Тема. Гриби. Значення грибів і бактерій у природі. Їстівні та отруйні гриби.
Мета: формувати в учнів уявлення про гриби, як окремий вид живих організмів; продовжувати вчити розрізняти їстівні і неїстівні гриби; повторити правила збирання грибів та першої допомоги при отруєнні грибами; продовжувати формувати вміння проводити природничі досліди та аналізувати результати дослідів; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати; виховувати повагу і любов до природи, культуру поведінки.
Обладнання: презентація ,предметні малюнки, кошики.)
Хід уроку
І. Організація класу
Робота над загадкою про гриби.
Лиш нога та голова,
Ані рук, ні ніг нема.
Щоб на нього подивитись
Треба низько уклонитись.
(Гриб)
ІІ. Повідомлення теми уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
- Щоб піти на прогулянку, треба правильно одягнутися. Тому давайте подивимося, яка погода надворі.
Заповнити календар погоди на сьогодні (с.22 зошита)
Дорогою до лісу давайте помріємо, яких саме грибів назбираємо.
Відеоролик «Хвилинка гарного настрою».
- Ось ми і у лісі. Які ж гриби будемо шукати?
- Які їстівні гриби ви знаєте?
- Які з їстівних грибів, представлених на слайдах ви не назвали?
- Які отруйні гриби ви знаєте?
- Які з отруйних грибів, представлених на слайдах ви не назвали?
Справжнім грибникам потрібні не тільки знання , а й пильність. Отруйні гриби маскуються під їстівні.
-Порівняйте гриби-двійники.
Фізкультхвилинка
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Прогулянка за грибами – це не тільки сам збір грибів. У лісі гарно дихається чистим повітрям. А ще добре думається. От і поміркуймо.
Гриби – це рослини чи ні?
Спільні Відмінні
народжуються не має листків
ростуть не має квітів
живляться не має плодів
п’ють не має насіння
вмирають
Запам’ятайте! Гриби – живі організми. Та гриби - це не рослини. Це окремий вид живих організмів. Тому, коли ми говоримо про гриби, треба уявляти собі не тільки лісові гриби, а й дріжджові, молочні, цвіль. Саме цей вид грибів допоможе нам дізнатися відповідь на саме головне питання: чи знайдемо ми сьогодні у лісі гриби.
Кожна група розповідає про умови досліду, демонструє результат.
Грибам для життя потрібні світло і тепло, поживні речовини і волога. А саме головне – тепло і волога.
Давайте пригадаємо сьогоднішню погоду. Чи знайдемо ми гриби сьогодні у лісі? Чому?
Отож, найкраще гриби ростуть під час «бабиного літа», після дощів.
V. Закріплення вивченого.
1. Дидактична гра «Допоможи Лісовику зібрати гриби у кошик»
2. Дидактична гра «Так чи ні?»
VІ. Підведення підсумків.
Хоч і не знайшли ми сьогодні грибів, та кошик наш не порожній. Зібрали ми туди багато потрібної і цікавої інформації. Що нового ви дізналися?
(Дістати з кошика «урожай» - висновки-кінцівки речень.
Продовж речення.
Гриби – це не рослини, а …
Для життя грибам найбільше потрібні ….
Гриби бувають ….
Отруйні гриби знищувати ….
Найкраще ростуть гриби …., тому що …
VІІ. Домашнє завдання
Скласти пам’ятку для грибників-початківців, записати прикмети, пов'язані зі збиранням грибів