Силуетні зображення будівель. Способи передавання просторового явища за зображеннями архітектурних об'єктів. Аплікація «Чарівні куполи»
Мета. Ознайомити учнів із культовою архітектурою, пояснити значення силуету в архітектурі; ознайомити з поняттями «силует» і «декор».
Формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні особливості силуетної форми; розвивати дрібну моторику руки.
Виховувати в учнів дбайливе та шанобливе ставлення до пам'яток архітектури та історії, вміння працювати в групі; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості.
Оснащення. Фотографії історичних та культових споруд, навчальні роботи в різних техніках; аркуші ватману, кольоровий папір, ножиці, клей шаблони.
Тип уроку. Комбінований урок2 клас Образотворче мистецтво
Тема уроку. Силуетні зображення будівель. Способи передавання просторового явища за зображеннями архітектурних об’єктів. Аплікація «Чарівні куполи»
Мета. Ознайомити учнів із культовою архітектурою, пояснити значення силуету в архітектурі; ознайомити з поняттями «силует» і «декор».
Формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні особливості силуетної форми; розвивати дрібну моторику руки.
Виховувати в учнів дбайливе та шанобливе ставлення до пам’яток архітектури та історії, вміння працювати в групі; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості.
Оснащення. Фотографії історичних та культових споруд, навчальні роботи в різних техніках; аркуші ватману, кольоровий папір, ножиці, клей шаблони.
Тип уроку. Комбінований урок
Методи і засоби роботи. Розповідь учителя з використанням наочності, словникова робота, колективна практична робота
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ Актуалізація опорних знань
Бесіда на закріплення матеріалу попереднього уроку
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
Видатний французький письменник Віктор Гюго назвав архітектуру «визначною книгою людства».
Бачачи архітектурні споруди можна постійно пізнавати щось нове, можна вивчати історію свого краю та інших країн. Можливо дивитися на якусь будівлю щодня і щодня пізнавати щось нове.
ІУ Повідомлення теми уроку
Сьогодні ми продовжимо знайомитися з однією з найдавніших і найдивовижніших сторінок «кам’яної книги», яка розповідає про культові споруди. Поговоримо про споруди, будівлі, які люди присвячують богам
У Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь учителя
Ви вже, звичайно, знаєте, що на землі існує багато релігій. І в кожної з них – своє уявлення про те, яким повинне бути місце для розмови з Богом.
Проте пам’ятки архітектури світової релігії (християнства, ісламу, нюдизму, буддизму) мають спільну рису – куполи. (демонстрація)
Впродовж багатьох століть люди використовували храми ще й для захисту від ворогів, тут коронували царів, вшановували героїв. Зовнішній вигляд храму був обличчям поселення, в якому він розташований. Храми будували, щоб щось зберегти у пам’яті народу. Є такий вислів: «Кожна дорога веде до храму» і вона означає, що шлях, який обирає людина в житті, має зробити її кращою, чистішою.
За задумом будівельників, хрести на куполах храмів мали бути найвищими точками міста.
Куполи можуть бути найрізноманітнішої форми. Одні нагадували цибулини, інші схожі на шоломи, а гостроверхі піраміди, що увінчують деякі храми, називають наметами.
Куполи дерев’яних храмів схожі на ялинові шишки.
2.Словникова робота
Силует – основний різновид графічної техніки, що зображає предмети суцільно, у вигляді плями
Декор – сукупність декораційних елементів ( прикрас).
УІ. Підготовка до практичної роботи
У. Практична колективна робота дітей
УІ. Виставка дитячих робіт