Гра-квест для учнів 6-7 класів "Ключ від гімназії"

Про матеріал
Останнім часом досить популярними формами організації дозвілля у школі стали ігри-квести. Вони допомагають розвивати як фізичну активність учнів, так і розумову. Пропоную завдання квесту, який можна провести у школі для учнів 6-7 класів залучивши до його організації учнівське самоврядування закладу. Проведення такого квесту допоможе організувати командну роботу і учнівського самоврядування і класних колективів.
Перегляд файлу

Квест «Ключ від гімназії»

        Мета: поглибити знання учнів про свою державу, її історію;  розвивати  логічне  мислення,  вчити дітей  аналізувати та пов’язувати матеріал кількох предметів; вчити працювати в команді.

Що таке квест? Назва «квест» походить від англійського слова quest, що означає «пошук», «пошуки пригод».  Квест – це гра, основним принципом якої є покрокове виконання заздалегідь підготовлених завдань. Квести можуть бути командними, або індивідуальними. Пропонуємо вам провести квест для учнів 6-7 класів.  Квест проводиться після уроків, так як задіяні шкільні кабінети-локації по всій школі. На локаціях чергують члени учнівського самоврядування.

Правила квесту:

 1. Участь у квесті беруть команди класних колективів 6-7 класів. Команда складається з 6 чоловік. Для участі в грі учні мають самі об’єднатися в команди. Команда має обрати капітана, придумати назву команди та  й повідомити  назву команди організатору гри до її проведення.

2. Команди виконують завдання в приміщенні школи.

 3. Під час гри командам потрібно знайти певний кабінет (локацію) і виконати завдання.

 4. Завдання обговорюється всіма членами команди, рішення приймається колегіально.

5. Забороняється користуватися підказками, знайденими в Інтернеті.

6.Перемагає команда, яка першою виконає всі завдання.

7.  У квесті задіяні 8 кабінетів - локацій (відповідно команди повині пройти 8 етапів змагань).

8. Члени учнівського самоврядування, що знаходяться у кабінетах-локаціях слідкують за дотриманням правил, не мають права підказувати, за порушення правил штрафують команду на 2 хвилини, роблять відповідні записи у протоколах.

9. Кінцева точка для всіх команд – актова зала закладу. Там учасники шукають ключ (приклеєний під сидінням одного з стільчиків у актовій залі).

 

 Приклади, як можна зашифрувати назви кабінетів-локацій у яких учнів чекають завдання для виконання.

1.

Кабінет української мови:

Можливо вам також 13?

Коли ж йому стільки було,

Тоді писав він свої вірші,

Лежавши в полі за селом.

І виріс з хлопчика малого,

Великий геній світовий.

Пророчі твори його знають.

У всіх куточках на землі.

Знайдіть безсмертну його збірку

У кабінеті 201

В ній знайдете своє завдання

Його виконувать, мерщій!

(У кабінеті української мови потрібно віднайти «Кобзар» Т.Г.Шевченка)

2.

Кабінет історії:

У кабінеті  історії  знайдіть завдання біля прапору країни у якій:

винайшли гру «настільний теніс»;

ще й досі є королева;

шапки королівських гвардійців зроблені з хутра північноамериканського ведмедя-грізлі;

є батьківщиною найвідомішого літературного  детектива. «Прапор Великобританії».

 

3

Кабінет географії :

На нім помістилась
Вся наша Земля:
Моря, океани,
Ліси і поля.

На ніжці одній завжди він стоїть

А хочеш? Ти можеш його покрутить.

Мерщій біжіть у кабінет, де знаходиться цей предмет. Там знайдете наступне завдання.

 

4.

Кабінет біології:

 Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається.

Вночі йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?...


Квітка сонячна, красива,
Стане згодом сива-сива,
Вітерець її подмуха -
Стане миттю сивим пухом.

Думаю, що ви відгадали загадки. А тепер подумайте, на якому уроці ви вивчаєте про відгадане? Мерщій біжіть у цей кабінет. Там на вас чекає завдання. Підказка: у цьому кабінеті є акваріум.

 

5.

Шкільна бібліотека:

Відгадате загадку:

Склеєна, зшита,

Без дверей, а закрита.

Хто її відкриває -

Багато знає.

Якщо ви відгадали загадку, тоді мерщій шукайте приміщення в гімназії, де відгаданих предметів знаходиться велика-велика  кількість. Впевнені, що в цьому приміщенні ви бували неодноразово.

 

6.

 Кабіінет трудового навчання:

 В кабінеті цим дівчата

Вчаться шити й вишивати.

Ви мерщій туди біжіть

І завдання розв’яжіть.

 

7.

Кабінет музики (шукають баян)

Як до рук його візьмеш,

І міхами розведеш,

Ще й натиснеш ґудзики,

Злинуть звуки музики.

Інструмент цей чарівний!

В нашій школі він один.

Вчитель ваш на ньому грає,

Там завдання вас чекає.

 

8. Актова зала (кінцева локація для усіх команд)

Всі етапи ви пройшли

Залишився лиш один.

В залу актову рушайте

На стільцях ви ключ шукайте.

Коли знайдете, кричіть,

У долоні поплещіть

Хай суперники вам заздрять

ПЕРЕМОГА ТІЛЬКИ ВАША!!!

 

 

 

Зразки завдань

Завдання 1.

До поданих іншомовних слів добери український синонім:

 

 

Алфавіт

Абетка

Педагог –

Учитель

Лозунг –    

Гасло

Горизонт

Обрій

Гігант

Велетень

Пілот

Льотчик

Аплодисменти  

Оплески

Чемодан

Валіза

Галстук

краватка

Дистанція

відстань

 

Завдання 2.

Складіть хоча б 7 нових слів з літер, які складають слово  УКРАЇНЕЦЬ

(відповідь:  ранець, краї, кран, рак, рука, цар, урна, уран, ура).

 

Завдання 3.

Найважливіша ознака влади в козацькому війську. (Булава.) 

б

у

л

а

в

а

 

Найвідоміший козацький танок. (Гопак.) 

г

о

п

а

к

 

Найвідоміша козацька страва. (Куліш.) 

к

у

л

і

ш

 

Імя  президента України?

п

е

т

р

о

 

Грошова одиниця України? (Гривня)

г

р

и

в

н

я

 

Державний символ? ( прапор, )

п

р

а

п

о

р

 

Назвіть найбільшу річку України? (Дніпро)

д

н

і

п

р

о

 

Страва української кухні ? (вареники)

в

а

р

е

н

и

к

и

Завдання 4.  Кросворд.

  1.    Які ноги заввишки, такий й ніс завдовжки. Хату на хаті має, жабам рахунок знає. (лелека)
  2.    У річці купається в сорочку не вдягається, в  повітрі літає, завжди суха буває.(качка)

3.  Не говорить, не співає, А коли хто йде,

То господаря сповіщає. (Собака)

4. Одяг багатий, сам сліпуватий,

Живе без віконця, не бачить сонця (кріт)

5.Літом наїдається, а зимою висипається (ведмідь)

6. Хто пасеться на лужочку

    Товстобокий, наче бочка?

   Любить сіном ласувати,

    Молочко дає малятам.орова)

7. Не дід, а з бородою, не бик, а з рогами, не корова, а доїться (коза).

8. Маленьке, сіреньке, а хвостик як шило. (миша)

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

І

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

 

 

 

К

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 5.

Як називається частина слова без закінчення? (основа)

 

 

 

 

 

 

Ця частина мови дає назву всьому, що нас оточує? (Іменник)

 

 

 

 

 

 

 

Назвіть другорядний член речення? ( Додаток)

 

 

 

 

 

 

 

Слова, однакові за звучанням, але різні лексичним значенням, називаються? (Омоніми)

 

 

 

 

 

 

 

 

Як називається частина слова, що змінюється?  (Закінчення)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як називається спільна звукова частина споріднених слів? (Корінь)

 

 

 

 

 

 

 

Злита з хвостиком ця крапка,

Невелика, власне, лапка.

Робить паузу, всім знайома.

Як же зветься вона? (Кома)

 

 

 

 

 

 

Завдання 6.

Символ України?  (Калина)

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Як звали князя, що охрестив Київську Русь? (Володимир)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Портрет якого політичного діяча зображений на українських 2-х гривнях? Назвіть імя? (Ярослав Мудрий)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Море, що омиває Україну? Азовське

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як називається найвища вершина Карпат?(Говерла)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Найвідоміша книга Т.Г.Шевченка? (,,Кобзар”)

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7.  Українські загадки .                             

Без болі без печалі заставляє плакати?  Цибуля

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Що то за голова, що лиш зуби і борода? (часник)

 

 

 

 

 

 

 

 

Рогатий, а не бик, пливе, а не качка? (місяць)

 

 

 

 

 

 

 

Куди ступиш – всюди маєш, хоч не бачиш – споживаєш? (Повітря)

 

 

 

 

 

 

 

 

Летить – пищить, сяде – мовчить. Хто його вб’є, свою кров проллє (комар)

 

 

 

 

 

 

Одяг багатий, сам сліпуватий, живе без віконця, не бачить сонця (Кріт)

 

 

 

 

 

Завдання 8.  Додайте по  одній літері на початку, кінці чи всередині слова так, щоб утворилося нове слово.

1.

р

у

к

а

   

 

р

у

ч

к

а

2.

 

л

а

п

а

 

 

л

а

м

п

а

3.

 

к

р

а

н

 

 

е

к

р

а

н

 

4.

р

о

л

и

к

 

 

к

р

о

л

и

к

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ірина Чирва Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2.  Lyudmila
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 червня 2020
Переглядів
8784
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку