Літературне лото до твору В. Нестайка «Тореадори з Васюківки»
Підготувала учитель української мови та літератури
Басівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Сумської районної ради Сумської області Столярова Наталія Миколаївна
Літературна гра – один із методів навчання, який дає можливість активізувати пізнавальну діяльність учнів. У грі в учнів виробляються звички зосереджуватися, думати самостійно, працювати колективно розвиваються увага, потяг до знань. Захопившись, учні не помічають, що вчаться, орієнтуються у незвичайних ситуаціях, поповнюють запас уявлень, понять, розвивають фантазію. Навіть найпасивніші включаються у гру з великим бажанням, докладаючи зусиль, щоб не підвести товаришів по грі. Ігрові уроки добре уживаються із "серйозним" навчанням. Ігрові дії підтримують і посилюють інтерес учнів до предмета.
«Літературне лото» – гра, яка дає можливість перевірити зміст прочитаного твору, знання літературознавчих понять тощо. Клас об’єднується в дві команди. Кожна команда отримує картки, на яких записані відповіді на запитання. Картки із запитаннями заходяться в капелюсі чи мішечку. Учитель (ведучий) виймає і зачитує запитання. Команда, на картці якої є відповідь на це запитання, дає відповідь і закриває квадрат фішкою або карткою із запитанням. Виграє команда, яка першою закриває всі квадрати на картці.
Пропонуємо матеріал для проведення літературного лото у 6 класі за твором В. Нестайка «Тореадори з Васюківки».
1.Значення фразеологізму «Втерти маку».
|
18. Хто з'їв Павлушину сорочку? |
24.Хто такий товариш Собакевич?
|
3. Господарська споруда, під якою Ява та Павлуша хотіли провести метро. |
13.Заради чого Ява вигадував різні штуки-викаблуки?
|
15. Куди повісили хлопці старі дідові підштаники? |
10.Про кого кажуть городські мисливці: «Ви, дєдушка, абсолютний чемпіон».
|
12. Учасник організованої групи злочинців, бандит. |
20. Тореадорський реманент.
|
4. Назви першої і останньої станції першої лінії метро у Васюківці |
23. Де взяли хлопці вірьовку для спуску у колодязь?
|
16. Очі – наче тракторні фари. Землю гребе ногами, як екскаватор. |
Запитання до картки №1 (розрізати та покласти у мішечок)
Картка №1
1.Покарати фізично
|
18. Цап Жора |
24.Кудлате, капловухе, руде цуценя
|
3.Свинарник |
13. Слава.
|
15. Телевізійна антена над клубом |
10.Дід Варава
|
12. Гангстер |
20. Капелюх і килимок
|
4. «Клуня» - «Крива груша»
|
23. Відв'язали козу
|
16.Бугай Петька |
Запитання до картки № 2 (розрізати та покласти у мішечок)
2. Вага Льохи Манюні.
|
19. Чому корова Манька не підійшла для бою биків? |
8. Кличка Явиної корови.
|
7. Музичний інструмент, на якому грає батько Яви? |
14. Кого випустили хлопці в клубі під час лекції?
|
9. Предмет одягу, без якого дід Варава не може стріляти з рушниці. |
6. Чому один з героїв має ім'я Ява?
|
17. Хто, тікаючи від бугая, на телеграфний стовп видряпався? |
21. Де рятуються хлопці від Контрибуції?
|
5. Яка катастрофа сталася під час будівництва метро? |
11. Ім'я Явиної молодшої сестри.
|
22. Де почули хлопці щеняче скімлення? |
Картка №2
2. П'ять пудів
|
19.Один ріг зламаний |
8. Контрибуція
|
7. Скрипка |
14. Пугутькало
|
9. Онуча |
6. У дитинстві сам себе так назвав
|
17.Дачник |
21. Ставок
|
5. Льоха Манюня провалилася у метро |
11. Яришка
|
22. Колодязь |
Запитання для проведення гри «Літературне лото за твором В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» (за умови використання фішок для закривання правильної відповіді на картці).