«Знавці козацької доби»
( інтегрований позакласний захід для учнів 5-х та 9-х класів з елементами квесту)
Мета: залучити учнів до джерел національної історії і культури, сприяти патріотичному вихованню, пробуджувати національну свідомість, перевірити знання з історії України, загартовувати фізично і морально, розвивати логічне мислення,вміння працювати в команді, вчити співпраці учні різних вікових категорій.
Хід свята:
1 Ведучий : Добрий день вам, люди добрі,
Щиро просимо до нашої господи.
2 Ведучий : Раді вас усіх вітати,
Щастя та добра бажати.
1 Ведучий : Хай в цьому залі радість лине,
Козацькі ігри всіх нас ждуть.
2 Ведучий : Гей, поплещемо завзято,
Хай виходять козачата!
(Звучить козацький марш. Під цю музику до зали заходять команди Попереду йде поважний гетьман.( В кожній команді учні 9 та 5го класу)
2 Ведучий: Тож не будемо часу гаяти, а починатимемо змагання!
1 Ведучий: Ні, нехай наші учасники познайомлять нас зі своїм гуртом.
Гетьман:
Нумо, гурти, покажіться!
А ви, друзі, подивіться,
За якого вболівати
Ви прийшли на наше свято?!
(Отаман кожної команди говорить назву команди. Команда,наш девіз)
Гетьман: Прибули команди змагатися і перемагати.
Отож і просимо вболівальників щиро
Їм у цій грі допомагати.
1 Ведучий: А визначати переможців
Буде в нас журі поважне.
Воно, ми знаємо точно,
Об’єктивне і уважне.
(Представлення журі)
(Суддя строгий та справедливий - …, писар уважний і об’єктивний – …, та голова журі - отаман …) Допомогати журі будуть учні 9-го класу
Гетьман:
За шляхами, за дорогами,
За Дніпровськими порогами,
За лісами за високими
Наші прадіди жили.
Мали Січ козацьку сильну,
Цінували волю вільну
І Вкраїну свою рідну,
Як зіницю берегли…
1 Ведучий: Отже, розпочинаємо наш конкурс «Знавці козацької доби». Вам доведеться пройти через дев’ять випробувань. Це стільки, скільки було колись порогів на Дніпрі. В давні часи ці пороги були страшною перешкодою на шляху до того, хто плив Дніпром на Січ. Вважалося, що справжнім воїном може зватися лише той, хто пройшов хоч раз у житті через пороги.
2 Ведучий: Перша перешкода інтелектуальна. Віна складається з двох частин. Одне завдання виконують 5-класники, а інше 9-класники.
1 перешкода «Інтелектуал»
Умови: ви отримаєте 2 кросворда, час на відгадування 5хв. Кросворд здаєте журі на перевірку, а у вас (якщо правильно все розгадали) залишаться кодові знаки. В кросворді 4-ри букви на кольорових клітинках , це букви з яких складається слово «КІНЬ». Команди шукають коня ( це може бути картина, або іграшка. Команда, що першою впоралась, розпочинає наступний конкурс) Шукати можуть тільки 9-ки
1 Ведучий: молодці, знайшли друзів козаків. Наступна перешкода
2 перешкода «Козаки-вершники».
Умови:По одному додатковому балу отримують ті команди, які знайшли коней. А наші коні сьогодні незвичайні. Кожна команда повинна взятися за руки, пробігти крізь обруч і повернутись назад. А журі засікає час!!!!
2 Ведучий: Ви гарно впорались з перешкодою. Переходимо до наступної (помічники видають командам конверти з пазлами картина І.Репіна «Козаки пишуть листа турецькому султану)
3 перешкода «Козаки-уважні».
Умови:
1. Увага! Команда, яка склала пазл підіймає флажок!!!!
2.А тепер, увага, питання для досвідчених конкурсантів, до 9-класників:
А)Ім’я та прізвище автор картини ( Ілля Репін, народився в м.Чугуїві)
Б) Назва картини ( Козаки пишуть листа турецькому султану)
В) Яку(або які)історичну постать зображено на картині(атаман Сірко, історик Дмитро Яворницькій – писар)
Г) Літературний персонаж зображений на картині (Тарас Бульба, Гоголь)
1 Ведучий: Ще одна перешкода позаду. Зараз перегорніть куточки вашого пазлу і зрозумієте, де шукати нове завдання. ( літери з яких складається слово С Т І Л. Кожна команда знаходить наступне завдання під кришкою стола за яким сидить)
4 перешкода “Одягни козака”
(роздати картки з зображенням частин козацького одяку та картки з назвою цих частин. Діти повинні поєднати всі картки .Перевіряємо на екрані)
1 Ведучий: Про козацьку дружбу написано безліч легенд, пісень, оповідань. Ніколи не кидали козаки своїх товаришів у біді. Дружбу цінували понад усе.
2 Ведучий: Козацька молодь постійно розвивала свої природні здібності за допомогою фізичних вправ. Ми також перевіримо, чи наші конкурсанти сильні в гурті?
Умови: У сиву давнину козаки були завзяті й спритні вояки, тому їх дуже боялись вороги. Впродовж століть вони пильно стояли на сторожі свободи й гідності України. Тому подивимося, які влучні наші вояки?
5 перешкода «Влуч у ціль».
На відстані 5-7 м від команд стоять кеглі, в які треба влучити. Перемагає та команда, яка збила найбільше кегль (збивають учні 5-го класу)
1 Ведучий: Правду кажуть, що душа народу в його творчості. Старші учасники підходять за завданням.
Умови: Зараз вам треба розгадати ребус і, якщо все вірно, знайдете завдання для 5-х класів. Від вас залежить скільки часу буде у ваших команд на виконання наступного завдання. Час обмежено (ребус - Гетьман, у нього наступне завдання)
6 перешкода “Народна мудрість”
(прислів’я про козаків, поєднати розрізнені частини, перевіряємо на екрані)
2 Ведучий:А тепер спритність і розум повинні знов проявити старші учасники команд
7 перешкода «Уважний козак»
Умови: Зараз ви отримаєте філворди в яких 14 слів пов’язаних з козацтвом
Час на виконання 2 хв.
(перевірка на екрані)
1 Ведучий: Ви так гарно уже впорались з великою кількістю перешкод, що, гадаю, наступне завдання ви знайдете дуже швидко. Ведучий роздає конверти з набором літер - К А З А Н. Команди повинні в залі знайти казан, а в ньому «пакуночки»)
8 перешкода «Забави кашоварів».
Умови: Відомо, що кашовари люди спритні. Тому пропоную підійти до мене 2х кашоварів від команди. Перед приготуванням смачного обіду треба якомога швидше відділити горох, квасолю, кукурудзу)
2 Ведучий: Впорались добре, треба сказати. Мабуть, сьогодні будемо щось смакувати?!
1 Ведучий: Козаки всі спритні, здібні.
Чи є ще до них подібні?!
Потомились? Діло в тому,
Їм потрібно зняти втому.
2 Ведучий: Більше не будемо бігати, стрибати, але ще одну перешкоду треба вам здолати.
1 Ведучий: Наступна перешкода не тільки для швидких, а ще і для кмітливих.
9 перешкода «Де логіка?»
Гетьман: Ми чудово гралися, та завершувати час!
Найкращі побажання ви прийміть від нас.
2 Ведучий: Журі права передаю,
Для оголошення результатів їм слово надаю.
1 Ведучий: І у вас, і у нас усе буде гаразд!
2 Ведучий: Щоб ви і ми здорові були!
Гетьман: Щастя і здоров`я зичимо всім! Але ми дещо забули.
Після гарної роботи козаки не тільки гарно відпочивали , а ще і страви смачні коштували.
Тож пригощайтесь!!!!
К А З А Н
К А З А Н
К А З А Н
К А З А Н
К А З А Н
і і і і і
|
|
|
|
|
|
к |
о |
З |
а |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
п |
і |
д |
к |
о |
в |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
б |
р |
ю |
Х |
о |
в |
е |
ц |
ь |
к |
и |
й |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
з |
И |
м |
і |
в |
н |
и |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
к |
о |
р |
С |
у |
н |
ь |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
н |
е |
Н |
а |
с |
и |
т |
е |
ц |
ь |
|
|
|
|
|
|
|
б |
а |
т |
у |
р |
И |
н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
х |
о |
р |
т |
и |
Ц |
я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Я |
в |
о |
р |
н |
и |
ц |
ь |
к |
и |
й |
|
|
|
|
|
|
т |
р |
и |
З |
у |
б |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
з |
А |
п |
о |
р |
і |
ж |
ж |
я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Х |
м |
е |
л |
ь |
н |
и |
ц |
ь |
к |
и |
й |
г |
е |
т |
ь |
м |
а |
н |
щ |
И |
н |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
С |
л |
о |
б |
о |
ж |
а |
н |
щ |
и |
н |
а |
|
|
|
ж |
о |
в |
т |
е |
Н |
ь |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ч |
и |
г |
и |
р |
И |
н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
г |
о |
п |
а |
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
||||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
8 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||