Гра-подорож "Світ природи"

Про матеріал
Тема: Екологічна гра – змагання «Світ природи». Мета: узагальнити й розширити знання дітей з екології; формувати особистісно – ціннісне ставлення до природи, до свого здоров’я, повторити навички здорового способу життя та навички екологічної поведінки; виховувати любов до природи рідного краю.
Перегляд файлу

                                                                                                                 Ганієва С.О.

                                                                                      Вчитель початкових класів

Тема:     Екологічна гра – змагання «Світ природи».

Мета:     узагальнити й розширити знання дітей з екології; формувати особистісно – ціннісне ставлення до природи, до свого здоров’я, повторити навички здорового способу життя та навички екологічної поведінки; виховувати любов до природи рідного краю.

Обладнання:     малюнок палацу, трон, квітка, ранець туриста з необхідними речами, костюми звірів, бинти, ножиці, фломастери – 3 набори, ватман – 3 шт, призи, грамоти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий:  Сьогодні ми з вами вирушаємо в цікаву подорож у казковий світ природи.

 

1 дитина: Ой, дівчата та хлоп’ята!

Про чудову країну

Хочу вам розповісти.

Там родюча є земля,

Ріки, вугілля, газ та гори

І ланів в степах простори.

Було все в країні гарно,

Час не гаяли там марно,

Там пісні гучні лунали,

Всі співали й танцювали.

 

2 дитина: Керував країной цар –

Гарний був він господар,

Ось одного дня по факсу

Цар депешу получив,

Дуже цар скую особу текст депеши засмутив.

 

Радник читає депешу:

Ображається народ,

Що негарная вода,

Що не дихає земля,

Сонце навіть менше світить,

Неслухняні стали діти.

 

Цар:   Швидше відповіді дайте,

Що ми будемо робити,

Щоб проблеми вирішити.

 

Радник 1-й:

Чи причина в погоді?

Радник 2-й:

Може справа у природі?

            Цар:

Швидше мудреця покличте!

  Мудрець:

Що зробити я повинен?

        

  Цар:

Хто в людських проблемах винен?

Літо, весна, зима, осінь?

Розібратися попросим!

І потрібно нам сказати,

Кого треба покарати.

 

Ведучий:

А допоможуть нам з’ясувати хто ж винен в цих проблемах 3 команди. Це учні 2-Б класу. Учасники команди будуть вибирати і зривати пелюстку. І звичайно ж виконуватимуть бажання – завдання. До змагання запрошуються команди: «Їжачок», «Лісовичок», «Ромашка».

Оцінювати наші завдання буде журі:……………………………………………………...

 

1 пелюстка – «Довідкове бюро»

                        «Най – най … в Україні»:

1. Найвища гора в Україні (г. Говерла 2061м).

 

2. Найбільше море, що омиває Україну (Чорне море).

 

3. Найбільша річка України (р. Дніпро, 2201км, на Україні – 981км).

 

4. Найглибше озеро України (о. Свитязь на Волині).

 

5. Найстаріше дерево в Україні (дуб, 1300років, Рівненьська обл.).

 

6. Найвище дерево (модрина 54м, м.Рахів).

 

7. Найбільший звір (зубр. В Карпатах і на Волині, вага – більше 1 т.).

 

8. Найвищий птах (сірий журавель, вис. – 120см, вага 7 кг).

 

Вчитель:

Цікавинки природи.

  • Найдивніша тварина – як. (Голова – корови, хвіст – коня, скелет – бізона, вовна – козла, роги – бика, хрюкає – як свиня).

 

  • Найтовстошкірий – Нільський бегемот (товщина шкіри – до 2,5 см.).

 

  • Найменше серце – у лева.

 

  • Найміцніший сон – у ховраха.

 

  • Найшвидше росте – бамбук (1 м за добу).

 

2 пелюстка – «Ранець туриста».

Ми всі з вами ходили в похід. Тож кожен знає, що необхідно взяти з собою.

Для проведення цього конкурсу нам необхідний 1 учасник з команди. Він отримає ранець туриста і в пакеті різні речі. За 2 хвилини він повинен скласти необхідні речі в ранець, закрити його і одягнути. Хто швидше це зробить – той і переможе.

3 пелюстка – «Швидка допомога».

Діти, що може статися, коли необережно люди поводяться з вогнем у лісі? (Пожежа).

Ось і сьогодні чиясь недбала рука наробила горя. Постраждав ліс, дерева, трава, звірі, птахи.

Що ми можемо зробити, щоб врятувати ліс?

І ось зараз ми надамо допомогу лісовим мешканцям Зайчику, Лісичці, Вовчику, які тікали від вогню і отримали рани.

2 учасника команди. Завдання: вийти і перебинтувати звірів.

4 пелюстка

Часто туристи, будучи на привалі біля вогника співають пісні. Ось і ми зараз проведем музичний конкурс «Угадай мелодію».  Зараз будуть звучати мелодії, а команди будуть вгадувати назву пісні. (Всього 5 мелодій)

 

5 пелюстка

Тест – гра.

1. Якщо ви не смітите на вулицях – сплесніть у долоні.

 

2. Якщо ви не спалюєте листя у дворі, дим від якого забруднює повітря шкідливими речовинами – почухайте носа.

 

3. Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки, не кидаєте їх на землю, в травичку, в річку – погладьте себе по головці.

 

4. Якщо ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми – підніміть руку.

 

5. Якщо болить душа, коли бачите понівечене дерево, зрубану ялинку, забруднену річку – покладіть руку на серце.

 

6. Якщо хочеш дружити з природою, жити з нею в злагоді, красі, мирі – візьміть один одного за руки і підніміть їх вгору.

 

5 пелюстка – «Розумники».

Бліц – опитування:

1) На літо вбирається, а на зиму – одежі цурається? (Дерево).

 

2) Стоять коні на припоні, не їдять, не п’ють, а все гладше стають? (Кабачата).

 

3) Стоїть Ганна, гарно вбрана. Хто її розбере – той плакати буде. (Цибуля).

 

4) Висить сито – не руками звито (Гніздо).

 

5) Не пінь, а біжить, не ліс, а шумить (Річка).

 

6) Які тварини найбільше піддаються тренуванню. (Собаки).

 

7) Стоїть хлопчик під пеньком, накрив голову брильком. (Гриб).

 

8) Яке дерево прикрашає себе сережками? (Береза).

 

9) Хто на собі ліс носить? (Олень).

 

10) Хто хвіст залишає і від ворога тікає? (Ящірка).

 

11) Яка тварина найвища в світі? (Жираф).

 

12) Яка тварина в світі найдальше всіх плигає? (Кенгуру).

 

13) Яка тварина носить на собі будинок? (Черепаха).

 

14) Назвіть найсильнішого гризуна. (Бобер).

 

15) Для чого кішці вуса. (Щоб чути запах).

 

16) Без очей, а сльози льє. (Роса).

 

17) Місто, що літає в повітрі. (Орел).

 

18) Зубів немає, а кусає. (Кропива).

 

 6 пелюстка

«Конкурс художників».

На світі дуже багато звірів. Ваше завдання: придумати найстрашнішого звіра на Землі, намалювавши його і назвати.

 

7 пелюстка

Гра «впізнай гриб».

Ми всі з вами ходили в лісі. Разом з батьками ви збирали гриби.

Зараз я буду описувати гриб, ви повинні вгадати його.

 

1. Цей яскравий гриб просто красень. Його видно здалеку. Ним ласують лісові мешканці. (Мухомор).

 

2. Маленький на зріст гриб, на колір – блідо-зелений, щось в ньому насторожує. Так воно і є. Ніжка його росте ніби з  кругленького горщика, чи з корзинки. Цей гриб став блідий від люті, від злості на все хороше. Його так і назвали за його вдачу. (Бліда поганка).

 

3. Ці гриби ніби засмагли під сонечком. Ростуть великими групами. Іноді з одного пенька можна зібрати повен кошик. (Опеньки).

 

4. Кожен, хто прийде в ліс мріє знайти цей гриб. Його називають королем грибів. Ніжка цього гриба біла, навіть коли висохне. (Білий гриб).

 

5. Назву він взяв від білокорого дерева, але  його можна знайти не тільки там. (Підберезник).

 

6. Ці гриби намагаються одягнути не такі капелюшки, як інші гриби. Ростуть на одній галявині: сині, червоні, жовті, фіолетові, а назва у всіх одна. (Сироїжки).

 

Ведучий:

Ми виконали всі завдання, відірвали всі пелюстки, а тепер слово журі.

 

(Поки журі радиться, глядачі і команди відгадують загадки).

Слово журі + нагородження.

Цар:

Що виходить, які новини?

Чи в природі є провини?

Мудрець:

Ні, іде все по законах

Відчуваю я з поклоном.

Природа не винна, винні люди, які забруднюють воду, повітря, знищують рослини, тварин, але ж так довго продовжуватись не може!

 

1. Людина над природою панує,

    Сучасні технології планує,

    Щоб споживати більше від природи,

    Підкорює її красу і вроду.

 

2. Людина над природою панує,

    Бездумно світ навколишній руйнує,

    Відходи у довкілля викидає.

    І бруд і пил на землю осідає.

 

3. Панує над природою людина.

    І неминуча та страшна година,

    Коли природа відповість сюрпризом,

    І виникне екологічна криза

 

4. Тут все моє, бо все тут  - найрідніше!

Бо все це наймиліша,

Найкраща українська земля!

 

Ведуча: А може катастрофи уникнем?

               А може берегти природу звикнем?

 

Пісня «Україна – це ми!»

Ведуча:

Ми всі повинні думати про чистоту нашого дому.

Ми – частина природи, і наше самопочуття, наше здоров’я залежить від неї.

Перш, ніж зірвати квітку, зламати дерево, кинути сміття – подумайте, чи маєте ви моральне право робити це.

Дружіть з природою, з чистою водою, цілющим повітрям, духмяними травами.

Звернення Землі

До вас, мої рідні, звертаюся я,

До всіх вас, у кожній сім'ї,

Росте на узліссі ялинка моя -

Не зрубайте її.

В озері плаває пташка моя -

Не вбийте її.

Яскріє на небі зірка моя -

Не згасіте її.

Світ-казку будує мрія моя -

Не спиняйте її.

                   Дмитро Павличко

Люби цей світ

Люби цей світ, моя дитино,

Свій рідний край, ліси, поля.

Турбуйсь про нього кожну днину,

Бо рідна це твоя земля.

 

Тут ти живеш і вчишся в школі,

Тут в тебе друзі і сім'я.

Не нищ нічого і ніколи –

Людина ж бо тобі ім'я!

 

Допоможи малій пташині,

Її ти вчасно підгодуй.

Під силу це малій дитині,

Але нічого не марнуй.

 

Бо світ чарівний, наче казка,

Ти теж частиночка його.

Тож бережи цей світ, будь ласка,

Прийми до серденька свого.

                            Надія Красоткіна

 

 Світ прекрасний навколо тебе –

Сонце ясне і синє небо,

Птахи і звірі, гори і ріки –

Нехай так буде завжди, вовіки.

Нехай людина добро приносить,

Бо світ навколо любові просить.

                                  Алла Потапова

Жива планета

      Жива планета

Двадцять першого століття.

Чи збережемо,

Чи врятуємо її?

 

Чи ми залишимо

У спадок нашим дітям

ЗЕЛЕНИЙ СВІТ –

Сади, поля, ліси, гаї?

                         Віолетта Дворецька

 

                             *     *    *

Ви долоньки свої маленькі

Простягніть до сонця, тепла.

Залишіть промінець в серденьках,

Щоб весна в них завжди цвіла.

Щоб у душах сонечко квітло,

Зірка щедрості й доброти,

Променилося ніжне світло

І в житті буде легко йти.

                 (автор невідомий)

 

 

 

1

 

doc
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку