Розробка виховної години для 7 класу "Я дитина, але я маю права"

Про матеріал
Розробка виховної години для 7 класу "Я дитина, але я маю права". Матеріал розроблений для проведення виховної години з учнями 7-8 класів. Мета заходу:познайомити учнів з основними положеннями Конвенції ООН «Про права дитини»; навчити правильно реалізовувати свої права; виховувати поважне ставлення до власної особистості та інших.
Перегляд файлу

Я дитина, але я маю права

 

Мета: познайомити учнів з основними положеннями Конвенції ООН «Про права дитини»; навчити правильно реалізовувати свої права; виховувати поважне ставлення до власної особистості та інших.

Обладнання: Конвенція ООН «Про права дитини», фломастери, чисті аркуші паперу.

 

Мораль і право, право і закон –

Рушійні сили для життя людини –

А їх знання надасть нам вірний тон.

І розвиток держави – України.

Регулювати світ людських стосунків,

Впровадити державницький процес –

Все в правознавстві міститься в рахунку –

Розумно й чесно твориться прогрес.

В цьому вірші згадується декілька юридичних понять. Нас цікавить одне з  них право.

Право – це система загальнообовязкових, формально визначених правил поведінки, які встановлюються і охороняються державою.

Похідним від терміна «право» є термін «права людини». Як ви розумієте цей термін?

Для того щоб людина могла існувати як біологічна істота, їй потрібна можливість мати їжу, одяг, житло. Оскільки людина живе у суспільстві, їй як члену суспільства необхідно мати змогу вчитися, працювати, бути вільною і рівноправною з усіма іншими людьми. Оскільки людина живе у державі, вона має з нею правовий зв’язок. Отже, їй потрібні також можливості брати участь у житті цієї держави, вимагати від держави захисту від будь-яких посягань.

Таким чином, можливості людини мати певні матеріальні, соціальні, культурні та духовні блага, які необхідні їй для нормального існування і розвитку, називаються правами людини.

Ми, дорослі, забезпечуючи реалізацію своїх прав, не повинні забувати і про те, що права мають і наші діти.

Права дітей є складною проблемою сучасного людства, оскільки, на жаль, життя, здоров’я, навчання, щастя дітей усього світу поки що недостатньо захищені. Про це багато пишуть і говорять, дехто намагається допомагати, але кількість нещасних дітей не зменшується.

Близько 30 млн. дітей у світі не мають можливості відвідувати школу; щороку від хвороб помирають більше ніж 5 млн. дітей, майже 250 млн. дітей животіють завдяки тяжкій праці, жебрацтву, пограбуванням. Набули поширення торгівля дітьми, використання дітей, від яких відмовились батьки, для пересаджування органів.

Зараз я розповім вам історію, складену на підставі фактів, що мали місце в дійсності. Отож, жила-була дівчинка. Вона росла досить щасливою дитиною. У неї були мама й батько, бабуся й дідусь і навіть старший брат. У дівчинки була РОДИНА.

Усі члени родини дівчинку дуже любили та піклувались про неї, вона знала тоді, що таке дійсна ЛЮБОВ.

Родина дівчинки була досить забезпеченою й жила у великому та світлому будинку.

Дівчинка училась у школі-гімназії, одній із кращих у їхньому місті, вона одержувала ОСВІТУ.

У такий спосіб дотримувались ПРАВА маленької людини.

Дівчинка з НАДІЄЮ дивилась у майбутнє.

Але так уже сталось, що майже в один рік мама та старший брат дівчинки загинули в автокатастрофі. Батько, не справившись із таким горем, почав сильно пити, а бабуся й дідусь, не перенесли   лиха, що прийшло, померли один за одним. Так у дівчинки не стало РОДИНИ. А разом з рідними пішла й ЛЮБОВ. У дівчинки не стало й ДОМУ, тому що батько продав його за борги.  Дівчинка разом з батьком опинилась на вулиці. Вона перестала ходити до школи. Права дівчинки не могли реалізуватись, тому що з нею поруч не було дорослих, які би про неї піклувались. Лише світле проміннячко НАДІЇ ледь жевріло в її душі.

Час спливав, і одного разу дівчинку небайдужі люди привели в сімейний дитячий будинок. Тепер вона вважає, що їй дуже поталанило. З нею поруч з'явились чоловік і жінка, яких вона вже називає мамою й батьком, у неї є брати та сестри. Дівчинка відчуває, що її люблять. У неї знову з'явився ДІМ, де вона почуває  себе затишно й комфортно. Дівчинка знову почала ВЧИТИСЬ. Вона  знову могла сказати: «Я - людина, нехай поки маленька, але я маю ПРАВА». Як добре, що є добрі люди, і як важливо не розстатися з НАДІЄЮ.

 Це дуже сумна історія однієї дівчинки. Але вона, напевно, допомогла кожному відшукати відповідь на запитання: що необхідно кожній дитині для повноцінного життя та розвитку.  А й  справді, що   необхідно   кожній  дитині для  повноцінного  життя  й  розвитку?

Значить права – це  певні можливості, що  надаються  дітям, щоб  жити  і  дорослішати.

Основний документ, у якому записані права людини є Конституція України.

1989 року представники урядів розвинутих країн, у тому числі й наша Україна, яка на той час перебувала у складі Радянського Союзу, підписали Конвенцію про права дитини.

Конвенція – це угода, договір між державами з певних питань. У даному випадку – з питань прав дітей. Підписавши цей документ, уряди домовилися охороняти права дітей, які живуть на територіях цих держав.

 У Конвенції визначено, що дитиною вважається людина, якій ще не виповнилося 18 років, що всі діти народжуються вільними і рівними у своїх правах і що не можна їх піддавати дискримінації через національну, етнічну, релігійну, расову ознаки, а також через стать, політичні переконання.

  •                   Усі діти мають право на любов і піклування;
  •                   Усі діти є рівні у правах;
  •                   Усі діти мають право на повноцінне харчування;
  •                   Усі діти мають право на освіту;
  •                   Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля;
  •                   Усі діти мають право на медичну допомогу;
  •                   Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці;
  •                   Жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена;
  •                   Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни;
  •                   Жодна дитина не повинна бути об’єктом сексуальної експлуатації;
  •                   Діти мають право вільно висловлюватися;
  •                   Діти мають право на свободу совісті, думки і віросповідання;
  •                   Діти мають право на вільне спілкування;
  •                   Діти мають право на інформацію;
  •                   Особлива турбота про дітей, що не мають сімї;
  •                   Особлива турбота про дітей-біженців;
  •                   Особлива турбота про дітей-інвалідів;
  •                   Особлива турбота про дітей, що перебувають у конфлікті з законом.

Розв'язати кроссворд «Права дитини». Кожне пра­во назвати одним словом і вписати в клітинки крос­ворда.

  1.      Право допомагати дорослим у роботі.
  2.      Право бути таким, як усі.
  3.      Право мати повноцінну їжу.
  4.      Право бути щасливим, бажаним, потрібним.
  5.      Право ходити до школи.
  6.      Право звернутися до лікаря.
  7.      Право на існування у світі.
  8.     Право не бути ображеним та скривдженим.
  9.      Право мати дах над головою.
  10.     Право отримувати повідомлення, новини.
  11.           Право на  дозвілля.

 

 

C:\Users\2zic\Desktop\media\image1.png

 

 А зараз давайте трохи з вами пограємось. Я буду називати різні твердження, а ви, якщо це твердження є положенням Конвенції про права дитини – піднімаєте зелений капелюшок, якщо ні – червоний. Будьте уважні.

  1. Усі діти мають право на любов та піклування.
  2. Кожна дитина має право їсти гамбургери, чіпси і хот-доги, скільки їй заманеться.
  3. Діти, які добре ставляться до своїх батьків, повинні отримувати особливе ставлення піклування з боку держави.
  4. Усі діти рівні у своїх правах.
  5. Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни.
  6. Кожна дитина може нецензурно висловлюватись, якщо вона цього схоче.
  7. Діти-інваліди мають право на особливу турботу з боку держави.
  8. Усі діти мають право на повноцінне харчування.
  9. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
  10. Жодна дитина не повинна мити посуд.
  11. Усі діти мають право на освіту.
  12. Кожна дитина має право виконувати домашнє завдання за своїм бажанням.
  13. Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.
  14. Особлива турбота надається дітям, які перебувають у конфлікті із законом.
  15. Особлива турбота надається дітям-біженцям.
  16. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди.
  17. Кожна дитина має право відмовлятися від обіду.
  18. Усі діти мають право на медичну допомогу.
  19. Діти мають право на вільне спілкування.
  20. Діти, які мають брата або сестру, повинні отримувати додатковий захист і піклування.
  21. Особлива турбота з боку держави надається дітям, які не мають родини.
  22. Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до роботи, яка дає комусь фінансову користь.
  23. Діти мають право на інформацію.
  24. Жодна дитина не повинна бути скривджена і принижена.
  25. Кожна дитина має право одержувати сніданок у ліжко.
  26. Кожна дитина має право безкоштовно розважатись.

Розмістивши черепах у правильному порядку, дамо визначення поняттю «обовязок».

 

 

 

 Поняття «право» не існує без поняття «обов’язок» - вони невідємні одне від одного. Якщо ви маєте отримувати якісь блага, то хтось повинен вам їх надавати. Саме тому слід завжди пам’ятати, що окрім прав ми маємо ще й обов’язки. Вони зазначені Конституцією України.

 

 Сьогодні ми говорили з вами про особистісні права людини та її обов’язки. Безумовно, кожний із нас має знати, на що має право і що зобов’язаний виконувати, щоб наша держава стала процвітаючою. Але нині найголовніший ваш обов’язок перед народом України – наполегливе навчання.

docx
Додано
26 вересня 2019
Переглядів
985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку