Гриби. Значення грибів і бактерій у природі. Їстівні та отруйні гриби

Про матеріал
Формувати в учнів поняття: гриби, бактерії; знайомити дітей із найпоширенішими видами їстівних та отруйних грибів;повторити правила збирання грибів та першої допомоги при отруєнні грибами; розвивати вміння порівнювати, робити висновки; виховувати потребу дотримуватись правил особистої гігієни, бережного ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема. Гриби. Значення грибів і бактерій у природі. Їстівні та отруйні гриби.

 Мета: формувати в учнів уявлення про гриби, як окремий вид живих організмів; продовжувати вчити розрізняти їстівні і неїстівні гриби; повторити правила збирання грибів та першої допомоги при отруєнні грибами; продовжувати формувати вміння проводити природничі досліди та аналізувати результати дослідів; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати; виховувати по­вагу і любов до природи, культуру поведінки.

 

Обладнання: презентація ,предметні малюнки, кошики.)

 

Хід уроку

 

І. Організація класу

  Робота над загадкою про гриби.

Лиш нога та голова,

Ані рук, ні ніг нема.

Щоб на нього подивитись

Треба низько уклонитись.

(Гриб)

  •          Які саме слова допомогли вам відгадати загадку?

 

ІІ. Повідомлення теми уроку.

  •          Ми сьогодні з вами вирушимо до лісу по гриби. Як ви думаєте чи багато знайдемо ми грибів?

 

 ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Фенологічні спостереження.

        -  Щоб піти на прогулянку, треба правильно одягнутися. Тому давайте подивимося, яка погода надворі.

Заповнити календар погоди на сьогодні (с.22 зошита)

 

  1. Бесіда з опорою на власний досвід дітей.
  •                      Поки ми одягаємося, пригадайте, чи доводилося вам збирати гриби.
  •                      З ким ви ходили до лісу?
  •                      Які гриби збирали?
  •                      Як саме це робили?
  •                      Що потім зробили з грибами?

 

  1. Хвилинка настрою.

Дорогою до лісу давайте помріємо, яких саме грибів назбираємо.

Відеоролик «Хвилинка гарного настрою».

 

  1. Дидактична гра «Будь уважний!»

     - Ось ми і у лісі. Які ж гриби будемо шукати?

- Які їстівні гриби ви знаєте?

 

 

- Які з їстівних грибів, представлених на слайдах ви не назвали?

- Які отруйні гриби ви знаєте?

- Які з отруйних грибів, представлених на слайдах ви не назвали?

 

Справжнім грибникам потрібні не тільки знання , а й пильність. Отруйні гриби маскуються під їстівні.

 

-Порівняйте  гриби-двійники.

 

  1. Розгляд ситуацій «Що треба робити?»

 

  1. Користь від грибів.
  •          харчуються тварини;
  •          ліки.

 

  1. Повторення правил збирання грибів.
  •          Що означає цей знак?

  •          Як саме треба збирати гриби?
  •          Чому зрізати?

Фізкультхвилинка

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Проблемна ситуація.

Прогулянка за грибами – це не тільки сам збір грибів. У лісі гарно дихається чистим повітрям. А ще добре думається. От і поміркуймо.

       Гриби – це рослини чи ні?

 

  1. Перегляд відеоролика «Як ростуть гриби?»

 

  1. Визначення спільних та відмінних ознак грибів та рослин.

      Спільні                                           Відмінні

 народжуються                                  не має листків

 ростуть                                              не має квітів

 живляться                                         не має плодів

 п’ють                                                 не має насіння

 вмирають

       Запам’ятайте!  Гриби – живі організми. Та гриби  - це не рослини. Це окремий вид живих організмів. Тому, коли ми говоримо про гриби, треба уявляти собі не тільки лісові гриби, а й дріжджові, молочні, цвіль. Саме цей вид грибів допоможе нам дізнатися відповідь на саме головне питання: чи знайдемо ми сьогодні у лісі гриби.

  1. Аналіз результатів дослідів з хлібом, проведених вдома. Визначення умов, необхідних для життя грибів.

Кожна група розповідає про умови досліду, демонструє результат.

 

  1. Висновок.

     Грибам для життя потрібні світло і тепло, поживні речовини і волога. А саме головне – тепло і волога.

     Давайте пригадаємо сьогоднішню погоду. Чи знайдемо ми гриби сьогодні у лісі? Чому?

     Отож, найкраще гриби ростуть під час «бабиного літа», після дощів.

 

  1. Проблемна ситуація.
  •          Грибів сьогодні у лісі немає. Де ж їх можна узяти за несприятливих погодних умов?

 

  1. Перегляд відеоролика «Вирощування шампіньйонів».

V. Закріплення вивченого.

      1. Дидактична гра «Допоможи Лісовику зібрати гриби  у кошик»

 

      2. Дидактична гра «Так чи ні?»

          

 

VІ. Підведення підсумків.

   Хоч і не знайшли ми сьогодні грибів, та кошик наш не порожній. Зібрали ми туди багато потрібної і цікавої інформації. Що нового ви дізналися?

 (Дістати з кошика «урожай» - висновки-кінцівки речень.

      Продовж речення.

      Гриби – це не рослини, а …

      Для життя грибам найбільше потрібні ….

      Гриби бувають ….

      Отруйні гриби знищувати ….

      Найкраще ростуть гриби …., тому що …

 

 VІІ. Домашнє завдання

           Скласти пам’ятку для грибників-початківців,  записати прикмети, пов'язані зі збиранням грибів

     

    

 

     

 

 

doc
Додав(-ла)
Холіна Олена
Додано
20 листопада
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку