Гра-стратегія для дітей старшої групи "Відкриваємо кав’ярню"

Про матеріал

Гра - провідний вид діяльності у дошкільному віці. Ст. Штерн говорив, що «гра показує, до якої мети прагне людина, до чого він готується, чого очікує. У грі вгадуються напрямку його майбутнього життя». Цікаві погляди на гру представив Ф. Бойтендайк: гра дозволяє проявити свої бажання - прагнення до звільнення, злиття з навколишнім світом.

Д.Б. Ельконін вважав, що у грі відображається прагнення дітей брати участь у житті дорослих, бути поруч з ними, діяти, як вони. Діти програють не тільки травматичні ситуації, але й опановують своїми стражданнями. Граючи, вони виявляють волю, керують діями дорослих.

Відомі психологи Виготський Л.С. і Д.Б. Ельконін довели, що в грі успішніше розвиваються і досягають більш високих рівнів особистість, психічні процеси, різні види діяльності.

Перегляд файлу

Гра-стратегія для дітей старшої групи

Відкриваємо кав’ярню

«Шоколад»

    Мета: розширювати знання дітей про місця відпочинку, професії працівників кав’ярні, їхні обов’язки. Розвивати командний дух, вміння діяти злагоджено й за алгоритмом, розвивати і збагачувати сюжет гри ; формувати вміння домовлятися, планувати, обговорювати дії всіх гравців;

формувати вміння дітей готувати обстановку для гри.

   Науково-методичне забезпечення

Гра - провідний вид діяльності у дошкільному віці. Ст. Штерн говорив, що «гра показує, до якої мети прагне людина, до чого він готується, чого очікує. У грі вгадуються напрямку його майбутнього життя». Цікаві погляди на гру представив Ф. Бойтендайк: гра дозволяє проявити свої бажання - прагнення до звільнення, злиття з навколишнім світом.

    Д.Б. Ельконін вважав, що у грі відображається прагнення дітей брати участь у житті дорослих, бути поруч з ними, діяти, як вони. Діти програють не тільки травматичні ситуації, але й опановують своїми стражданнями. Граючи, вони виявляють волю, керують діями дорослих.

Відомі психологи Виготський Л.С. і Д.Б. Ельконін довели, що в грі успішніше розвиваються і досягають більш високих рівнів особистість, психічні процеси, різні види діяльності.

   Матеріали:  чашка кави, зерна кави, коректурна таблиця, предметні картки –наліпки із зображенням різноманітних страв, меблів та обладнання кафе, повітряні кульки, одяг для персоналу кафе.

Хід заняття:

Вихователь заходить до групи з чашкою ароматної кави. (сюрпризний момент)

  • Діти як ви гадаєте, що у мене в чашці? (Кава)
  • Так, це кава, як ви здогадались? ( Вона дуже ароматна)
  • Де можна попити каву? (Вдома, на роботі, у кав’ярні)
  • Чому люди відвідують кав’ярні?
  • А с чого роблять цей напій? (Із зерен кави)
  • А ви колись були у кав’ярні? З ким? Що ви там замовляли?
  • А чи можуть діти відвідувати кав’ярні?

Отже, сьогодні я вам пропоную відкрити власну кав’ярню! Але спершу необхідно скласти план або алгоритм необхідних для цього дій.

Діти разом з педагогом визначають послідовність кроків, потім працюють відповідно до складеного плану.

 

 

 

 

 

 

План відкриття кав’ярні

1. Кошти

2.  Вибір місця розташування, відповідного приміщення.

3. Дизайн

4. Добір персоналу

5. Складання меню

6. Закупівля продуктів

7. Реклама

 

Перша вправа «Кошти»

На першому етапі треба визначити, що без грошей кав’ярню вітрити неможливо.

Вихователь: Діти, де можна взяти гроші? (заробити, виграти в лотерею, взяти у кредит, накопичити, у спонсорів)

Вихователь: А хто ж такі спонсори? (Батьки, президент, депутат, бізнесмен)

А пам’ятаєте, ми з вами на попередньому занятті складали листівку, вказали нашу адресу, та передавали на пошту?

Діти: Так.

Вихователь: А кому ми писали листа? Що ж ми просили?

Діти: Бізнесмену! Просили щоб він був нашим спонсором, дав нам кошти на відкриття кав’ярні!

Вихователь: Так ось нам прийшов заказний лист! Я без вас не відкривала його! Зараз всім прочитаю!

Люді діти!

Мені дуже сподобалась ваша ідея відкрити власну кав’ярню!

Я завжди підтримую молодь і з радістю даю вам кошти!

Буду чекати від вас звістки про відкриття кав’ярні!

Бажаю вам успіхів!

                                                               Бізнесмен

Достаємо з конверту гроші. Та переходимо до наступного етапу.

А згадайте, ми з вами назву обговорювали?

Діти: Так! Шоколад!

Вихователь: Назва кав’ярні – Шоколад! Може ви хочете змінити? Чи є ще пропозиції? Якщо ні, то наступний етап!

                            Друга вправа «Вибір місця розташування»

Вихователь: Гроші є, тепер оберемо місце розташування кав’ярні. (Показує малюнки на яких зображено Площа міста, АЗС, Міська Лікарня)

Діти роздивляються малюнки, після загального обговорення приймають спільне рішення. Обов’язково відповідь обґрунтовуються ( чому саме це місце, де більше за всього буде більше людей і тд)

Вихователь: Місце ми з вами обрали, тепер давайте з вами переходити до наступного етапу. Треба облаштувати приміщення кав’ярні. Давайте вирішимо, скільки кімнат у нас буде і що це за кімнати?

Діти: Чотири кімнати: Зал, кухня, туалет та кладова.

На столах лежить чотири аркуша паперу і до кожного набори із меблів та техніки. Діти поділяються за бажанням на 4 групи і починають оформлювати приміщення.

Робота з коректурною таблицею «Професії»

Вихователь: Тепер треба з вами обрати персонал у нашу кав’ярню. Запитання за таблицею:

  • Люди яких професій працюють у кав’ярні?
  • Хто «мешкає» на 2-му поверсі в 3-му під’їзді?  (За таким принципом обговорюємо декілька професій)
  • За допомогою наліпок позначаємо, яких фахівців беремо на роботу.

Четверта вправа «Дизайн приміщень»

Вихователь: Тепер саме час нам оформити приміщення нашої кав’ярні. Давайте визначимо, скільки треба кімнат?

Діти: Три кімнати. Зал, кухня та туалет.

Вихователь: Підходьте ближче до столу, за допомогою ось таких малюнків ми з вами зараз прикрасимо кімнати.

 (Діти поділяються на три команди, і оформлюють приміщення меблями та технікою)

П’ята вправа «Складаємо меню»

Вихователь: Молодці, тепер треба обрати страви, які будуть у нас у кав’ярні.  Так, здається, ви вирішили кухаря не брати, то тепер які страви у нас будуть!?

Діти: Солодощі, які готує кондитер.

Вихователь: Так, молодці. Навіщо взагалі меню?

Діти: За допомогою меню гості обирають собі їжу або напої!

Вихователь: Молодці! Щоб всім було зручно поділимось на дві групи. За допомогою наліпок оформлюємо меню.

(Команди виконують завдання)

Шоста вправа «Закупівля продуктів»

Вихователь: Меню склали, тепер без чого ж ми не зможемо приготувати їжу?

Діти: Продукти харчування!

Вихователь: Нам треба багато продуктів! Де ж нам узяти харчі?

Діти: У магазині, в супермаркеті, на базарі, замовити по телефону, замовити через Інтернет!

Вихователь: Який спосіб буде швидше за всього?

Діти: Через інтернет!

Вихователь: Чому?

Діти: Відправляємо список продуктів і отримаємо харчі із доставкою!

Вихователь: Виходячи з вашого меню, хто з ваз бажає замовити харчі по телефону? Ось, тримай меню і зараз я наберу номер.

(Діти по телефону заказують харчі)

Фізкультхвилинка

Пісня «До кав’ярні» (На музику Despacito)

Діти разом з вихователем співають пісню і виконують певні рухи

Вихователь: Діти, хтось стукає нам у двері!

Зараз я подивлюсь! О, так це нам привезли вже харчі, які ми замовляли!

Вихователь: Тепер саме час розподілити ролі!

  • Директор кав’ярні
  • Менеджер кав’ярні
  • Бариста
  • Кухар
  • Кондитер
  • Офіціанти
  • Прибиральниця
  • Рекламний агент
  • Музикант

Діти разом з вихователем розбирають ролі. Кожен вдягає спец одяг та займає свої місця.

Вихователь: Скоріш треба роздати всім рекламні листівки та кульки! Так, рекламний агент, приймайся за роботу!!

Грає весела музика. Дитина швиденько роздає присутнім листівки та кульки!

Вихователь: Тепер розріжемо червону стрічку.

(Діти держать з обох боків стрічку, директор разом із Завідувачем розрізають червону стрічку, грає веселий марш)

Директор кав’ярні:

Шановні гості! На честь відкриття кавярні «Шоколад», запрошую почесу гостю Юлію Вікторівну розрізати червону стрічку!

Починається гра. Вихователь слідкує за грою, в разі виникнення запинань, допомагає дітям. Діти можуть дати роль і вихователю та помічнику вихователя, наприклад офіціант.

Вихователь:  - Діти, ну що, важко бути дорослими?

 - Що сьогодні було для вас дуже складним?

 - А від чого ви отримали задоволення?

 - А що ж всі працівники отримують за свою роботу?

Директор роздає дітям «зарплатню» у вигляді шоколадних монет. Діти йдуть святкувати за стіл разом з вихователем.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Omelchenko Viktoria
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Mioass Vass
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
6337
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку