Гра-конкурс
«Подорож у країну Уявляндію»
Мета: активізувати творчу ініціативу, увагу, фантазію, вміння працювати у групі; розвивати художньо естетичний смак, емоційну чутливість, практичні творчі вміння; формувати загальнокультурні компетентності, стійкий інтерес до образотворчої діяльності.
Матеріали до заходу: назви зупинок, зображення потяга, зображення країни Уявляндії, квітка-семицвітка (2 шт.), емблеми команд, запитання для команд, чисті аркуші для учнів, кольорові олівці, пазли для будинків, аудіо записи пісень: «Кольорова пісенька», «Я малюю мрію», «Олівці-малівці», подяки.
Хід заходу
У центрі дошки прикріплено зображення потягу, біля нього вивіски з написами зупинок: Кольорова зупинка, Загадкова, Домалюй, Винахідливий художник, Зашифрована, Архітектори.
І ведучий. Добрий день, вітаєм вас,
Настає дозвілля час!
Любі наші вже сідайте,
Добру казку починайте.
ІІ ведучий. Хай пісня тут лине,
Хай сміх крізь лунає.
У кожного усмішка радісно сяє!
А зараз усіх нас мандрівка чекає!
І ведучий. Сьогодні ми з вами помандруємо країною Уявляндією.
Ось станції на яких буде зупинятися наш потяг під час подорожі.
Але потрапити до цієї країни не так просто. Для цього ми утворимо дві команди, і обиремо їм провідників.
ІІ ведучий. А хочете ми станемо вашими провідниками? Адже нам жити у цій казковій країні. А як нас звати, то ви відгадайте самі.
І ведучий. Дерев’яний та довгенький,
Маю носик я гостренький!
На білому слід лишаю
І всіх діток потішаю.
(Олівець)
ІІ ведучий. Стрункий, гладенький,
Із чубом маленьким,
Воду й фарбу я шаную,
На папері все малюю.
Хто я, друзі, відгадайте,
Світ зі мною пізнавайте.
(Пензлик)
І ведучий. Правильно, молодці! А коли ви вже з нами познайомились і впізнали, то, можливо, продемонструєте емблеми, які ви нам приготували?! Так нам веселіше буде мандрувати.
Пензлик. В казку вирушим всі разом,
Перешкоди всі пройдем.
А хто буде сумувати,
То з собою не візьмем.
А спостерігатиме за нашою мандрівкою шановне журі у складі:
Чернишової Т.М., Кравець І.А., Покорук Т.О.
Олівець. А зараз посміхніться і починаємо подорож. І перша наша зупинка - «КОЛЬОРОВА РОЗМИНКА».
Пензлик. У нас є дві квітки-семицвітки: одна для команди Пензлики, а інша – для команди Олівці. Кожен з учасників буде відривати від квітки пелюстку, і відповідатиме на питання, що на звороті.
За кожну правильну відповідь команда отримає 1 бал.
№ |
Запитання І команді Олівці |
№ |
Запитання ІІ команді Пензлики |
1 |
Що таке живопис? |
1. |
Які кольори основні? Чому? |
2 |
Які кольори похідні? Чому? |
2. |
Які кольори називаються хроматичними? |
3 |
Які кольори називаються ахроматичними? |
3. |
Які кольори холодні? Чому їх так називають? |
4 |
Які є види образотворчого мистецтва? |
4. |
Які є жанри образотворчого мистецтва? |
5 |
Які кольори теплі? Чому їх так називають? |
5. |
Як утворити зелений колір? |
6 |
Як утворити фіолетовий колір? |
6. |
Що таке натюрморт? |
7 |
Хто такий художник-мариніст? |
7. |
Хто такий художник–анімаліст? |
Олівець. Молодці, справились. Що ж, мандруємо далі.
І наступна наша зупинка - «ЗАГАДКОВА».
Я запрошую по одному учаснику з кожної команди.
(Виходять учасники).
Ваше завдання: розшифрувати малюнок і розфарбувати його.
Максимальна оцінка 3 бали.
Пензлик. А поки наші учасники працюють, я попрошу інших членів команди не розслаблятися.
Ми їдемо дальше, і наша наступна зупинка –«ДОМАЛЮЙ».
Кожен з учасників обох команд має окреме завдання. Ви отримаєте аркуші з зображенням геометричних фігур. Їх потрібно перетворити на малюнки .
Починаємо за командою і малюємо поки звучить пісня «Я МАЛЮЮ МРІЮ».
Оцінюється оригінальність роботи. Максимальна оцінка 3 бали.
Олівець. Прошу учасників зупинки „Загадкова” та „Домалюй”, здати роботи членам журі.
(Діти здають роботи)
Що ж ви знову всі разом у одному вагоні. І ми продовжуємо нашу подорож.
Наступна зупинка - « ВИНАХІДЛИВІ ХУДОЖНИКИ».
У нас на дошці прикріплений папір. Ви повинні по-черзі, на одну і туж букву намалювати різні предмети. Я говоритиму в умі алфавіт, а ви мене зупините. На якій букві я зупинюсь, та буква ваша. (Коли ви зупиняєте мене на букву д, то ви малюєте, ен -д: дуб, дим, дятел, дупло...) А вболівальники вас підтримають. У вас 3 хв. Починаємо за сигналом. Максимальна оцінка 3 бали.
Пензлик. А поки журі підведе підсумки по усіх чотирьох конкурсах, зробимо розминку під пісню -
«КОЛЬОРОВА ПІСЕНЬКА»
Пензлик. А зараз надаємо слово журі.
Виступ журі.
Олівець. Дякуємо журі. А нам час продовжувати нашу подорож. І наступна зупинка – « ЧОМУЧКА».
На ній можна вийти тільки тоді, коли добре знаєш образотворчі терміни. Для цього кожна команда повинна вибрати правильні відповіді на запропоновану тему. Для виконання завдання команді дається 5 хв. За кожну правильну відповідь 1 бал.
Вибрати правильні відповіді на запропоновані запитання.
1.Які кольори є основними?
а) червоний, жовтий, синій;
б)жовтий, зелений, оранжевий.
2.Якщо змішати синю і жовту фарбу , який колір отримаємо?
а)зелений;
б) оранжевий;
в)фіолетовий.
3.Що є основним виражальним засобом у живописі?
а)лінія;
б)колір;
в)штрих.
3.Як називається художник, що зображує тварин?
а)пейзажист;
б)анімаліст;
в)мариніст.
4.І.Шишкін, І.Левітан – це…
а)пейзажисти;
б)портретисти.
5.Який традиційний вид декоративно-прикладного мистецтва?
а) монотипія
б) гратографія;
в) витинанка.
6. Чорний, білий і всі відтінки сірого – це кольори…
а)хроматичні;
б) ахроматичні.
7. Картина, де намальована людина чи група людей це…
а) пейзаж;
б)портрет;
в) натюрморт.
Пензлик. Що ж молодці, справились. І ми можемо продовжувати нашу подорож. Наступна зупинка: «ЗАШИФРОВАНА».
Я запрошую по троє учасників з кожної команди. На картках написані жанри образотворчого мистецтва. Але був сильний вітер і усі літери у цих словах попереплутував. Вам потрібно буде скласти слово і пояснити його значення. Ви по-черзі вийматимете одну з цих карток. За кожну правильну і повну відповідь ви отримаєте по 2 бали.
ХІД КОНКУРСУ
ЙИОПВОТУБ – побутовий
ТРОАНМРЮТ – натюрморт
ЖАЕПЗЙ – пейзаж
ТЕРОПТР – портрет
ЙИН СІ ЧИРОТ– історичний
ЙИТНАСІЛАМІ – анімалістичний
Олівець. А зараз поки журі підведе підсумки, послухайте вірші про жанри, які є в образотворчому мистецтві.
Все художник зображає.
І красу людей у праці
Він чудово розкриває.
Все що діється навколо,
Відтворить завжди готовий,
Ці роботи потрапляють
В жанр, що зветься ПОБУТОВИЙ.
2. Як художник зобразив
Лицарів, що у поході,
Або війни чи стихію,
Що колись була в природі,
Чи принцес та королів,
Воїнів з мечем незвичним,
Жанр цей зветься ІСТОРИЧНИМ.
3. Якщо бачиш на картині
Намальована ріка,
Чи ялинка в білій шубці,
А чи яблунька струнка,
Може, навіть на узліссі
Побудований шалаш,
Звісно ж, ця картина зветься
Не інакше, як ПЕЙЗАЖ.
4. Ось ти бачиш на картині
Вовк з вовчицею сидить,
Лев – цар звірів – у савані
З левенятами лежить.
Бачиш іншого ти звіра,
Дуже він незвичний.
Як назвати жанр робіт цих?
Звісно ж – АНІМАЛІСТИЧНИЙ.
5. Якщо бачиш, що з картини
Жінка дивиться на нас,
Чи мужчина у камзолі,
Чи моряк, чи верхолаз,
Може, учень-першокласник,
Що трима в руках букет,
Знайте, діти, ця картина,
Називається ПОРТРЕТ.
6. Якщо бачиш на картині
Склянку чаю на столі,
Чи компот в склянім графині,
Чи троянди в кришталі.
Може й керамічну вазу,
Або грушку, або й торт,
Навіть все оце відразу,
Це звичайно , – НАТЮРМОРТ.
Олівець. А зараз слово журі.
ВИСТУП ЖУРІ
Пензлик. А наша подорож продовжується. І зараз ми потрапимо на зупинку - «АРХІТЕКТОРИ»
На аркуші паперу, з шаблонів ви повинні створити казковий будинок, чи будинки.
Максимальна оцінка за конкурс 3 бали.
Олівець. А поки наші майстри працюють, я запрошую із залу 4хлопчики і 4 дівчинки.
Ми проведемо конкурс « Веселі архітектори».
У нас буде дві команди – хлопців і дівчат. Ви будете малювати будинок із заплющеними очима. Кожний по черзі буде домальовувати потрібний елемент. Оцінюється кінцевий результат.
(Подяка учасникам із залу).
Пензлик. Я попрошу наших майстрів-архітекторів здати свої роботи.
Олівець. А поки журі буде підводити підсумки нашої мандрівки, послухайте пісеньку «Я МАЛЮЮ МРІЮ».
Олівець. А зараз слово журі.
ВИСТУП ЖУРІ, НАГОРОДЖЕННЯ УЧАСНИКІВ.
Подорож у країну здоров’я
Виховний захід