Гра-подорож "Сніжна, біла, чарівна в гості вже прийшла зима"

Про матеріал
https://drive.google.com/drive/folders/1EX8mDeYsXNDo1BnJw9rpW-0ST3Vw366q?usp=sharing
Перегляд файлу

Тема. Сніжна, біла, чарівна в гості вже прийшла зима

Мета. Поглибити знання дітей про зиму, її характерні ознаки в живій і неживій природі, повторити назви зимових місяців; учити спостерігати за природними явищами, фантазувати, робити висновки; розширювати знання учнів про природу лісу та її мешканців узимку; розвивати вміння встановлювати причини, що зумовлюють зміни в природі, розвивати мовлення, пізнавальну активність, мислення, вміння концентрувати увагу; формувати ціннісне ставлення до природи, відчуття радості від спілкування з нею.

Обладнання. Презентація, відео, матеріали та інструменти для виготовлення сніговичка, сигнальні картки.

Форма діяльності. Гра-подорож.

Хід заняття

  1. Організаційний момент. Хвилинка психологічного настрою.

Сіли, діти, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій із собою взяли

Й працювати почали. (слайд 1)

II. Мотивація виховної діяльності.

  • Відгадайте загадку.

Стало біло навкруги –

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Воду сковую в льоди.

У дружбі з дітьми усіма

Здогадались? Я - … зима (слайд 2)

  • Складемо словникову павутинку до слова «зима», а допоможуть нам загадки. (слайд 3)

1) Зірка ніжна сніжно-біла,

На рукав мені злетіла

Поки ніс її сюди,

Стала краплею води. (Сніжинка)

2) Без рук і без фарб вікна розмальовує. (Мороз)

3) Прозорий як скло, та не вставиш у вікно. (Лід)

4) Ліг на землю вранці ковдрою пухнастою.

Виграє на сонці ниткою сріблястою. (Сніг)

5) Росте вона додолу головою,

Росте вона холодною зимою.

А тільки сонечко засяє,

Вона заплаче і розтане. (Бурулька)

(слайд 4)

  • Скільки місяців має зима? (3)
  • Назвіть їх (грудень, січень, лютий).
  • Про який місяць так говорять?

1) Місяць землю грудить

І хату сильно студить. (Грудень)

2) Вітри зі снігом все сікли

І назву місяцю дали. (Січень)

3) Місяць цей лютує,

Бо весноньку чує. (Лютий)

Підсумок. Гра «Зимові місяці»

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали – сіли, встали – сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

Час нам братися до справ.

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Це який місяць зими?
  • А місяць року?

Недарма кажуть: «Грудень зиму починає, а рік закінчує».

III. Проведення гри-подорожі.

  • Розпочинаємо гру-подорож.
  • Закрийте очі, на рахунок 1, 2, 3 опинимось у зимовому лісі.
  • Відкрийте очі. (слайд 5)

Зупинка 1. Зимовий ліс

(слайд 6)

  • Перегляньте відео та скажіть, що відбувається в лісі взимку.

Зупинка 2. Лісові мешканці

(слайд 7)

  • Звірі заховалися у лісі. Знайдемо їх.
  • Порахуйте, скільки звірів ви бачите? 
  • Назвіть їх.
  • Відгадайте загадки. (слайд 8)

1) У лісі вогник рудуватий

Шишки лускає завзято. (Білка)

2) Довговухий пострибайчик.

Відгадайте, хто це? (Зайчик)

3) У темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

Як зовуть її? (Лисиця)

4) Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі. (Сова)

5) Хто на собі ліс носить? (Лось/олень)

(слайд 9)

  • Розгляньте малюнок і скажіть:
  • Хто впадає в сплячку?
  • Хто запасає корм на зиму?
  • Хто взимку полює?
  • Хто змінює колір шубки?

Підсумок. Тварини по-різному готуються до зими. Хтось впадає в сплячку, хтось робить запаси на зиму, змінює шубку, а хтось полює взимку.

  • Як допомогти тваринам взимку?

Зупинка 3. Лісова галявина

(слайд 10)

  • На галявині нас радо зустрічають сніговички (слайд 11)
  • Допоможемо їм назвати дерева (горобина, дуб, береза).
  • Що вам допомогло визначити дерева? 

(слайд 12)

  • Сніговички щиро дякують вам за допомогу та пропонують погратися разом з ними:
  • весело стрибаємо;
  • пішов сніжок – плескаємо, ловимо сніжинки;
  • а тепер потупаємо ніжками;
  • подув вітер – біжимо по колу;
  • і знову стрибаємо;
  • Молодці!

Зупинка 4. Підсумкова

(слайд 13)

  • Яка зима?

Дидактична гра «Що буває взимку?»

- так                   - ні  

1) Взимку іде сніг (так).

2) Взимку всюди радісно співають птахи (ні).

3) Взимку діти будують снігові замки (так).

4) Взимку зеленіє трава (ні).

5) Взимку на деревах з′являються перші листочки (ні).

6) Взимку можна засмагати (ні).  

- Пощипав нас морозець у лісі. Час повертатися в клас. Закривайте очі. На рахунок 1, 2, 3 ми знову опинимося у класі. 

IV. Майстерня Снігової Королеви (слайд 15)

Технологічна картка (слайд 16)

V. Рефлексія (слайд 17)

  • Покажіть «смайлик настрою».
docx
Додано
10 січня 2023
Переглядів
1038
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку