  Збройні Сили України своїми славними традиціями зобов’язані козацтву. Багато століть лунають над нашою землею пісні, які уславлюють козаків. Тож хай живе і донині слава козацька, слава України.

Звучить фонова музика. Виходять ведучі.

1 ведучий: Улюблена Богом перлина

Для всіх українців одна

Козацька моя Україна

Хлібів золотих сторона.

2 ведучий: Негодами лютими бита

Віками ти йшла до мети

Тобі в небі зорею світити

І волю і долю знайти.

1 ведучий: Ми з вами живемо на цій славній землі і повинні знати про славні подвиги своїх запорожців, а також про наших земляків воїнів-захисників , які і сьогодні продовжують героїчну сторінку нашої історії, захищаючи наші кордони від ворогів.

 

2 ведучий: День захисника України –

Мужності й геройства свято.

І ми вклоняємося тим,

Хто літ тому назад багато

І тим, хто нині з автоматом

Наш спокій береже і захищає,

Всю нашу велику родину,

Рідну землю свою – Україну.

ХІД ГРИ

1 ведучий: Дорогі діти й шановні дорослі! Сьогодні, напередодні Дня українського козацтва та Дня захисника України, ми проводимо квест «Козацькому роду – нема переводу»

2 ведучий: Ми зібралися, щоб переконатися, що ми є нащадками славного козацького роду, що в наших жилах тече кров сміливих, відважних, розумних людей – вільних козаків.

1 ведучий: Указом Президента України 14 жовтня оголошено Днем українського козацтва. Це свято дуже важливе для нашого народу, адже козацтво відігравало вирішальну роль у становленні нашої держави.

2 ведучий: Народ будь-якої країни береже спогади про власне минуле, пишається своєю історією, перекази про звитяжні вчинки предків передаються із покоління в покоління.

1 ведучий: Для святкування Дня українського козацтва не випадково обрано День святої Покрови, бо вона здавна була покровителькою козаків.

2 ведучий: Отже, розпочинаємо наш квест.

1 ведучий : У грі беруть участь 3 команди по 10 чоловік. Кожна команда отримує маршрутний лист і першу підказку – загадку. Знайдіть відгадку і добре поміркуйте, з яким місцем вона у вас асоціюється.

 

2 ведучий: Як тільки зрозумієте, що це за місце – мерщій до нього. Там на вас чекатиме завдання, а після його виконання – підказка.  Переможе та команда, яка впорається найшвидше і найкраще. Бажаю всім успіху. Починаємо.

 

 

1-й етап. « Писар».

Написати  якомога більше  слів пов’язаних з козацтвом.(1 хв.)

Після виконання вправи  писар робить відмітку на маршрутному листі і  направляє до цариці.

 

2-етап. «У цариці».

Цариця постійно займається державними справами  ,а сьогодні  вона бажає відпочити і повеселитися . Тому завдання таке: заспівати 3 будь які українські народні пісні.


 


3-й етап. «Національний».

1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято.    (писанка)

2. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил.

       (верба)

3. Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди.

       (калина)

4. Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат.

   (тополя)

5. Чим прикрашають голову українські дівчата.

(вінок)

6. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу.

      (рушник)

 

4-й етап. «Через міст» .

Назвати 5 речей козаків.

 

 

 

 

 

5-етап. «В гостях у козаків».

  1. Що означає слово «козак»? (вільна людина)
  2. Як називається довгий козацький чуб?   (оселедець)
  3. Назви найвідоміший козацький танок. (Гопак)
  4. Кому заборонявся вхід на територію Запорозької Січі? (Усім жінкам)
  5. Як називався чоловік, що керував козацьким куренем?   (курінний отаман)
  6. Що означає для козака слово «чайка»? (Човен)
  7. Як називається народний співець, який оспівує подвиги козаків. (Кобзар)
  8. Як називалися широкі козацькі штани?   (шаровари)
  9. Як називається символ гетьманської влади?   (булава)
  10.  Назви найвідомішу козацьку страву, яку дуже полюбляли козаки. (Куліш)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист № 1.

Розшифруйте назви кабінетів та зупинок, в яких ви будете виконувати завдання квесту. Будьте уважними! Удачі Вам!

 

1.Ваша перша зупинка – кабінет, назва якого зашифрована у вірші:

Захисник України – почесне звання,

Тут вміння потрібні і добрі знання.

У кабінеті цьому грають,

Змагаються і перемагають.

 

2. У цьому шкільному приміщенні відбувається багато загадкових подій: звучать голоси різних героїв та персонажів, відомі світові музичні хіти переспівувалися і не один раз неповторними голосистими учнями нашої школи, тут проходять безкінечні репетиції,  один раз на рік сюди можуть завітати Дід Мороз та Снігуронька. Знайдіть це місце в нашій школі.

 

 

3. Цей вірш вам підкаже дорогу до потрібної вам  станції. Читайте та будьте УВАЖНИМИ!

   Браття, єдина вам подруга – воля,

   І честь козаку – то є рідна сестра.

   Буде, козаче, буде щасливою доля,

  Ланцюг розірвати настала пора.

   І сонце засяє промінням яскравим.

   Одна лише кличе в дорогу мета:

   То - воля, якій ми співаємо славу,

   Енергію нам подарує віра свята!

   Козаче, у тебе  країна єдина,

   А зветься вона  свята  Україна!!!

 

 

4.Кабінет у нашій школі, де ви можете знайти струнно-клавішний музичний інструмент з ударним (молоточковим) способом звуковидобування, створений спеціально для кімнатного музикування в невеликих приміщеннях. Цей музичний інструмент має 52 білих та 36 чорних клавіш  .

 

 

5. Місце проведення наступного етапу – кабінет, у якому вивчають предмет, описаний у вірші:

Наука ця — це пройдене життя,

Та без минулого немає майбуття.

Для того ми предмет оцей вивчаємо,

І краще рідну землю нашу знаємо.

Маршрутний лист № 2.

Розшифруйте назви кабінетів та зупинок, в яких ви будете виконувати завдання квесту. Будьте уважними! Удачі Вам!

1.У цьому шкільному приміщенні відбувається багато загадкових подій: звучать голоси різних героїв та персонажів, відомі світові музичні хіти переспівувалися і не один раз неповторними голосистими учнями нашої школи, тут проходять безкінечні репетиції,  один раз на рік сюди можуть завітати Дід Мороз та Снігуронька. Знайдіть це місце в нашій школі.

2.Цей вірш вам підкаже дорогу до потрібної вам  станції. Читайте та будьте УВАЖНИМИ!

   Браття, єдина вам подруга – воля,

   І честь козаку – то є рідна сестра.

   Буде, козаче, буде щасливою доля,

  Ланцюг розірвати настала пора.

   І сонце засяє промінням яскравим.

   Одна лише кличе в дорогу мета:

   То - воля, якій ми співаємо славу,

   Енергію нам подарує віра свята!

   Козаче, у тебе  країна єдина,

   А зветься вона  свята  Україна!!!

3.Кабінет у нашій школі, де ви можете знайти струнно-клавішний музичний інструмент з ударним (молоточковим) способом звуковидобування, створений спеціально для кімнатного музикування в невеликих приміщеннях. Цей музичний інструмент має 52 білих та 36 чорних клавіш .

 

 4. Місце проведення наступного етапу – кабінет, у якому вивчають предмет, описаний у вірші:

Наука ця — це пройдене життя,

Та без минулого немає майбуття.

Для того ми предмет оцей вивчаєм,

І краще рідну землю нашу знаєм.

 

 

5.Ваша перша зупинка – кабінет, назва якого зашифрована у вірші:

Захисник України – почесне звання,

Тут вміння потрібні і добрі знання.

У кабінеті цьому грають,

Змагаються і перемагають.

 

 

Маршрутний лист № 3.

Розшифруйте назви кабінетів та зупинок, в яких ви будете виконувати завдання квесту. Будьте уважними! Удачі Вам!

 

1. Цей вірш вам підкаже дорогу до потрібної вам  станції. Читайте та будьте УВАЖНИМИ!

   Браття, єдина вам подруга – воля,

   І честь козаку – то є рідна сестра.

   Буде, козаче, буде щасливою доля,

  Ланцюг розірвати настала пора.

   І сонце засяє промінням яскравим.

   Одна лише кличе в дорогу мета:

   То - воля, якій ми співаємо славу,

   Енергію нам подарує віра свята!

   Козаче, у тебе  країна єдина,

   А зветься вона  свята  Україна!!!

 

 

2. Кабінет у нашій школі, де ви можете знайти струнно-клавішний музичний інструмент з ударним (молоточковим) способом звуковидобування, створений спеціально для кімнатного музикування в невеликих приміщеннях. Цей музичний інструмент має 52 білих та 36 чорних клавіш  .

 

 

3. Місце проведення наступного етапу – кабінет, у якому вивчають предмет, описаний у вірші:

Наука ця — це пройдене життя,

Та без минулого немає майбуття.

Для того ми предмет оцей вивчаєм,

І краще рідну землю нашу знаєм.

 

4. Ваша перша зупинка – кабінет, назва якого зашифрована у вірші:

Захисник України – почесне звання,

Тут вміння потрібні і добрі знання.

У кабінеті цьому грають,

Змагаються і перемагають.

 

5. У цьому шкільному приміщенні відбувається багато загадкових подій: звучать голоси різних героїв та персонажів, відомі світові музичні хіти переспівувалися і не один раз неповторними голосистими учнями нашої школи, тут проходять безкінечні репетиції,  один раз на рік сюди можуть завітати Дід Мороз та Снігуронька. Знайдіть це місце в нашій школі.

 

 

Завдання для 7-9 класів

  1. Станція «Вірю – не вірю»

На цій станції зачитується коротка інформація, а учасники повинні відповісти лише одним словом «вірю» або «не вірю» ( 10 балів ).

7- клас

  1. Козаки не мали права одружуватись (не вірю, запорозьке військо ділилося на січових і тих, хто жив у зимівниках. Січовики були люди безшлюбні, а зимівники мали сім’ю, займалися господарством, а усі разом вони складали одне військо).
  2. До українських козацьких загонів міг приєднатися чоловік будь-якої національності і роду-племені, прийнявши козацькі звичаї та перейшовши в православну віру (вірю).
  3. Число козаків у курені складало 200 чоловік (не вірю, у різні часи було різним – від кількох десятків до сотні).
  4. На козацьких чайках, крім веслярів могли розміститися 50-70 озброєних козаків та 2-4 невеликі гармати, порох, свинець, ядра, харчові продукти (вірю).

8 - клас

  1. Дмитро Байда-Вишневецький був завзятим воїном і великим полководцем. Одну з перемог над ворогом він здобув навіть жодного разу не змахнувши шаблею! (вірю).
  2. Вантажні вітрильні судна прибережного плавання козаки називали дубами(дуб) (вірю).
  3. Військо Запорозьке зазвичай поділялося на 38 куренів (частин війська) (вірю).
  4. Іван Підкова отримав таке прізвище тому, що вмів кувати підкови для коней (не вірю, мав рідкісну фізичну силу: запросто міг розгинати підкови).

9 - клас

  1. Військова старшина – кошовий отаман, суддя, писар, осавул – мали окреме від простих козаків житло (не вірю, вони обідали й спали у своїх куренях разом з простими козаками).
  2. Козацький табір з возів був не тільки неприступною фортецею в обороні, але й засобом пересування війська й атаки (вірю).
  3. Коли у козака народжувався син, то батько сипав у купіль пороху, - щоб син був хоробрий і твердий (вірю).
  4. Найважливіші козацькі клейноди це – корогва, бунчук, пірнач, литаври, печатка (вірю).

 

2.Станція «Гонка за лідером».

За 1 хвилину дати якнайбільше правильних відповідей на запитання ( одна правильна відповідь – 1 бал).

7 клас

  1. Як називалися судна, на яких плавали запорозькі козаки? (Чайки)
  2. Острів, на якому була розташована Запорозька Січ. (Хортиця)
  3. Яку назву мала зачіска козаків? (Оселедець)
  4. Якого кольору був стяг у Запорізькій Січі? (Малиновий)
  5. Козацький бойовий танець. (Гопак)

 

8 клас

  1. Палиця з кулястим потовщенням, знак гетьманської влади. (Булава)
  2. Виборний ватажок козацького війська. (Гетьман).
  3. Юний зброєносець у козацької старшини.(Джура)
  4. Місце перебування запорізьких козаків, теж саме, що Січ. (Кіш)
  5. Вождь, отаман козаків на Запорозькій Січі. (Кошовий)

 

9 клас

  1. Офіцерський чин у козачих військах. (Осавул)
  2. Керівник козацького війська. (Отаман).
  3. Шкіряна сумка або футляр для лука і стріл. (Сагайдак)
  4. Особа, що охороняла прапор або корогву війська. (Хорунжий)
  5. Особа, яка завідувала усіма письмовими справами запорозького війська. (Писар)

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Станція «Козацька вікторина»

1.Як називається довгий козацький чуб?   (оселедець)

2. Як називався чоловік, що керував козацьким куренем?   (курінний отаман)

3. Як називався козацький човен?   («чайка»)

4. Хто був першим отаманом Запорозької Січі?    (Дмитро Вишневецький-Байда)

5. Як називається символ гетьманської влади?   (булава)

6. На якому дніпровому острові знаходилася перша з відомих козацьких січей?   (Мала Хортиця)

7. Як називалися широкі козацькі штани?   (шаровари)

8. Кому вхід на Січ був суворо заборонений?   (жінкам)

9. Яких козаків називали «сиднями» та «гніздюками»?  (сімейних)

10. Як називалися символи влади старшини у козаків?   (клейноди)

 

  1. Станція «Встав пропущене слово»

 

– Козача потилиця пана-ляхам … (не хилиться).
– Де козак, там…  (і слава).
– До булави треба … (голова).
– Козацькому роду… (нема переводу).
– Степ та воля – … (козацька доля).
– Хліб та вода – … (то козацька їда).
– Хоч і спина гола, … (козаку аби воля).
– Кінь для козака, як … (крила для пташки).
– Козак не боіться … (ні чвари, ні хмари).
– Не журися, козаче, нехай … (ворог плаче!)
– Сміливого козака і … (чорти) бояться.
– У козака життя коротке, а … (слава – вічна!)
– Береженого бог береже, а козака – … (шабля).
– Не той козак, що поборов, а той, що … (вивернувся).

 

 

 

 

 

 

5.Станція «Назвіть особу»

1.     Цей державний діяч, славетний син нашої землі, здобув  незалежність тогочасній Україні. Її як самостійну козацьку державу, визнала низка країн, зокрема Австрія, Польща, Туреччина, Швеція, Італія, Трансільванія, Волощина, Молдова! Польський історик Людвік Кубаля називав його українським Кромвелем, а італієць Альберто Віміна, який бачив його на власні очі, у своїх спогадах відзначив ще тоді демократичну форму державного устрою у козаків — обов’язкове скликання Ради для обговорення важливих державних питань, коли козаки у присутності гетьмана спільно їх вирішують. (Богдан Хмельницький)

 

2.     Цей славетний отаман отримав своє прізвисько за рідкісну фізичну силу. Під єдиним його портретом, що зберігся в одному з польських видань, залишився такий напис: «Був такий дужий, що ламав підкови й таляри, а як увігнав таляр у дерев’яну стіну, то треба вирубувати. Зупинив воза, що був запряжений шістьма кіньми, узявши за заднє колесо. Дишло зламав об коліно, а волячим рогом пробив дубові ворота». Про нього склали багато дум та пісень, але навідоміший, без сумніву, вірш Кобзаря, який також не оминув увагою його легендарну постать. (Іван Підкова)

 

 

3.    Цей кошовий отаман, герой багатьох пісень та переказів, є, мабуть, найлегендарнішою постаттю в історії козацтва. Він здійснив понад півсотні військових походів (за деякими даними близько семидесяти) і жодного (!!) не програв. Турки й татари називали його шайтаном, а турецькі матері лякали дітей його іменем. Запорізька Січ дванадцять разів обирала його отаманом, а сила його була такою, що й досі не вщухають інтриги щодо його надзвичайних здібностей і тайни смерті. Звичайно, ви вже здогадалися про кого мова, а як ні, то можете пошукати його прізвище... у періодичній таблиці хімічних елементів — отака сила характерника! (Сірко)


1 ведучий : Завершується наш квест. Розлучатися завжди важко, але ми віримо, сподіваємося, що крім приємних хвилин, проведених разом, ви отримали хороший настрій, у вас добавилося оптимізму, віри у власні сили.

2 ведучий: Зичимо здоров'я, щастя! Нехай у Вас панує достаток, витає козацький дух, а золоте колосся і червона калина схиляються на добро. На все добре!

1 ведучий: Наша пам'ять про славне минуле українського війська повинна завжди підкріплюватися добрими та корисними справами. Ми, як і козаки, маємо залишити в житті по собі добрий слід.

2 ведучий: Ми роду козацького діти,

Ми любимо сонце і квіти.

І сонце нам шле свій привіт.

Ми роду козацького діти.

Землі український привіт.

Разом: Хай козацькому роду не буде переводу!

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 вересня 2019
Переглядів
6167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку