Сформувати поняття гравітаційних сил; вивчити закон всесвітнього тяжіння.
Ознайомити учнів з історією його відкриття та практичне його застосування.
Тема yposy•. Закон BcecBintHb0,'0 Сшш
Дидактична мета Сформувати понятпш си; уроку: вивчити закон всесвјтнього
з icmopiao його вЈДкритпш, показати мелсЈ застосування закону, його унЈверсальний характер та практичне значення. |
|
Виховна мета |
Формувати свћпогляД |
У.року |
виховувати iHmepec до вивчення 3ak0HiB природи та icmopij• фЬики. |
Розвивальна мета |
Розвивати мову, мислення; формувати ЈнформацЈйну, k0MYHikamuBHY компетентност[ |
Тип уроку: Урок вивчення нового засоби: Комп 'ютери, проектор або
Демонстрацй: ntiq однаковог форми, але маси;
«Закон яка
включас вЈДеофрагменти, що [тюструють та пояснюють закон портрети вчених. |
|
Стиктура уроку: |
1. початку уроку, оголошення - 2 хв. |
теми i мети уроку.
2. Повторення матерЈалу з теми “Три закони Ньютона Р', «В[тьне (4 gapiaHmu тесппв, сюшДених в Microsoft 0fjice Excel, для опшпування; фронтальна робота з њшсом)
З. Вивчення нового матерт,ту. - 25 хе.
4. -10хв.
- 2 ха б. Домашне завДання - 2 ха
«%кон тяж%ння». ф'зики Шосткинськ(ј ггмназј( 'яно«ог• М. Ф.
в
не можна виконуеться, але ускладнюеться його математичний запис.
«Закон тяжгння». фјмки Шосткпнськог аг.мназп 'яновој' М. ф
4
кульок
сил; з якою притягуються два
1 м одне
Ми знайомилися i3 силою Як ви гадаете, яка й природа?
До конспек,тпв учнп;:
9
Як визначити масу нашоТ планети? (ВЈДповЈДь на пробтемне запитання)
До k0Hcnek111iB gRQ
Згадайте, як прискорення з висотою над поверхнею Чому?
«Закон тя.ж•јнняе. фјзики Шосткинсько' г'мназп 'яново,:М,Ф.
5
2 , де h — висота над поверхнею Земјй.
[ВЮеофЕ,тьм «Всесвћпне тяж%ння», у якому пояснюються прояви закону всесвгтнього тяжјння, зокрема припчиви та вЈДптиви]
4. |
|
матеркуц |
9
Чи сили притягання атомами в Чи е вони визначальними? Чому?
9
Як можна пояснити той факт, що прискорення завжди мае напрям вертикально вниз?
чого мае залежати прискорення на шших планетах?
Як ви гадаете, чи сила при pyci вглиб до й центру? Як?
притягання, якщо маса першого зменшиться у 8 pa3iB) сила зменшиться у 9 pa3iB? (h=2R)
ЗаДачаЗ З якою силою притягутоться одне до одного два масою по 100 кг, якщо
10 м? (F=6,67' 1 о-9Н)
5. |
|
|
уроку |
З яким явищем ви ознайомшшся на
чому полягае закон
9
Чому закон
[Учитель Обивае пЈДсумки i оголошуе оцјнки]
Опращовати S 22-24, усно на запитання 522-24.
PiBHeBi завдання на картках — письмово (див. додаток 2)
* для 10 кл. навч. закл.: (piBeHb стандарту)/В.Д.Сиротюк,
B.I. Баштовий. - К.: 0cBiTa,201 ()
«Тон сесв'тнього ф'зики Шосткинськог а'мназп 'яновој• М. Ф
Додаток
ГРАВПАЦТИНА СТАЛА. ЗАКОН ВСЕСШПЊОГО ТЯЖППШ |
|||
Яною буквою позначаеться гразггац1йна стала? |
|||
|
|
|
|
Який вчеяий першим обчпслкв граэ#гцййну сталу? |
б) Каве€џјш |
||
|
|
|
|
Взаемне притягання тЈл назнвають тяжь•няи, або ... |
36) гравтащею |
||
|
|
|
|
|
|
ТЕСТИ |
|
ГРАВУГАЦШНА СТАЛА. АКОН В |
|
Додаток
|
|
а) 0.2 м/с*с |
|
|||||||||||
|
||||||||||||||
|
|
|||||||||||||
з |
Яха з наведених формул ирамае другий закон Ныотона? |
|
||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||
4 |
3aMicTb крапох взтавте назву разд(лу фјзикьа: ....„.рух натерћлыжх аряџзааехдх си, |
б) ДинамЬ<,'. |
|
|||||||||||
|
|
|
||||||||||||
ез лут |
|
|||||||||||||
ТЕСТИ |
|
|||||||||||||
3Акони НЬЮТОНА |
|
|||||||||||||
П вар'ант |
|
|||||||||||||
|
|
гл Н |
|
|||||||||||
|
||||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
Знайти прусхорення руху точа, якщо е Н, |
4 Н, т; 100 г |
||||||||||||
|
|
Яи з назедеен: формул виража третјй закон Ньютона? |
Для якнх систем справедлнзнй перший захон Ньютона? |