Класифікація ігор (Стронін М. Ф)За видом діяльності ігри поділяються на: 1) фізичні (рухові); 2) інтелектуальні (розумові); 3) трудові; 4) соціальні; 5) психологічні. За характером педагогічного процесу виділяються наступні групи ігор: 1) навчальні, тренувальні, контролюючі, узагальнюючі; 2) пізнавальні, виховні, розвиваючі; 3) репродуктивні, продуктивні, творчі; 4) комунікативні, діагностичні, профорієнтаційні,психотехнічні. За характером ігрової методики ігри можна розділити на: 1) предметні; 2) сюжетні 3) рольові; 4) ділові; 5) імітаційні; 6) ігри-драматизації.
Роль та значення ігор на уроках англійської мови:1.Ігри використовують для розширення кругозору та пізнавальної діяльності.2. Ігри виховують самостійність, волю, співпрацю. 3.Ігри розвивають мотивацію навчальної діяльності, увагу, пам'ять, мову, мислення.4. Ігри прилучають до норм і цінностей суспільства, адаптують до умов певного середовища, навчають спілкуванню.5. Граматичні ігри сприяють розвитку уваги учнів, їх пізнавального інтересу, творчого мислення.
Гра «Луна»Учитель промовляє правильні дієслова, а учні добавляють закінчення – ed, називають їх другу форму ( минулий час ). Якщо вчитель називає неправильне дієслово, учні повинні промовчати. Той, хто помилково додасть до неправильного дієслова закінчення – ed, вибуває. Перемагає той, хто залишився у грі.
Гра «Ворота»(The Gate)Дає можливість повторити і закріпити в пам’яті всі види питальних речень. Два учні стають перед класом, з’єднуючи руки, й утворюють «грати». Інші учасники підходять і ставлять запитання з якоїсь певної теми. Якщо запитання поставлене правильно, звучить відповідь: The Gate is open.
Гра «Що у мішку»Мета гри – засвоєння вживання іменників у множині. Учитель бере мішок і наповнює його предметами, англійські назви яких вже відомі дітям. Далі відбувається діалог між учителем і учнем:-What is there in the bag?- There is a pen in the bag. Учитель дістає названий предмет і кладе його на стіл. Якщо у мішку є декілька зразків одного і того самого предмета, вчитель запитує: How many pens are there in the bag?
Гра «Укомплектуй речення»Учитель говорить речення, пропускаючи дієслова to be або to have, наприклад: «This… a ball”, “We … in the classroom”. При цьому він робить паузу після першого слова і кидає м’яча комусь з учнів. Той, хто спіймає його, повинен сказати речення повністю, вставивши потрібне дієслово. Гравець , який допустив помилку, вибуває з гри.
Гра “Збери три форми дієслова»Мета гри – сприяти запам’ятовуванню трьох форм неправильних дієслів. Учитель заздалегідь готує картки з різними формами неправильних дієслів. На кожній з них записана тільки одна з форм. Усі учні сідають навколо столу. Картки перемішують, і кожен учень отримує їх декілька штук. За командою вчителя гравці передають один одному по одній картці і т.д. Завдання кожного учня – зібрати у себе три форми одного дієслова. Перемагає той, хто перший впорається із завданням.
Мета гри – тренувати вміння використовувати питальну, заперечну та стверджувальну форми модального дієслова can. Клас ділять на дві команди. Одна команда задумує будь-яке речення з дієсловом сап ( наприклад: “We can write”). Гравці іншої команди повинні відгадати це речення, ставлячи запитання: “Can You read?”, “Can You speak English?” тощо. На ці запитання перша команда відповідає: “No, we can’t” або “Yes, we can”. Якщо речення відгадано, команди міняються місцями. Гра “Що ти вмієш робити”
Література1. Близнюк О. І. Ігри у навчанні іноземних мов. – К.: Освіта, 1997. – 64 с.2. Бондарь М. В., Бондарь О. В. 130 ігор для уроків англійської мови. – Х.: Основа, 2004. – 128 с.3. Вербовська М. Є., Шишкова І. А. Англійська для малюків. – М.: АОЗТ Видавництво «Рученькина», 1996. – 176 с.4. Гапонова С. В. Англійська на дозвіллі. – К.: Товариство «Знання», КОО, 1998.- 80 с.5. Кондратюк І. Г. Активізація навчальної діяльності учнів на уроці //Англійська мова та література. – 2006. - №15. – С.2.6. Кремениця Л. М. Універсальні дидактичні ігри на уроках// Англійська мова та література. – 2012 р.- № 11. – С.21.7. Куліш В. Г. Цікава англійська. – Д.: Стакер, 1999. – 320 с.9. Мілютіна З. Т. Впровадження інтерактивних технологій навчання на уроках іноземної мови // Управління школою. – 2005. - №19-21. – С.49-51.10. Німчук Г. Б. Розважально-пізнавальні ігри на уроках англійської мови//Англійська мова та література.-2003. - №28. – С.12.11. Павлюк А. В. 200 ігор на уроках англійської мови.-Тернопіль: Мандрівець, 2008р. -56 с.12. Чернякова О. Вивчення англійської мови через гру // Початкова школа. – 2002. - №4. – С. 22.