"Момотаро, або Хлопчик-Персик" (японська народна казка)
Гра "Навігатор"
Вчитель ставить питання, а учні змагаються, хто швидше знайде в підручнику відповідь, зачитає відповідне місце й прокоментує. Якщо учень має складнощі з коментарем, вчитель може допомогти йому, поставивши навідне питання
-
Яке найбільше бажання було у діда?
-
Про що подумала баба, побачивши персик, який плив річкою?
-
Яке чудо сталося, щойно дід з бабою вирішили з'їсти персик?
-
Як баба пояснила чудесну появу хлопчика?
-
Яке ім'я дали хлопчику? Чому саме.
-
Завдяки чому Момотаро ріс як на дріжджах?
-
Про що попросив Хлопчик-Персик бабу з дідом перед тим, як вирішив підкоряти Острів Чудовиськ?
-
Які дарунки дісталися Момотаро від діда?
-
Хто перший зголосився йти з Момотаро на Острів Чудовиськ? За яку платню?
-
Де наш герой зі своїм першим слугою зустріли фазана?
-
Скільки всього було героїв на той час, коли вони підійшли до великої чорної брами?
-
Які дії друзів Момотаро допомогли йому проникнути на вороже подвір'я?
-
Як відрекомендував себе Момотаро, коли забіг у двір до чудовиськ?
-
Що чудовиська порадили зробити нашому героєві?
-
Як злагоджено діяла команда Момотаро?
-
Про що попросив і що пообіцяв вожак переможених чудовиськ Момотаро?
-
Якою була відповідь Момотаро?
-
Що слуги Момотаро притягли в село після перемоги над чудовиськами?
-
З чого раділи дід і баба після повернення Момотаро?
Матеріал для вчителя:
І. Відповіді
-
Я б так хотів, щоб у нас були діти!
-
Мабуть, дуже смачний!
-
Та раптом сталося чудо: щойно торкнулася вона персика, як щось закричало: "Ой, болить!" – і з персика вистрибнув опецькуватий хлопчик.
-
- Це, напевно, боги нам його послали! – зраділа баба.
-
Дід і баба назвали хлопчика Момотаро, тобто Хлопчик-Персик.
-
Момотаро ріс як на дріжджах: з'їсть одну чашку рису – стає вищим, з'їсть другу – стає ще вищим.
-
– Я вирушаю підкоряти Острів Чудовиськ. Спечіть мені, будь ласка, найбільших в Японії просяних коржів.
-
… а дід подарував йому хустину – зав'язувати голову, щоб піт не стікав на чоло, шаровари й меч.
-
На околиці села Момотаро зупинив собака …
- Тоді і я піду з тобою. Тільки дай мені найбільшого в Японії коржа.
-
У передгір'ї зустрівся їм фазан.
-
Нарешті дісталися вони вчотирьох до Острова Чудовиськ.
-
Фазан злетів у повітря й видзьобав йому (червоношкірому чудовиську) око. А тим часом мавпа перестрибнула через браму та відсунула засов.
-
– Я – найсміливіший в Японії Момотаро!
-
– Що це за Момотаро?! Ану забирайся геть!
-
Та фазан кинувся дзьобати їм очі своїм довгим дзьобом, мавпа – дряпати обличчя кігтями, а собака – кусати за ноги.
-
– Прошу тебе, не вкорочуй нам життя! Віднині ми перестанемо чинити людям зло, а за це віддамо тобі всі скарби.
-
– Гаразд, нехай буде по-твоєму.
-
Чудовиська навантажили візок скарбами, і троє слуг Момотаро притягли його в село.
-
– А таки наш Момотаро найсміливіший в Японії!
ІІ. Зразки навідних запитань для коментарів
-
Як ви вважаєте, чому саме таке бажання мав дід?
-
Що змусило бабу подумати саме про це?
-
Чому опецькуватий хлопчик з'явився саме з персика?
-
Чому, на думку баби, без допомоги богів тут не обійшлося?
-
Чому саме таке ім'я старі дали хлопчику?
-
Чому саме з поїданням рису пов'язане швидке зростання Момотаро, його перетворення з опецькуватого хлопчика в дуже гарного юнака?
-
Чому саме просяні коржі хотів взяти з собою в дорогу Момотаро?
-
Чому дарунок діда майбутньому герою був хустина, шаровари і меч?
-
Чому саме собака? І чому саме за таку платню?
-
Чому фазан, а не якийсь інший птах став їхнім помічником?
-
Чому саме четвірка? Як дії кожного з них сприяли перемозі?
-
Момотаро не підказує своїм слугам, що треба робити. Вони – тварини, але у них прекрасне порозуміння. Чому?
-
Коли Момотаро назвав себе "найсміливішим у Японії", чи не здався він вам хвалькуватим? Чому?
-
Якою вам здалася поведінка чудовиськ? Чому вони дозволили собі такий тон?
-
Що, на думку народу, є запорукою перемоги?
-
Як поводився вожак, коли висловлював свої прохання і обіцянку? Як це його характеризує? Як змушує ставитися до нього? Чи може він бути вожаком? Яким має бути вожак?
-
Які риси Момотаро ми розгледіли, почувши його відповідь вожакові? Чи не здався він вам слабким? Може, треба було знищити чудовиськ? Чому?
-
Що принесла людям перемога Момотаро і його друзів над чудовиськами?
-
По-вашому, які ще почуття, крім радості, переживали дід і баба після повернення Момотаро?