Конкурс-гра «Шевченкознай»
Мета: розкрити значення творчості Т. Шевченка; розширити знання учнів про життєвий і творчий шлях поета; спонукати до поглибленого вивчення художньої спадщини Кобзаря; розвивати навички культури усного мовлення; виховувати любов та шану до рідного слова.
Матеріал та обладнання: портрет Т. Шевченка, прикрашений рушником; стіл, накритий білою скатертиною; «Кобзар»; презентація про життєвий та творчий шлях поета, вшанування його пам’яті; роздатковий матеріал; плакати.
Перебіг змагання
Вчитель: У кожної нації є свої співці-провидці, в серцях яких, мов у могутній океан, вливаються всі радощі й болі, мудрість і прагнення народу. Усе, що пережив український народ у минулому, по вінця наповнило «добром нагріте серце» Тараса Шевченка.
З плином часу постать Кобзаря набуває більшої значущості у свідомості культурного світу. Новознайдені матеріали, численні нові праці про життя і творчість поета, художника, мислителя і пророка допомагають нам наблизитись до правдивого розуміння Шевченка.
«Шевченко своєю національною свідомістю є геній, а своєю надмірною вагою, значенням у справі національного відродження свого рідного краю є явищем феноменальним, єдиним, може, на світі», - писав Борис Грінченко.
Тож прилучаймося до високого Шевченкового слова, що є найповнішим образом душі українського народу, відкриваймо для себе оті незвідані береги багатогранного обдарування нашого генія.
1 Конкурс «юний шевченкознавець»
На сцену почергово запрошуються учні і проводиться опитування методом «Мозкова атака». Ведучий зачитує низку запитань, на які учні мають миттєво давати відповіді. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.
1 учень
2 учень
3 учень
4 учень
5 учень
(7) 1 учень
2 учень
3 учень
4 учень
(8) 1 учень
(9) 1 учень
2 учень
3 учень
Конкурс «кросворд».Відповідь оцінюється в 1 бал.
По горизонталі: 1) назва збірки віршів Шевченка. 2)найкращий пейзажний вірш «Садок…» 3)пан Шевченка. 4)найпоширеніший літературний жанр творчості Шевченка. 5)місце поховання Шевченка. 6)вірш, у якому Шевченко висловлює останню свою волю. 7) ім’я батька Т. Шевченка. 8)село народження Шевченка.
По вертикалі: 9)місто, у якому звільнили Тараса з кріпацтва. 10) ім’я матері Т. Шевченка. 11)село, у якому пройшло дитинство Т. Шевченка. 12)ріка, біля якої похований Т. Шевченко. 13)вид образотворчого мистецтва, у якому працював Т. Шевченко. 14)ким залишився Тарас Шевченко після смерті батьків.
|
|
|
|
к |
о |
б |
з |
а |
р |
|
|
|
|
п |
|
в |
и |
ш |
н |
е |
в |
и |
й |
|
|
|
е |
|
|
р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
т |
|
|
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
е |
н |
е |
л |
ь |
г |
а |
р |
д |
т |
|
|
|
р |
|
|
і |
|
|
|
|
н |
|
г |
с |
|
б |
|
|
в |
і |
р |
ш |
|
і |
|
р |
и |
|
у |
|
|
к |
|
|
|
|
п |
|
а |
р |
|
р |
|
к |
а |
н |
і |
в |
|
р |
|
ф |
о |
|
г |
|
а |
|
|
з |
а |
п |
о |
в |
і |
т |
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
|
|
к |
а |
|
|
|
е |
|
|
|
|
|
|
|
а |
|
|
|
г |
р |
и |
г |
о |
р |
і |
й |
|
|
|
м |
о |
р |
и |
н |
ц |
і |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 Конкурс «Загадковий запис». Відповідь оцінюється в 3 бали.
За поданими буквами визначити три словосполучення із вірша Т. Шевченка «Якби ви знали паничі»
Л о
ю е б я
з т о а
т л р к я
Л а о ж л
И т я о
Х а д
І
4 Конкурс «Творчість Кобзаря»
Кожен учасник витягає аркуш, на якому написана одна буква: з, с, п, л, н,к,г,т,р,м. Назвіть твір Т. Шевченка, який починається на цю літеру. Відповідь оцінюється в 1 бал.
5 Конкурс «Історія та Шевченко»
За поданими датами вказати подію. Відповідь оцінюється в 8 балів.
1814, 1843, 1845, 1847, 1840, 1857,1838,1861.
6 Конкурс «Лексикознавець». Кожна відповідь оцінюється 1балом.
1.Борітеся – поборете,
Вам Бог помагає!
2.І чужому научайтесь,
І свого не цурайтесь.
3.Бо хто матір забуває, того Бог карає.
4.В своїй хаті своя правда
І сила, і воля.
5.Наша дума, наша пісня
Не вмре, не загине.
6.І оживе добра слава,
Слава України.
7.Вражою злою кров’ю волю окропіте.
8. За вас правда, за вас слава
І воля святая!
9.Нема на світі України,
Немає другого Дніпра,
А ви претеся на чужину
Шукати доброго добра.
7 Конкурс «Ерудит» . Відновити афоризм із творчості Т. Шевченка. Відповідь оцінюється 1 балом.
І, землі, супостата, і буде, люде, на оновленій, врага, а буде, мати, на землі, не буде, син, і будуть.
(І на оновленій землі
Врага не буде, супостата,
А буде син, і буде мати,
І будуть люде на землі.)
Підбиття підсумків.