Графічне відображення даних засобами мови програмування. Відображення рисунків із зовнішніх файлів.
Номер слайду 2
Створення полотна для малювання у мові програмування Python : Малювання у Python – це, мабуть, найцікавіша частина у всьому курсі програмування. Полотно для малювання — частина вікна (або все вікно), у якій може бути здійснене малювання об’єктів. Для створення полотна існує функція Canvas() і застосовується вона таким чином:назва_полотна=Canvas(назва_вікна, атрибут1...)Атрибути (властивості) полотна• width=число_у_пікселях — ширина полотна;• height=число_у_пікселях — висота полотна;• bg="колір" — колір фону. Увага! Потрібно обов’язково розмістити полотно у вікні за допомогою методу place(х=число (відступ зліва), у=число (відступ зверху))або додати метод pack() розміщення на все вікно поля для малюванняcanvas.pack()
Номер слайду 3
Зображення основних графічних об’єктів у Python. У програмах часто використовують малюнки: ілюстрації, рухомі зображення, фони тощо. Деякі середовища програмування мають засоби, які забезпечують додавання готових зображень до програмного коду або створення і форматування малюнків у самій програмі. Наприклад, у навчальному середовищі створення та виконання алгоритмів Скретч ви використовували такі засоби для роботи з графікою:• змінювали образи об’єктів, завантажуючи їх із бібліотеки;• малювали об’єкти у вбудованому графічному редакторі;• виконували побудову зображень виконавцем, вказуючи у програмному коді команди групи Олівець
Номер слайду 4
У мові програмування Python ви вже використовували модуль побудови зображень turtle. У вікні побудови можна було виконувати різні зображення у вигляді піксельної графіки. Зображення основних графічних об’єктів у Python
Номер слайду 5
Команди та їх призначення(модуль turtle)
Номер слайду 6
Полотно для побудови графічних обєктів модуля tkinter. Для побудови графічних об’єктів, що складаються з геометричних примітивів і готових малюнків, викликають відповідний метод модуля tkinter, який імпортують до проекту
Номер слайду 7
Розмір полотна визначається значеннями властивостей Height -кількість точок за вертикаллю, та Width — за горизонталлю. Полотно складається з окремих точок — пікселів, координати яких задаються значеннями х та у Полотно для побудови графічних обєктів модуля tkinter
Номер слайду 8
Які геометричні примітиви можна створювати за допомогою модуля Canvas?Створення зображень на полотні викликається методом: Полотно для побудови графічних обєктів модуля tkinter. Об’єкти можуть мати параметри: fill — колір заливки, dash — тип заливки, width — ширина лінії та інші.
Номер слайду 9
Приклади застосування: Вправа 1. Стрілка. Завдання. Створіть малюнок стрілки за зразком 1. Відкрийте середовище програмування. Створіть новий файл програми мовою Python з іменем Стрілка_Прізвище в папці Навчальні проекти своєї структури папок.
Номер слайду 10
Вправа 2. Прямокутники. Завдання. Створіть малюнок двох прямокутників за зразком. Приклади застосування:
Номер слайду 11
Відображення рисунків із зовнішніх файлів. Модуль tkinter у Python надає можливість створювати графічні інтерфейси користувацьких програм. Один з важливих аспектів створення графічних інтерфейсів - це можливість відображати зображення у програмі.
Номер слайду 12
Відображення рисунків із зовнішніх файлів. Продовження. Для відображення рисунків у модулі tkinter можна використовувати зображення у форматі .gif, .png, .jpg та інших підтримуваних форматах. Основний підхід полягає в тому, щоб завантажити зображення з файлу, створити його примірник уформаті, зрозумілому для tkinter, і відобразити його на вікні за допомогою відповідного віджета.
Номер слайду 13
Відображення рисунків із зовнішніх файлів. Щоб відображати рисунки з зовнішніх файлів у модулі tkinter, вам знадобиться використати бібліотеку PIL (Python Imaging Library). Ось приклад коду, який показує, як відобразити зображення з файлу у вікні tkinter:
Номер слайду 14
Відображення рисунків із зовнішніх файлів. Для роботи із зображеннями в Tkinter є два класи Bitmap. Image та Photo. Image . Bitmap. Image є простим двоколірним зображенням, Photo. Image — повнокольоровим зображенням. Bitmap. Image. Конструктор класу приймає такі аргументи:background та foreground — кольори фону та переднього плану для зображення. Оскільки зображення двокольорове, ці параметри визначають відповідно чорний і білий колір;file і maskfile - шляхи до файлу із зображенням і до маски (зображення, що вказує які пікселі будуть прозорими);data та maskdata – замість шляху до файлу можна вказати вже завантажені в пам'ять дані зображення. Ця можливість зручна для вбудовування зображення у програму.
Номер слайду 15
Photo. Image. Photo. Image дозволяє використовувати повнокольорове зображення. Крім того, у цього класу є кілька (досить примітивних) методів для роботи із зображеннями. Photo. Image гарантовано розуміє формат GIF. Аргументи конструктора:file - шлях до файлу із зображенням;data — замість шляху до файлу можна вказати вже завантажені на згадку дані зображення. Зображення у форматі GIF можуть бути закодовані за допомогою base64. Ця можливість зручна для вбудовування зображення у програму;format - явна вказівка формату зображення;width , height - ширина та висота зображення;gamma - корекція гами;palette - зображення палітри. Відображення рисунків із зовнішніх файлів.
Номер слайду 16
Приклади Bitmap. Image та Photo. Image Bitmap. Image. Photo. Image
Номер слайду 17
Методи tkinter для малювання на полотні: Метод create_image є частиною модуля canvas в бібліотеці tkinter і використовується для створення об'єкта зображення на полотні (canvas). Він дозволяє відображати зображення у вікні програми. Синтаксис методу create_image виглядає так: Загалом, метод create_image дозволяє вставляти зображення на полотно та контролювати його розташування та відображення у вікні програми.
Номер слайду 18
Параметри методу create_imagex і y: вказують координати верхнього лівого кута зображення на полотні.anchor (необов'язковий): вказує якорну позицію зображення на полотні. Можливі значення для anchor - N, NE, E, SE, S, SW, W, NW або CENTER. За замовчуванням використовується CENTER.image: об'єкт Photo. Image, який представляє зображення, яке потрібно відобразити.
Номер слайду 19
Практичне завдання. Створити вікно програми з розміром 500x500 пікселів. На вікні створити полотно (canvas) розміром 500x500 пікселів з блакитним фоном. На полотні намалювати лінію з координатами [100,100] до [200,200]. Лінія повинна мати ширину 3 пікселі і зелений колір. Запустити головний цикл вікна програми для його відображення і обробки подій. Таким чином, програма створює вікно з полотном і малює на ньому зелену лінію. Вправа 1. Побудова графічних обєктів модуля tkinter
Номер слайду 20
Практичне завдання. Вправа 2. Завантаження картинки до модуля tkinter. Створити вікно tkinter з полотном (canvas) розміром 400x400 пікселів і відобра. Зити зображення з файлу на цьому полотні. Координати розміщення зображення на полотні слідуючі: (0, 0, anchor=NW)