Гра "Екологічний бій"

Про матеріал
Мета: - формувати екологічну культуру, вміння швидко знаходити відповіді на завдання, застосовувати знання на практиці; - виховувати повагу до суперника, витримку, наполегливість, упевненість у своїх знаннях; - поглиблювати розуміння кожним учнем життєвої необхідності охороняти природу; - привернути увагу до екологічних проблем та прищеплювати жвавий інтерес до екологічних знань; - виховувати любов до рідної природи.
Перегляд файлу

 

Мета:

- формувати екологічну культуру, вміння швидко знаходити відповіді на завдання, застосовувати знання на практиці;

- виховувати повагу до суперника, витримку, наполегливість, упевненість у своїх знаннях;

- поглиблювати розуміння кожним учнем життєвої необхідності охороняти природу;

- привернути увагу до екологічних проблем та прищеплювати жвавий інтерес до екологічних знань;

- виховувати любов до рідної природи.

Обладнання: «ромашка», на дошці написані слова – рослини – рятівники.

Учасники: учні 8, 9, 10, 11 класів.

Форма проведення: пізнавальна гра

Хід заходу

І. Організаційний момент

Вчитель географії. У залі святковому, в цей час

                                   Зустрілись команди – змагатись у нас.

                                   Щоб суперника догнати, екологію потрібно знати.

                                   Тож запрошую мерщій на інтелектуальний екологічний

                                    бій.

  В екологічному бою беруть участь команди 8, 9, 10, 11 класів.

ІІ. Мотивація виховної діяльності

Вчитель географії.  З давніх – давен людина прагнула підкорити природу, підпорядкувати її своїй волі. Кожне нове покоління приносило людству все нові й нові докази загострення суперечностей у взаємовідносинах суспільства і людини. Нині природі загрожує небезпека внаслідок нерозумного втручання людини у святині природи.

  Людство стоїть на порозі екологічного кризи: парниковий ефект, проблема чистої води, кислотних дощів, зниклі тварини і рослини. Причиною 70% онкологічних захворювань у людей і тварин є порушення взаємодії організму і середовища. Звичайно, жодна людина сама не здатна врятувати цілий світ, проте кожен з нас може зробити певний позитивний крок до захисту навколишнього середовища.

  Під час проведення цієї пізнавальної гри ви переглянете і переоціните своє ставлення до екологічних проблем сьогодення, спробуєте знайти шлях їх розв’язування, продемонструєте знання з багатьох дисциплін природничого циклу.

  Представляю вам склад журі: вчитель біології та хімії Пивоварова Л.М., учениця 11 класу Світлик Наталія, яке буде оголошувати результати кожного конкурсу.

ІІІ. Конкурсний етап

  1. «Екологічний штурм»

Кожна команда по черзі відповідає на запитання. Час на обміркування 5 с. Якщо команда не знає відповіді, то шанс відповісти має інша. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

  1. Які рослини є індикаторами повітря?  - Лишайники.
  2. Що таке екологія?  - Наука, що вивчає взаємозв’язки живих організмів та інших угруповань між собою та довкіллям.
  3. Що таке антропогенний вплив?  - Вплив, зумовлений діяльністю людини.
  4. Яку операцію зі збереження квітів щовесни проводять представники екологічної організації?   - «Первоцвіти».
  5. Як називаються природоохоронні території, де охороняються рослини, тварини, ґрунти?  - Заповідники, заказники…
  6. Як називається книга, до якої занесені назви живих організмів, які потребують охорони?  - Червона книга.
  7. Яке значення має озоновий шар?  - Захищає живі організми від ультрафіолетового випромінювання.
  8. Який заповідник організовано на півдні України у 1921 році? Він являє собою масив цілинного степу. У заповіднику утримуються рідкісні рослини й тварини з усіх частин світу.  Асканія – Нова.
  9. На території якого заповідника знаходиться найвища вершина України та ростуть в одній з долин весняні запашні квіти, які ми звикли бачити на клумбах?  - Карпатський, нарциси.
  1. «Екологічна ромашка»

Запитання написані на пелюстках «ромашки». Капітани команд відривають по черзі пелюстки з питаннями, у обговоренні відповіді бере участь уся команда. Кожне питання оцінюється в 2 бали.

  • Чи можна річкову воду вживати без ризику захворіти інфекційними хворобами?  -  Так, якщо прокип’ятити, прохлорувати, іонізувати.
  • Липа живе в лісі 300 – 400 років, у міських умовах – 150 років. У чому причина цього явища?  - Забруднене повітря.
  • Чому обабіч доріг висаджують каштан звичайний, липу дрібнолисту?  - Вони добре поглинають свинець, який є складовою вихлопних газів.
  • Цього злісного ворога українських полів стародавні греки називали «агропіроном» -  вогнем полів. А як його називаємо ми?  - Пирій повзучий.
  • Цю рослину, що росте на болота Полісся, називають «швидкою допомогою»: вона може замінити вату та йод. Що це за екологічно чиста рослина?  -   Сфагнум.
  • 30 років тому поліські кооператори заготовляли 220 ц валеріанового кореню на рік, сьогодні – 4-5. Із 47 видів лікарських рослин, якими славилося Полісся, тепер збирають 6-7 видів. Що стало причиною цього?  -  Осушення боліт.
  1. «Рослини – рятівники»

На дошці написані слова – рослини – рятівники. Кожній команді необхідно відповісти на три запитання й відповідно підтвердити свою відповідь, показавши слово – рослину – рятівника. Кожне питання оцінюється в 2 бали.

  • Ця рослина є найактивнішим очищувачем повітря помешкань. Судіть самі: за 24 години вона знищте до 80% усіх шкідливих мікроорганізмів. Упізнай цю рослину.  -  Хлорофітум.
  • Ця рослина знижує шкідливу іонізацію повітря і частково захищає від електромагнітного випромінювання. Вона поглинає радіаційне випромінювання від комп’ютера, телевізора. Упізнай цю рослину.  – Кактус.
  • Ця рослина містить вітамін С, а аскорбінова кислота, як відомо, проявляє антиоксидантні та анти радикальні властивості. Рослина корисна людям, які зазнали інтоксикації організму свинцем. Впізнай цю рослину.  -  Петрушка.
  • У цій рослині міститься речовина танін, яка нейтралізує дію Стронцію – 90, а потім виводить його з організму. Впізнай цю рослину.  Зелений чай.
  • У цій зеленій культурі міститься вітаміну С стільки ж, скільки в лимонах та помаранчах. Впізнай цю рослину.  -  Капуста.
  • Найвідоміша функція цієї рослини – боротьба з анемією. А її сік дуже корисний усім, хто працює з радіоактивними ізотопами або живе в зоні підвищеної радіації. Впізнай цю рослину.  -  Гранат.
  1. «Екологічні монстри»

Читаю перші два рядка. Якщо відгадуєте, то зараховується 3 бали. Якщо читаю наступні рядки, і ви відгадуєте, то зараховується тільки 2 бали. Якщо три рядка, то 1 бал.

  • Я завжди чорного кольору.

Мене багато в місті, особливо, де є заводи.

Я дуже шкідлива.

Я завиляюся під час горіння.

Я спричинюю хвороби, одяг роблю брудним.

Ви впізнали?    -   Сажа.

  • З мене роблять іграшки.

Я буваю різнобарвною, мене важко зламати.

Я дуже легка.

Якщо мене підпалити, то з’являється багато чорного їдкого диму.

З мене роблять тару.

Хто впізнав?    -   Пластмаса.

  • Мене багато в місті, але мало в селі.

Особливо багато – в промисловості районних міст.

Від мене люди хворіють, багато нервують, голосно кричать.

Мене створюють різні прилади, машини.

Якщо мене багато, то я дію, як наркотик, і завдаю болю.

Відгадайте мене.    -   Шум.

  • Без нас не обходиться жодна сімя.

Нас використовують щодня.

Ми вбиваємо рибу у воді, рослини на Землі.

Ми викликаємо алергію, захворювання шкіри, в’їдаємося в поверхні.

Із нами все стає чистішим.

Назвіть нас!  -  Синтетичні миючі засоби.

  1. «Екологія в прислів’ях»

Кожен учасник команди може принести до своєї скарбнички по 1 балу, якщо зможе доповнити другу частину прислів’я.

  • Не роби зла землі – будеш жити …  (у добрі).
  • Ліс і води – краса …  (природи).
  • Хто про землю дбає, той голодним …   (не буває).
  • Доглядай землю плідну, як матір …  (рідну).
  • Зіпсував воду - не буде честі …   (твоєму роду).
  • Не звик ліс до наших …  (коліс).
  • Не ламай вербу, накличеш …  (біду).
  • Не ламай тополю, бо зламаєш …  (долю).
  • Воду марно не пролий, дорожити нею …  (вмій).
  • Де біля води вербиця, там чиста …  (водиця).
  1. «Вороги і друзі екології»

Доповнити відповідь, вказавши на друга чи ворога екології. Оцінюється конкурс двома балами. Розпочинає його команда, яка має найменшу кількість балів.

  • Вони повітря очищають.  (дерева, друзі)
  • Вона руйнує атомний реактор.  (радіація, ворог)
  • Він зруйнував озоновий шар.  (фреон, ворог)
  • Від нього страждають міста.  (смог, ворог)
  • Він захищає від ультрафіолетових променів.  (озон, друг)
  • Вона злісний алерген.  (амброзія, ворог)

ІV. Підсумок заходу

  • Підбиття підсумків гри.
  • Нагородження команди – переможниці грамотою.
  • Нагородження найактивнішого учасника гри грамотою «Кращий еколог».

                                                             Підготувала і провела вчитель географії

                                                             Письмечівського ЗЗСО І-ІІ ступенів

                                                              Приймак О.М.

 

doc
До підручника
Географія 9 клас (Масляк П.О., Капіруліна С.Л.)
Додано
23 березня
Переглядів
158
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку