Гра "Навігатор" (за казкою "Момотаро, або Хлопчик - Персик")

Про матеріал
Гра "Навігатор" сприяє кращому засвоєнню змісту тексту казки, розвитку навиків вдумливого читання та виховання любові до читання.
Перегляд файлу

"Момотаро, або Хлопчик-Персик" (японська народна казка)

Гра "Навігатор"

Вчитель ставить питання, а учні змагаються, хто швидше знайде в підручнику відповідь, зачитає відповідне місце й прокоментує. Якщо учень має складнощі з коментарем, вчитель може допомогти йому, поставивши навідне питання

  1. Яке найбільше бажання було у діда?
  2. Про що подумала баба, побачивши персик, який плив річкою?
  3. Яке чудо сталося, щойно дід з бабою вирішили з'їсти персик?
  4. Як баба пояснила чудесну появу хлопчика?
  5. Яке ім'я дали хлопчику? Чому саме.
  6. Завдяки чому Момотаро ріс як на дріжджах?
  7. Про що попросив Хлопчик-Персик бабу з дідом перед тим, як вирішив підкоряти Острів Чудовиськ?
  8. Які дарунки дісталися Момотаро від діда?
  9. Хто перший зголосився йти з Момотаро на Острів Чудовиськ? За яку платню?
  10. Де наш герой зі своїм першим слугою зустріли фазана?
  11. Скільки всього було героїв на той час, коли вони підійшли до великої чорної брами?
  12. Які дії друзів Момотаро допомогли йому проникнути на вороже подвір'я?
  13. Як відрекомендував себе Момотаро, коли забіг у двір до чудовиськ?
  14. Що чудовиська порадили зробити нашому героєві?
  15. Як злагоджено діяла команда Момотаро?
  16. Про що попросив і що пообіцяв вожак переможених чудовиськ Момотаро?
  17. Якою була відповідь Момотаро?
  18. Що слуги Момотаро притягли в село після перемоги над чудовиськами?
  19. З чого раділи дід і баба після повернення Момотаро?

Матеріал для вчителя:

І. Відповіді

  1. Я б так хотів, щоб у нас були діти!
  2. Мабуть, дуже смачний!
  3. Та раптом сталося чудо: щойно торкнулася вона персика, як щось закричало: "Ой, болить!" – і з персика вистрибнув опецькуватий хлопчик.
  4. - Це, напевно, боги нам його послали! – зраділа баба.
  5. Дід і баба назвали хлопчика Момотаро, тобто Хлопчик-Персик.
  6. Момотаро ріс як на дріжджах: з'їсть одну чашку рису – стає вищим, з'їсть другу – стає ще вищим.
  7. – Я вирушаю підкоряти Острів Чудовиськ. Спечіть мені, будь ласка, найбільших в Японії просяних коржів.
  8. … а дід подарував йому хустину – зав'язувати голову, щоб піт не стікав на чоло, шаровари й меч.
  9. На околиці села Момотаро зупинив собака …
    - Тоді і я піду з тобою. Тільки дай мені найбільшого в Японії коржа.
  10. У передгір'ї зустрівся їм фазан.
  11. Нарешті дісталися вони вчотирьох до Острова Чудовиськ.
  12. Фазан злетів у повітря й видзьобав йому (червоношкірому чудовиську) око. А тим часом мавпа перестрибнула через браму та відсунула засов.
  13.  – Я – найсміливіший в Японії Момотаро!
  14.  – Що це за Момотаро?! Ану забирайся геть!
  15. Та фазан кинувся дзьобати їм очі своїм довгим дзьобом, мавпа – дряпати обличчя кігтями, а собака – кусати за ноги.
  16.  – Прошу тебе, не вкорочуй нам життя! Віднині ми перестанемо чинити людям зло, а за це віддамо тобі всі скарби.
  17.  – Гаразд, нехай буде по-твоєму.
  18. Чудовиська навантажили візок скарбами, і троє слуг Момотаро притягли його в село.
  19. – А таки наш Момотаро найсміливіший в Японії!

ІІ. Зразки навідних запитань для коментарів

  1. Як ви вважаєте, чому саме таке бажання мав дід?
  2. Що змусило бабу подумати саме про це?
  3. Чому опецькуватий хлопчик з'явився саме з персика?
  4. Чому, на думку баби, без допомоги богів тут не обійшлося?
  5. Чому саме таке ім'я старі дали хлопчику?
  6. Чому саме з поїданням рису пов'язане швидке зростання Момотаро, його перетворення з опецькуватого хлопчика в дуже гарного юнака?
  7. Чому саме просяні коржі хотів взяти з собою в дорогу Момотаро?
  8. Чому дарунок діда майбутньому герою був хустина, шаровари і меч?
  9. Чому саме собака? І чому саме за таку платню?
  10. Чому фазан, а не якийсь інший птах став їхнім помічником?
  11. Чому саме четвірка? Як дії кожного з них сприяли перемозі?
  12. Момотаро не підказує своїм слугам, що треба робити. Вони – тварини, але у них прекрасне порозуміння. Чому?
  13. Коли Момотаро назвав себе "найсміливішим у Японії", чи не здався він вам хвалькуватим? Чому?
  14. Якою вам здалася поведінка чудовиськ? Чому вони дозволили собі такий тон?
  15. Що, на думку народу, є запорукою перемоги?
  16. Як поводився вожак, коли висловлював свої прохання і обіцянку? Як це його характеризує? Як змушує ставитися до нього? Чи може він бути вожаком? Яким має бути вожак?
  17. Які риси Момотаро ми розгледіли, почувши його відповідь вожакові? Чи не здався він вам слабким? Може, треба було знищити чудовиськ? Чому?
  18. Що принесла людям перемога Момотаро і його друзів над чудовиськами?
  19. По-вашому, які ще почуття, крім радості, переживали дід і баба після повернення Момотаро?
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Молодика Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
1906
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку