Гра « Довкілля – наш дім»
Мета: привернути увагу учнів до проблеми збереження довкілля; розвивати екологічне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи.
а) навчальна : навчитися застосовувати отримані знання природничого циклу на практиці при вирішенні екологічних проблем, які будуть висвітлюватися в ході гри;
б)розвивальна: розвивати інтелект учнів, нестандартність мислення, комунікативні навички, вміння продуктивно працювати в команді та знаходити компроміси для досягнень поставлених цілей;
в) виховна: виховати зібраність, самовладання, комунікабельність, бережливе ставлення до природи, виховувати уміння сконцентруватися, слухати інших, співпереживати, формувати сприятливий моральний клімат.
Тип заняття: виховний захід, комплексне застосування знань, умінь і навичок.
Форма проведення заходу: гра
Обладнання : роздаткові матеріали
Функції :
а) теоритична: закріплення отририманих знань через розуміння міжпридметних зв'язків.
б)практична: вміння застосовувати отримані знання для вирішення поставлених екологічних проблем.
Охороняти природу –
значить охороняти Батьківщину
М.Пришвін
Хід гри
Зібратися разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх!
Бажаю успіху!
Вступне слово вчителя.
Природа - наша спільна домівка. Вона може бути невичерпною, але тільки тоді, коли, використовуючи її, ми ставимось до неї обережно. А щоб відноситись до неї обережно та примножувати її багатства, необхідно бути екологічно грамотним. Кожен з нас несе відповідальність за добробут нашої планети.
Природа, у якій вам, доведеться жити, забруднюється, піддається руйнуванню, знищується.
Я вітаю всіх, хто зібрався в цьому залі. Наша гра прсвячена одній з найбільш актуальних тем сьогодення забрудненню планети Земля.
І ми спробуемо долаючи екологічні конкурсти в ході гри знайти найоптимальніше рішення як зберегти нашу планету та недопустити її подальшого забруднення.
Ви об'єднані у 2 команди.Придумайте назву своїй команді та оберіть капітана. Починаємо нашу гру, а переможця визначить наше журі.
Тож бажаємо успіхів та перемог і запрошуємо команди розпочати гру.
1 конкурс «Природа – вічний зразок мистецтва»
Команді пропонується скласти пазл ,враховується час виконання (4 хв.)
2 конкурс « Загадки навколо нас»
Команда повинна на час 5 -6 хв відгадати 5 ребусів.
Підказка : природне явище Відповідь : веселка
Підказка : наслідок космічного, сонячного випромінювання
Відповідь : засмага
Підказка : місце де дуже спекотно і бувають міражі
Відповідь : пустеля
Підказка: соковита ягода великих розмірів
Відповідь: кавун
Підказка: оптичне явище
Відповідь:марево
3 конкурс «Квітковий»
Учитель: Із ранньої весни до пізньої осені на території нашої школи, лісу ростуть чудові квіти. Яке було б сумне довкілля без рослин! Рослини не тільки приваблюють зір , вони ще й очищують повітря. Недарма їх називають «легенями Землі». Чим більше ми посадимо квітів, лісів, гаїв, дібров
– тим красивішим і чистішим буде довкілля, в якому ми живемо. Пам’ятайте
це!
Практичне завдання: діти стають у коло і передаючи м’яч сусідові
називають квіти, які ростуть на шкільних клумбах, в лісі.
4 конкурс «Відгадай слово»
Учасники по черзі вибирають пелюсточку, на якій написано, яке слово (тварину, рослину, явище природи) потрібно показати за допомогою жестів. Відгадує команда суперників. По 5 слів для кожної команди.
Слова: сніг, дощ, сонце, комар, соняшник, дуб, туман.
5 конкурс «Екоанаграми»
З переплутаних літер гравці мають зібрати певні терміни з теми «Охорона природи».
П, І, Н, Д, К, И, З, О, В, А.
Підказка: природоохоронна територія.
Відповідь. Заповідник.
О, Д, Д, Е, А, К, Р, Р, П, Н.
Підказка: природоохоронна територія.
Відповідь. Дендропарк.
6 конкурс « Ботанічний алфавіт»
Пригадайте алфавіт і ви зможете розшифрувати назви рослин (тварин), які занесені до Червоної книги України.
Для 1 команди:
20,12,6,22,18,12,9,17,11,15 (підсніжник)
Для 2 команди
23,11,22 32, 4, 12, 6, 18, 11, 14 (тис ягідний)
7 конкурс «Музичний»
Відгадайте квітку, яка оспівана у пісні та впишіть її назву (підсупровід музичної презентації)
насіяла мати У своїм світанковім краю
Та й навчила веснянки співати Про квітучу надію свою.
Червону не шукай вечорами Ти у мене єдина, тільки ти, повір!
Бо твоя врода – то є чистая вода, То є бистрая вода з синіх гір.
червонi – юначе безсоння, Кохання першого прощальний знак. Квітнуть, зорiють, як раннi надiї,
І цвiт нев’янучий горить у нас.
Заснули біля хати, Їх місяць вийшов колихати. І тільки мати не засне,
Мати не засне – жде вона мене.
Білі , білі – незахищені шипи Що зробив з вами сніг і мороз, і лід вітрин голубих?
Люди прикрасять своє свято вами лиш на кілька годин, І залишають вас засихати на білім холоднім вікні.
А прийде весна, забуяє все, Усміхнеться сонце – манія, Ми підемо удвох
В цей казковий сад,
Де чарує нас !
Ніжно цвіте в Карпатах
хрещатий
Вітер повіяв, дощ полива.
Сині, сині Понесу до Наталки Понесу я коханій дівчині.
Вивчай ліс і станеш сам
Багатим серцем і душею
Нащадкам накажи,
Щоб знали правило природи «Люби, шануй і бережи!»
Учень: Ми обсадимо школу бузком,
Засіємо квітники квітками
Хай ростуть дерева і квіти,
Мов здорові, радісні діти.
Дерева зростатимуть з нами,
Шумітимуть листком, гілками
Хай росте при долині калина
Хай цвіте, розцвіта Україна!
Журі підраховує бали. Вітання команди переможця, нагородження!