Гриби - особливі живі організми. Їх будова, значення та різновиди.

Про матеріал
Ознайомити учнів з особливостями грибів як живих організмів. Розглянути будову шапинкових грибів та їх значення для природи і людини. Розвинути вміння розрізняти їстивні та отруйні гриби. Розвивати допитливість, спостережливість, логічне мислення. Формувати екологічну культуру та бережливе ставлення до природи. Навчити правилам безпеки підчас збирання грибів
Перегляд файлу

Тема уроку: гриби – особливі живі організми. Їх будова, значення та різновиди.

Мета уроку:

Навчальна: ознайомити учнів з особливостями грибів як живих організмів. Розглянути будову шапинкових грибів та їх значення для природи і людини. Розвинути вміння розрізняти їстівні та отруйні гриби.

Розвивальна: розвивати допитливість, спостережливість, логічне мислення.

Виховна: формувати екологічну культуру та бережливе ставлення до природи. Навчити правилам безпеки під час збирання грибів.

Обладнання:

Підручник "Я досліджую світ" (Корнієнко, Крамаровська, Зарецька): https://pidruchnyk.com.ua/1552-a-doslidzhuyu-svit-3-klas-kornienko-nush.html

Мультимедійна презентація з фото їстівних та отруйних грибів.

Відеоролик «Гриби їстівні та отруйні. Дітям про гриби»: https://www.youtube.com/watch?v=6heqOy2O6Gk

Картки для інтерактивних завдань.

Календар погоди.

Завдання на картках для закріплення.

Хід уроку

І. Організація класу

Вітання:

Добрий день, любі дослідники! Сьогодні ми вирушимо у лісовий світ, де познайомимося з його мешканцями – грибами.

Перевірка готовності до уроку:

Перевіримо наші інструменти для дослідження: підручник, зошит, олівець, ручка.

ІІ. Повідомлення теми уроку

Ігровий момент:

"Друзі, уявіть, що ви щойно потрапили до лісу. Перед вами – завдання: знайти якнайбільше різноманітних грибів. Але будьте обережні, адже серед них є не лише їстівні, а й отруйні. Готові до пригод?"

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Заповнення календаря погоди:

"Сьогодні у нашому лісі сонячно чи дощово? Яка температура? Чи сприятлива погода для росту грибів?"

Бесіда з опорою на досвід учнів:

"Чи збирали ви коли-небудь гриби? Які знаєте назви грибів? Як визначаєте, чи гриб їстівний?"

Хвилинка настрою:

Уявіть, які саме гриби ви хочете знайти. Хто мріє про великий білий гриб? А хто хоче знайти опеньки?"

IV. Вивчення нового матеріалу

Мотивація:

Показ відеоролика «Гриби їстівні та отруйні. Дітям про гриби»: https://www.youtube.com/watch?v=6heqOy2O6Gk

"У лісі ми знайшли гриб. Але що це? Як він утворився? І чи можна його їсти?"

Розповідь учителя:

Гриби – це не рослини і не тварини, вони особливі! Вони живляться, ростуть, дихають, розмножуються і відмирають. Тіло шапинкового гриба складається з грибниці, ніжки та шапинки.

Обговорення будови грибів:

Пояснення за допомогою ілюстрацій у підручнику.

Розмножуються спорами та частинами грибниці. Деякі гриби, як дріжджі чи цвіль, використовують для випікання хліба та створення ліків.

Інтерактивне завдання:

Гра "Склади гриб": Діти отримують окремі частини (шапинка, ніжка, грибниця) і збирають гриб.

Обговорюємо, як гриб допомагає природі.

Значення грибів:

"Гриби – санітари лісу. Вони очищують природу від залишків рослин і тварин. А ще вони є їжею для нас і тварин".

Отруйні гриби – небезпека:

Перегляд фото їстівних і отруйних грибів. Пояснення відмінностей.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Завдання-гра:

"Розпізнай гриб": Учні отримують картки із зображеннями грибів. Їхнє завдання – розділити гриби на їстівні та отруйні.

Ситуаційне завдання:

"Що робити, якщо знайшли гриб і не знаєте, чи він їстівний?"

Робота з підручником:

Виконання завдань із сторінки 76.

За малюнками розкажіть, що виготовляють за допомогою грибів-невидимок — цвілі та дріжджів.

Висновок:

"Чому гриби такі важливі? Як їх правильно збирати?"

VI. Підведення підсумків

Бліц-опитування:

Що таке грибниця?

Які гриби їстівні, а які отруйні?

Чому гриби називають санітарами лісу?

Рефлексія:

Веселый грибной мухомор Персонаж улыбается Мультяшный стиль Детская  иллюстрация Векторная иллюстрация | Премиум векторыНа партах діти малюють або показують на картці гриб: веселий гриб (цікавий урок) або сумний гриб (нецікавий урок).

Гриб Smurfette малювання, розгублена людина, мухомор Мускарія, площі, твори  мистецтва png | PNGWing 

 

 

 

 

 

 

VII. Домашнє завдання

Основне завдання:

Прочитати текст підручника (с. 75–76) https://pidruchnyk.com.ua/1552-a-doslidzhuyu-svit-3-klas-kornienko-nush.html

Намалювати та підписати 2 їстівних і 2 отруйних гриби.

Творче завдання:

Вигадати казку про гриб, який допомагає лісу  і записати її у зошит.

 

docx
Додав(-ла)
Гура Людмила
Додано
28 листопада
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку