Гра – квест «Чи знаєш ти свої права?»
Гра- квест призначена для учнів 2-4 класів. Виконуючи цікаві пізнавальні завдання, учні знайомляться з основними документами про права дитини, повторюють вивчене про права дітей.
Обладнання: скринька, люстерко, ілюстрації до теми «Права дитини», картки з завданнями.
Вчитель: - Ми з вами – українці. Ми живемо в незалежній демократичній державі – Україні. А чи цікаво вам, хто ж є найважливішою людиною на Землі? У мене в руках чарівна скринька. Коли ми виконаємо всі завдання квесту, зазирнемо до скриньки і дізнаємося, хто є найважливішою людиною на Землі.
Завдання 1. Складіть слово з розрізнених складів і дізнаєтеся, де записані основні права і обов’язки громадян України.
ЦІЯ ТУ ТИ КОНС (Конституція)
Вчитель: Конституція України – Основний Закон нашої держави. Прийнята 28 червня 1996 року. Вона проголошує основні права і обов’язки громадян України.
Завдання 2. Складіть слово, що означає документ, у якому вперше було проголошено права дітей.
ЦІЯ РА ЛА ДЕК (Декларація)
Вчитель: Декларація прав дитини – це найперший документ про права дітей. Його прийняла Організація Об’єднаних Націй у 1959 році і там було записано тільки 10 прав. Але цих прав було недостатньо. Тоді створили новий документ.
Завдання 3.Склавши слово зі складів, дізнаємося, як називається міжнародний правовий документ, що визначає права дітей.
ЦІЯ ВЕН КОН (Конвенція)
Вчитель: Конвенція про права дитини була прийнята 1989 року і містила 54 статті про права дітей. Наша держава теж підписалася під Конвенцією 1991 року. Тим самим держава взяла на себе забезпечувати дітям в Україні усі їхні права.
Завдання 4. «Знайди відповідність»
З’єднайте ілюстрацію про права дитини з віршованими рядками, які описують це право.
Всі навколо – люди ми.
Тож повинні всі на світі
В правах бути рівними.
А дитина – теж людина,
Хоч літами ще мала.
Та все ж діти, як дорослі,
Мають і свої права. – «Всі діти мають рівні права»
Вчись і будеш більше знати.
Коли виростеш, то зможеш
Користь собі й людям дати. – «Право на освіту»
Право вибору – тобі,
Що подумати й сказати,
Вибрать віру до душі. – «Право на свободу думки»
Мають право діти всі.
Бо дитяче серце ніжне.
Його треба берегти. – «Право на любов і піклування»
Також є права такі.
У лікарні полікують.
Але краще не хворій! - «Право на медичне обслуговування»
Скривджена й зневажена.
Спілкуватися з дітьми
Треба врівноважено. – «Право на особисту недоторканість та захист гідності»
Право на дозвілля.
Бо найбільше люблять діти
Гратись на привіллі.- «Право на відпочинок і дозвілля»
(Могир Т.М.)
Завдання 5. Вікторина «Так – ні»
Діти показують руками умовний знак «так – ні» або сигналізують «світлофорами»
Підсумок : Ми виконали всі завдання, багато дізналися про права дітей. А тепер давайте дізнаємося, хто ж є найважливішою людиною на Землі.
- Давайте відкриємо скриньку і зазирнемо всередину.
Учитель підносить кожному скриньку з люстерком і учні роблять висновок, що найважливішою людиною є вони самі.
- Отже, найважливіша людина – це ви самі. І ви маєте знати, що кожна дитина має рівні права, які гарантовані і захищаються державою. Але пам’ятайте, що ваші права не повинні порушувати прав інших.