Гра-вікторина з Правил дорожнього руху "Усім треба пам’ятати, Що на дорозі не варто жартувати"

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів з Правил дорожнього руху; продовжити формування уяви школярів про безпеку дорожнього руху під час пересування по вулицям та дорогам; закріпити навички виконання основних правил руху з метою попередження дитячого травматизму. Обладнання: посібник «Правила дорожнього руху України», ілюстрації дорожніх знаків, медальки.
Перегляд файлу

 

Усім треба пам’ятати,
Що на дорозі не варто жартувати
Гра-вікторина з Правил дорожнього руху

 

Мета: поглибити знання учнів з правил дорожнього руху; продовжити формування уяви школярів про безпеку дорожнього руху під час пересування по вулицям та дорогам;  закріпити навички виконання основних правил руху з метою попередження дитячого травматизму.

Обладнання:  посібник «Правила дорожнього руху України», ілюстрації дорожніх знаків, медальки.

I. Організаційний момент
• Оформлення кабінету для проведення гри.
• Інструктаж членам журі стосовно оцінювання завдань
• Інструктаж членам команд стосовно поведінки під час вікторини та інших організаційних питань.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
1. Вступне слово ведучого.

     Ми з вами живемо у селі, тому щодня перебуваємо в ролі учасника дорожнього руху. Переходимо дорогу - ми пішоходи, рухаємося  транспортом - пасажири, а якщо маємо власний транспорт, то час від часу стаємо водіями. Для виконання цих ролей ми повинні знати правила дорожнього руху та засоби його регулювання.

    Порушуючи правила дорожнього руху, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку. Тож, щоб не сталося лиха, ми повинні знати елементарні правила дорожнього руху, основні засоби його регулювання, вміти правильно переходити через дорогу, розрізняти типи дорожніх знаків.

     Проблема безпеки дорожнього руху виникла із появою колеса та створенням транспортних засобів, які перевозили людей та вантажі. Розкопки міста Помпеї показали, що чотири тисячі років тому вже використовувалися правила дорожнього руху: збереглися дорожні знаки та дорожня розмітка. Минав час, збільшувалися швидкості, зростала кількість транспортних засобів і разом з тим загострювалася проблема безпеки дорожнього руху.

     Зараз у світі щорічно майже 1,3 млн людей гине у дорожніх аваріях – більше 3000 людей на день – і більш ніж половина цих людей не пересуваються автомобілем. Ще 20-50 млн чоловік у разі аварій зазнають травм. Дорожньо-транспортний травматизм відноситься до числа трьох найпоширеніших причин загибелі осіб у віці від 5 до 44 років. У разі відсутності невідкладних та дієвих кроків дорожньо-транспортний травматизм стане, за прогнозами фахівців, п’ятою з найпоширеніших причин смерті у світі, яка щорічно забиратиме 2,4 млн. людських життів. Життя людини має дуже велику цінність. А безпека на дорозі – це, насамперед, безпека життя. Саме це твердження є темою нашої сьогоднішньої гри.

Усі мають пам’ятати,
Що на дорозі не варто жартувати.
У грі повторимо ми правила дорожні
І будемо завжди всі обережні.
    За статистикою, приблизно три чверті всіх ДТП з участю дітей відбуваються як результат їх непродуманих дій.  Найчастіше трапляються:

  1. Перехід через дорогу в недозволеному місці – 35-40%.
  2. Несподіваний вихід із-за транспорту, що стоїть або рухається. – 25-30%.
  3. Недотримання сигналів світлофора – 10-15%.
  4. Гра на дорозі або рух по ній при наявності тротуару – 5-10%.

А зараз перевіримо ваші знання зі знання Правил дорожнього руху, розпочавши гру  «Усім треба пам’ятати,       

                              Що на дорозі не варто жартувати»


У нас сьогодні дві команди, які будуть змагатися: «Зебра» і «Фура».


ІІІ. Проведення гри.

Представлення членів журі.
2. Представлення команд та їх членів (капітан кожної команди вказує назву своєї команди, представляє членів своєї команди, вказуючи прізвище та ім’я. Кожна з команд оголошує свій девіз).
3. Виконання завдань  

І тур
«Мозковий штурм»
Кожній команді по черзі пропонується 10 запитань, які передбачають коротку відповідь. Члени команди повинні відповідати досить швидко, оскільки часу на роздуми немає. Відповідає той, хто знає відповідь.
Запитання для команд:
І команда.
1. Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину… (пішохідний перехід).
2. Особа, яка керує транспортним засобом…(водій).
3. Написи та лінії на проїжджій частині…(дорожня розмітка).
4. Пристрій для регулювання руху в певних напрямках… (світлофор).
5. Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме: горизонтальна та…(вертикальна).
6. Для введення обмежень в русі застосовують …(заборонні дорожні знаки).
7. Пішохідний світлофор, на відміну від звичайного, має тільки …(два сигнали червоний та зелений).
8. Загальною ознакою попереджувальних дорожніх знаків є …(трикутник з червоною облямівкою та білим фоном).
9. Працівник ДАІ, який регулює дорожній рух…(регулювальник).
10. Транспорт, який стоїть, обходити тільки…(позаду).

ІІ команда.
1. Нормативний документ, який встановлює порядок дорожнього руху на всій території України…(правила дорожнього руху).
2. Учасниками дорожнього руху є: водій, пішохід та…(пасажир).
3. Чорні та білі лінії та смуги, нанесені на стовпи та огорожі …(вертикальна дорожня розмітка).
4. Світлофор з символами людини…(пішохідний світлофор).
5. Інформують про розміщення об’єктів сервісу…(знаки сервісу).
6. Звичайний світлофор має три сигнали, а саме: червоний…(жовтий та зелений).
7. Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме вертикальна та …(горизонтальна).
8. Загальною ознакою заборонних знаків є…(коло з червоною облямівкою та білим фоном).
9. За розташуванням розрізняють два види світлофорів, а саме: горизонтальні та …(вертикальні).
10. Особа, яка перебуває у транспорті, проте, не керує ним…(пасажир).
Оцінка туру: за кожну вірну відповідь 1 бал. Максимальна кількість балів 10.
 

ІІ тур
«Виправ помилки»
Кожній команді по черзі пропонують речення з помилками. Помилки треба знайти та виправити. Якщо команда не відповідає, то шанс відповісти отримує друга команда. Результатом виконання завдання є кольорові картки, які отримують члени команди за відповіді. Якщо помилку тільки знайшли – чорна картка (0,5 балів), помилку виправили – коричнева картка (1,0 балів). Після виконання завдання картки передаються капітанами членам журі, для оцінки результатів.
Оцінка туру: загальна кількість балів відповідно кольоровим карткам.

Текст
1. Учасниками дорожнього руху є: автомобіль, пасажир та водій. (Пішохід )
2. Пішохід – людина, яка використовує транспортний засіб і знаходиться у ньому, але не причетна до керування ним. (Пасажир)
3. Горизонтальна розмітка наноситься на стовпи та огорожі, а вертикальна – на дорогу та бордюри. (Навпаки).
4. Заборонні знаки мають загальну ознаку – трикутник з червоною смугою та білим чи жовтим фоном всередині. (Круг)
5. Пішохідні світлофори мають три сигнали з силуетом людини, а саме: червоний, жовтий та зелений. (Два сигнали, жовтий відсутній)
6. Інформаційно – вказівні знаки мають загальну ознаку – круг з червоною смугою та білим фоном всередині. (Заборонні) .
7. Щоб перевозити людей у кузові автокрана необхідне посвідчення водія категорії «С». (Не можна перевозити людей у кузові автокрана)
8. Транспортний засіб, що стоїть необхідно обійти спереду, переконавшись, що водій не починає рух. (Транспортний засіб необхідно обходити позаду).
9. Заборонні знаки інформують учасників дорожнього руху про розташування об’єктів обслуговування. (Знаки сервісу).
10. Розрізняють три види дорожньої розмітки: горизонтальна, вертикальна, пішохідна. (Два види дорожньої розмітки, пішохідна – це вид горизонтальної розмітки).
 

IІІ тур. Інтерактивна бесіда «А чи знаєте ви…» 

Запитання: Яка приблизна кількість автотранспорту у світі і в Україні?

Упродовж останніх десятиріч кількість автотранспорту у світі невпинно зростає й у 2018 році досягла вже більше  мільярда одиниць. В Україні налічується близько 13 млн автомобілів.

Запитання: Які позитивні та негативні наслідки зростання кількості автотранспорту (автомобілізації)?

Автомобілізація зробила неоціненний внесок у розвиток багатьох галузей промисловості, сільського господарства, зростання товарообігу між різними територіями. Однак, водночас, зростання інтенсивності автомобільного руху у багатьох випадках може призвести дозбільшення кількості ДТП із загибеллю і травмуванням людей, пошкодженням автомобілів, руйнуванням дорожніх споруд, кризи вуличного руху у вигляді заторів на дорогах і зниження їх пропускної здатності, погіршення екологічної ситуації.


Запитання: Яке явище в сучасних умовах називають «убивцею № 1» у світі?

Дорожньо-транспортні пригоди називають «убивцею № 1» у світі.


Запитання: Скільки приблизно дітей гине на дорогах щогодини?

За статистикою, щогодини на дорогах світу гине 9 дітей. У тридцятьох випадках зі ста їхня загибель пов’язана з їх власною неправильною поведінкою на дорозі, а не з помилкою водія.


Запитання: Яке місце в Європі посідає Україна за рівнем смертності від дорожньо-транспортних пригод?

Прикро визнавати, але за рівнем смертності від дорожньо-транспортних пригод Україна посідає п'яте місце в Європі. За офіційною статистикою, торік в аваріях загинуло 3 350, травмовано – 48 917 осіб. Кожен третій загиблий – молода людина віком до 29 років.
Запитання: Який вид ДТП є найпоширенішим?

Найпоширенішим видом ДТП є наїзд на пішохода. На цей вид припадає до

50 % усіх ДТП.


Запитання: Чому не можна розмовляти по телефону і слухати музику у навушниках, коли переходиш проїжджу частину?

Часто діти потрапляють в ДТП через те, що під час переходу вулиці розмовляють по мобільному телефону або ж слухають навушниках музику, оскільки в цей час розсіюється їхня увага та вони не взмозі контролювати ситуацію на дорозі.


Запитання: Які частини тіла пішохода зазнають найбільших травм у випадку зіткнення з ним автомобіля?

У дорослих цей удар припадає на нижні кінцівки, а в дітей – переважно на грудну клітину та голову. Це пов’язано з різницею у зрості між дорослими та дітьми. Саме тому діти зазнають більш важких ушкоджень.


Запитання: Які найбільш дієві засоби захисту водія і пасажирів у легковому автомобілі?

Підголівники в поєднанні з ременем і подушками безпеки є дієвим захистом водія і пасажирів легкових автомобілів. Кожен другий із тих, хто потрапив у ДТП і не користувався ременем безпеки, отримав серйозні травми, а четверо з п’яти, які пристебнули їх, залишилися неушкодженими.

Запитання: Чому необхідно користуватися ременями безпеки?

При швидкості 60 км/год людина, маса якої складає 75 кг, при зіткненні піддається навантаженню у 3 тонни. Якщо ж водій їхав за містом і зіткнувся з чим-небудь на швидкості, наприклад у 80 км/год, сила інерції досягає 9 тонн! І у тому, і в іншому випадку це вірна смерть. Якщо, звичайно, водій або пасажир не пристебнувся ременем безпеки.


Запитання: Яким чином можна убезпечити дітей, що є пасажирами автомобілю?

Особливо серйозні травми під час зіткнень отримують діти, що сидять не в дитячих сидіннях і не пристебнуті ременями. Тримати дітей на руках теж небезпечно, оскільки при зіткненні, навіть при швидкості близько 40 км/год, дитина вагою 5,5 кг дає на руки того, хто її тримає, навантаження рівноцінне 110 кілограмам. Утримати таку вагу жінці навряд чи вдасться. Найменших дітей (малюків у віці до 18 місяців) краще перевозити в дитячому сидінні, встановленому ззаду спинкою вперед. При зіткненні забезпечується надійний захист потилиці і спини. Крім того, дитячі сидіння для дітей вагою 9-18 кг мають бути обладнані ременями з п'ятьма точками кріплення. Така схема дозволяє розподілити ударне навантаження при зіткненні по більшій поверхні тіла дитини, що знижує вірогідність отримання важких травм.

 

ІV . «Вустами немовляти»

Якщо слово відгадуєте з першої спроби –команда отримує 5 балів. Кожна наступна спроба позбавляє команду 1 балу.

1.     Він буває різнокольоровий

2.     Він схожий на палку

3.     Ним показують на кого-небудь і він зупиняється

4.     Він завжди є у регулювальника (жезл)

1.     В місці їх багато

2.     Вони бувають різні

3.     Коли знаходишся на ньому , не можна відволікатися

4.     Часто на ньому світлофори

5.     На ньому дивляться в усі 4 сторони (перехрестя)

1.     Його рідко побачиш, але він є

2.     Коли я виросту , я стану ним

3.     Він завжди махає, повертається у різні сторони або свистить

4.     Всі його слухають

5.     Він стоїть, коли не працює світлофор ( регулювальник)

1.     Це , щось таке довге

2.     Він буває різнокольоровий, а буває одного кольору.

3.     Перед ним попереджуючий знак- що він буде

4.     Якщо він є- значить близько залізнична дорога

5.     Якщо він піднятий –можна їхати (шлагбаум)

1.     Взимку її часто на видно, а влітку її фарбують

2.     Вона буває різнокольорова

3.     Хтось по ній ходить ,  а хтось перед нею зупиняється

4.     Вона схожа на конячку

5.     Її носив кіт Матроскін (зебра)

1.     Це щось високе

2.     Він буває різний

3.     Всі на нього дивляться

4.     У нього 3 ока

5.     Очі світяться по-черзі (світлофор)

 

 

V. Підведення підсумків.
1. Заключне слово ведучого.
     Ну що ж закінчилася наша гра. Хочу сказати велике дякую всім, хто брав у ній участь. Ви молодці. Ви показали досить глибокі знання з Правил дорожнього руху. Гадаю, що всі ці теоретичні знання ви зможете використати на практиці, у повсякденному житті.
      Але вас цікавить кінцевий результат. Мені дуже хотілося б сказати, що перемогла дружба, бо ви всі були на висоті. Але існує наука цифр – математика. Саме знання цієї науки допомогли нашому журі визначити переможця. Тож надамо їм слово.

Оголошення результатів вікторини (слово журі). Нагородження команди-переможниці медальками.


Бажаємо всім безпечних доріг! Будьте вихованими! До нових зустрічей!

 

 

 

 

Література

  1.   Гошко, О. А. Тиждень правил дорожнього руху / О. А. Гошко // Позакласний час. – 2010. - № 3. – С. 149-152

[вікторини, конкурси, брейн-ринг]

  1.   Посібник «Правила дорожнього руху України».
  2.   http://metodportal.net/node/9009
  3.   http://metodportal.net/node/28094
  4.   http://metodportal.net/node/30700
  5.   http://metodportal.net/node/22186
  6.   http://metodportal.net/node/25077

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Велетенська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

Усім треба пам’ятати,

Що на дорозі не варто 

жартувати

Гра-вікторина з ПДР

 

 11 клас

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20161118_122207.jpg

 

                                                                   Фаренюк Л.Д.,

                                                                    класний керівник              

                                                                    11 класу

 

2016

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Стоянова Марина
    Щиро дякую! Чудова розробка!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мартинюк Тетяна Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Фоміна Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Намака Тетяна Любомирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Бойко Валентина Анатоліївна
    Дуже гарний матеріал . Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
25 березня 2020
Переглядів
27063
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку