Діло майстра величає
Гра-змагання
Мета: переконати учнів у необхідності набуття трудових умінь та навичок для повсякденного життя; формувати вміння самостійно приймати рішення, надавати взаємодопомогу, розвивати творчу уяву, логічне мислення, пізнавальну активність; виховувати працелюбність, повагу до людей праці.
Хід гри-змагання
Ведучий. Сьогодні ми проведемо змагання між учнями 6 і 7 класів і переконаємося, що серед них немає лінивих. А якщо вони чогось не знають, то навчаться. «Діло майстра величає» — так ми назвемо наше змагання. Його учасники повинні показати свої знання й уміння.
Чарівної палички та помічників у учасників сьогодні не буде. Всі чудеса вони робитимуть власноруч.
А судити наше змагання буде компетентне й справедливе журі.
Голова журі ______________________________________________
Члени журі_________________________________________________
Отже розпочинаємо і перший конкурс це
I. Привітання команд. «Візитка» команд (оцінюється 2балами)
II. Конкурс «Той діло зробив, хто його завершив» (оцінюється 19 балами)
У цьому конкурсі повинні брати участь усі члени команди. Завдань буде 3.
Завдання 1(6-балів).
1. На екрані для учасників висвітлюється карточка з ключовими словами - це прислів'я про працю. Потрібно повністю сказати прислів'я.
/ варіант
Ключові слова |
|
Посієш — вродить |
|
Сім разів — один раз |
|
Справа — майстра |
|
Одяг — діла |
|
Посієш — пожнеш |
|
|
|
Праці — не зробиш |
|
II варіант
|
|
|
Ключові слова |
Відповіді |
|
Праця — лінь |
|
|
Землю — праця |
|
|
Сталь — в труді |
|
|
Бджола — працює |
|
|
Труда — плода |
|
|
|
|
|
Умілому — легка |
|
|
Завдання2.(7 балів за всі правильні відповіді). Визначити, представники яких професій у своїй роботі використовують вказані інструменти, інвентар, матеріали.
Молоток |
Віник |
Рубанок |
Ножиці |
Нитки |
Лопата |
Шприц |
Скальпель |
Коса |
Фарба |
Лапа для чобітків |
Веретено |
Каструля |
Креми кондитерські |
Завдання3. (6 балів за всі правильні відповіді). Хто зможе розшифрувати ці закодовані написи:
III. Конкурс капітанів
«Умілому всяка робота легка»
1. Чи знаєте ви правила безпеки?
Капітану кожної команди пропонується по одному реченню з довільно переставленими словами. За 1 хв. капітани повинні правильно прочитати речення і записати відгадки на загадки.
• Без дозволу забороняється вчителя роботу розпочинати.
• Старанно місце приберіть робоче після роботи закінчення.
2. Відгадай загадки.
• Між двома стовпцями палка та хвіст із зубцями.
• Ростом невеличка, не звір, не пташка, а землю риє, будинок будує.
• Хто ходить на голові, а ногами тримається?
• Що воно за. гість, що кігтями залізо їсть?
А тепер побачимо йхню майстерність
3. Забити цвях (3 удари).
IV. Конкурс «А вам слабо? »
Кожна робота оцінюється в 20 балів.
Критерії оцінювання:
цінність) виробу 5балів
А зараз дійшла черга до вболівальників отже наступний конкурс
VI. Конкурс для вболівальників
Дати відповідь на запитання.
• Скільки хвилин потрібно варити яйце, зварене вкруту? (Воно вже зварене).
• 100 курей за 100 днів з'їдають 100 пудів зерна. Скільки пудів зерна з'їдять 10 курей за 10 днів? (1 пуд).
• Який годинник показує точний час тільки двічі на добу? (Годинник, який стоїть).
VII. Конкурс «Пантоміма»
Команді-суперниці необхідно відгадати професію, яку демонструє інша команда за допомогою міміки й жестів. оцінюється він 1бал за відгадану професію, і 1бал команді яка показує, якщо суперники відгадали або судді. Отже сума набраних балів буде 8. Відповідати можна тільки 1 раз.
Лікар Повар
Учитель Бібліотекар
Водій Тракторист
Міліціонер Пожежник
Учитель. Сьогодні члени команд показали свої знання, уміння й навички. І не важливо, хто переможець, а хто переможений, важливо те, що учасники навчилися застосовувати знання та уміння на практиці, логічно мислити, знаходити вихід із складних ситуацій, працювати в команді.
VIII. Підбиття підсумків гри-змагання Нагородження переможців