Виховувати в учнів любов та повагу до української мови , бажання вивчати , розмовляти та спілкуватися рідною мовою ; розвивати мовлення учнів, їхні творчі здібності і формувати культуру учнів.
ГРА « Що? Де? Коли?»На тему « Мова – найцінніший скарб»Вчитель початкових класів Лепетиського ліцею Березнегуватської селищної ради. Запорожченко Валентина Іванівна
Номер слайду 2
Створення емоційного настрою.- Всі живі створіння на Землі спілкуються між собою. Одні мовою жестів, інші – мовою звуків. Лише нам, людям, подарований Богом дорогоцінний скарб – мова. Дякуючи цьому дару, ми можемо порозумітися, розказати про свої почуття і переживання. За допомогою мови ми бережемо свою історію, передаємо з покоління в покоління набуті знання і досвід. Чи замислювалися ви коли-небудь, скільки мов живе на Землі? (Вислухати припущення учнів). - Нині їх близько 5000, точної ж кількості не встановлено. Досконало вивчено біля 500 мов, 1400 на межі вимирання. Серед живих мов світу бринить срібним дзвіночком і наша рідна мова. -А яка наша рідна мова? - Українська.
Номер слайду 3
Гра « Абетковий суп»ЯЧКМДЗДРСЛЖШПВБ
Номер слайду 4
1 Раунд «Розминка»Мама вашої мами. Рослина – лікар , рослина – символ , рослина – легенда , одвічний символ України. Ліричні пісенні твори , які виконуються матір’ю над колискою дитини. Спосіб числення днів у році , а також таблиця з переліком усіх днів року . Умовні знаки , якими передано на письмі звуки мовлення . Квіти , листя , гілки , сплетені в коло , якими зазвичай прикрашають голову дівчата .
Номер слайду 5
2 Раунд « З якої казки?»
Номер слайду 6
3 Раунд « Збери прислів’я»Не все,що знаєте коле сердечко. Яка головонька менше слів. Умієш говорити треба говорити. Більше діла така й розмовонька. Гостре словечко умій і слухати.
Номер слайду 7
Слово – не горобець наперед обміркуй. Говори мало слухай багато . Що маєш казати зложиться мова Добре слово вилетить-не впіймаєш. Слово до слова краще за гроші
Номер слайду 8
4 Раунд «Лото назв»Набрати в рот води - пекти раків -накивати п’ятами -викинути із голови -пасти задніх -прикусити язика -п’яте через десяте -байдики бити -мовчати почервонітипобігтизабутивідставатизамовкнутияк-небудьлінуватисяppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_x
Номер слайду 9
5 Раунд « Поети»1. ЇЖАЧОК Ходить лісом їжачок, В нього шубка з... (ниток, дроту, колючок) 2. ЩО ЇЙ СНИТЬСЯ? Вночі їй завжди півник сниться. Вона не курка, а... (гуска, ворона, лисиця) 3. НА ПРОГУЛЯНКУ У неділю на Хрещатик Квочка вивела... (голубів, курчаток, овець) 4. ХТО ТАКА? Великі очі й голова. Не Колобок це, а... (слон, сова, коза)
Номер слайду 10
6 Раунд «Редактор» Виправити помилки у листі: Писав із табору Василько:«Нових у мене друзьов стільки!Я, маму, добре відпочився!І опилсинів тут наївся!І накупавсьа, як ніколи!.. Пеши. Вітаїм. Я й Мекола!»оаеьіяиєи
Номер слайду 11
Фізкультхвилинка
Номер слайду 12
7 Раунд « Переплутанка» ро. Скокамов , гадка. За , Піянс , казка. При , лови. Пра , ник. Слов. Скоромовка. Загадка. Пісня. Приказка. Правило. Словник
Номер слайду 13
8 Раунд «Домашнє завдання»Діти читають вірші про мову. Підведення підсумків. Нагородження переможців.
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Заключне слово вчителя . Усе минає, а слово залишається. Зникають у безвісті царі, володарі, раби… на порох розсипаються величні будівлі, вмирають дерева, пересихають ріки…гори перетворюються на купи каміння… все стає тліном і прахом, а написане слово залишається. Залишається і несе крізь час голос людської душі. То ж хай живе, переживає століття й покоління найбільше диво – рідна мова!