Гравюра на вощеному папері. Композиція «Чарівний ліс вночі»
Мета. Ознайомити учнів із гравюрою на вощеному папері; поглиблювати знання про виражальні засоби живопису; навчати учнів виконувати композиції без попередньої прорисовки олівцем; виховувати любов до природи рідного краю.
Обладнання. Репродукції творів живопису і графіки для порівняння , таблиці, малюнки, зразки дитячих робіт із зображенням дерев.
Гравюра на вощеному папері. Композиція «Чарівний ліс вночі»
Мета. Ознайомити учнів із гравюрою на вощеному папері; поглиблювати знання про виражальні засоби живопису; навчати учнів виконувати композиції без попередньої прорисовки олівцем; виховувати любов до природи рідного краю.
Обладнання. Репродукції творів живопису і графіки для порівняння , таблиці, малюнки, зразки дитячих робіт із зображенням дерев.
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Ми з вами продовжуємо знайомитися із світом казок. Світ казок дуже великий, різноманітний і чарівний. Він таїть в собі чимало незвіданого, загадкового, таємного. Героями цього казкового царства будемо і ми з вами. Сьогодні ми з вами відправляємось на екскурсію до казкового чарівного лісу. А, зараз послухайте вірш, який допоможе нам уявити цю казкову подорож.
Чудо, чудо – дерево, дерево казок….
Нумо, намалюємо чарівний лісок.
Там у кожнім дереві чудеса живуть,
і листки чарівні на гілках ростуть.
- Чи уявили ви собі такий чарівний ліс із дивовижними казковими деревами, який описано у вірші? Пофантазуйте, поміркуйте, чим саме відрізняється цей ліс від звичайного, завдяки яким засобам можна створити відчуття незвичності, фантастичності зображеного на малюнку. Мабуть, одним із таких засобів буде колір.
ІІІ. Робота з підручником.
ІV. Перегляд репродукцій творів живопису і графіки.
V. Знайомство з технікою гравюри на вощеному папері.
- Раніше на уроках образотворчого мистецтва ви свої враження передавали за допомогою фарб, кольорових олівців, фломастерів. Сьогодні спробуємо виконати композицію на вощеному папері «Чарівний ліс уночі».
Натріть усю поверхню цупкого паперу чи тонкого картону звичайною парафіновою свічкою. Нанесіть зверху фарбу чи туш синього або чорного кольорів. Аби туш чи фарба пристали до парафіну, пензлик з тушшю чи фарбою слід потерти об шматочок мила, а потім наносити на папір.
Коли туш добре висохне, гострим предметом видряпайте свою композицію. У такій техніці можна досягти переходу від найтонших ліній і штрихів – до широких чорно – білих плям.
V. Самостійна робота учнів.
VІ. Підсумок уроку.
Перегляд і виставка дитячих робіт.