Гра "Що?Де?Коли?" для учнів 6 класу

Про матеріал
Гра „Що? Де? Коли?” Мета: Повторити вивчений матеріал по історії стародавнього світу. Дати можливість учням перевірити свої знання. Підвищувати інтерес учнів до вивчення історії. Виховувати в учнів риси взаємодопомоги та поваги один до одного.
Перегляд файлу

6 клас

Гра „Що? Де? Коли?”
 

Мета: Повторити вивчений матеріал по історії стародавнього світу.

Дати можливість учням перевірити свої знання. Підвищувати інтерес учнів до вивчення історії.

Виховувати в учнів риси взаємодопомоги та поваги один до одного.

Хід гри

Початок гри

Ведучий: Шановні друзі!

Ми раді вас вітати і розпочинаємо нашу гру „Що? Де? Коли?”

В грі беруть участь дві команди, учасниками яких є учні 6 класу.

Капітан команди № 1 –

Капітан команди № 2 –

Давайте привітаємо учасників команд!

Шановні ерудити, прошу вас зайняти свої місця!

А тепер прошу познайомитися з членами журі.

 Отже, розпочнемо нашу гру.

І раунд. Домашнє завдання.

Кожній команді потрібно було підготувати захист назви гри, а саме «Що? Де? Коли?” у віршованій формі.

За це завдання кожна команда отримає від 1 до 5 балів.

Тож послухаємо захист-вірш.

     Команда № 1

Давньогрецький філософ Сократ,

Який різні науки вивчав,

Сам про себе якось сказав,

Що він знав, що нічого не знав.

Що вже нам, школярам, говорити!

Нам потрібно старанно все вчити,

Щоб цікаве й корисне дізнатись,

Щоб в житті добро й зло розпізнати,

Щоб лиш добре зерно ми скарбницю поклали,

І нащадкам своїм навіки передали!

Ведучий: Дякую! Журі порадиться і через деякий час оголосить

результати. А ми продовжуємо гру.

ІІ раунд. Учасникам гри протягом 1 хвилини потрібно давати відповіді на запитання. Чим більше відповідей ви дасте, тим більше балів наберете.

Команда № 1

  1. Найдовша річка світу та Єгипту? (Ніл)
  2. Головне заняття у стародавньому Єгипті? (землеробство)
  3. Як називалися області Єгипту? (номи)
  4. Що носили єгиптяни на голові? (перуки)
  5. Як називають писемні знаки стародавніх єгиптян? (ієрогліфи)
  6. Яке місто було розташоване на березі річки Євфрат? (Вавилон)
  7. Столиця Ассирії? (Ніневія)
  8. Головні ворота Вавилона? (іштар)
  9. Хто заснував Перську державу? (цар Кір)
  10. Перший шахиншах Персії? (Дарій І)
  11. 3 якої стародавньої книги ми дізнаємося про Історію стародавніх євреїв? (Біблія)
  12. Хто вивів єврейський народ з Єгипту? (Мойсей)
  13. Що таке скрижалі? (кам’яні таблиці)
  14. Хто заснував Іудейське царство? (Саул)
  15. Чим прославився цар Соломон? (мудрістю)
  16. Найдавніша мова? (санскрит)
  17. Яку гру винайшли індійці? (шахи)
  18. Як називали китайці свою країну в давнину? (Серединне царство)
  19. Одяг стародавніх китайців? (халат)
  20. Знаменитий філософ Китаю? (Конфуцій)
  21. Яким письмом користувалися китайці? (китайські ієрогліфи)
  22. Давня назва Греції? (Еллада)
  23. Найвища гора Греції? (Олімп)
  24. Автор поем „Іліада” та „Одіссея”? (Гомер)
  25. Яке знання вважалося в Спарті найважливішим? (бути воїном)
  26. Хто такий Платон? (грецький філософ)
  27. Як називали китайського імператора? (сином неба)

Команда № 2

  1. Що таке папірус? (єгипетський очерет)
  2. Що використовували стародавні єгиптяни, щоб зволожити поля? (канали)
  3. Як називався єгипетський цар? (фараон)
  4. Який одяг носили єгипетські чоловіки? (спідниці до колін)
  5. Який фараон ще за життя заслужив титул «Великий»? (Рамзес II)
  6. Що платив чоловік за жінку в Вавилоні? (калим)
  7. Як називали Ніневію? (містом крові)
  8. Які чудеса світу були у Вавилоні? (ворота Іштар, сади Семіраміди)
  9. Хто стояв на чолі Перської імперії? (шахиншах)
  10. Як називалася у давнину Палестина? (Ханаан)
  11. Хто стояв на чолі єврейського роду? (патріарх)
  12. Скільки років жили євреї в пустелі після виходу з Єгипту? (40років)
  13. Що було записано в скрижалях? (закони)
  14. на які два царства розпалася єврейська держава після царя Соломона? (Ізраїль, Іудея)
  15. Релігія Стародавньої Індії? (буддизм)
  16. Древня індійська поема? («Рамаяна»)
  17. Основна їжа китайців? (рис)
  18. Що вшивали китайці в рукави халата? (кишені)
  19. Що побудували китайці для захисту від кочівників? (Велику Китайську стіну)
  20. Грецькі легенди? (міфи)
  21. Найбільший острів Егейського моря? (Крит)
  22. Головні міста греків на землях стародавньої України? (Ольвія, Херсонес, Пантікапей)
  23. Як часто проводилися Олімпійські ігри? (1 раз на 4 роки)
  24. Хто такий Піфагор? (філософ, математик)
  25. Кого вважають засновником наукової медицини? (Гіппократа)
  26. Який учений стверджував, що все складається з неподільних частинок - атомів? (Демокріт)
  27. Що написав цар Давид? (псалми)

Ведучий: Дякую! Другий раунд закінчено. Слово журі. Продовжуємо нашу гру.

ІІІ раунд. Учасники команд, що змагаються, ставлять один одному

запитання. За кожну вірну відповідь 1 бал. Розпочнемо!

Команда № 1

  1. Як єгиптяни називали свою країну і чому? (Кашет – «Чорна земля», через родючі землі)
  2. Які речі прийшли до Європи з Китаю? (рис, шовк, чай, фарфор)
  3. Що означає слово „псалми” і хто їх писав? (релігійні пісні, цар Давид)
  4. Які книжки існували в стародавньому Китаї? (бамбукові, шовкові, паперові)

Команда № 2

  1. Що означають назви китайських рік Хуанхе і Янцзи? («Жовта вода»,  «Синя вода»)
  2. Яка англійська назва Китаю і від чого вона походить? (China - чай)
  3. Який прийом застосували вавилоняни для розгрому Ассирії? (перегородили річку Тигр і спрямували її води на місто Ніневію)
  4. Як називається палац, розкопаний археологами на острові Крит? (Лабіринт)

Ведучий: Ви не втомилися? Ну, тоді пішли далі.

IVраунд. Зараз кожна команда отримає два запитання. Час для пошуку

відповіді - 1 хвилина (на кожне запитання). Порадьтесь і

виберіть із команди лише одного представника, який дасть найкращу відповідь. За вірну відповідь ви отримаєте 3 бали.

Команда № 1

  1. Звідки виникла приказка: «Вухо хлопчика на його спині»? (В Єгипті невправних учнів часом били)
  2. Як китаянки робили зачіски і як вони їх зберігали? (волосся скріплювали шпилькою та клейким соком алое, під голову підкладали фарфорову підставку)

Команда № 2

  1. Що означають птах, жаба, миша і 5 наконечників від стріл, які послали скіфи царю Дарію?
  2. Що називали китайці  «чотири коштовності кабінету»? (пензлик, туш, папір, камінь)

Ведучий: Журі, які результати четвертого раунду? А зараз – конкурс капітанів. Вам, шановні, слід пояснити слова. За вірну відповідь - 2 бали.

Капітан команди №1

  1. Що таке „хамсин”? (посушливий вітер в Єгипті, «хамсин»  означає «50», бо хамсин дме з Сахари 50 днів)
  2. Що означає слово „талант”? (найбільша міра ваги)
  3. Що значить „лаконічна мова”? (говорити чітко, коротко, зрозуміло)

Капітан команди №2

  1. Хто такий візир? (перша особа після фараона в Єгипті)
  2. Що таке «амфора»? (високий глечик з двома ручками)
  3. Що таке хітон? гімалій? (сорочка, довгий широкий плащ)

Ведучий: Наша гра підходить до завершення. Зараз відбудеться останній,

 Vраунд. „Таємний лист”.

Ми отримали листи – загадки, автори яких просять відгадати імена людей, про яких вони розповідають. За цей конкурс ви отримаєте 4 бали.

Отже, про кого говориться в листі?

Лист № 1

Ця людина рано втратила батьків, він гаркавив і дуже соромився говорити. У нього була ще одна погана звичка: він, хвилюючись, некрасиво пересмикував плечем. Щоб позбутися цього, він підвісив на нитці ло стелі меча над своїм плечем. Коли він забувався, меч боляче колов його.

(Грецький оратор Демокрит)

Лист № 2

Він був сміливою та енергійною людиною, хоча й дещо запальною. Він здобув гарну освіту. Його вчителем був грецький вчений Аристотель.

Він дуже пишався своїм походженням і змалку мріяв про подвиги. В двадцять років став царем.

(О. Македонський)

 

docx
Додано
1 грудня 2022
Переглядів
719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку