Гра-змагання "Діло майстра величає"

Про матеріал
переконати учнів у необхідності набуття трудових умінь та навичок для повсякденного життя; формувати вміння самостійно приймати рішення, надавати взаємодопомогу, розвивати творчу уяву, логічне мислення, пізнавальну активність; виховувати працелюбність, повагу до людей праці.
Перегляд файлу

Діло майстра величає

Гра-змагання

Мета: переконати учнів у необхідності набуття трудових умінь та навичок для повсякденного жит­тя; формувати вміння самостійно приймати рішення, надавати взаємодопомогу, розвивати творчу уяву, логічне мислення, пізнавальну активність; вихову­вати працелюбність, повагу до людей праці.

Хід гри-змагання

Ведучий. Сьогодні ми проведемо змагання між учнями 6 і 7 класів і переконаємося, що серед них немає лінивих. А якщо вони чогось не знають, то навчаться. «Діло майстра величає» — так ми назве­мо наше змагання. Його учасники повинні показати свої знання й уміння.

Чарівної палички та помічників у учасників сьо­годні не буде. Всі чудеса вони робитимуть власно­руч.

А судити наше змагання буде компетентне й справедливе журі.

Голова журі ______________________________________________

Члени журі_________________________________________________

Отже розпочинаємо і перший конкурс це

I. Привітання команд. «Візитка» команд (оцінюється 2балами)

II. Конкурс «Той діло зробив, хто його завер­шив» (оцінюється 19 балами)

У цьому конкурсі повинні брати участь усі члени команди. Завдань буде 3.

Завдання 1(6-балів).

1. На екрані для учасників висвітлюється  карточка з ключовими словами - це прислів'я про працю. Потрібно повністю сказати прислів'я.

/ варіант

Ключові слова

 

Посієш — вродить

 

Сім разів — один раз

 

Справа — майстра

 

Одяг — діла

 

Посієш — пожнеш

 

 

 

Праці — не зробиш

 

II варіант

 

 

 

Ключові слова

Відповіді

 

Праця — лінь

 

 

Землю — праця

 

 

Сталь — в труді

 

 

Бджола — працює

 

 

Труда — плода

 

 

 

 

 

Умілому — легка

 

 

Завдання2.(7 балів за всі правильні відповіді). Визначити, представники яких професій у своїй роботі використовують вказані інструменти, інвентар, матеріали.

Молоток

Віник

Рубанок

Ножиці

Нитки

Лопата

Шприц

Скальпель

Коса

Фарба

Лапа для чобітків

Веретено

Каструля

Креми кондитерські

 

Завдання3. (6 балів за всі правильні відповіді).  Хто зможе розшифрувати ці закодовані на­писи:

 

III. Конкурс капітанів

«Умілому всяка робота легка»

1. Чи знаєте ви правила безпеки?

Капітану кожної команди пропонується по одно­му реченню з довільно переставленими словами. За 1 хв. капітани повинні правильно прочитати речення і записати відгадки на загадки.

• Без дозволу забороняється вчителя роботу роз­починати.

 • Старанно місце приберіть робоче після роботи закінчення.

2. Відгадай загадки.

• Між двома стовпцями палка та хвіст із зубцями.

• Ростом невеличка, не звір, не пташка, а землю риє, будинок будує.

  Хто ходить на голові, а ногами тримається?

• Що воно за. гість, що кігтями залізо їсть?

 

А тепер побачимо йхню майстерність

3. Забити цвях (3 удари).

 

IV. Конкурс «А вам слабо? »

  • випиляти лобзиком фігуру
  •  вирізати ножівкою фігуру
  •  вибити долотом отвір
  •  Намалювати предмети, які використовують люди для праці

Кожна робота оцінюється в 20 балів.

Критерії оцінювання:

  •  відповідність заданим розмірам 8 балів.
  •  привабливість( акуратність, естетична

цінність) виробу 5балів

  •  якість технології обробки 5балів
  •  культура праці 2бали

 

 

 

А зараз дійшла черга до вболівальників отже наступний конкурс

 VI. Конкурс для вболівальників

Дати відповідь на запитання.

• Скільки хвилин потрібно варити яйце, зварене вкруту? (Воно вже зварене).

• 100 курей за 100 днів з'їдають 100 пудів зерна. Скільки пудів зерна з'їдять 10 курей за 10 днів? (1 пуд).

• Який годинник показує точний час тільки двічі на добу? (Годинник, який стоїть).

VII. Конкурс «Пантоміма»

Команді-суперниці необхідно відгадати про­фесію, яку демонструє інша команда за допомогою міміки й жестів. оцінюється він 1бал за відгадану професію, і 1бал  команді яка показує, якщо суперники відгадали або судді. Отже сума набраних балів буде 8. Відповідати можна тільки 1 раз.

Лікар                                Повар

Учитель                            Бібліотекар

Водій                               Тракторист

Міліціонер                        Пожежник

Учитель. Сьогодні члени команд показали свої знання, уміння й навички. І не важливо, хто перемо­жець, а хто переможений, важливо те, що учасники навчилися застосовувати знання та уміння на прак­тиці, логічно мислити, знаходити вихід із складних ситуацій, працювати в команді.

VIII. Підбиття підсумків гри-змагання Нагородження переможців

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, 6 клас, Сценарії
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку