Гра "Швидше, швидше..."

Про матеріал
Формувати у здобувачів освіти навички застосовувати свої знання у нестандартних ситуаціях; розвивати логічне мислення, пам'ять, уважність, активність, комунікабельність та самостійність, уміння швидко приймати рішення; виховувати інтерес до предмета.
Перегляд файлу

Гра «Швидше, швидше …»

 

                                                                                                                                                         Цікава фізика наука,

З її законами всі ми

В житті стрічаємось повсюди У повсякденному бутті.

          Викладач.  Сьогодні ми з вами проведемо змагання.            Команди сміливих і кмітливих                   Запрошую поміряти сили.               Всім доведіть, що ви уважні,            Розумні, мудрі і відважні.

          (Проводиться жеребкування серед шести груп першого курсу. Яка група  швидше і правильно відповість на запитання буде брати участь у грі. Відбираються три групи.)

 Запитання 1. Хто ввів у науку слово фізика? (Давньогрецький вчений Аристотель)

          Запитання 2. Яка зірка розташована найближче до Землі? (Сонце)           Запитання 3. Скільки ввійде горошин у склянку? (Жодної. Вони не ходять)

          Запитання 4. Твердий стан води.(Лід)

 Запитання 5. Якою ложкою краще їсти гарячу страву: металевою чи дерев’яною?  (Дерев’яною)

         Запитання 6. Центральна частина атома. (Ядро)

          (Викладач представляє команди-учасниці та їх капітанів.)  Викладач. Тепер на нас чекає гра.

                    Весела буде хай, без зла.                   А щоб змагання було чесним,                     Слід вибрати журі почесне.

          (Оголошується склад журі, яке займає свої місця.)     Викладач. Команди, ви готові?

                   Бере початок гра.

                    Ми всі вам побажаємо:                     Ні пуху, ні пера.

 

         Змагання І. «Швидше, швидше…»  

          Кожна команда по черзі відповідає на 15 запитань з фізики. Якщо команда  не знає відповіді, то може відповісти інша команда, яка швидше підніме руку і заробити додатковий бал.       За кожну правильну відповідь – 1 бал.

           

Запитання для команди 1:

1.   Що в перекладі з грецької мови означає слово «фізика»? (Природа)

2.   У якому столітті жив Ісаак Ньютон? (17 – 18 ст)

3.   Як називають прилад для вимірювання температури? (Термометр.)

4.   Що менше: атом чи молекула? (Атом)

5.   Де молекули рухаються швидше: в рідині чи в газі? (Газі)

6.   Як називається процес переходу рідини в пару? (Випаровування)

7.   Яку отримаємо величину, коли шлях поділимо на час руху?

(Швидкість)

8.   Що вимірюється в паскалях? (Тиск)

9.   Батискаф служить для дослідження атмосфери чи гідросфери?

(Гідросфери)

10.   Яку енергію має тіло, підняте над землею? (Потенціальну)

11.   Де вага тіла більша: на Землі чи на Місяці? (На Землі)   12. Тіло займає більший об’єм при температурі 90º С чи 10º С?  

(При 90º С)

13.   Розшифруйте абревіатуру ККД. (Коефіцієнт корисної дії)

14.   Скільки родів зарядів існує? (Два)

15.   Як називають упорядкований рух заряджених частинок?

(Електричний струм)

 

Запитання для команди 2:

1.   Фізика вивчає живу чи неживу природу? (Неживу)

2.   Що більше: дві хвилини чи 125 с? (125 с)

3.   Як називають прилад для вимірювання атмосферного тиску?

(Барометр)

4.   Як змінюються розміри твердого тіла при нагріванні? (Збільшуються)

5.   Як називають процес переходу твердого тіла в рідину? (Плавлення)

6.   Як називають величину, яка є мірою інертності тіла? (Маса)

7.   Хто відкрив силу, яка виштовхує тіло, занурене в рідину або газ?

(Архімед)

8.   Де більший тиск: на горі чи під горою? (Під горою)

9.   Яку енергію має тіло, що швидко рухається? (Кінетичну)

10.   Що досліджував Броун? (Рух молекул, броунівський рух)

11.   Яка речовина має більшу теплоємність: вода чи залізо? (Вода)

12.   Як називають звук, що чути в небі після блискавки? (Грім)

13.   Як взаємодіють однойменні заряди? (Відштовхуються)

14.   Який із атомів має більшу кількість електронів: водень чи кисень?

(Кисень)

15. Скільки полюсів має магніт? (Два)

 

Запитання для команди 3:

1.                   Хто, за легендою, скупавшись у ванні, кричав «Еврика»? (Архімед)

2.                   Яка з приставок в утворенні кратних величин має більше значення: кіло чи мега? (Мега)

3.                   У якому стані речовина зберігає форму і об’єм? (Твердому)

4.                   Як називають процес взаємного проникнення атомів однієї речовини в іншу? (Дифузія)

5.                   Як  називають процес переходу рідини у тверде тіло? (Кристалізація)

6.                   Чи залежить тиск рідини від її об’єму? (Ні)

7.                   Що важче: 1 тонна чи 1 центнер? (1 тонна)

8.                   У яких одиницях вимірюють роботу? (У джоулях)

9.                   Яку величину можна визначити, поділивши роботу на час її виконання?

(Потужність)

10.   Яку величину вимірюють у градусах? (Температуру)

11.   Де швидкість молекул більша: у воді чи парі? (У парі)

12.   Де вага тіла більша: під водою чи на суші? (На суші)

13.   Як називають розряд електричного стуму в небі? (Блискавка) 14. Яке прізвище вченого, на честь якого названо величину заряду?

(Кулон)

15. Що рухається під час проходження струму в металах? (Електрони)

 

Змагання ІІ. «Фізична анаграма».

На сцену запрошую капітанів і по 4 учасники з кожної команди. Капітани по черзі витягують конверт в якому знаходяться букви. Необхідно переставити букви так, щоб утворилися прізвища відомих фізиків, які зробили великий внесок у розвиток електродинаміки.

Л Н У О К  (КУЛОН)

П М А Р Е  (АМПЕР)

Л В А Т Ь О  (ВОЛЬТА)

На виконання завдання дається 1 хвилина.

Команда, яка впоралась із завданням першою, отримує 5 балів, другою – 4 бали, третьою – 3 бали.

 

Змагання ІІІ. «Фізичний практикум».

Кожна команда за повністю виконане завдання отримує 7 балів.

За неповну відповідь або пояснення явища – відповідно менша кількість балів.

 

Завдання 1. Поясніть, чому ці тіла плавають на поверхні води? Яку назву має ця рослина? 

(У воді плавають шматки корка. Густина корка менша, ніж густина води. Рослина називається коркове дерево.)

 

Завдання 2. Яку форму матимуть краплі води на поверхні скла? Як називається це явище? Продемонструйте відповідь.

(На столі лежать піпетка, скляна пластина, стоїть скляночка з водою. Спостерігається явище змочування, вода розтікається по поверхні тонкою плівкою.)

Завдання 3. Запропонуйте найшвидший спосіб розділити усі гайки та шурупи, які знаходяться у коробці. 

(У коробці є мідні гайки та залізні шурупи. За допомогою магніту їх можна розділити. Мідь не притягується до магніту.)

 

 

 

 

Викладач. Доки команди готують відповіді, пропоную конкурс для глядачів. Відгадайте, про що йдеться у вірші-загадці. Хто відгадає, отримує бал, який може подарувати улюбленій команді.

Загадки для глядачів:

Іде років двісті,  А стоїть на місці.

Лічить людський вік,  А не чоловік.  (Годинник)

 

Вони не схожі на обличчя, Різниця вічна є у них.

Він завжди всіх до праці кличе,

Вона до сну скликає всіх.  (День і ніч)  

 

Народився в Греції, В місті Сіракузи. За розум і кмітливість Став відомим дуже.

Добре в математиці

Геній розбирався, Як діаметр Сонця Знайти, здогадався.

Число «π» обчислив

Досить-таки точно І сферу небесну  Зобразив наочно. Розв’язав задачу Про царську корону.

У ванні купався

І дійшов закону.      (Архімед)

 

Він вийшов в сад і по намиву глини Те яблуко ногою покотив. В його очах, немов якесь видіння,

Не падав, а палав і плив ренет,

І тільки траєкторія падіння

Накреслювалась, як тропа планет.  Так ось вона, розгадка! Ось відкрито Механіку світил правічних всіх! І тої ж ночі, як усе ще спало,

Як ще не знявся шум церков і шкіл, 

Не яблуко, а формула упала

Із гілки світу на письмовий стіл.  (Ньютон)

 

 

 

Викладач. А тепер послухаємо відповіді на конкурс «Фізичний практикум».

 

Змагання ІV. «Фізична пантоміма».

Кожен капітан команди отримує завдання на картці і зображає фізичний термін без слів, за допомогою рухів та жестів так, щоб інші члени команди відгадали слово.

(Терміни для пантоміми:

1   – вага (маса)

2   – сила

3   – швидкість.) За правильно відгаданий фізичний термін – 6 балів.

 

Змагання V. «Де друга половина фізичного терміну?».     На отриманих аркушах члени команди повинні якомога швидше стрілками з’єднати половинки фізичних термінів або понять. 

          Команда, яка впоралася з роботою першою, отримує 8 балів, другою – 6 балів, третьою – 4 бали.

          Слова-половинки

Крис 

ряд

 Дифу 

ле

Тер

та

Енер

ніт

Пові

ла

Елек

лота

За

кула

По

тал

Си

трон

Моле

зія

Робо

тря

Теп

на

Маг

гія

Ріди

мос

          Кристал

 Дифузія

 Термос

 Енергія

 Повітря

 Електрон

 Заряд

 Поле

 Сила

 Молекула

 Робота

 Теплота

 Магніт

 Рідина 

 

 

          Викладач. Тепер, журі, за вами слово,                Бо грали тут усі чудово.

                  Та щоби сумніви пропали, 

                    Хто кмітливіший, розумніший, веселіший,                   Ми просимо, щоб ви сказали.

 

         (Підбиття підсумків змагань.)

 

 

 

 

pdf
Додав(-ла)
Мазур Леся
Додано
27 червня 2023
Переглядів
470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку