"Гриби Їстівні та отруйні"(3 клас)

Про матеріал
Мета: розширити і систематизувати знання учнів про їстівні та отруйні гриби; формувати уявлення про роль грибів у житті рослин і тварин лісу; розширювати світогляд учнів; вихову- вати екологічну культуру.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

           Відкритий урок

         з природознавства

                 на тему:

«Гриби їстівні та отруйні»

                  (3 клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                Вчителя початкових класів

                                                                Володимирівської ЗОШ І-ІІІ ст.

                                                                Влощинської Л.О.

                                                                           2016 н.р.

 

 

 

Мета:    розширити і систематизувати знання учнів про їстівні та

              отруйні гриби; формувати уявлення про роль грибів у житті

 рослин і тварин лісу; розширювати світогляд учнів; вихову-

 вати екологічну культуру.

 

 

 Хід уроку

І. Організація класу.

- Треба дружно привітатись:

- Добрий день!

- Друзям голосно сказати:

- Добрий день!

- Один до одного поверніться.

- Один одному всміхніться,

- Молодці!

1. Правило учня давайте пригадаємо:

- правило піднятої руки;

- говорити по одному;

- слухати вчителя;

- правило власної думки;

- дати можливість висловитись кожному;

2. Синоптик.

Синоптиком на сьогодні буде ___________________

Сьогодні пора року -  весна

Місяць – березень

Число –

Стан неба –

Опади –

Сила вітру –

3. Очікування.

- Що ви чекаєте від нашого уроку, чого сподіваєтесь навчитися на

цьому уроці?

  • Нової інформації;
  • чогось цікавого;
  • чогось нового;
  • спільної роботи;
  • гарних оцінок;

Вчитель:сьогодні ми будемо працювати спільно, аналізувати отриману інформацію, орієнтуватися, розпізнавати та робити висновки. (Прикріпити Додаток «Цей урок мене навчить»)

 

ІІ. Актуалізація знань.

  1. Бесіда.
  • До якої природи відносять гриби? (Живої)

(Доведіть свою думку)

Гриби ростуть, розмножуються, живляться, дихають і помирають.

  • Яку будову мають гриби? (капелюшка, ніжки і грибниці)
  • Як називається та частина у гриба, яка знаходиться у грунті?

                                                                                     (Грибниця)

  • Як називається та частина у гриба, яка знаходиться на поверх-

ні грунту? (Плодове тіло – це шапинка і ніжка)

  1. Гра «Так чи ні»
  • Гриби – живі організми. (так)
  • Грибниця міститься в шапинці.(ні)
  • Гриби живляться відмерлими рослинами і тваринами.(так)
  • Чи однакові у грибів плодові тіла.(ні)
  • Мухомор, бліда поганка – отруйні гриби. (так)
  • Які бувають гриби? (їстівні і отруйні)

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

Сьгодні на уроці ви дізнаєтесь про їстівні та отруйні гриби.

Ваше завдання навчитися відрізняти їстівні гриби від отруйних.

А для цього треба знати ознаки грибів.

Проблема:

               «Яке значення мають гриби у житті людини.»

ІV. Робота по темі. Вивчення нового матеріалу.

  • Чи доводилось вам коли  не будь збирати гриби?
  • Як правильно збирати гриби?

Треба добре знати, які гриби їстівні, а які – отруйні.

Людей найбільше цікавлять шапинкові гриби. Вони схожі на їстів-

ні, але виявляються отруйними. І це вже видно тоді, коли люди-

ні стає зле і людину відправляють до лікарні.

  Тому візьміть собі за правило:

  • Збирайте тільки ті гриби,які добре знаєте.
  • Не знаєш гриба – не бери до кошика.
  • Гриби зрізай ножем. А чому?
  • Не збирай гриби поблизу автомобільних трас. Вони накопи-

чують шкідливі речовини із вихлопних газів.

  1. Робота з підручником.

Читання статті на ст.. 123 розгляд малюнка.

 Їстівні гриби

Визначення ознак їстівних грибів. (Білий,печериця,опеньки,маслю-

ки,лисички, піддубники,синьоножки,підберезовик і тд.)

 

Білий гриб - шапинка знизу біла або жовтувата, на ніжці малюнок. Що нагадує білу сіточку, м’якуш на зламі залишається білим.

Печериця шапинка знизу рожева або фіолетова, внизу на ніжці немає торбинки. Гриб їстівний.

Опеньок – шапинка внизу жовтувато- біла з темними плямами, на ніжці – кільце, м’якуш білий з приємним запахом.( Показ слайдів)

 

Отруйні гриби

  • Діти! А які ви знаєте отруйні гриби?

(Мухомор,бліда поганка, жовчний гриб,несправжні лисички, сатанінський гриб і тд.)        Показ слайдів

 

Довідкове бюро:

Мухомор не тільки отруйний та красивий гриб, але він є ліками для лосів.

Бліда поганка має таку сильну отруту, що вона сильніша за отруту змії.

  1. Робота з підручником ст.. 124

Які ж ознаки отруйних грибів.

Жовчний гриб- схожий на білий. Шапинка знизу рожева на ніжці малюнок,що нагадує чорну сіточку, м’якуш на зламі червоніє.

Гриб дуже гіркий.

Несправжня лисичка – схожа на їстівну. Але її шапинка рівна, червонувато- оранжева, з надламаної шапинки виділяється білий сік.

 

Несправжній опеньок – шапинка знизу темна. На ніжці немає кільця. М’якуш жовтуватий з неприємним запахом.

 

VІ. Фізхвилинка.

VІІ. Узагальнення й систематизація знань.

Тест

1.Ви знайшли в лісі гриб,але не знаєте, їстівний він чи отруйний. Що слід зробити?

     А) залишити його на місці;

     Б) зрізати й узяти із собою;

     В) збити ногою;

2. Який гриб найотрутніший?

    А) жовчний;

    Б) бліда поганка;

    В) опеньок несправжній;

3. Що не входить у будову гриба?

    А) шапинка;

    Б) ніжка;

    В) корінь;

4. З ким(з чим ) взаємозв’язані гриби?

   А) людиною;

   Б) деревами;

   В) тваринами;

5. Позначте «зайвий» гриб.

   А) підосичник;

   Б) боровик;

   В) мухомор;

6. Якщо раптом зникнуть у лісі гриби, як це вплине на життя лісу?

   А) ніяк не вплине;

   Б) деревам буде легше рости, ліс стане густішим;

   В) постраждають дерева і багато лісових тварин;

VІІ. Презентація

 

 Вірш про гриби.

 

VІІІ.Підсумок уроку.

Чому грибники мають бути обережними?

Висновок: ст.. 125(підручник)

  1. Поради грибника:
  • збирати тільки ті гриби у яких впевненні;
  • ніколи не збирай старих грибів, червивих та зіпсованих;
  • не збирай грибів біля шосейних доріг, промислових підпри-

ємств;

  • не зривай гриб з грибницею.

 

Проблема: «Яке значення мають гриби у житті людини»

  • людина повинна бути дуже обережною при зборі грибів, тому

що їй може загрожувати небезпека

Коли гриби приносять користь, а коли - завдають шкоди?

  1. Які гриби їстівні запам’ятали?

Які гриби небезпечні або отруйні є?

ІХ. Рефлексія.

Чого ж вас навчив цей урок?

Х. Самооцінка учня.

ХІ. Домашнє завдання. ст..123-125 Практичне завдання (зліпити з

пластиліну їстівні і отруйні гриби, або з солоного тіста)

docx
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
7203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку