Граматичні завдання до уроку з англійської мови

Про матеріал
Граматичні завдання з англійської мови для учнів 11 класу на використання різних часових форм дієслова, вживання іменника,прикметника та прислівника.
Перегляд файлу

Граматичні завдання:

  1. Утворення та вживання Present Indefinite Tense. Перекласти речення. Утворити заперечну та питальну форми речень.

The postman brings us the newspapers in the morning.

My mother like cooking.

It is known that he is a great book lover.

  1. Утворити множину від однини.

A garbage, an oven, a folk, a cherry, a day, a vocabulary, a bus, a work, a lamp, a bench.

  1. Утворення та вживання Past Indefinite Tense. Перекласти речення. Утворити заперечну, та питальну форми речення.

He gave me many interesting magazines.

The buyer dropped the money to the floor.

It was very cold last winter in December.

  1. Розподілити займенники за видами.

Somebody, its, myself, his, my, they, ourselves, nothing, our, he.

  1. Утворення та вживання Future Indefinite Tense.

Перекласти речення. Утворити заперечну та питальну форми речень.

The shop-assistant will help you to choose the good.

We shall go to the village to visit our parents.

These students will pass exams next summer.

  1. Утворити ступені порівняння прикметників.

Fresh, full, comfortable, quick, late, interesting, expensive, rich, wild, nice.

  1. Утворення та вживання Present Continuous Tense.  Перекласти речення.  Утворити заперечну та питальну форми речень.

She is preparing dinner with her son.

Our students are cleaning the classroom at this moment.

Mike is writing a letter now.

  1. Змінити іменники особовими займенниками .

The student, the family, the article, mother, the boy, the books, the telephone, Helen, children.

  1. Утворення та вживання Past Continuous Tense.

Утворити заперечну та питальну форми речень.

They were playing in the yard at that moment.

My sister was listening to music when I come back.

We were clearing the  dish when he spoke over the telephone.

  1. Утворити зворотні займенники від присвійних.

My, his, her, its, your, our, their

  1. Утворення та вживання Present Perfect Tense.

Утворити заперечну та питальну форми речень.

I have already looked through all the magazines.

The teacher already corrected all the compositions.

He has just got up from the bed.

  1. Утворити ступені порівняння прикметників.

Big, heavy, short, clean, little, much, famous, beautiful, wonderful, dirty.

13. Утворення та вживання Past Perfect Tense.

Утворити заперечну та питальну форму речення.

They had finished prepared the dessert by the midde of the dinner .

By the end of the year he had learnt to speak English.

We had translated the article by 5 o'clock.

14.Замість крапок впишіть питальні  займенники.

Who, whom, whose, what, which.

…will help me?

…of these girls is the youngest?

…are you expecting?

…understand this rule?

…pencil is this, Peter's or Helen's?

15.Замість крапок напишіть зворотні займенники.

She will answer the letter…

We shall do it…

They told me the news…

I will ask him…

He wants to do it…

16.Утворіть наказовий спосіб дієслів, вживаючи дієслово let

We – to do it .                             She – to story alone.

He - to come here.                     They – to water the flower.

We-to cook the breakfast.

17.Роз'єднувальні запитання та відповіді на них. Сформувати роз'єднувальні запитання к реченням.

At the luxury restaurants the customers admit sophisticated atmosphere.

I found him in the garden.

They come back because the rain.

18.Випишіть слова, які не вживаються у Present Continuous Tense.

To have, to be, to hate, to cook, to meet, to feel, to know, to wish, to hear, to like.

19.Утворити з дієслів форму  Present Continuous Tense.

I look, he eat, they listen, we watch, it seems, she dresses, you read.

20.Загальні запитання та відповіді на них.

Сформувати загальні запитання к реченням.

Перекласти речення.

He have got a letter from him.

A dinner napkin folded square .

The formal service is identical for all occasions.

21.Спеціальні запитання та відповіді на них.

Перекласти речення. Сформувати питання до всіх членів речення.

The menu gives details and prices of dishes.

The waiter brought the food from the kitchen.

She is noting the order at this moment.

22.Замість крапок впишіть займенники: some, any.

Перекласти речення.

He game me … illustrations from that book.

Please give me … more.

Is there … paper in the drawer?

We don't put … sugar in our tea.

Here are … letters for you.

23.Перекласти речення. Замість крапок впишіть займенники: much, many.

... people want to see this play.

I don't drink … wine.

How … sheets of paper do  you want?

You haven't  got …time.

Did you pay … money for your watch?

24.Замість крапок написати займенники: little, few.

He has … knowledge of the subject.

She had very … friend.

There was very … water in the glass.

May I have … wine, please?

… people understood what he said.

25.Замість крапок впишіть займенники: some, any.

There is … butter on the table.

I asked him for … ink, and he gave me …

Do you want … apples.

Here are … ripe ones.

Put … salt on your meat.

26.Альтернативні запитання та відповіді на них. Сформувати альтернативні запитання к реченням.    

         Перекласти речення.

Cocoa beans vary in quality according to the place.
I drank whisky at this restaurant.
We have already spent our meeting.
 

27.Функції дієприкметника.

Перекласти речення.
She is looking  at the women sitting at the window.
Knowing the English language well, he can translate any article.
Having collected all the material he was able to write a full report.  

28.Вживання умовних речень 1 типу.

Перекласти речення.

If the weather is fine tomorrow, we shall go to the country.
If he should came, I shall ask him to wait.
If she is here, she is probably working in the library.   

29.Вживання умовних речень 2 типу.
       Перекласти речення.

          If Helen knew his address, she would write to him.
          If we relived the documents tomorrow, we should start loading the goods.

          If he was here, he would help us.  

30.Вживання умовних речень 3 типу.

      Перекласти речення.
He would not have cought cold if he had put on a warm coot.
If I had seen him yesterday, I should have asked him about it.
If your instruction had been received ten days ago, the goods would have been shipped.

31.Утворити множину іменників від однини.

       A napkin, a foot, a salt-seller, a mice, a plate, a tin, a pot, a pen, a word, an arm-chair.

32.Підкреслити дієприкметники в реченнях.

      The girl dancing near the window is my sister.
A broken cup was lying on the table.
All books taken from the library must be returned.
The large building being built in our street is a new school.
Yesterday the professor told us about the experiments now being carried on in his laboratory.  

33.Закінчити речення.

       A menu is …

       The formal service is …

        Finger service is …

        Silver service derives its name …

        Décor helps to create … 

34.Закінчити речення.

      The stations waiter notes …

      The Head-waiter greets …

      When the meal is over …

       The cook can work in the …

       This area is fitted … 

35.Закінчити речення.

      The kitchen must produce …

      The commis waiter finds 

      Roasting is …

       Frying is …

       Chicken can be … 

36.Закінчити речення.

      Grilling is carried out …

      The commis hands  help …

      The preparation of food is …

      Poaching is cooking in …

      Potatoes can be …   

37.Утворення та вживання наказового способу.

      Перекласти речення.

      Let Mary fetch the dictionary.

      Don’t let them go there together.

      Don’t angry with me.

      Do this work herself.

      Let they wait me upstairs.      

38.Функції інфінітива в реченні. Перекласти речення.          
     Підкреслити інфінітив.

      We had better stop to rest a little.

      She asked me to read the letter carefully.

      Help me to carry this bag.

39.Замість крапок напишіть присвійні займенники.

      Tell him not forget … tickets. Whose books are those? Are they … or …?

      I see that he has lost … pencil.

      Lend them … dictionary, they have left … at home.

      My trunk is heavier than …    

40.Замість іменників напишіть особові займенники.

The teacher is helping the students to translate the article.
Mother will send Mary to buy the tickets.
The man gave the books to boy.

 

docx
Додано
28 листопада 2019
Переглядів
1043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку