Конспект уроку "Народні художні промисли. Основні центри художніх промислів."

Про матеріал
Мета: • ознайомити учнів з історією виникнення народних промислів в Україні, з їх специфікою та територіальними особливостями, а також з творчістю В.Д.Тезик, Л.С.Дворніченко, М.І.Пікуш; • розвивати в учнів інтерес до культурної спадщини свого народу; • виховувати почуття любові до своєї Батьківщини, національної свідомості, поваги до праці, стимулювання самостійності учнів; • виховувати почуття колективізму.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Художні народні промисли.

Основні центри художніх промислів.

 

 

 

 

 

 

 

Урок географії

9 клас

Нетрадиційна форма

Вчитель Приймак О.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хронометражна таблиця проведення уроку

 

Етап уроку

Назва етапу

Час

Примітка

І

Організаційний момент

30 с

 

ІІ

Актуалізація опорних знань

1 хв.

Схема на дошці

ІІІ

Мотивація навчальної діяльності

2 хв.

«Аналіз ситуацій»

ІV

Оголошення теми уроку

3 хв.

 

«Дерево рішень»

 

V

Вивчення нового матеріалу:

1. Історична довідка.

 2. Знайомство з художніми промислами:

-  Група №1. Українська вишивка.

- Група №2. Різьблення по дереву.

- Група №3. Гончарство.

- Група №4. Гутництво.

- Група №5. Виробництво із заліза.

- Група №6. Ткацтво і килимарство.

- Група №7. петриківський розпис.

- Група №8. Писанкарство.

3. «Таланти твої, Солонянщино»

 

1,5 хв.

 

2 хв.

2 хв.

2 хв.

2 хв.

2 хв.

2 хв.

2 хв.

2 хв.

3 хв.

Виставка виробів художнього народного промислу.

Повідомлення з комп’ютерною підтримкою

 

Презентація вчителя з комп’ютерною підтримкою

VІ

Практична робота в малих групах

10 хв.

Презентація готового виробу кожної групи

VІІ

Закріплення вивченого матеріалу

4 хв.

 «Інтерв’ю»

VІІІ

Підсумок уроку

3 хв.

«Дерево рішень»

ІХ

Домашнє завдання

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Народні художні промисли. Основні центри художніх промислів.

Мета:

  • ознайомити учнів з історією виникнення народних промислів в Україні, з їх специфікою та територіальними особливостями, а також з творчістю В.Д.Тезик, Л.С.Дворніченко, М.І.Пікуш;
  • розвивати в учнів інтерес до культурної спадщини свого народу;
  • виховувати почуття любові до своєї Батьківщини, національної свідомості, поваги до праці, стимулювання самостійності учнів;
  • виховувати почуття колективізму.

Обладнання: плакати, комп’ютер, вироби з дерева, глини, скла, заліза, вишивка; український національний одяг, музичний супровід, «Дерево рішень».

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, урок – подорож.

 

Ремісництво скрізь у шані,

Майстерність ціниться завжди:

Гончарство, вишита сорочка,

Робота на землі.

О. Півень

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Схема на дошці.

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Проблемне завдання «Аналіз ситуацій».

ІV. Оголошення теми уроку.

«Дерево рішень» (заповнюються перші дві колонки):

Що я вже знаю з цієї теми?

Що б я хотів (ла) дізнатися нового з цієї теми?

Що я дізнався (лася) з цієї теми на уроці?

 

 

 

 

 

 

V.  Вивчення нового матеріалу.

1. Історична довідка (повідомлення учня).

2. Знайомство з художніми промислами:

-  Група №1. Українська вишивка (виставка виробів, комп’ютерна підтримка).

- Група №2. Різьблення по дереву (виставка виробів).

- Група №3. Гончарство (виставка виробів).

- Група №4. Гутництво (виставка виробів).

- Група №5. Виробництво із заліза (виставка виробів).

- Група №6. Ткацтво і килимарство (комп’ютерна підтримка).

- Група №7. Петриківський розпис (комп’ютерна підтримка, виставка виробів).

- Група №8. Писанкарство (комп’ютерна підтримка).

Презентація вчителя «Таланти твої, Солонянщино» (комп’ютерна підтримка).

VІ. Практична робота в малих групах «Писанка», «Скринька», «Витинанка», «Рушничок», «Іграшка», «Кошик» (переміщення учнів в групи).

  У кожній групі є необхідні інструменти, шаблони; розповідає обов’язки, виконує завдання за визначений час, дотримуючись правил техніки безпеки та правил спільної діяльності (виконують під музику українських народних пісень)

Презентація готового виробу кожної групи.

VІІ. Закріплення матеріалу

«Інтерв’ю» для статті в географічну газету «Колумбус»:

  • Які народні промисли та ремесла розвиваються нині в Україні?
  • Яке з ремесел притаманне вашій родині?
  • Чи потрібно навчання техніки промислів і ремесел від своїх батьків?
  • Чого ви хотіли б навчитися від своїх батьків?
  • Чого хотіли б навчити своїх дітей?

VІІІ. Підсумок уроку

«Дерево рішень» (заповнюються остання колонка таблиці).

ІХ. Домашнє завдання. На контурну карту України, Дніпропетровської області нанести основні центри художніх промислів

 

 

doc
Додано
23 березня
Переглядів
206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку