Календарно-тематичне планування з мистецтва для учнів 3 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з мистецтва (образотворче мистецтво) для учнів 3 класу за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Савченко О.Я., Наказ МОН від 08.10 2019 за № 1273 за підручником "Мистецтво" Л. Масол, О. Гайдамака, О.Колотило.-Київ: Генеза, 2020
Перегляд файлу

 

 

«ПОГОДЖЕНО»

Заступник директора з НВР

______________   ________

«____»_____________2021р.

 

Календарно-тематичне планування з мистецтва (образотворче мистецтво)

для учнів 3 класу

 на 2021-2022  н.р.

вчителя початкових класів

 

Календарно-тематичне планування  складено відповідно  програмі

Типова освітня програма розроблена під керівництвом Савченко О.Я., Наказ МОН від 08.10 2019 за № 1273

     Підручник

Мистецтво Л. Масол, О. Гайдамака, О.Колотило.-Київ: Генеза, 2020

 

1 година на тиждень   Усього 35 годин

Тема розділу

Кількість годин

1

Розділ 1. Мистецькі мандри ліричних персонажів і легендарних героїв

16

2

Розділ 2. Фантастичні та комічні персонажі в мистецтві

 

 

Усього

 

 

 

 

Мистецька освітня галузь

 

Змістові  лінії

 

Художньо-творча діяльність

Сприймання та інтерпретація мистецтва

Комунікація через мистецтво

Очікувані результати

організовує самостійно робоче місце для занять різними видами образотворчої діяльності [3 МИО 1.1]; дотримується охайності і правил техніки безпеки; самостійно користується знайомими художніми інструментами (палітрою, різними видами пензлів, стеками, ножицями тощо) [3 МИО 1.1]; добирає художні матеріали, відповідно до виду мистецтва (образотворче, декоративно-прикладне), в якому працює [3 МИО 1.1]; розпізнає форми (реалістичні, декоративні); досліджує форму предмету та спрощує її до геометричної подібності [3 МИО 1.3]; порівнює будову різних природних форм, їх пропорцій [3 МИО 1.3]; добирає відтінки кольору за насиченістю [3 МИО 1.2]; створює реалістичні, казкові, фантастичні образи [3 МИО 1.3]; виконує елементарні замальовки з натури та за уявою в ескізній формі (предмети побуту, об’єкти природи та архітектури) [3 МИО 1.3]; створює зображення в процесі експериментування з кольорами, лініями, крапками різного розміру, формами, об’ємами, фактурами тощо [3 МИО 1.2]; самостійно створює просту, зокрема орнаментальну, композицію (графічну, живописну, декоративну, об ’ємну), використовує усю площину аркуша; виконує прості композиції на площинні та в об’ємі [3 МИО 1.2]; обирає формат (прямокутний, квадратний, трикутний, в колі, в овалі) для кращого втілення задуму [3 МИО 1.1]; виділяє композиційний центр,головне і другорядне, враховуючи основні пропорції зображуваних предметів, композиційні засоби та правила [3 МИО 1.1]; використовує елементарні закони перспективи (одне за іншим; ближче - більше, яскравіше, тепліше,далі - менше та блідіше, холодніше), передаючи плановість простору у площинних зображеннях [3 МИО 2.2]; передає в зображеннях елементарну будову птахів, тварин, людини, посильно передає рух; ілюзорні зміни розмірів предметів в залежності від розміщення у просторі; смислові зв’язки між об’єктами в сюжетних композиціях [3 МИО 1.3]; розрізняє особливості об’ємного (круглого та рельєфного) зображення [3 МИО 2.2]; порівнює найпростіші елементи об’ємних форм [3 МИО 1.3]; виражає особливості об’єкту як образу засобами форми і декору (як у об’ємному так й у площинному зображенні) [3 МИО 1.1]; оздоблює об’ємну форму рельєфним або живописним декором [3 МИО 1.1];______________________________ Організація робочого місця для занять образотворчим мистецтвом. Освоєння інструментарію для образотворчої діяльності. Використання відомих засобів образотворчої виразності для створення візуальних образів. Зображення графічними та живописними матеріалами (традиційними та сучасними). Розміщення зображень на аркуші, у просторі, компонування елементів композиції (площинна, об ємна), відтворення плановості простору у площинних зображеннях. Ліплення з пластичних матеріалів різними (простими) прийомами і способами. Поняття про декор як засіб наповнення й збагачення форми. Елементарна стилізація форм та оздоблювальних елементів різних видів декоративно-прикладного мистецтва (народна іграшка, розпис, витинанка, писанка тощо). Розміщення об’єктів у форматі з дотриманням засобів та правил композиції, для підсилення композиційного центру. Застосування у художньо-творчій діяльності поняття контрасту форм, кольорів . Передача плановості у зображенні з натури та за уявою. Створення сюжетних композицій Сприймання засобів виразності в скульптурі (барельєф, горельєф). Створення художнього образу засобами декоративної насиченості форми (фактурою, деталями, розписом). Прикрашання місця, де навчається, живе. Вирізування, конструювання з паперу та інших підручних матеріалів. Робота з природними матеріалами. Створення синтетичного художнього образу. Інсценізація, найпростіші театральні етюди (створення театралізованих образів, зокрема, під час рольового виконання пісні). 79 конструює та створює прості композиції з паперу, художніх, природних та різних підручних матеріалів, самостійно добирає складові композиції [3 МИО 1.2]; творчо використовує різні техніки, інструменти та матеріали для втілення власного задуму (саморобні штампи, набризк, декупаж, колаж) [3 МИО 1.2]. поєднує засоби різних видів мистецтва для втілення художнього задуму; [3МИО 1.1]; [3 МИО 2.2] передає власні емоції у творчій роботі за допомогою кольору[3 МИО 1.1]; [3 МИО 3.4] дотримується загальноприйнятих правил поведінки в закладах культури та мистецтва (театрі, музеї тощо) [3МИО 3.3];

визначає особливості втілення образу у творах образотворчого мистецтва та архітектури [3 МИО 2.2]; характеризує колір об’єктів довкілля відповідно до часу доби та пір року [3 МИО 2.2]; висловлює судження щодо передання емоційного стану зображуваних об’єктів та явищ навколишнього світу у творі (зокрема,у стані спокою та в русі) [3 МИО 2.1]; визначає композиційну будову твору образотворчого мистецтва та архітектури [3 МИО 2.2]; вирізняє кольорову гаму твору (тепла, холодна), тональність (світлі й темні кольори), насиченість (яскравий, тьмяний) загальний колорит;елементи композиції твору (центр, головне і другорядне; побудову твору (симетричну та асиметричну, статичну, динамічну, ритмічну, метричну) [3 МИО 2.1]; цілісно охоплює увагою художній твір; зосереджується на характерних деталях; порівнює музичні та візуальні, хореографічні образи; [3 МИО 2.1]; зіставляє твори мистецтва та явища довкілля (за допомогою вчителя) [3МИО 1.3]; [3 МИО 2.2]; вирізняє елементи художньої мови творів синтетичних видів мистецтва для характеристики художнього образу: акторську гру, костюми, декорації, музичне оформлення театрального/екранного твору[3 МИО 2.2]; розрізняє засоби виразності та характеризує музичні твори вокальні та інструментальні; [3 МИО 2.2] розрізняє засоби виразностіта характеризує твори живопису, графіки, скульптури [3 МИО 2.2]; розрізняє та характеризує виразні засоби різновидів театрального мистецтва (драматичний, ляльковий, музичний), народної, класичної та сучасної хореографії; [3 МИО 2.2] розрізняє та характеризує виразні засоби анімаційних фільмів; [3 МИО 2.2] розпізнає та характеризує художні матеріали, якими виконана учнівська творча робота (кольорові олівці, фломастери, акварель, гуаш, пластилін тощо) [3 МИО 2.2]; порівнює природні форми, образи довкілля з їх художнім (декоративним) трактуванням [3 МИО 1.3]; визначає власні емоції від сприймання мистецьких творів [3 МИО 3.4]; добирає слова для характеристики вражень із власного запасу [3 МИО 3.3]; пояснює, що подобається або не подобається у творі [3 МИО 2.1]; обирає твори відповідно до свого настрою; пояснює, від чого дістає насолоду; добирає твори для поліпшення свого настрою [3 МИО 2.1]; [3 МИО 3.4] відтворює емоційні враження від твору мистецтва улюбленими художніми засобами [3 МИО 3.4]; порівнює свої настрій та почуття із тими що втілені у художньому творі (на основі діалогу між автором та глядачем) [3 МИО 2.1].

характеризує власну творчість за поданими орієнтирами; [3 МИО 3.1]; пояснює, що вдалося чи не вдалося; визначає за допомогою вчителя/ вчительки труднощі; обирає (за допомогою вчителя/ вчительки) спосіб удосконалення [3 МИО 3.2]; презентує результати власної творчості (співає улюблені пісні, виконує танцювальні рухи, демонструє власні роботи з образотворчого мистецтва тощо) перед рідними, однолітками [3 МИО 3.2]; пояснює задум [3 МИО 3.2]; визначає досягнення однолітків у художньо-творчій діяльності, виявляючи доброзичливість у висловлюваннях; [3 МИО 3.3]; обговорює з іншими враження від сприймання творів різних видів мистецтва та творчої діяльності, поважаючи уподобання інших[3 МИО 3.3]; бере участь у шкільних мистецьких заходах (концертах, конкурсах, виставках, фестивалях, інсценізаціях народних обрядів, арт-мобах, тижнях мистецтва тощо), у колективних творчих проектах, зокрема із використанням засобів улюбленого виду мистецтва і художньо-творчої діяльності [3 МИО 3.3]; виконує різні дії / ролі в колективному творчому процесі, виявляючи повагу до інших [3 МИО 3.3]

 

 

Дата

Тема

Матеріал для сприймання

Матеріал для   виконання

Практична робота

Сторінка підручника

 

Демонстрація

Коригування

Розділ 1. Мистецькі мандри ліричних персонажів і легендарних героїв

1/1

 

Лясолька_і_Барвик у країні мистецтв

Актуалізація предметних ком- петентностей.

СОМ: М. Шумановіч. «Рік у чарівній країні».

 

ХТД: Малювання ілюстрації до чарівної казки про Країну Мис- тецтв. Вибір відповідного фор- мату (графічні матеріали).

Варіант 1. Брама Країни Мистецтв.

Варіант 2. Будиночки мешканців Країни Мистецтв.

Стор. 6-7

 

 

2/2

 

Портретна галерея

Портрет.

СОМ: К. Дудник. «Калина червона». Є. Гапчинська. «Я пі- рат».

 

ХТД: Створення портрета улюбленого героя з казки «Пригоди Буратіно» (гуаш).

Варіант 1. Засмучений П’єро. Варіант 2. Веселий Буратіно П: Портрет.

Стор. 10-11

 

 

3/3

 

Ліричні персонажі

Ліричні герої творів образо- творчого мистецтва.

СОМ: ілюстрація до казки «Попелюшка». Г. Добродій. «Попелюшка».

 

ХТД: Створення портрета каз- кового героя або героїні на по- вний зріст. Одяг виконати з природних матеріалів (сухі квіти, листочки).

Варіант 1. Портрет героя на повний зріст.

Варіант 2. Аксесуари героя. П: Композиція.

Стор. 12-13

 

 

4/4

 

Людина і природа - єдині

Морський пейзаж. СОМ: В. Ван Гог. «Море в Сент-Марі».

 

ХТД: Створення пейзажу, пере- давання настроїв моря (аква- рель).

П: Правила композиції.

Стор. 18-19

 

 

5/5

 

Людина і природа – єдині (продовження)

Образи тварин у мистецтві. Пейзаж.

СОМ: О. Кваша. «На своєму подвір’ї».

 

ХТД: Завдання 1. Малювання осіннього пейзажу (гуаш), зо- бражуючи дерева знайомими способами (ватні палички, зім’ятий папір, поролон тощо). Завдання 2. Домалювати в пейзажі котика зі зміною композиційного центру.

П: Композиційний центр

Стор.20-21

 

 

6/6

 

Дружба та братство – найбільше багатство

Дружні стосунки в мистецтві. СОМ:  М.  Полякова.  «Дівчинка з папугою». Скульптура «Діти- метелики» (Пасіфік-Гроув, США). К. Хартлі.  О.  Шамшу- ра. Пам’ятник собакам на Оболонській набережній (м. Київ). СКМ: Руханка. Танець песиків- далматинців з вистави

Є. Таку. «Острів співучих па- пуг».

 

ХТД: Ліплення грайливого песика вірного друга, тваринки- улюбленця (пластилін), передача фактури способом продряпування.

П: Фактура.

Стор. 26-27

 

 

7/7

 

Дружба та братство – найбільше багатство

(продовження)

Дружні стосунки в мистецтві. СОМ:  М.  Полякова.  «Дівчинка з папугою». Скульптура «Діти- метелики» (Пасіфік-Гроув, США). К. Хартлі.  О.  Шамшу- ра. Пам’ятник собакам на Оболонській набережній (м. Київ). СКМ: Руханка. Танець песиків- далматинців з вистави

Є. Таку «Острів співучих папуг».

 

 

ХТД: Зображення вірного друга – тваринки-улюбленця: веселого друга папуги чи собачки (гуаш).

Стор.26-27

 

 

8/8

 

Урок-гра «перевір себе»

Виставка найкращих робіт

 

 

 

9/9

 

Героїзм у мистецтві

Героїчні образи літератури в образотворчому мистецтві. СОМ: О. Фурса. Панно «Котиго- рошко» (фрагмент),  Г.  Нарбут. Аркуш з «Української абетки».

 

ХТД: Створення декоративної літери (матеріали на вибір). Варіант 1. Буквиця – початок імені.

Варіант 2. Буквиця – ілюстрація змісту улюбленої казки.

П: Буквиця, формат (трикутний, квадратний, овальний чи круглий).

Стор. 30-31

 

 

10/10

 

Богатирі в мультиплікації

Героїчні образи в мультипліка- ції.

СОМ: Кадр з м/ф «Пригоди Ко- тигорошка та його друзів» (сту- дія «Укранімафільм», 2013 р.). СКМ: М/ф «Пригоди Котиго- рошка та його друзів» (фрагменти).

 

 

ХТД: Створення анімації «Котигорошко».

П: Художник-мультиплікатор (аніматор).

Стор. 34-35

 

 

11/11

 

Козацькому роду нема переводу

Українські козаки в мистецтві. СКМ: М/ф із серіалу «Козаки» (фрагмент).

 

ХТД: Малювання одного з козаків – героїв мультфільму (кольорові олівці, фломастери).

П: Анімація (закріплення).

Стор.38-39

 

 

12/12

 

Козацькому роду нема переводу (продовження)

Українські козаки в мистецтві. СОМ: Ю. Дяченко. «Козак Мамай». В. Чепелик. Пам’ятник українським козакам – захисникам Відня (м. Відень, Австрія).

 

ХТД: Виготовлення сувеніру- магніту з веселим козаком, роз- фарбовування (солоне  тісто або глина, гуаш).

П: Кругла скульптура, рельєф (повторення).

Стор.38-39

 

 

13/13

 

Наша слава, краса і велич

Видатні особистості України у творах мистецтва.

СОМ: Пам’ятна монета «Петри- ківський розпис» (2016 р.),

Ф. Богинський. Пам’ятник Марії Приймаченко (м. Київ),

І. Ортинський. Пам’ятник Леоніду Каденюку (с. Клішківці Чернівецької обл.).

 

ХТД: Створення барельєфу

«Дерево життя» (картон, пластилін). За бажання окремі деталі, наприклад вазон, виконати в горельєфі.

П: Симетрія, види рельєфу (горельєф, барельєф).

Стор.42-43

 

 

14/14

 

Новорічний калейдоскоп

Зимові свята у творах мисте- цтва.

СОМ: Світлини з головними ге- роями новорічного свята з різ- них країн світу.

 

ХТД: Варіант 1. Виготовлення новорічної витинанки для друзів.

Варіант 2. Створення різдвяно-новорічного скрапбукінгу (декорований альбом).

П: Витинанка (повторення).

Стор. 46-47

 

 

15/15

 

Новорічний калейдоскоп (продовження)

Зимові свята у творах мисте- цтва (продовження).

СОМ: Світлини з ялинковими кульками.

 

ХТД: Прикрашання новорічної кульки.

Варіант 1. Оздоблення заготовки-ескізу для новорічної кульки несиметричним візерунком. Варіант 2. Оздоблення заготов- ки-ескізу для новорічної кульки орнаментом.

П: Орнамент.

Стор. 50-51

 

 

16/16

 

Урок-гра «Перевір себе»

УЗАГАЛЬНЕННЯ. ПЕРЕВІРЯЄМО СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ

(Завдання Лясольки. Завдання Барвика. Завдання Лясольки та Барвика)

Стор. 52-53

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Рудакова Світлана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Sidenko Liudmyla
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 вересня 2021
Переглядів
5478
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку