Гра "Літературний турнір"

Про матеріал

Мета: поглибити знання учнів про навколишній світ, формувати ціннісне ставлення до книжок та мови, сприяти розвитку пізнавальних інтересів, логічного мислення, уваги, пам'яті.

Перегляд файлу

 

Літературний турнір  

 

Мета: поглибити знання учнів про навколишній світ, формувати ціннісне ставлення до книжок та мови, сприяти розвитку пізнавальних інтересів, логічного мислення, уваги, пам’яті.

Хід гри

Ведучий: Відомо, що розум­ні люди грають в інтелектуальні ігри. Гра не тільки розважає, але й навча­є. Сьогоднішній конкурс, присвячений Дню української писемності та мови – це своє­рідна розумова гімнастика, що навчить Вас самостійно розв'язувати інтелек­туальні завдання, застосовувати знан­ня в нестандартних ситуаціях.

Гра проводиться в 6 раундів. Оголошуємо правила та умови проведення пізнавальної гри.

Правила гри:

  1. У грі беруть участь 2 команди (червоні та сині сигнальні картки).
  2. Питання зачитуються один раз.
  3. Учасник має право на відповідь лише після слова ведучого «час».
  4. Приймається тільки один варіант відповіді.

Умови гри:

  1. Грають усі учасники разом.
  2. Час на обдумування варіанту відповіді – 30 секунд.
  3. Правильна відповідь оцінюється  в балах.
  4. Відповідає та команда, яка перша підняла сигнальну  картку.
  5. Перемагає команда, яка набере більше балів.

Ведучий: Чи всі зрозуміли правила та умови конкурсу? Бажаю всім стати переможцями сьогоднішньої гри.

 

І конкурс «Культури світу»

Ведучий: За кожну правильну відповідь  команди отримують по1 балу.

  1. З яким предметом в руках зображували давньогрецьку богиню Афіну скульптори та художники? (Зі списом)
  2. Цей перший жанр драматичних творів у перекладі з давньогрецької звучить як «пісня козлів». Назвіть його. (Трагедія)
  3. Саме в цій державі були створені перші «правила одержання освіти». В якій? (У Стародавній Греції)
  4. Назвіть найвеличніший пам’ятник давньоєгипетської цивілізації. (Піраміди)
  5. Як у Давній Русі називали мандрівних акторів і музикантів? (Скоморохи)
  6. Як називають літературний жанр про майбутнє? (Наукова фантастика)
  7. Ця традиція зародилася в Стародавній Греції і довго існувала в багатьох європейських країнах, а в китайському і японському традиційному театрі існує і по цей час. Що це за традиція? (Актори – тільки чоловіки)
  8. Кому з видатних драматургів належить афоризм «Весь світ – театр, а люди в ньому – актори»? (Вільяму Шекспіру)
  9. У ХVІІ столітті П. Бошан розробив п’ять позицій ніг, які становлять основу класичного танцю. Назвіть мистецтво п’яти позицій. (Балет)
  10. У перекладі з латинської мови це слово означає «оживлення», «одушевлення». Воно відоме всім. Назвіть це слово. (Анімація)
  11. Як у Японії зветься мистецтво вирощування карликових дерев? (Бонсай)
  12.  Японці називають їх «хасі». У день весілля подаровані хасі означають побажання, щоб молодята були такими ж нерозлучними, як хасі. А що таке «хасі»? (Палички для їжі)
  13. Що в перекладі з латинської означає «велосипед»? (Швидкі ноги)
  14. Назвіть найвідоміше житло індіанців. (Вігвам)
  15. Слово «інтер’єр» французького походження. А що воно означає у перекладі? (Внутрішній простір будь-якого будинку)
  16. Від чого завжди залежали форма одягу і тканина, з якої його шили чи виготовляли? (Від клімату і умов життя людей)
  17. Слово «балет» має корені в декількох мовах. А що воно означає у перекладі? (Танцюю)

 

II конкурс «Країни»

Ведучий. А тепер за назвою казки відгадайте країну, звідки вона прийшла до нас. Правильна відповідь оцінюється трьома балами.
  1. Сіра Сова, “Саджо та її брати”  (Канада)
  2. Джоель Чендлер Херріс,  “Казки дядечки  Римуса” (США)
  3. “Снігуронька” (Росія)
  4. “Таро – силач” (Японія)
  5. “Рамаяна” (Індія)
  6. “Чому кенгуру стрибає?” (Австралія)

III конкурс «Казки Європи»

Ведучий.  Наступний етап гри – вікторина “Казки Європи”. Правильна відповідь оцінюється двома балами.

  1. Герой якої літературної казки літав на орлі? (Лікар Айболить)
  2. Герой якої казки літав над дахами на своєму друзі, який вважав себе найкращим у світі чоловіком? (Малюк літав на Карлсоні у казці Астрид Ліндгрен)
  3. Ягідка, яка стала графинею у казці італійського дитячого письменника Джанні Родарі. (Вишенька)
  4. Як звали героїню казки, яка подорожувала країною Чудес? (Аліса)

5.     Згадайте синій аксесуар казкового вбивці? (Борода)

  1. Риба, яку дуже любила Мальвіна? (Короп)
  2. В якій казці братів Грімм було дзеркало, яке говорило? (“Білосніжка”)
  3. У яких казкових героїв садочок був трохи більший за квітковий горщик? (У Кая і Герди)
  4. Як звали найстарішого казкового царя? (Цар Горох)
  5. Що сталося з Піннокіо після того, як він почав брехати? (Виріс довгий ніс)
  6. Як звали героїню казки Андерсена, яка зшила своїм братам сорочки з кропиви? (Еліза) 
  7. Назвіть героїв казкового світу, для яких метелики виконують функцію коней? (Для ельфів)
  8. Як звали ватажка вовчої зграї в книзі Кіплінга “Мауглі”? (Акела)

 

IV конкурс  «Казковий марафон»

Ведучий: За кожну правильну відповідь  команди отримують по1 балу.

 

  1. Що дід посадив, а ви­тягти не міг?
  1. ріпку *;
  2. редиску;
  3. моркву;
  4. буряк.
  1. 3 якої зернини народи­лася Дюймовочка?
  1. із жита;
  2. із кукурудзи;
  3. із гречки;
  4. із ячменю *.
  1. Чим мачуха отруїла Білосніжку?
  1. грушею;
  2. яблуком *;
  3. сливою;
  4. вишнею.
  1. Як називалося місто, в якому жив Незнайко?
  1. Овочеве;
  2. Фруктове;
  3. Квіткове *;
  4. Мальовниче.
  1. Яке поле охороняли бра­ти у казці «Коник-горбоконик»?
  1. рисове;
  2. пшеничне *;
  3. картопляне;
  4. гречане.
  1. Який овоч для Попелюш­ки фея перетворила на карету?
  1. кабачок;
  2. гарбуз *;
  3. кавун;
  4. перець.
  1. Який листочок вхопи­ла коза-дереза, коли бігла через міс­точок?
  1. березовий;
  2. липовий;
  3. кленовий *;
  4. ясеневий.
  1. 3 чого сестра Еліза з каз­ки «Дикі лебеді» плела сорочки для одинадцяти братів-лебедів?
  1. із деревію;
  2. із м'яти;
  3. із подорожника;
  4. із кропиви *.
  1. Тридцять кущів якої квітки мала посадити Попелюшка за наказом мачухи?
  1. ромашки;
  2. айстри;
  3. троянди *;
  4. півонії.
  1. За якими квітами відправила мачуха падчерку в ліс?
  1. підсніжниками *;
  2. пролісками;
  3. конваліями;
  4. медунками.
  1. Як називалася квітка, що виконувала бажання?
  1. триквітка;
  2. п'ятиквітка;
  3. семиквітка *;
  4. шестиквітка.

V конкурс „Народні символи ”

Ведучий: Правильна відповідь оцінюється двома балами.

 

  1.    Назвіть рослину, яка в українському фольклорі є символом сліз. (Горох:  „Сльози котяться як горох”)
  2. Назвіть рослину, яка у весільних приповідках і побажаннях символізує подружнє життя, міцне здоров’я й довголіття молодих. (Дуб)
  3. З якою рослиною фольклорна народна творчість часто пов’язує мотиви зради, розлуки та невірності в коханні. (З тереном)
  4. З чого плели весільний вінок, який символізував тривале кохання? (З хрещатого барвінку)
  5. У засушеному вигляді ці квіти мають сильний стійкий запах, завдяки чому вони дістали широке ритуальне застосування. Ними обкурювали хворих. Вінки з освячених квітів одягали на голову померлим дівчатам, клали в труну. У народній поезії вони є символом святості, чистоти, приязності. (Васильки)
  6. Великий Кобзар, перебуваючи на засланні в Орській фортеці, висадив у пустелі саме цю гілочку, доглядав її, щоб прижилася й нагадувала йому про рідну Україну. Про яку гілочку йде мова? (Про вербову)
  7. Вона символізує жіночу красу, дівочу цноту. Широко використовувалась у народній обрядовості, зокрема, у весільній. Назвіть цю рослину. (Калина)
  8. В який день у церкві святять груші, яблука, мед і обжинкові вінки або жмут колосся жита й пшениці? (19 серпня – на Спаса)

 

VІ конкурс «Мовний»

Ведучий: Протягом однієї хвили­ни ви повинні скласти якомога біль­ше слів із літер слова Вікторія.

Після визначеного часу гравці назива­ють слова, перемагає той, хто остан­нім назве слово.

Музичний супровід під час підрахунку балів.

Оголошення результатів гри, відзначення учасників та нагородження переможців.

Ведучий: Вітаємо переможців. Бажаємо всім бути добрими, розумними, знати багато цікавого. Ви всі молодці, продовжуйте читати книжки й пізнавати світ за допомогою художньої літератури.

 

 

1

 

docx
Додано
8 квітня 2018
Переглядів
1687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку