Квест «Ключ від гімназії»
Мета: поглибити знання учнів про свою державу, її історію; розвивати логічне мислення, вчити дітей аналізувати та пов’язувати матеріал кількох предметів; вчити працювати в команді.
Що таке квест? Назва «квест» походить від англійського слова quest, що означає «пошук», «пошуки пригод». Квест – це гра, основним принципом якої є покрокове виконання заздалегідь підготовлених завдань. Квести можуть бути командними, або індивідуальними. Пропонуємо вам провести квест для учнів 6-7 класів. Квест проводиться після уроків, так як задіяні шкільні кабінети-локації по всій школі. На локаціях чергують члени учнівського самоврядування.
Правила квесту:
1. Участь у квесті беруть команди класних колективів 6-7 класів. Команда складається з 6 чоловік. Для участі в грі учні мають самі об’єднатися в команди. Команда має обрати капітана, придумати назву команди та й повідомити назву команди організатору гри до її проведення.
2. Команди виконують завдання в приміщенні школи.
3. Під час гри командам потрібно знайти певний кабінет (локацію) і виконати завдання.
4. Завдання обговорюється всіма членами команди, рішення приймається колегіально.
5. Забороняється користуватися підказками, знайденими в Інтернеті.
6.Перемагає команда, яка першою виконає всі завдання.
7. У квесті задіяні 8 кабінетів - локацій (відповідно команди повині пройти 8 етапів змагань).
8. Члени учнівського самоврядування, що знаходяться у кабінетах-локаціях слідкують за дотриманням правил, не мають права підказувати, за порушення правил штрафують команду на 2 хвилини, роблять відповідні записи у протоколах.
9. Кінцева точка для всіх команд – актова зала закладу. Там учасники шукають ключ (приклеєний під сидінням одного з стільчиків у актовій залі).
Приклади, як можна зашифрувати назви кабінетів-локацій у яких учнів чекають завдання для виконання.
1.
Кабінет української мови:
Можливо вам також 13?
Коли ж йому стільки було,
Тоді писав він свої вірші,
Лежавши в полі за селом.
І виріс з хлопчика малого,
Великий геній світовий.
Пророчі твори його знають.
У всіх куточках на землі.
Знайдіть безсмертну його збірку
У кабінеті 201
В ній знайдете своє завдання
Його виконувать, мерщій!
(У кабінеті української мови потрібно віднайти «Кобзар» Т.Г.Шевченка)
2.
Кабінет історії:
У кабінеті історії знайдіть завдання біля прапору країни у якій:
винайшли гру «настільний теніс»;
ще й досі є королева;
шапки королівських гвардійців зроблені з хутра північноамериканського ведмедя-грізлі;
є батьківщиною найвідомішого літературного детектива. «Прапор Великобританії».
3
Кабінет географії :
На нім помістилась
Вся наша Земля:
Моря, океани,
Ліси і поля.
На ніжці одній завжди він стоїть
А хочеш? Ти можеш його покрутить.
Мерщій біжіть у кабінет, де знаходиться цей предмет. Там знайдете наступне завдання.
4.
Кабінет біології:
Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається.
Вночі йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?...
Квітка сонячна, красива,
Стане згодом сива-сива,
Вітерець її подмуха -
Стане миттю сивим пухом.
Думаю, що ви відгадали загадки. А тепер подумайте, на якому уроці ви вивчаєте про відгадане? Мерщій біжіть у цей кабінет. Там на вас чекає завдання. Підказка: у цьому кабінеті є акваріум.
5.
Шкільна бібліотека:
Відгадате загадку:
Склеєна, зшита,
Без дверей, а закрита.
Хто її відкриває -
Багато знає.
Якщо ви відгадали загадку, тоді мерщій шукайте приміщення в гімназії, де відгаданих предметів знаходиться велика-велика кількість. Впевнені, що в цьому приміщенні ви бували неодноразово.
6.
Кабіінет трудового навчання:
В кабінеті цим дівчата
Вчаться шити й вишивати.
Ви мерщій туди біжіть
І завдання розв’яжіть.
7.
Кабінет музики (шукають баян)
Як до рук його візьмеш,
І міхами розведеш,
Ще й натиснеш ґудзики,
Злинуть звуки музики.
Інструмент цей чарівний!
В нашій школі він один.
Вчитель ваш на ньому грає,
Там завдання вас чекає.
8. Актова зала (кінцева локація для усіх команд)
Всі етапи ви пройшли
Залишився лиш один.
В залу актову рушайте
На стільцях ви ключ шукайте.
Коли знайдете, кричіть,
У долоні поплещіть
Хай суперники вам заздрять
ПЕРЕМОГА ТІЛЬКИ ВАША!!!
Зразки завдань
Завдання 1.
До поданих іншомовних слів добери український синонім:
Алфавіт |
Абетка |
Педагог – |
Учитель |
Лозунг – |
Гасло |
Горизонт |
Обрій |
Гігант |
Велетень |
Пілот |
Льотчик |
Аплодисменти |
Оплески |
Чемодан |
Валіза |
Галстук |
краватка |
Дистанція |
відстань |
Завдання 2.
Складіть хоча б 7 нових слів з літер, які складають слово УКРАЇНЕЦЬ
(відповідь: ранець, краї, кран, рак, рука, цар, урна, уран, ура).
Завдання 3.
Найважливіша ознака влади в козацькому війську. (Булава.)
б |
у |
л |
а |
в |
а |
Найвідоміший козацький танок. (Гопак.)
г |
о |
п |
а |
к |
Найвідоміша козацька страва. (Куліш.)
к |
у |
л |
і |
ш |
Ім’я президента України?
п |
е |
т |
р |
о |
Грошова одиниця України? (Гривня)
г |
р |
и |
в |
н |
я |
Державний символ? ( прапор, )
п |
р |
а |
п |
о |
р |
Назвіть найбільшу річку України? (Дніпро)
д |
н |
і |
п |
р |
о |
Страва української кухні ? (вареники)
в |
а |
р |
е |
н |
и |
к |
и |
Завдання 4. Кросворд.
3. Не говорить, не співає, А коли хто йде,
То господаря сповіщає. (Собака)
4. Одяг багатий, сам сліпуватий,
Живе без віконця, не бачить сонця (кріт)
5.Літом наїдається, а зимою висипається (ведмідь)
6. Хто пасеться на лужочку
Товстобокий, наче бочка?
Любить сіном ласувати,
Молочко дає малятам. (корова)
7. Не дід, а з бородою, не бик, а з рогами, не корова, а доїться (коза).
8. Маленьке, сіреньке, а хвостик як шило. (миша)
|
|
|
Л |
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
С |
|
|
|
|
|
|
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
І |
|
|
|
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
Завдання 5.
Як називається частина слова без закінчення? (основа)
|
|
|
|
|
|
Ця частина мови дає назву всьому, що нас оточує? (Іменник)
|
|
|
|
|
|
|
Назвіть другорядний член речення? ( Додаток)
|
|
|
|
|
|
|
Слова, однакові за звучанням, але різні лексичним значенням, називаються? (Омоніми)
|
|
|
|
|
|
|
Як називається частина слова, що змінюється? (Закінчення)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Як називається спільна звукова частина споріднених слів? (Корінь)
|
|
|
|
|
|
Злита з хвостиком ця крапка,
Невелика, власне, лапка.
Робить паузу, всім знайома.
Як же зветься вона? (Кома)
|
|
|
|
Завдання 6.
Символ України? (Калина)
|
|
|
|
|
|
3.Як звали князя, що охрестив Київську Русь? (Володимир)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Портрет якого політичного діяча зображений на українських 2-х гривнях? Назвіть ім’я? (Ярослав Мудрий)
|
|
|
|
|
|
|
Море, що омиває Україну? Азовське
|
|
|
|
|
|
|
|
Як називається найвища вершина Карпат?(Говерла)
|
|
|
|
|
|
|
Найвідоміша книга Т.Г.Шевченка? (,,Кобзар”)
|
|
|
|
|
|
Завдання 7. Українські загадки .
Без болі без печалі заставляє плакати? Цибуля
|
|
|
|
|
|
Що то за голова, що лиш зуби і борода? (часник)
|
|
|
|
|
|
Рогатий, а не бик, пливе, а не качка? (місяць)
|
|
|
|
|
|
Куди ступиш – всюди маєш, хоч не бачиш – споживаєш? (Повітря)
|
|
|
|
|
|
|
Летить – пищить, сяде – мовчить. Хто його вб’є, свою кров проллє (комар)
|
|
|
|
|
Одяг багатий, сам сліпуватий, живе без віконця, не бачить сонця (Кріт)
|
|
|
|
Завдання 8. Додайте по одній літері на початку, кінці чи всередині слова так, щоб утворилося нове слово.
1.
р |
у |
к |
а |
р |
у |
ч |
к |
а |
2.
л |
а |
п |
а |
л |
а |
м |
п |
а |
3.
к |
р |
а |
н |
е |
к |
р |
а |
н |
4.
р |
о |
л |
и |
к |
к |
р |
о |
л |
и |
к |