Гра-квест. "Веселкова країна"

Про матеріал
Мета заходу - поглибити знання вихованців про колір як головний засіб живопису, познайомити з впливом кольору на людину, кольоровим спектром; розвивати художнє сприйняття кольору, естетичний смак, творче мислення. уяву, фантазію.
Перегляд файлу

1

 

Виховний захід Гра-квест «Веселкова країна»

Для дітей молодого шкільного віку

Мета:
– поглибити знання вихованців про колір як головний засіб живопису;
– познайомити з впливом кольору на людину, кольоровим спектром; 
– розвивати художнє сприйняття кольору, естетичний смак, творче мислення. уяву, фантазію, самоконтроль;
– виховувати працелюбність, охайність, взаємодопомогу.

Завдання роботи з розвитку сприйняття кольору:

  • ознайомлення дітей з властивостями і особливостями кольору;
  • знайомство з класифікацією кольорів і відтінків;
  • виховання естетичного, емоційно забарвленого сприйняття кольору;
  • розвиток і гармонізація особистості дитини;
  • формування вміння бачити прекрасне в навколишньому природному світі.


Очікувані результати:

вихованці можуть навчитися виражати своє ставлення до створюваного образу через колір, а саме:

  •     колірне рішення повинне відповідати поставленої образотворчої завдання;
  • колірні співвідношення повинні бути близькі до реальних;
  •     в колірних співвідношеннях образу повинні бути присутнім елементи фантазії;
  •     вихованці повинні вміти передавати насиченість кольору;
  •     діти повинні використовувати в малюнках різні відтінки кольору.

Найголовніше в справі ознайомлення вихованців молодого шкільного віку зі світом кольору, форм і розміру предметів - це рухатися від простого до складного. Поступово освоюючи нові знання, закріплювати їх в повсякденному ігрової діяльності разом з дитиною.

 

Обладнання: проектор, ноутбук, екран, роздатковий матеріал, аудіозапис, відеоролик, демонстраційний матеріал, дидактичні картки, фарби, пензлі, ємність для води.

 

Слово педагога

-  Доброго дня, мої чудові діти! Сьогодні ми разом відвідаємо Грай-місто чарівної  різнокольорової Веселки.  Діти, ви готові?
Діти:
– Так

 Увага на екран.

 

КОЛЬОРИ ВЕСЕЛКИ
(Олександр Шевченко, для ютуб каналу "З любов'ю до дітей")
Як після дощику вигляне сонечко,
Дихають легко ліси і поля,
Вибіжи з дому, чи виглянь в віконечко,
Бач, як веселка над світом сія?
Сім кольорів є, і кожен окремий,
Кожен на місці, порядок такий –
Червоний, помаранчевий, жовтий, зелений,
Блакитний, синій, фіолетовий.
ПРИСПІВ: Весело веселка вигнулася в небі,
Різнокольорова райдуга-дуга,
Лагідно вона всміхається до тебе,
І землі, і неба разом досяга.
Колір червоний, як маку жаринка,
Як полуниця, достигла така,
А помаранчевий, – як мандаринка,
Як мандаринка солодка, м'яка.
Жовтий – неначе кульбаба у травах,
Наче листочки дерев восени,
Колір зелений, веселий, яскравий,
Колір травички і колір весни.
Колір блакитний – це небо веселе,
Високо десь, у далеких світах,
Синій – це море, ласкаве і тепле,
Або волошка у щедрих житах.
А фіолетовий колір – ліловий,
Колір фіалки і колір бузку,
Вивчиш усі кольори веселкові,
Якщо співатимеш пісню таку.


Слово педагога:
– Скільки ж кольорів має Веселка?

Діти: Сім!
   І як маленькій дитині їх запам’ятати та вивчити?

Увага! Перше завдання «Скоромовки». Ми разом вивчаємо скоромовку, в якій перша буква слова є підказкою до назви кольору веселки.

http://ecole.ukr.fr/wp-content/uploads/2019/02/0-02-04-c6011f43e502fd87e717af35f64f6730125b3c510271b58ab74920bbe91a0ed1_1c6d936b33603e.jpg

Слово педагога:

  • Як на землю ступає Весна, тоді Веселка з високої блакиті опускає на землю свої стрічки: червону, оранжеву, жовтогарячу, оксамитову, синю й блакитну

Наступне завдання «Повітряні кульки» (робота в групах)

Мета: формувати у дітей уявлення про колір; навчити поєднувати предмети за кольором, прикладаючи один до одного шляхом добору. 
Хід гри: на аркуші паперу намальовані кольорові нитки і окремо вирізані кольорові кружечки – «кульки»; необхідно прикріпити повітряні кулі до ниток, підібравши їх за відповідним кольором. 

Слово педагога:

  •     Веселкове місто – незвичайне! Малюнки, які там народжуються, оживають. У ньому можна дізнатися дуже багато цікавого та корисного

Настуна гра «Знайди пару і домалюй» (робота в парах)
Мета: сприяти розвитку уваги, розвивати творче мислення, чуття симетрії; виявити рівень знань у виборі кольору предмета і подальшої  розмальовки. 
Хід гри : на аркушах намальована половина предмета (яблуко, метелик, ялинка… ). Потрібно домалювати другу частинку малюнка і розфарбувати його. 

Слово педагога:
- Молодці, ви всі вірно виконали завдання, реалістично намалювали всі предмети. А чи має якийсь особистий колір вітер чи запах троянди?
Наступна гра «Назви вірно колір» (робота в парах)
Мета: виявити рівень сформованості сприймання і визначення кольору предметів. 
Хід гри: на картках зображені предмети різні за кольором. Дитині потрібно відповісти на запитання «Якого кольору (олівець, жар-птиця, груша, зірочка…, казка, посмішка, дружба…)» 

Слово педагога: 

  • Веселкова країна в рясному цвітінні,
    Де барвінок і соняшник дужий,
    Де не знають, що значить байдужість,
    Бездіяльність, нудьга безпросвітна.
    Тут багато і сміху, і світла,
    Вірних друзів і справ доброчинних,
    І пісень голосистих!

Я пропоную всім виконати фізичні вправи під музику руханки «Райдуга» Діти стають обличчям до екрану, створюють два півкола і виконують вправи руханки  «Райдуга»

Понад долом стелиться, наче дим
Плаче небо дощиком золотим
А принесло літечко нам тепла
І у небі райдуга розцвіла.

Райдуга, райдуга – барвиста блакить,
Радості, радості ти несеш для всіх
Сонце закохано в небі посміхається
Все, про що мріяли – нехай вам збувається!

Вітер повернувся і побіг у гай,
Крикнув до хмаринки він: – Доганяй!
Як прибіг до райдуги на місток,
Запросив хмаринку він у танок.

Райдуга, райдуга – барвиста блакить,
Радості, радості ти несеш для всіх
Сонце закохано в небі посміхається
Все, про що мріяли – нехай вам збувається!

Слово педагога:

  • Молодці, ви вправно рухались і гарно танцювали!
  •     Згадаємо, що червоний, синій і жовтий колір не можна отримати, змішуючи інші, тому їх і називають основними кольорами.

           «Знайди друзів фарби» ваше наступне завдання
Мета: виявити рівень знань дітей у виборі фарби, що відповідає кольору предмета; виконати малюнок у кольорі.
Хід гри: на аркуші намальовані контури предметів. Педагог дає завдання знайти серед предметів «друзів» жовтої, зеленої, синьої, червоної фарб. Діти знаходять предмети, що відповідають певному кольору, розфарбовують їх.

Слово педагога:

  •                 Наступна гра – «Чарівна палітра» (робота в групах)
    Мета: продовжити розвивати поняття про те, що колір може передавати настрій, кожна фарба може мати «свій характер»; розвивати уяву дітей, вміння поєднувати різні кольори; надавати малюнку різного настрою за допомогою кольорів; знайомити з послідовністю розміщення кольорів у спектрі. 
    Хід гри: запропонувати дітям скласти палітру, вгадати колір за описом. Скласти разом з дітьми розповідь про життя та пригоди фарб. Потім діти розфарбовують малюнки у відповідності до настрію. 


Слово педагога:

  •                 Ваші яскраві малюнки свідчать про гарний настрій і це цудово!
    Діти, ви отримали картку із загадкою. Ваші відповіді:

Семибарвна краса                                     Над річкою коромисло
Оберігає небеса (веселка)                        Різнобарвне повисло (веселка)

Гра «Веселка»

http://goodhouse.com.ua/images-jpg/14424/144240.jpg Наталя Карпенко. "Фарби природи" - добірка віршів для дітей про кольори -  Мала Сторінка

Мета: закріпити знання основних кольорів веселки, та вчити утворювати райдугу послідовними кольорами. 

Хід гри: діти діляться на групи за кількістю кольорів райдуги. Кожній дитині чіпляється на одяг стрічка одного з кольорів райдуги.
Педагог пояснює, що всі вони разом – райдуга, а кожний окремо – краплинка води. Грає жвава музика дощу – крапельки бігають та грають. Музика змінюється – виходить сонечко – смужки райдуги збираються разом, шикуючись за кольорами у райдугу. У грі бере участь кожна група дітей по черзі. 

Слово педагога:

  •                 Молодці, ви гарно працювали, малювали, виконували вправи з кольорами чарівної веселки! Я впевнена, що ви ще більше нового і цікавого про кольори веселки пізнаєте на наших майбутніх заняттях образотворчого мистецтва.

Наша подорож добігає кінця.
Мені дуже приємно було з вами подорожувати.
Дякую за вашу активність.

 

Я пропоную зробити  колективне фото на згадку про нашу гру-подорож.
(звучить фонограма пісні «Веселкова»)

 

Веселкова

Слова О. Кононенко         музика О. Жилінський

Про калину пісня лине, до неба злітає.

Гей, родино, Україна веселкою грає.

Синє небо обіймає золоті роздоли.

Нас чекає, зустрічає веселкова доля.

 

Приспів:

Хай у кожному серці, наче сонячна мрія,

Заспіває веселка на добро і надію!

 

Понад світом-дивоцвітом веселка іскриться.

Будем дбати, шанувати прадавні криниці,

Ярославові поради, кобзареве слово,

Честь козацької громади, солов'їну мову.

 

Приспів.

 

 

Інтернет-посилання
На допомогу виховатею > Дидактичні ігри з малювання. Малятко

https://sites.google.com/site/v62grabarinna/na-dopomogu-vihovateu/didakticni-igri-z-maluvanna

Маліновська Мирослава Фізкультхвилинка Райдуга

https://www.youtube.com/watch?v=t7FLa2FF2AI

Попач О. В. Ігри та врави з кольорознавства https://www.google.com/search?client=opera&hs=FW&sxsrf=ALeKk00pYUysp6QjlzXa1T6LhwxzRjx4Xg:1606834248063&q=  

Особливості використання кольору дітьми в образотворчої діяльності.
Ігри на знайомство з кольором

docx
Додано
26 травня 2021
Переглядів
1214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку