Гра «Let's have fun!» складається із двадцяти веселих завдань, які сприяють емоційному розвантаженні, знятті втоми та м'язової напруги, покращенню навичок невербальної комунікації, підтримці
сприятливого мікроклімату групи, підвищенню активності та поліпшенню уваги.
Гру «Let's have fun!» можна використовувати під час повітряних тривог в укритті або як позакласний захід, а окремі вправи можна використовувати як рефлексію на уроках.
ПЕРЕДМОВА
Насичене життя, перевтома, страх та тривоги стали частиною нашого життя. Та, на щастя, у боротьбі з цими викликами допоможе впоратися, як не дивно, гра.
Гра - це значно більше, ніж просто розвага, адже розвиває не лише соціальні навички, а й уяву, мовлення та мислення. Наукові дослідження довели, що гра, знижує рівень стресу, покращує самопочуття, підвищує рівень окситоцину й розумової витривалості та навіть зміцнює імунну систему! Веселий сміх під час гри приносить таку ж користь, як фізичні вправи у тренажерному залі, адже знижує артеріальний тиск і знімає стрес.
Гра «Let's have fun!» складається із двадцяти веселих завдань, які сприяють емоційному розвантаженні, знятті втоми та м'язової напруги, покращенню навичок невербальної комунікації, підтримці сприятливого мікроклімату групи, підвищенню активності та поліпшенню уваги.
Гру «Let's have fun!» можна використовувати під час повітряних тривог в укритті або як позакласний захід, а окремі вправи можна використовувати як рефлексію на уроках.
Для гри «Let's have fun!» необхідно створити команди від трьох учасників (можуть грати і класом).
Обладнання для гри є мінімальним, так як спирається на використання шкільного обладнання учня.
На столі розкладаємо карту-маршрут гри. Навпроти кожної зупинки розкладаються картки із завданнями в довільному порядку. Учасники (капітани команд) штовхання стрілочки визначають на скільки кроків вони рухаються вперед. Завдання на картках виконують обидві команди. Та команда, яка виконала усі умови завдання швидше або правильніше отримує обумовлену кількість балів. Якщо учасники потрапляють на «слизьку стрілочку», повинні рухатися за вказаним напрямом і виконати завдання.
Перемагає команда, яка під час гри набрала найбільшу кількість балів.
1. |
Вправа «Повтори малюнок». Для участі необхідно два учасники з кожної команди. Першому учаснику показують малюнок, який він повинен намалювати (зворотньою стороною ручки чи фломастера) на спині свого товариша, а той в свою чергу повинен відобразити цей малюнок на аркуші паперу лише за відчуттями. За дане завдання команда, яка відобразила малюнок точніше, отримує 1 бал. |
2. |
Вправа «Хто похвалить себе найкраще за всіх». Участь беруть по одному учаснику із кожної команди. Кожен гравець говорить про свої кращі якості, уміння та здатності. Решта учасників хором хвалить: «Молодець!» За дане завдання кожен учасник для своєї команди приносить по 1 балу.[1] |
3. |
Вправа «Скринька емоцій». Для виконання даного завдання необхідно запросити по одному учаснику із кожної команди. Гравцям необхідно |
|
уявити скриню щастя та «скласти» у неї все, що асоціюється у них зі щастям та радістю візуально, на слух, смак, нюх і дотик. Наприклад: Зір: щаслива посмішка мами; Слух: улюблена музика; Смак: солодощі; Нюх: аромат бабусиних пирогів; Дотик: Обійми За дане завдання кожен учасник для своєї команди приносить по 1 балу. [1] |
4. |
Вправа «Домалюй малюнок». Всі учасники сидять в колі. Перший учасник починає малювати - малює на аркуші паперу будь-яке зображення. Другий учасник продовжує малюнок і знову передає папір і олівець наступному гравцеві. Кожен гравець домальовує отримане зображення і по сигналу ведучого знову передає аркуш паперу сусідові ліворуч. Так по колу рухаються всі малюнки, поки не пролунає сигнал ведучого про закінчення вправи. Потім отримані малюнки розглядаються. Обговорюємо, що було задумано першим гравцем, який починав малювати, і що вийшло. Команда, яка впоралася із завданням краще отримує 1 бал. |
5. |
Вправа "Друкарська машинка" Учасники виконують вправу, сидячи у колі. Перед початком вправи учасники за колом в алфавітному порядку вимовляють літери (якщо учасників не багато, тоді ведучий розприділяє літери, які він підготував заздалегіть); кожен гравець має запам'ятати ті літери, що він назвав. Далі ведучий каже якесь нескладне словосполучення або речення. Завдання учасників – «надрукувати» цей текст. Робиться це так. Кожен учасник вимовляє лише свої літери, причому йому необхідно вставати. Коли у тексті ставиться крапка, всім потрібно ляснути в долоні; кома — тупнути ногою. Щоб позначити пропуск, всі учасники повинні встати. Щоб |
|
поставити знак питання, всім потрібно розвести руки в сторони; знак оклику — стати і підстрибнути. Бал отримує та команда, яка «надрукувала» текст швидше і правильно. [2] |
6. |
Вправа «Зі світу по нитці». Один учасник задумує будь-який рядок із загальновідомої пісні (ведучий може запропонувати заготований раніше рядок із відомої пісні), що складається із шести-семи слів. Завдання решти учасників — здогадатися, що це за рядок. Для цього учасники можуть поставити гравцеві десять питань, а той має відповідати одним реченням на кожне запитання, причому у шестисеми відповідей (залежно від кількості слів у рядку) йому потрібно включити по одному слову з загаданого рядка. Слова, що включаються, не можна змінювати за відмінками, числами, часом і т. д. Слова можна вводити у відповіді в будь-якому порядку. Прийменник відноситься до наступного за ним слова. [2] За правильно відгаданну пісню команда отримує 1 бал. |
7. |
Вправа «Звичайні речі з незвичайного ракурсу» Ведучий демонструє учасникам обох команд малюнок звичайного предмета але з незвичного ракурсу (наприклад: - стіл, вид з-під низу) і запитує щоб це могло б бути. Коли учасники відгадали загаданий предмет, вони повинні загадати 3 предмети команді опонента. За кожен вірно відгаданий предмет команда отримує по 1 балу. |
8. |
Вправа «Зліпи сніжку». Обом командам дається одне й теж слово. Завдання: дібрати якомога більше синонімів до даного твердження. |
9. |
Вправа «Глухий телефон». Учасники обох команд вишиковуються в колону один за одним, а останній учасник розвертається на 180º і запам’ятовує рухи, які йому демонструє ведучий. Завдання: запам’ятати точну послідовність рухів та передати її наступному учаснику. |
|
Розмовляти та підглядати під час вправи заборонено. Бал отримує та команда, останній учасник якої найправильніше відтворить задану послідовність дій. |
10. |
Вправа «Олівці». Підготувати: Будь-які олівці. Кількість олівців відповідає кількості учасників. Суть завдання: учасники встають у коло, руки трохи зігнуті у ліктях, і направлені убік, виставлені вказівні пальці. Необхідно утримувати олівець із двох кінців між вказівними пальцями одного та іншого учасника. У такому положенні (утримуючи олівці між пальцями) за командою ведучого учасники: А) підводяться на пальчики 5-10 разів Б) роблять присідання 5-10 разів (це досить складне завдання, тому добре, якщо хоча б 3-5 разів вдасться виконати, не впустивши олівці). В) Постояти на одній нозі протягом заданого часу (хвилина), за командою ведучого, різко змінити ногу Г) Маршувати Д) Переміщатись по приміщенню. Варіанти рухів викладач обирає сам залежно від групи та приміщення. Бал отримує команда, яка виконала завдання краще. |
11. |
Вправа «Музичний марафон». Завдання команд пригадати і наспівати 1 куплет із пісні у якій є заявлене слово ведучим. Наприклад: заспівайте пісні, яка починається словом «Ой…, або куплет із пісні де є слово калина». Бал отримує команда, яка заспівала більше пісень. [2] |
12. |
Вправа «Доповни мене». Двом учасникам (по одному учаснику із команди) задається сюжет (найкраще брати вітання) який вони повинні продовжувати лише по |
|
слову. Бал для команди приносить той учасник на якому історія не закінчилась. Наприклад: Побажання для воїнів ЗСУ - Дорогі - -наші - Захисники! - Ми - Дуже - Вдячні - Вам - За - Вашу - Мужність - Хоробрість - Стійкість - Та - … |
13. |
Вправа «Затанцюй сюжет». Один із учасників команди має затанцювати сюжет. Використовувати мову заборонено. Бал отримує команда, яка впоралася із завданням швидше. |
14. |
Вправа «Показуха». Один із учасників команди використовуючи невербальні засоби, представляє слово своїй команді, яка має його відгадати.[4] Кількість балів відповідає кількості відгаданих слів |
15. |
Танцювальна хвилинка. Релаксація. Усі учасники танцюють за ведучим або повторюють рухи за відео. |
16. |
Вправа «У зоопарку». Участь беруть по одному учаснику із кожної команди. Одному із учасників дається список із назвами тварин. Завдання відтворити голос |
|
тварини не називаючи її імені, а решта учасників команди повинні відгадати назву цієї тварини. Кількість балів відповідає правильній кількості відповідей. |
17. |
Вправа «Швидкий олівець». Гравцю і команді пропонують перелік предметів (по три серії карток). Учасник повинен обрати один із запропонованих предметів з кожної картки і намалювати його за 7 секунд. Команда отримує бал за кожен правильно відгаданий малюнок. |
18. |
Вправа «Весела естафета». Команда (орієнтовно 5 чоловік). Учасники команди по черзі повинні на зазначену дистанцію перемістити за допомогою подиху повітряну кульку так щоб не торкатися її руками чи обличчям. Бал отримує команда, яка швидше впоралася із завданням. |
19. |
Вправа «5 відчуттів». Одному учаснику із команди необхідно показати 5 предметів одного кольору, торкнутись 4 речей і розказати, які вони на дотик, повторити 3 звуки, які вона почула навколо, описати 2 запахи, які її оточують, пригостіть чимось їстівним і запитайте, який у ласощів смак. Бал отримує команда, учасник якої швидше впорався із завданням. [3] |
20. |
Вправа «Що це?» Одному із учасників зав’язують очі і дають предмет. За допомогою своїх сенсорних відчуттів (дотику, нюху, слуху) учасник повинен здогадатися що це за предмет. Якщо виникають труднощі, тоді учаснику дозволяється задати запитання на яке відповідь може бути лише «так» або «ні». Бал отримує команда, учасник якої швидше впорався із завданням. |
КАРТКИ ІЗ ЗАВДАННЯМИ
Вправа «Повтори малюнок». Намалюй Трикутю |
Вправа «Повтори малюнок». Намалюй Кружка
|
Вправа «Повтори малюнок». Намалюй Квадрика |
Вправа «Хто похвалить себе найкраще за всіх». Похвали себе! Розкажи нам, що ти краще за всіх можеш робити. Наприклад: Я гарно малюю або у мене дуже гарний почерк. |
Вправа «Хто похвалить себе найкраще за всіх». Похвали себе! Розкажи нам, що ти краще за всіх можеш робити. Наприклад: Я гарно малюю або у мене дуже гарний почерк. |
Вправа «Хто похвалить себе найкраще за всіх». Похвали себе! Розкажи нам, що ти краще за всіх можеш робити. Наприклад: Я гарно малюю або у мене дуже гарний почерк. |
Вправа «Скринька емоцій». «Склади» у скриньку все, що асоціюється у тебе зі щастям та радістю Зір: Слух: Смак: Нюх: Дотик: |
Вправа «Скринька емоцій». «Склади» у скриньку все, що асоціюється у тебе зі щастям та радістю Зір: Слух: Смак: Нюх: Дотик: |
Вправа «Скринька емоцій». «Склади» у скриньку все, що асоціюється у тебе зі щастям та радістю Зір: Слух: Смак: Нюх: Дотик: |
Вправа «Домалюй малюнок». Давай намалюємо картину разом! Як це? Це дуже просто та весело! Кожен із учасників твоєї команди має намалювати власний елемент загальної картини але пам’ятай, що картина має бути об’єднана однією темою! Тож доповніть один одного!
|
Вправа «Домалюй малюнок». Давай намалюємо картину разом! Як це? Це дуже просто та весело! Кожен із учасників твоєї команди має намалювати власний елемент загальної картини але пам’ятай, що картина має бути об’єднана однією темою! Тож доповніть один одного!
|
Вправа «Домалюй малюнок». Давай намалюємо картину разом! Як це? Це дуже просто та весело! Кожен із учасників твоєї команди має намалювати власний елемент загальної картини але пам’ятай, що картина має бути об’єднана однією темою! Тож доповніть один одного!
|
Вправа "Друкарська машинка" М А О Л Н И Мамо, ми мили лимони!
|
Вправа "Друкарська машинка" А Р И С Е Н Арсен, неси сир, рис! |
Вправа "Друкарська машинка"
К А М І Л Н Каміла, манка на каміні! |
Вправа «Зі світу по нитці». «Ти ж мене підманула…» |
Вправа «Зі світу по нитці». «Ой у вишневому саду там соловейко…» |
Вправа «Зі світу по нитці». «Розпрягайте, хлопці, коні тай лягайте спочивать…» |
Вправа «Звичайні речі з незвичайного ракурсу» Як ти вважаєш, щоб це могло б бути?
Загадай три предмети команді суперника і з’ясуй чи вони такі ж кмітливі як і ти! |
Вправа «Звичайні речі з незвичайного ракурсу» Як ти вважаєш, щоб це могло б бути?
Загадай три предмети команді суперника і з’ясуй чи вони такі ж кмітливі як і ти! |
Вправа «Звичайні речі з незвичайного ракурсу» Як ти вважаєш, щоб це могло б бути?
Загадай три предмети команді суперника і з’ясуй чи вони такі ж кмітливі як і ти! |
Вправа «Зліпи сніжку». Добери якомога більше синонімів до слова Україна
|
Вправа «Зліпи сніжку». Добери якомога більше синонімів до слова Дім |
Вправа «Зліпи сніжку». Добери якомога більше синонімів до слова Друг |
Вправа «Глухий телефон». Будь дуже уважним, адже кожен твій рух є важливим!
|
Вправа «Глухий телефон». Будь дуже уважним, адже кожен твій рух є важливим! |
Вправа «Глухий телефон». Будь дуже уважним, адже кожен твій рух є важливим! |
Вправа «Олівці». Будь дуже уважним, адже зараз ви маєте працювати командою як злагоджений механізм!
|
Вправа «Олівці». Будь дуже уважним, адже зараз ви маєте працювати командою як злагоджений механізм! |
Вправа «Олівці». Будь дуже уважним, адже зараз ви маєте працювати командою як злагоджений механізм! |
Вправа «Музичний марафон». Згадай і заспівай хоча б один куплет із пісні, яка починається словом «Ой,…» |
Вправа «Музичний марафон». Згадай і заспівай хоча б один куплет із пісні, яка має слово «..калина…» |
Вправа «Музичний марафон». Згадай і заспівай хоча б один куплет із пісні, яка має слово «..мама…» |
Вправа «Доповни мене». Вислови свою вдячність нашим захисникам щирими вітанням!
|
Вправа «Доповни мене». Привітай із Днем народження свого класного керівника. |
Вправа «Доповни мене». Привітай із Днем народження свого найкращого друга. |
|
|
|
Вправа «Затанцюй сюжет». «Черепаха аха-аха» Ганна Чубач
|
Вправа «Затанцюй сюжет». «Морозець, морозець пощипав нам щічки» |
Вправа «Затанцюй сюжет». «Жили у бабусі два веселих гусі» |
Вправа «Показуха». Мольберт Чайник Папка для паперів Циркуль Коректор |
Вправа «Показуха». Скоч Пам’ятник Басейн Стрічка Принтер
|
Вправа «Показуха». Колонка Лавка Рулетка Букет Указка |
Танцювальна хвилинка Лови музичну хвилю та повторюй рухи за нами!
|
Танцювальна хвилинка Лови музичну хвилю та повторюй рухи за нами! |
Танцювальна хвилинка Лови музичну хвилю та повторюй рухи за нами! |
Вправа «У зоопарку». Слон Бегемот Сова
|
Вправа «У зоопарку». Цвіркун Комар Гієна |
Вправа «У зоопарку». Осел Індик Мавпа |
Вправа «Швидкий олівець». Калина Кавун Стілець |
Вправа «Швидкий олівець». Тарілка Циркуль Туфлі |
Вправа «Швидкий олівець». Шарф Більярд Ніж |
Човен |
Теніс |
Піца |
Вправа «Швидкий олівець». Свічка Лук Кепка Цибуля
|
Вправа «Швидкий олівець». Палітра Міст Сумка Огірок |
Вправа «Швидкий олівець». Кошик Морква Ялинка Ліхтарик |
Вправа «Весела естафета»
|
Вправа «Весела естафета» |
Вправа «Весела естафета» |
Вправа «5 відчуттів» - покажи 5 предметів одного кольору; - торкнися 4 речей і розказажи, які вони на дотик; - повтори 3 звуки, які почув (ла) навколо; - опиши 2 запахи, які тебе оточують; - скуштуй і скажи, який у ласощів смак. |
Вправа «5 відчуттів» - покажи 5 предметів одного кольору; - торкнися 4 речей і розказажи, які вони на дотик; - повтори 3 звуки, які почув (ла) навколо; - опиши 2 запахи, які тебе оточують; скуштуй і скажи, який у ласощів смак. |
Вправа «5 відчуттів» - покажи 5 предметів одного кольору; - торкнися 4 речей і розказажи, які вони на дотик; - повтори 3 звуки, які почув (ла) навколо; - опиши 2 запахи, які тебе оточують; скуштуй і скажи, який у ласощів смак. |
Вправа «Що це?» Термос
|
Вправа «Що це?» Клей |
Вправа «Що це?» Точилка |
КАРТА-МАРШРУТ
1. [Вебінар] Практичні вправи для подолання тривожності та стресу в учнів упродовж повітряної тривоги https://www.youtube.com/watch?v=l4Gdw4ow8Pw
2. https://logikaschool.com/warm_up_games
3. https://vechirniy.kyiv.ua/news/82151/
4. http://leleka.rv.ua/index.php?m=content&d=view&cid=116